fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Хто потрібен Харкову? Огляд ринку праці

24/ 11/ 2021
  Харків входять до п’ятірки ключових регіонів на ринку праці України. В листопаді 2021 харківські вакансії становили 5% від усіх актуальних вакансій на кадровому порталі grc.ua. Резюме від бажаючих працювати у першій столиці України – 4%. Кого частіше шукають та скільки пропонують. Харківські роботодавці найбільше потребують спеціалістів зі сфери ІТ/телеком (23%) та пропонують їм в середньому 63 600 грн на місяць. Другою за популярність професійною сферою, яка потребує працівників, є сфера продажу (18%). В ній середня пропонована місячна заробітна плата становить 20 200 грн. Найменш затребуваними є держслужбовці та працівники зі сфери страхування (0,1%). Традиційно Харків, як першу столицю України, порівнюють з Києвом, в якому теж Сфера ІТ/телеком є на першому місці серед пропонованих вакансій (20%). Проте середня пропонована заробітна плата в цій галузі вища – 69 200 грн. В сфері продажів в Києві пропонують 24 400 грн. Сфера ІТ та Продажів домінує загалом по всій Україні.На ринку праці зберігається тенденція до стрімкого розвитку цих сфер, а отже і відкриття нових робочих місць та перспектив в працевлаштуванні. Яка середня зарплата. Середня пропонована заробітна плата в актуальних вакансіях в Харкові становить 18 600 грн. Переважна більшість вакансій стартує від 11 700 грн (46%). Найбільш високооплачуваними є сфера ІТ/телеком та Вищий менеджмент. Найменш оплачуваними сферами є робітничий персонал (11 700 грн) та страхування (10700 грн). Яку роботу шукають. Шукають роботу в Харкові переважно студенти та спеціалісти, які тільки починають кар’єрний шлях (16%). В Харкові сконцентровано багато навчальних закладів, тому і конкуренція серед молоді становить 6 людей на одне робоче місце. Далі за популярністю пошукачів йдуть сфери Продажі (11%), ІТ/телеком (11%), Маркетинг (9%) та Адміністративний персонал (9%). Найменше пошукачів в сфері Страхування та Інсталяція та сервіс (0,1%). Яка конкуренція. У середньому по Харкову вакансії перекривають потребу в роботі на 46%. Більше третини всіх вакансій Харкова (39%) відкриті для фахівців без досвіду роботи або з мінімальним досвідом роботи (до року). Ще 48% роботодавців шукають фахівця з досвідом роботи від року до трьох. 12% вакансій доступні кандидатам з досвідом роботи до шести років. Для пошукачів з досвідом роботи від 6 років шансів працевлаштуватися не дуже багато, але є – для них відкрито 1% вакансій. Натомість серед активних шукачів роботи в Харкові переважна більшість є досвідченними кандидатами, майже половина (47%) з досвідом роботи понад 6 років. Пошукачів без досвіду роботи лише 28%. Дані отримані в результаті аналізу бази резюме та вакансій кадрового порталу grc.ua в листопаді 2021 року.   Огляд ринку праці юристів за 9 місяців. Згідно зі статистикою від grc.ua, протягом 9 місяців 2021 року попит на юристів залишався майже без змін: січень – 1,1%; лютий – 1%; березень – 0,9%; квітень – 0,9%; травень – 0,9%; червень – 0,9%; липень – 0,8%; серпень – 0,8%; вересень – 0,9%; жовтень – 0,8%. Є й гарна новина. Компанії охоче беруть на роботу кандидатів з мінімальним досвідом роботи або взагалі без нього. Взагалі без досвіду – 28% актуальних вакансій у категорії юриспруденції на сайті grc.ua. Від 1 до 3 років – 44%. Від 3 до 6 років – 25%. Понад 6 років – 3%. Найпопулярніші спеціалізації: вакансії та резюме. Найчастіше роботодавці шукають юрисконсультів (19%). Далі йде договірне право (14%) та корпоративне право (12%). Наступні спеціалізації розташувалися так: трудове право (9%); реєстрація юридичних осіб (7%); цінні папери, ринки капіталу (7%); нерухомість (6%); інтелектуальна власність (3%). Найменший попит серед роботодавців мають представники таких спеціалізацій: морське право, надрокористування, сімейне право, страхове право. Усі – 0,2%. Резюме. Якщо говорити про три найпопулярніші спеціалізації серед фахівців, які шукають роботу, тут у них повна гармонія з роботодавцями: на першому місці – юрисконсульти (24%), на другому – договірне право (22%), на третьому – корпоративне право (15%). Далі рейтинг виглядає таким чином: адвокат – 6%; арбітраж – 5%; нерухомість – 3%; трудове право – 3%; податкове право – 3%. Найменше пощастило роботодавцям, які шукають фахівця з авторського права (0,3% від усієї кількості резюме), надрокористування (0,1%), морського права (0,1%). Про заробітну плату. Середній рівень заробітної плати, яку пропонують роботодавці, – 29 700 грн. Від 19 400 грн до 31 400 грн пропонують 53% компаній 31 400 – 43 500 грн – 25%. 43 500 – 55 500 грн – 10%. 55 500 – 67 500 грн – 8%. Понад 67 500 грн – 4%. Найвищу заробітну плату пропонують юристам, які займаються нерухомістю та арбітражем, – по 29 100 грн у середньому. Фахівці з інтелектуальної власності отримують трохи менше – 24 500 грн. Наступна п’ятірка спеціалізацій з найвищим рівнем прибутку: кримінальне право – 24 100 грн; земельне право – 20 200 грн; цінні папери, ринки капіталу – 19 600 грн; реєстрація юридичних осіб – 18 900 грн; трудове право – 18 400 грн. Резюме. До 13 100 грн бажають отримувати 18% кандидатів 13 100 – 26 300 грн – 52%. 26 300 – 39 400 грн – 18%. 39 400 – 52 600 грн – 8%. Понад 52 600 грн – 4%. Вимоги до кандидатів. Про досвід роботи ми поговорили на самому початку. Розглянемо тепер інші найпопулярніші вимоги до кандидатів. Знання англійської мови – у 53% описів вакансій. Навички користування персональним комп’ютером – 40%. Вміння вести ділове листування – 34%. Вміння працювати з договорами – 31%. Грамотність – 31%. Вміння оперативно шукати інформацію у мережі – 28%. Більш вузькі вимоги:. наявність адвокатського посвідчення – 25%; вміння навчати персонал – 18%; вміння складати позови – 18%; навички вирішення спірних ситуацій – 10%; знання тонкощів міжнародного права – 10%; досвід роботи з банками – 5%; вміння вести юридичний супровід – 5%. Окремо зазначимо вимоги щодо персональних якостей кандидата: вміння правильно розподіляти власний час (10%), стресостійкість (5%), орієнтація на результат.   Як працювати та зберігати продуктивність, коли все «у вогні»  Як би не старався сучасний середньостатистичний працівник працювати в нормальному ритмі, аврали все одно трапляються. По-перше, сьогодні в пошані висока продуктивність та орієнтування на результат. По-друге, не завжди все залежить від самого працівника. Десь начальство некоректно розрахує час, десь клієнт компанії встановить дуже стислі терміни. І що залишається робити? Брати себе в руки та працювати! Насправді аврал не такий страшний, як його малюють. Представники деяких професій майже постійно живуть у такому ритмі, і це не заважає їхній продуктивності: наприклад, менеджери декількох проєктів, керівники великих відділів. Вони вибудовують для себе стратегію, яка допомагає робити все вчасно, не псуючи нервову систему. Нижче ми розглянемо п’ять порад, до яких варто прислуховуватися, якщо у вас сталася така неприємна річ, як аврал. Головне – план дій. Вам буде набагато складніше виконувати великий масив роботи, якщо ви не запишете план дій на папері або не розробите його в електронному вигляді. По-перше, вам потрібно буде постійно прокручувати в голові список завдань, які на вас чекають. Це виснажує мозок. По-друге, без візуального зображення переліку завдань ви не зможете правильно використовувати тайм-менеджмент. Як не крути, а ви будете плутатися, щось забувати. Навіть найпримітивніший план дій допоможе. Наприклад, візьміть робочий день, виберіть завдання, які ви виконаєте протягом нього, та визначте часові межі для кожної роботи. Все! Тепер вам не потрібно нічого обдумувати та згадувати. Просто слідуйте визначеному плану. У цьому контексті можемо дати просту, але дуже дієву пораду: найважчі завдання виконуйте вранці. Також на ранок варто переносити роботу, яка вимагає креативності, інтелектуальної праці. На вечір відкладайте механічні завдання: наприклад, монотонне внесення даних у таблицю. Якщо ви розробили план дій на кожен робочий день у тижні й бачите, що не встигаєте все виконати, змиріться! Так-так, будьте реалістами й не вимагайте від себе неможливого. Робота, яка виконується на межі людських можливостей, не принесе користі ані вам (ви швидко вигорите), ані роботодавцеві (якість виконання завдань за таких умов часто «просідає»). Налаштуйте режим. Завал на роботі – випробування з точки зору не лише емоційного стану людини, а й фізичного. Ресурси, які витрачає організм, потрібно відновлювати. Перша надважлива річ – сон. Спати потрібно мінімум 7 годин на добу. Лягати рекомендується до 12 години ночі. 7-годинний сон з 00:00 до 07:00 – це зовсім не те ж саме, що сон з 03:00 до 10:00. У першому випадку сили організму відновлюються значно ефективніше. Під час завалу на роботі у багатьох виникає бажання попрацювати ще 2-3 години перед сном, але це зайве. Ваш «розбитий» стан наступного дня перекреслить усю користь, яку ви отримаєте від такої стаханівської праці. Друга важлива річ – харчування. Бутерброди та фастфуд, якими часто перебиваються офісні працівники, не лише не допомагають організму, а й знижують ваші шанси успішно «закрити» аврал. Ви не отримуєте корисні мікроелементи, які є «паливом» для мозку. До того ж відчуття важкості в шлунку та печія – не найкращі союзники на роботі. Їжа для підвищення активності мозку й покращення загального самопочуття:. горіхи; риба та інші морепродукти; броколі; авокадо; гарбуз; оливкова олія; курячі яйця; яловичина; злаки; сири твердих сортів; зелень; білі гриби; яблука та груші; банани; нектарини. Запивати це все рекомендується зеленим чаєм, натуральними соками або звичайною водою. Кава допускається, а ось енергетики пити не рекомендується. Вони не дають додаткової енергії, а лише притуплюють відчуття втоми. До того ж різкий «вибух» рівня цукру в організмі швидко змінюється падінням цього показника. Так, ви попрацюєте більш активно протягом кількох годин, але потім відчуєте посилену слабкість і сонливість. Відкиньте другорядне. Клієнт просить провести 5 зустрічей, а ви розумієте, що можна вкластися в 4? Ні, не відмовляйтеся. Попросіть, наприклад, перенести п’яте обговорення в онлайн. Це зекономить вам час і сили. Серед усього переліку робочих завдань точно можна знайти другорядні, яким можна приділити менше часу або взагалі цього не робити. Вам допоможе це зробити планування, про яке ми говорили спочатку. До речі, інколи варто відмовитися не лише від робочих справ, а й від особистих. Звичайно, відпочинок має бути, це ваше законне право, але, наприклад, манікюр можна перенести на наступний тиждень, коли «буря» на роботі вщухне. Делегуйте. Якщо у вас є підлеглі, це максимально очевидна та дієва порада. Передайте частину роботи співробітнику, але дотримуйтеся правила №1 делегування: завжди будьте на зв’язку, допомагайте та за потреби обговорюйте. Якщо підлеглих немає, попросіть допомоги у колеги, в якого видалася вільна хвилина. Проте будьте готові допомогти йому, коли виникне зворотна ситуація. Резервний варіант – друзі та сім’я. Якщо стався серйозний аврал, їм можна передати, наприклад, механічну роботу, яка не потребує особливих навичок. Звичайно, якщо хочеш зробити щось добре, зроби це сам, але коли все «у вогні», делегування стане для вас справжньою знахідкою. Не відкладайте на потім важкі завдання!. Знак оклику ми поставили недаремно: це дуже важлива порада. Інколи стається так, що працівник відкладає важку роботу, віддаючи перевагу дрібним завданням, які не потребують великих зусиль. Це величезна помилка! Відкладене важке завдання буде вас «поїдати». Навіть не виконуючи його, ви будете виснажуватися. Візьміться за найскладнішу роботу спочатку. Завершивши її, ви отримаєте потужний заряд позитивних емоцій, адже наш мозок дуже любить подібні ситуації. На цій хвилі наступні, більш дрібні завдання ви виконаєте швидко й легко. Висновок. Найгірше, що ви можете зробити при завалі на роботі, – «розкиснути» та виконувати завдання абияк. Це прямий шлях до вигорання, а при незадовільній якості роботи – ще й до звільнення. Розробіть стратегію та не забувайте про режим дня. Жодна робота не варта того, щоб ваш звичайний розпорядок полетів шкереберть. Якщо ви змушені працювати до 3-4 години ранку, задумайтеся: а чи потрібна вам така робота? І не бійтеся важких завдань. Головне – почати. Успіхів вам!

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks
0 Shares

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: