fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Реформа рекламного законодавства

24/ 10/ 2023
  02 жовтня 2023 року набрали чинності зміни до Закону України Про рекламу, спрямовані на оновлення регулювання рекламного ринку та його гармонізацію з Директивою ЄС про аудіовізуальні медіапослуги. Основні моменти Уточнено сферу застосування. Оновлений закон тепер більш чітко визначає, яка реклама підпадає під сферу його дії. Також зявилось абсолютно нове регулювання продакт-плейсменту, реклами на різних цифрових платформах, зокрема на платформах спільного доступу до відео / інформації, та реклами з використанням електронних комунікацій, як-от месенджери, чат-боти, сервіси, що використовують технології доповненої та віртуальної реальності, та будь-які інші цифрові технології. Нові обмеження. Перелік інформації, яку заборонено демонструвати в рекламі, доповнено новими категоріями дискримінаційних тверджень, а також додано заборону використовувати зображення чи імена фізичних осіб без їхньої згоди. Важливо зазначити, що у новій редакції закону встановлено обмеження для резидентів держави-агресора здійснювати рекламну діяльність на території України. До того ж було запроваджено нове положення, яке забороняє розміщення реклами на вебсайтах, інтернет-адреси яких відповідно до відомостей Всесвітньої організації інтелектуальної власності включені від України до національного переліку вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності. Переглянуто вимоги щодо наявності ліцензій та дозволів. Закон, як і раніше, забороняє рекламування товарів і послуг, щодо яких не було одержано необхідної ліцензії або дозволу. Проте відповідальність за дотримання цієї вимоги тепер покладено на рекламодавців, а рекламні агентства виведені з-під категорії рекламодавців в частині дотримання цієї норми. Відповідальність за спам. Незважаючи на те, що розповсюдження реклами у формі спаму є забороненим доволі давно, раніше не було чіткої відповідальності за порушення цієї заборони. Відтепер за таке порушення може бути накладено штраф у розмірі 51 тис. грн. Захист персональних даних дітей. Запроваджено суворі правила, які забороняють медіа та платформам спільного доступу до відео / інформації обробляти персональні дані дітей з комерційною метою, як-от прямий маркетинг, профілювання та поведінково орієнтована реклама. Саморегулювання та спільне регулювання. Оновлений закон впроваджує інститути саморегулювання та спільного регулювання у сфері реклами. Це дозволить бізнесу більш активно впливати на регулювання індустрії, зокрема в частині створення та розповсюдження певних видів реклами. Рекомендації Очікується, що прийняття нової редакції Закону Про рекламу позитивно вплине на рекламну індустрію в Україні. Ми рекомендуємо слідкувати за розвитком правозастосовної практики у цій сфері та адаптувати бізнес-процеси відповідно до нових змін. Контакти Олексій Столяренко Партнер Baker McKenzie   Дмитро Скидан Юрист Baker McKenzie

02 жовтня 2023 року набрали чинності зміни до Закону України “Про рекламу”, спрямовані на оновлення регулювання рекламного ринку та його гармонізацію з Директивою ЄС про аудіовізуальні медіапослуги.

Основні моменти

  • Уточнено сферу застосування. Оновлений закон тепер більш чітко визначає, яка реклама підпадає під сферу його дії. Також з’явилось абсолютно нове регулювання продакт-плейсменту, реклами на різних цифрових платформах, зокрема на платформах спільного доступу до відео / інформації, та реклами з використанням електронних комунікацій, як-от месенджери, чат-боти, сервіси, що використовують технології доповненої та віртуальної реальності, та будь-які інші цифрові технології.
  • Нові обмеження. Перелік інформації, яку заборонено демонструвати в рекламі, доповнено новими категоріями дискримінаційних тверджень, а також додано заборону використовувати зображення чи імена фізичних осіб без їхньої згоди. Важливо зазначити, що у новій редакції закону встановлено обмеження для резидентів держави-агресора здійснювати рекламну діяльність на території України. До того ж було запроваджено нове положення, яке забороняє розміщення реклами на вебсайтах, інтернет-адреси яких відповідно до відомостей Всесвітньої організації інтелектуальної власності включені від України до національного переліку вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності.
  • Переглянуто вимоги щодо наявності ліцензій та дозволів. Закон, як і раніше, забороняє рекламування товарів і послуг, щодо яких не було одержано необхідної ліцензії або дозволу. Проте відповідальність за дотримання цієї вимоги тепер покладено на рекламодавців, а рекламні агентства виведені з-під категорії рекламодавців в частині дотримання цієї норми.
  • Відповідальність за спам. Незважаючи на те, що розповсюдження реклами у формі спаму є забороненим доволі давно, раніше не було чіткої відповідальності за порушення цієї заборони. Відтепер за таке порушення може бути накладено штраф у розмірі 51 тис. грн.
  • Захист персональних даних дітей. Запроваджено суворі правила, які забороняють медіа та платформам спільного доступу до відео / інформації обробляти персональні дані дітей з комерційною метою, як-от прямий маркетинг, профілювання та поведінково орієнтована реклама.
  • Саморегулювання та спільне регулювання. Оновлений закон впроваджує інститути саморегулювання та спільного регулювання у сфері реклами. Це дозволить бізнесу більш активно впливати на регулювання індустрії, зокрема в частині створення та розповсюдження певних видів реклами.

Рекомендації

Очікується, що прийняття нової редакції Закону “Про рекламу” позитивно вплине на рекламну індустрію в Україні. Ми рекомендуємо слідкувати за розвитком правозастосовної практики у цій сфері та адаптувати бізнес-процеси відповідно до нових змін.

Контакти

Олексій Столяренко
Партнер Baker McKenzie
 
Дмитро Скидан
Юрист Baker McKenzie

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: