fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Which two problems threaten the electricity market

02/ 07/ 2019
  Ігор Гоцик. Керівник департаменту з представництва інтересів компаній-членів. Сьогодні в Україні запрацював ринок електроенергії. НКРЕКП лише минулого тижня видала ліцензії двом ключовим держпідприємствам «Гарантований покупець» та «Оператор ринку». А розробка регуляторної бази відбувалася у прискореному режимі та у стислі строки. Давайте розглянемо, чим це загрожує реформі. Енергетика – тарифна галузь. Тому у цій сфері за все платять споживачі, будь то реформа чи власне функціонування ринку. У кінцевому результаті населення та промисловість несуть на собі весь тягар плати за постачання електроенергії і власне за саму електроенергію. Наразі, уряд та інші державні органи доволі оперативно, майже поспіхом запроваджують зміни. Це дуже незвично, бо український енергетичний ринок звик до поступового рівномірного реформування. Адже регуляторну базу для великого ринку складно підготувати за один місяць. Найбільший ризик невдачі реформи в тому, що споживачі – побутові та промислові – через поспіх урядовців не можуть зрозуміти, до чого їм готуватися. Ціль будь-якої реформи, особливо на ринку електроенергії, – це зниження тарифів. Або хоча б покращення якості надання сервісів, тобто послуг із постачання електроенергії. Тому результатом реформи хотілося б бачити зниження тарифів, або хоча б їх прогнозованість на рік, на два, на три. Це дуже важливо для промисловості. Для роботи ринку важливо, щоб кожний учасник знав алгоритм своїх дій. Адже відповідальність нестимуть не лише державні органи, але й частково промисловість. Тож якщо гравці не до кінця розумітимуть, хто що має робити та за що відповідає (адже регуляторні документи розроблялись похапцем), це теж стане загрозою для функціонування нового ринку. Ще один серйозний ризик – зловживання монопольним становищем з боку гравців, які займають відповідно до свого або державного, або недержавного статусу монопольне становище. Антимонопольний комітет та інші державні органи, які займаються питаннями конкуренції, мають слідкувати за порушеннями та не допустити монополізму на ринку електроенергії. Джерело: the page
Ігор Гоцик Керівник департаменту з представництва інтересів компаній-членів
Сьогодні в Україні запрацював ринок електроенергії. НКРЕКП лише минулого тижня видала ліцензії двом ключовим держпідприємствам «Гарантований покупець» та «Оператор ринку». А розробка регуляторної бази відбувалася у прискореному режимі та у стислі строки. Давайте розглянемо, чим це загрожує реформі.

Енергетика – тарифна галузь. Тому у цій сфері за все платять споживачі, будь то реформа чи власне функціонування ринку. У кінцевому результаті населення та промисловість несуть на собі весь тягар плати за постачання електроенергії і власне за саму електроенергію.

Наразі, уряд та інші державні органи доволі оперативно, майже поспіхом запроваджують зміни. Це дуже незвично, бо український енергетичний ринок звик до поступового рівномірного реформування. Адже регуляторну базу для великого ринку складно підготувати за один місяць.

Найбільший ризик невдачі реформи в тому, що споживачі – побутові та промислові – через поспіх урядовців не можуть зрозуміти, до чого їм готуватися.

Ціль будь-якої реформи, особливо на ринку електроенергії, – це зниження тарифів. Або хоча б покращення якості надання сервісів, тобто послуг із постачання електроенергії. Тому результатом реформи хотілося б бачити зниження тарифів, або хоча б їх прогнозованість на рік, на два, на три. Це дуже важливо для промисловості.

Для роботи ринку важливо, щоб кожний учасник знав алгоритм своїх дій. Адже відповідальність нестимуть не лише державні органи, але й частково промисловість.

Тож якщо гравці не до кінця розумітимуть, хто що має робити та за що відповідає (адже регуляторні документи розроблялись похапцем), це теж стане загрозою для функціонування нового ринку.

Ще один серйозний ризик – зловживання монопольним становищем з боку гравців, які займають відповідно до свого або державного, або недержавного статусу монопольне становище. Антимонопольний комітет та інші державні органи, які займаються питаннями конкуренції, мають слідкувати за порушеннями та не допустити монополізму на ринку електроенергії.

Джерело: the page

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: