fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Logistics in quarantine: is there a chance for recovery

21/ 05/ 2020
  Катерина Морозова. Керівник Підвенноукраїнського офісу Асоціації. На сьогодні логістика, як і інші сфери бізнесу, переживає турбулентність в результаті поширення Covid-19 в світі та в Україні. Так, наприкінці квітня бізнес поділилися досвідом роботи в умовах поширення коронавірусу і прогнозами щодо розвитку ситуації у короткостроковій та довгостроковій перспективах у розрізі морських, автомобільних, авіаційних та залізничних перевезень. Переглянути відео зустрічі. Нижче наведено ключові інсайти. Автомобільні перевезення. Введення карантинних обмежень призвело до закриття більшості підприємств та фабрик в Україні та у Европі. Це, в свою чергу, вплинуло на обсяги міжнародних автомобільних перевезень. Ще в березні відчувався попит на транспорт, та ставки зростали, а вже у квітні попит почав падати.  Таким чином, спад в автомобільній галузі становить близько 20% (відповідно до песимістичного прогнозу). Водночас, наразі спостерігається ситуація поступового відновлення роботи. Марія Мулява, Виконавчий директор, компанія GTL: “Бізнес оживає з цього тижня. Майже всі наші клієнти зазначили, що починають виробництво, продаж чи дистрибуцію. Хоча, на початку березня ситуація була неоднозначною, а без транспорту як логістична, так і інші галузі не можуть працювати. Однак, логістика все ж, мабуть, у кращій ситуації, аніж готелі чи рекреація. Хоча, безумовно, обмеження вплинули і на логістику. Ще 17 березня було закрито 107 кордонів, а з 7 квітня список оновлено та залишено відкритими лише 19. Водночас, бізнес продовжував працювати і за таких умов”.  Авіа перевезення. У галузі вантажних авіаперевезень у всьому світі спостерігається зниження попиту на 15%. Так, скасування пасажирських рейсів вплинуло і на вартість послуг доставки вантажів, оскільки більшість із них раніше доставлялись пасажирськими літаками. Вантажних літаків немає практично ні в одній авіакомпанії світу через дуже високу собівартість. Таким чином, тарифи підвищились більше ніж у 2 рази: раніше - 4 дол/кг, наразі ж стартують від 11 дол/кг. Можливим рішенням в існуючій ситуації може бути альтернатива мультимодальних (змішаних) перевезень або залізничні перевезення із Китаю. Наталія Єліпашева, Експерт з авіаційних перевезень,  компанія DSV Panalpina, коментуючи ситуацію із карантином у більшості країн світу, підкреслила, що авіагалузь виявилась найчутливішою до останніх змін. Більш того, за її прогнозами, після закінчення карантину в Україні, далеко не всі авіа провайдери будуть надалі літати. Проте, приємною новиною стало те, що після карантину ціни на пасажирські авіаперевезення будуть знижуватись, проте не раніше липня 2020 року. Морські перевезення. Економічні наслідки пандемії, в першу чергу, торкнулися сфери морських вантажоперевезень із Китаю. Однак, останнім часом спостерігається збільшення вантажопотоку у звязку з тим, що почали приходити ті вантажі, які довгий час були заблоковані на китайських кордонах. Більше того, морські контейнерні лінії ввели додаткову надбавку за вивезення контейнерів до всіх країн Азії. Незважаючи на усі труднощі, порти продовжують працювати у звичайному режимі, дотримуючись вимог індивідуального захисту співробітників. Також, логістична галузь стикнулась із проблемою відсутності зворотніх контейнерів, що безпосереднім чином вплине на вартість експорту та призведе до його удорожчання, так як виникла неохідність подачі прямих контейнерів. Серед позитивного - більш активне використання системи електронного документообігу в портах. Олександр Лазарєв, співголова Митного комітету Європейської Бізнес Асоціації, генеральний директор, компанія Lamarin, розповів про стан морських перевезень на Одещині: “Багато учасників логістичної ланки почали звертатися до безконтактного документообігу,  що був розроблений ще декілька років тому. Адже нинішня інформаційна система порту дає можливість все автоматизувати та подавати усі документи в електронній формі. Важливо, аби ці всі безконтактні методи і можливість безконтактного розмитнення вантажів у портах була у всіх”. Залізничні перевезення. Що стосується вантажних перевезень залізницею, то обсяги у порівнянні з минулорічним періодом дещо скоротились. Згідно з даних Держстату, у березні поточного року обсяги перевезення залізничним транспортом АТ “Укрзалізниця” скоротилися на 4.1 %., вантажні потяги отримали кращі умови для пересування через карантин, адже через скорочення пасажирських перевезень, зникли будь-які перепони (зазвичай, перевага надається пасажирським перевезенням). За словами Дарї Січкар, Координаторки робочої групи з розвитку залізничної інфраструктрури Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, незважаючи на карантинні заходи, вантажні перевезення залізницею продовжують здійснюватися у штатному режимі. “Залізниця є головною транспортною артерією України, але на жаль її необхідно “підлікувати”. Так, дещо підвищились показники, збільшився оборот вагона за 1 добу, збільшилась середня швидкість вантажного складу. Водночас, хотілось би, щоб в основному такі покращення відбулися через збільшення вантажів, а не через скасування пасажирських перевезень. Проте, незважаючи на усі поліпшення, у вантажовідправників залишається багато питань до УЗ. Це і система тарифоутворення, і ініціатива УЗ щодо навого Договору на перевезення вантажів залізничним транспортом. Поки залишається невирішеним питання Договору на залізничні вантажоперевезення, ми очікуємо на його доопрацювання”, - додала вона. Тарифоутворення. На початку поширення епідемії, тарифи поступово почали підвищуватись, однак, поступово, через нерівномірний попит, все ж продемонстрували зниження. Водночас, ми в Європейській Бізнес Асоціації вкотре акцентуємо, що встановлення тарифів має бути конкурентним, адже в кризу підвищення тарифів  для деяких галузей може бути вбивчим “Якщо брати комплекс послуг, у морських перевезеннях вантажів все стало дешевше через зниження ціни на паливо. Через високу конкуренцію, контейнерні лінії змушені возити за ставками фрахту, які часто є негативними або нульовими. Якщо порівнювати з автоперевезеннями - дешевше моря транспорту немає. Все тримається на до карантинних тарифах. Однак, подейкують, що у нас клієнт знову починає диктувати свої правила...”, - прокоментував Олександр Лазарєв. За слова Наталії Єліпашево, зараз ціни на експортні напрямки збільшились у 2 рази, Нью-Йорк, Торонто - у 2-3 рази. В основному найбільш дорогий фрахт із Китаю - ціни підвищились у 5-6 разів. Прогнози. За словами учасників обговорення, для відновлення морських перевезень, знадобиться близько 2 місяців, та скоріш за все клієнти будуть продовжувати оптимізацію та скорочення витрат. Для відновлення авіа галузі знадобиться не менше 2 років. Cфера залізничних і авто перевезень були наймеш чутливими до карантинних обмежень. Сьогодні, щоб утриматися на плаву, багатьом логістичним провайдерам доводиться змінювати сформовані схеми роботи і використовувати альтернативні - часом, більш витратні варіанти і алгоритми. Цікавою альтернативою у нових умовах можуть бути мультимодальні (змішані) перевезення. Так, мова йде про перевезення вантажів двома або більше видами транспорту, яке організовується під відповідальністю оператора мультимодальних перевезень на основі єдиного договору. Для авіавантажів новим варінтом може стати доставка через європейські хаби, наприклад - Франкфурт. Цілком імовірно, що в найближчому майбутньому виникнуть нові типи доставки. Водночас, модератор зустрічі Маряна Луцишин, Керівник Західноукраїнського офісу ЕВА підсумувала, що наразі існує ще ряд питань в логістиці - це і проблема відсутності водіїв, і зниження попиту на авіаперевезення, і можливий ріст тарифів на залізничні вантажоперевезення, і відсутність зворотних контейнерів для морських перевезень, тощо. Однак, важливо тримати оптимізм та максимально ефективно працювати. А карантин продемонстрував, що сьогодні для успіху важливими є такі речі як довіра, і можливість кооперуватись. Ми всі в одному човні, тому варто шукати нові підходи, партнерів, і швидко адаптуватись у нових реаліях 2020 року! Джерело: ЛІГА:ЗАКОН
Катерина Морозова Керівник Підвенноукраїнського офісу Асоціації
На сьогодні логістика, як і інші сфери бізнесу, переживає турбулентність в результаті поширення Covid-19 в світі та в Україні. Так, наприкінці квітня бізнес поділилися досвідом роботи в умовах поширення коронавірусу і прогнозами щодо розвитку ситуації у короткостроковій та довгостроковій перспективах у розрізі морських, автомобільних, авіаційних та залізничних перевезень.

Переглянути відео зустрічі. Нижче наведено ключові інсайти.

Автомобільні перевезення

Введення карантинних обмежень призвело до закриття більшості підприємств та фабрик в Україні та у Европі. Це, в свою чергу, вплинуло на обсяги міжнародних автомобільних перевезень. Ще в березні відчувався попит на транспорт, та ставки зростали, а вже у квітні попит почав падати.  Таким чином, спад в автомобільній галузі становить близько 20% (відповідно до песимістичного прогнозу). Водночас, наразі спостерігається ситуація поступового відновлення роботи.

Марія Мулява, Виконавчий директор, компанія GTL: “Бізнес оживає з цього тижня. Майже всі наші клієнти зазначили, що починають виробництво, продаж чи дистрибуцію. Хоча, на початку березня ситуація була неоднозначною, а без транспорту як логістична, так і інші галузі не можуть працювати. Однак, логістика все ж, мабуть, у кращій ситуації, аніж готелі чи рекреація. Хоча, безумовно, обмеження вплинули і на логістику. Ще 17 березня було закрито 107 кордонів, а з 7 квітня список оновлено та залишено відкритими лише 19. Водночас, бізнес продовжував працювати і за таких умов”. 

Авіа перевезення

У галузі вантажних авіаперевезень у всьому світі спостерігається зниження попиту на 15%. Так, скасування пасажирських рейсів вплинуло і на вартість послуг доставки вантажів, оскільки більшість із них раніше доставлялись пасажирськими літаками. Вантажних літаків немає практично ні в одній авіакомпанії світу через дуже високу собівартість. Таким чином, тарифи підвищились більше ніж у 2 рази: раніше – 4 дол/кг, наразі ж стартують від 11 дол/кг. Можливим рішенням в існуючій ситуації може бути альтернатива мультимодальних (змішаних) перевезень або залізничні перевезення із Китаю.

Наталія Єліпашева, Експерт з авіаційних перевезень,  компанія DSV Panalpina, коментуючи ситуацію із карантином у більшості країн світу, підкреслила, що авіагалузь виявилась найчутливішою до останніх змін. Більш того, за її прогнозами, після закінчення карантину в Україні, далеко не всі авіа провайдери будуть надалі літати. Проте, приємною новиною стало те, що після карантину ціни на пасажирські авіаперевезення будуть знижуватись, проте не раніше липня 2020 року.

Морські перевезення

Економічні наслідки пандемії, в першу чергу, торкнулися сфери морських вантажоперевезень із Китаю. Однак, останнім часом спостерігається збільшення вантажопотоку у зв’язку з тим, що почали приходити ті вантажі, які довгий час були заблоковані на китайських кордонах. Більше того, морські контейнерні лінії ввели додаткову надбавку за вивезення контейнерів до всіх країн Азії. Незважаючи на усі труднощі, порти продовжують працювати у звичайному режимі, дотримуючись вимог індивідуального захисту співробітників. Також, логістична галузь стикнулась із проблемою відсутності зворотніх контейнерів, що безпосереднім чином вплине на вартість експорту та призведе до його удорожчання, так як виникла неохідність подачі прямих контейнерів. Серед позитивного – більш активне використання системи електронного документообігу в портах.

Олександр Лазарєв, співголова Митного комітету Європейської Бізнес Асоціації, генеральний директор, компанія Lamarin, розповів про стан морських перевезень на Одещині: “Багато учасників логістичної ланки почали звертатися до безконтактного документообігу,  що був розроблений ще декілька років тому. Адже нинішня інформаційна система порту дає можливість все автоматизувати та подавати усі документи в електронній формі. Важливо, аби ці всі безконтактні методи і можливість безконтактного розмитнення вантажів у портах була у всіх”.

Залізничні перевезення

Що стосується вантажних перевезень залізницею, то обсяги у порівнянні з минулорічним періодом дещо скоротились. Згідно з даних Держстату, у березні поточного року обсяги перевезення залізничним транспортом АТ “Укрзалізниця” скоротилися на 4.1 %., вантажні потяги отримали кращі умови для пересування через карантин, адже через скорочення пасажирських перевезень, зникли будь-які перепони (зазвичай, перевага надається пасажирським перевезенням).

За словами Дар’ї Січкар, Координаторки робочої групи з розвитку залізничної інфраструктрури Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, незважаючи на карантинні заходи, вантажні перевезення залізницею продовжують здійснюватися у штатному режимі. “Залізниця є головною транспортною артерією України, але на жаль її необхідно “підлікувати”. Так, дещо підвищились показники, збільшився оборот вагона за 1 добу, збільшилась середня швидкість вантажного складу. Водночас, хотілось би, щоб в основному такі покращення відбулися через збільшення вантажів, а не через скасування пасажирських перевезень. Проте, незважаючи на усі поліпшення, у вантажовідправників залишається багато питань до УЗ. Це і система тарифоутворення, і ініціатива УЗ щодо навого Договору на перевезення вантажів залізничним транспортом. Поки залишається невирішеним питання Договору на залізничні вантажоперевезення, ми очікуємо на його доопрацювання”, – додала вона.

Тарифоутворення

На початку поширення епідемії, тарифи поступово почали підвищуватись, однак, поступово, через нерівномірний попит, все ж продемонстрували зниження. Водночас, ми в Європейській Бізнес Асоціації вкотре акцентуємо, що встановлення тарифів має бути конкурентним, адже в кризу підвищення тарифів  для деяких галузей може бути вбивчим

“Якщо брати комплекс послуг, у морських перевезеннях вантажів все стало дешевше через зниження ціни на паливо. Через високу конкуренцію, контейнерні лінії змушені возити за ставками фрахту, які часто є негативними або нульовими. Якщо порівнювати з автоперевезеннями – дешевше моря транспорту немає. Все тримається на до карантинних тарифах. Однак, подейкують, що у нас клієнт знову починає диктувати свої правила…”, – прокоментував Олександр Лазарєв.

За слова Наталії Єліпашево, зараз ціни на експортні напрямки збільшились у 2 рази, Нью-Йорк, Торонто – у 2-3 рази. В основному найбільш дорогий фрахт із Китаю – ціни підвищились у 5-6 разів.

Прогнози

За словами учасників обговорення, для відновлення морських перевезень, знадобиться близько 2 місяців, та скоріш за все клієнти будуть продовжувати оптимізацію та скорочення витрат. Для відновлення авіа галузі знадобиться не менше 2 років. Cфера залізничних і авто перевезень були наймеш чутливими до карантинних обмежень.

Сьогодні, щоб утриматися на плаву, багатьом логістичним провайдерам доводиться змінювати сформовані схеми роботи і використовувати альтернативні – часом, більш витратні варіанти і алгоритми. Цікавою альтернативою у нових умовах можуть бути мультимодальні (змішані) перевезення. Так, мова йде про перевезення вантажів двома або більше видами транспорту, яке організовується під відповідальністю оператора мультимодальних перевезень на основі єдиного договору. Для авіавантажів новим варінтом може стати доставка через європейські хаби, наприклад – Франкфурт.

Цілком імовірно, що в найближчому майбутньому виникнуть нові типи доставки.

Водночас, модератор зустрічі Мар’яна Луцишин, Керівник Західноукраїнського офісу ЕВА підсумувала, що наразі існує ще ряд питань в логістиці – це і проблема відсутності водіїв, і зниження попиту на авіаперевезення, і можливий ріст тарифів на залізничні вантажоперевезення, і відсутність зворотних контейнерів для морських перевезень, тощо. Однак, важливо тримати оптимізм та максимально ефективно працювати. А карантин продемонстрував, що сьогодні для успіху важливими є такі речі як довіра, і можливість кооперуватись. Ми всі в одному човні, тому варто шукати нові підходи, партнерів, і швидко адаптуватись у нових реаліях 2020 року!

Джерело: ЛІГА:ЗАКОН

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: