fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Pragma: Актуальні новини в транспортній сфері

13/ 12/ 2022
  В цьому випуску: Удосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктури для них Гармонізація вимог до перевізників із законодавством ЄС Пропоновані зміни до Закону України «Про дорожній рух» За останні місяці до парламенту було подано низку ініціатив у транспортній сфері, деякі з них навіть ухвалені в першому читанні. У цьому випуску ми зупинимося на деяких із них, спрямованих, насамперед, або на вдосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктури для них, або на наближення національного законодавства України до законодавства ЄС. Удосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктуру для них. Одна з нещодавніх ініціатив, яка вже була прийнята в першому читанні, спрямована на вдосконалення законодавства щодо використання електромобілів та розбудови інфраструктури для них. Законопроект №8172 «Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів» внесений до парламенту народним депутатом Ю.Камельчуком та іншими та прийнятий у першому читанні 1 грудня. Зазначений законопроект спрямований на: Надання правового визначення для електрозарядних станцій, а також різних типів транспортних засобів, обладнаних електричними двигунами; Спрощена процедура встановлення зарядних станцій – не потребує виділення земельної ділянки; Спрощений порядок приєднання до електричних мереж – будівництво ліній електропередач для підключення зарядної станції до електроенергії (якщо напруга не перевищує 150 кВ) без виділення земельної ділянки. Також до 1 січня 2025 року власник зарядної станції сплачує лише частину плати за підключення до мережі; Житлові будинки можуть влаштовувати на своїй території зарядні станції в межах лімітів потужності, виділених такому будинку; Нові проекти житлових будинків повинні бути забезпечені місцями для зберігання електромобілів (50% від усіх місць для зберігання транспортних засобів) та зарядними станціями; Органи державної влади та місцевого самоврядування несуть відповідальність за визначення місць встановлення зарядних станцій та зберігання транспортних засобів, а також стимулиювання розвитку інфраструктури та забезпечення об’єктів, що перебувають у їх власності чи управлінні, необхідними джерелами електроенергії та зарядними станціями з метою досягнення частки місць для електротранспорту до 31 грудня 2024 року; Поступове обмеження використання неелектричних автобусів на міських автобусних маршрутах: для міст з населенням понад 250 тис. частка електробусів на регулярних маршрутах до 1 січня 2027 року має становити не менше 25%, а до 1 січня 2030 року – не менше 50%; з 1 січня 2033 року тільки електробуси можуть обслуговувати міські автобусні маршрути в усіх містах; Поступове обмеження закупівлі електробусів для міських маршрутах: у містах з населенням понад 250 тисяч з 1 січня 2025 року не менше 50% автобусів, що закуповуються, мають бути електричними, а з 1 січня 2026 року можна закуповувати лише електробуси; З 1 січня 2027 року буде заборонено закупівлю неелектричних автобусів у сфері громадського транспорту. Гармонізація вимог до перевізників із законодавством ЄС. Ще одна ініціатива, прийнята в першому читанні 19 жовтня 2022 року –  Законопроект № 4560 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу”. Законопроект спрямований на приведення законодавства України, що встановлює вимоги до автомобільних перевізників, у відповідність до вимог Регламенту ЄС 1071/2009. Законопроект встановлює вимоги до перевізника, зокрема вводить таку обов’язкову посаду як «менеджер (управитель) з перевезень», який відповідає за організацію перевезень пасажирів і вантажів, та визначає вимоги до осіб, які займають таку посаду. Також вводиться вимога до бездоганної ділової репутації та встановлюються критерії до неї. Крім того, він вносить зміни до вимог щодо ліцензування перевізника та пропонує впровадження Єдиної інформаційно-телекомунікаційної системи на наземному транспорті як цифрового комплексу, спрямованого на надання послуг у сфері наземного транспорту. Пропоновані зміни до Закону України «Про дорожній рух». Іншою ініціативою, спрямованою на імплементацію законодавства ЄС на національному рівні, є Законопроект № 8082 «Про внесення змін до Закону України “Про дорожній рух” щодо імплементації законодавства, поданий до Верховної Ради Кабінетом Міністрів України 28 вересня 2022 року. Законопроект рекомендовано прийняти у першому читанні, однак, не було включено до порядку денного 1 грудня. Законопроект спрямований на гармонізацію чинного законодавства з Директивою 2006/126/ЄC в частині категорій водійських прав, а також вимог до водіїв кожної категорії та строків дії водійських посвідчень різних категорій.  Окрім згаданих ініціатив, є важливі зміни в структурі уряду. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1343 від 2 грудня 2022 року Міністерство інфраструктури України перетворено на Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури у зв’язку з об’єднанням двох колишніх міністерств. Віце-прем’єр-міністром з відновлення України – міністром розвитку громад, територій та інфраструктури України призначено Олександра Кубракова (раніше – Міністра інфраструктури України). Контакти Pragma Consulting Group [email protected]

Photo: Image by Michael Fousert from Unsplash.com

В цьому випуску:

  • Удосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктури для них
  • Гармонізація вимог до перевізників із законодавством ЄС
  • Пропоновані зміни до Закону України «Про дорожній рух»

За останні місяці до парламенту було подано низку ініціатив у транспортній сфері, деякі з них навіть ухвалені в першому читанні. У цьому випуску ми зупинимося на деяких із них, спрямованих, насамперед, або на вдосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктури для них, або на наближення національного законодавства України до законодавства ЄС.

Удосконалення законодавства щодо електромобілів та інфраструктуру для них

Одна з нещодавніх ініціатив, яка вже була прийнята в першому читанні, спрямована на вдосконалення законодавства щодо використання електромобілів та розбудови інфраструктури для них. Законопроект №8172 «Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів» внесений до парламенту народним депутатом Ю.Камельчуком та іншими та прийнятий у першому читанні 1 грудня.

Зазначений законопроект спрямований на:

  • Надання правового визначення для електрозарядних станцій, а також різних типів транспортних засобів, обладнаних електричними двигунами;
  • Спрощена процедура встановлення зарядних станцій – не потребує виділення земельної ділянки;
  • Спрощений порядок приєднання до електричних мереж – будівництво ліній електропередач для підключення зарядної станції до електроенергії (якщо напруга не перевищує 150 кВ) без виділення земельної ділянки. Також до 1 січня 2025 року власник зарядної станції сплачує лише частину плати за підключення до мережі;
  • Житлові будинки можуть влаштовувати на своїй території зарядні станції в межах лімітів потужності, виділених такому будинку;
  • Нові проекти житлових будинків повинні бути забезпечені місцями для зберігання електромобілів (50% від усіх місць для зберігання транспортних засобів) та зарядними станціями;
  • Органи державної влади та місцевого самоврядування несуть відповідальність за визначення місць встановлення зарядних станцій та зберігання транспортних засобів, а також стимулиювання розвитку інфраструктури та забезпечення об’єктів, що перебувають у їх власності чи управлінні, необхідними джерелами електроенергії та зарядними станціями з метою досягнення частки місць для електротранспорту до 31 грудня 2024 року;
  • Поступове обмеження використання неелектричних автобусів на міських автобусних маршрутах: для міст з населенням понад 250 тис. частка електробусів на регулярних маршрутах до 1 січня 2027 року має становити не менше 25%, а до 1 січня 2030 року – не менше 50%; з 1 січня 2033 року тільки електробуси можуть обслуговувати міські автобусні маршрути в усіх містах;
  • Поступове обмеження закупівлі електробусів для міських маршрутах: у містах з населенням понад 250 тисяч з 1 січня 2025 року не менше 50% автобусів, що закуповуються, мають бути електричними, а з 1 січня 2026 року можна закуповувати лише електробуси; З 1 січня 2027 року буде заборонено закупівлю неелектричних автобусів у сфері громадського транспорту.

Гармонізація вимог до перевізників із законодавством ЄС

Ще одна ініціатива, прийнята в першому читанні 19 жовтня 2022 року –  Законопроект № 4560 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу”. Законопроект спрямований на приведення законодавства України, що встановлює вимоги до автомобільних перевізників, у відповідність до вимог Регламенту ЄС 1071/2009. Законопроект встановлює вимоги до перевізника, зокрема вводить таку обов’язкову посаду як «менеджер (управитель) з перевезень», який відповідає за організацію перевезень пасажирів і вантажів, та визначає вимоги до осіб, які займають таку посаду. Також вводиться вимога до бездоганної ділової репутації та встановлюються критерії до неї. Крім того, він вносить зміни до вимог щодо ліцензування перевізника та пропонує впровадження Єдиної інформаційно-телекомунікаційної системи на наземному транспорті як цифрового комплексу, спрямованого на надання послуг у сфері наземного транспорту.

Пропоновані зміни до Закону України «Про дорожній рух»

Іншою ініціативою, спрямованою на імплементацію законодавства ЄС на національному рівні, є Законопроект № 8082 «Про внесення змін до Закону України “Про дорожній рух” щодо імплементації законодавства, поданий до Верховної Ради Кабінетом Міністрів України 28 вересня 2022 року. Законопроект рекомендовано прийняти у першому читанні, однак, не було включено до порядку денного 1 грудня.

Законопроект спрямований на гармонізацію чинного законодавства з Директивою 2006/126/ЄC в частині категорій водійських прав, а також вимог до водіїв кожної категорії та строків дії водійських посвідчень різних категорій. 

Окрім згаданих ініціатив, є важливі зміни в структурі уряду. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1343 від 2 грудня 2022 року Міністерство інфраструктури України перетворено на Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури у зв’язку з об’єднанням двох колишніх міністерств. Віце-прем’єр-міністром з відновлення України – міністром розвитку громад, територій та інфраструктури України призначено Олександра Кубракова (раніше – Міністра інфраструктури України).

Контакти

Pragma Consulting Group

[email protected]

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: