fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Які дві проблеми загрожують ринку електроенергії

02/ 07/ 2019
  Ігор Гоцик. Керівник департаменту з представництва інтересів компаній-членів. Сьогодні в Україні запрацював ринок електроенергії. НКРЕКП лише минулого тижня видала ліцензії двом ключовим держпідприємствам «Гарантований покупець» та «Оператор ринку». А розробка регуляторної бази відбувалася у прискореному режимі та у стислі строки. Давайте розглянемо, чим це загрожує реформі. Енергетика – тарифна галузь. Тому у цій сфері за все платять споживачі, будь то реформа чи власне функціонування ринку. У кінцевому результаті населення та промисловість несуть на собі весь тягар плати за постачання електроенергії і власне за саму електроенергію. Наразі, уряд та інші державні органи доволі оперативно, майже поспіхом запроваджують зміни. Це дуже незвично, бо український енергетичний ринок звик до поступового рівномірного реформування. Адже регуляторну базу для великого ринку складно підготувати за один місяць. Найбільший ризик невдачі реформи в тому, що споживачі – побутові та промислові – через поспіх урядовців не можуть зрозуміти, до чого їм готуватися. Ціль будь-якої реформи, особливо на ринку електроенергії, – це зниження тарифів. Або хоча б покращення якості надання сервісів, тобто послуг із постачання електроенергії. Тому результатом реформи хотілося б бачити зниження тарифів, або хоча б їх прогнозованість на рік, на два, на три. Це дуже важливо для промисловості. Для роботи ринку важливо, щоб кожний учасник знав алгоритм своїх дій. Адже відповідальність нестимуть не лише державні органи, але й частково промисловість. Тож якщо гравці не до кінця розумітимуть, хто що має робити та за що відповідає (адже регуляторні документи розроблялись похапцем), це теж стане загрозою для функціонування нового ринку. Ще один серйозний ризик – зловживання монопольним становищем з боку гравців, які займають відповідно до свого або державного, або недержавного статусу монопольне становище. Антимонопольний комітет та інші державні органи, які займаються питаннями конкуренції, мають слідкувати за порушеннями та не допустити монополізму на ринку електроенергії. Джерело: the page
Ігор Гоцик Керівник департаменту з представництва інтересів компаній-членів
Сьогодні в Україні запрацював ринок електроенергії. НКРЕКП лише минулого тижня видала ліцензії двом ключовим держпідприємствам «Гарантований покупець» та «Оператор ринку». А розробка регуляторної бази відбувалася у прискореному режимі та у стислі строки. Давайте розглянемо, чим це загрожує реформі.

Енергетика – тарифна галузь. Тому у цій сфері за все платять споживачі, будь то реформа чи власне функціонування ринку. У кінцевому результаті населення та промисловість несуть на собі весь тягар плати за постачання електроенергії і власне за саму електроенергію.

Наразі, уряд та інші державні органи доволі оперативно, майже поспіхом запроваджують зміни. Це дуже незвично, бо український енергетичний ринок звик до поступового рівномірного реформування. Адже регуляторну базу для великого ринку складно підготувати за один місяць.

Найбільший ризик невдачі реформи в тому, що споживачі – побутові та промислові – через поспіх урядовців не можуть зрозуміти, до чого їм готуватися.

Ціль будь-якої реформи, особливо на ринку електроенергії, – це зниження тарифів. Або хоча б покращення якості надання сервісів, тобто послуг із постачання електроенергії. Тому результатом реформи хотілося б бачити зниження тарифів, або хоча б їх прогнозованість на рік, на два, на три. Це дуже важливо для промисловості.

Для роботи ринку важливо, щоб кожний учасник знав алгоритм своїх дій. Адже відповідальність нестимуть не лише державні органи, але й частково промисловість.

Тож якщо гравці не до кінця розумітимуть, хто що має робити та за що відповідає (адже регуляторні документи розроблялись похапцем), це теж стане загрозою для функціонування нового ринку.

Ще один серйозний ризик – зловживання монопольним становищем з боку гравців, які займають відповідно до свого або державного, або недержавного статусу монопольне становище. Антимонопольний комітет та інші державні органи, які займаються питаннями конкуренції, мають слідкувати за порушеннями та не допустити монополізму на ринку електроенергії.

Джерело: the page

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: