fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Business welcomes the adoption of the consumer information law on food products

06/ 12/ 2018
  6 грудня Верховна Рада України підтримала проект закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» №8450 у другому читанні та в цілому, основою якого став Регламент ЄС 1169. «За» законопроект проголосував 231 депутат. Прийнятим документом визначаються загальні вимоги до інформації про харчові продукти. Тобто, яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку. До прикладу, для алкогольних напоїв, де, по суті, є один основний інгредієнт, відтепер його зазначати немає потреби. В той же час, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів, щоб не вводити в оману споживача та надавати доступну та зрозумілу інформацію. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції. Так, розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок. Крім того, законотворці встановили, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки. В документі також йдеться про обов’язкову вимогу щодо позначення партії продукції, щоб відслідковувати рух продукції та мати можливість, до прикладу, оперативно вилучати не якісну продукції з обігу. В той же час, скасовано незрозумілу та необгрунтовану норму щодо отримання погодження від Міністерства охорони здоров’я про рекомендації щодо споживання вермутів, яка створювала для легального бізнесу додатковий етап погодження етикетки. Розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до». Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію. Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний». Йдеться про те, яким критеріям має відповідати молочний продукт, щоб виробник міг назвати його натуральним. Це захищатиме споживача від тих виробників, які недобросовісно використовують термін задля збільшення продажів та не переймаються здоров’ям своїх покупців. Однак, вкотре слід наголосити на необхідності встановлення адекватного перехідного періоду для зміни маркування, щоб це не спричинило додаткового навантаження на операторів ринку. Так, законопроектом передбачена норма, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки і це не створюватиме колапсів при подальших змінах у маркуванні. При цьому, оператор може на власний розсуд змінити маркування і раніше. Бізнес-спільнота вітає прийняття даного документу та дякує Держпродспоживслужбі, Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики політики і  Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» за врахування пропозицій, важливих для роботи бізнесу.

6 грудня Верховна Рада України підтримала проект закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» №8450 у другому читанні та в цілому, основою якого став Регламент ЄС 1169. «За» законопроект проголосував 231 депутат.

Прийнятим документом визначаються загальні вимоги до інформації про харчові продукти. Тобто, яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку. До прикладу, для алкогольних напоїв, де, по суті, є один основний інгредієнт, відтепер його зазначати немає потреби.

В той же час, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів, щоб не вводити в оману споживача та надавати доступну та зрозумілу інформацію. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції. Так, розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок. Крім того, законотворці встановили, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки.

В документі також йдеться про обов’язкову вимогу щодо позначення партії продукції, щоб відслідковувати рух продукції та мати можливість, до прикладу, оперативно вилучати не якісну продукції з обігу.

В той же час, скасовано незрозумілу та необгрунтовану норму щодо отримання погодження від Міністерства охорони здоров’я про рекомендації щодо споживання вермутів, яка створювала для легального бізнесу додатковий етап погодження етикетки.

Розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до».

Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію.

Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний». Йдеться про те, яким критеріям має відповідати молочний продукт, щоб виробник міг назвати його натуральним. Це захищатиме споживача від тих виробників, які недобросовісно використовують термін задля збільшення продажів та не переймаються здоров’ям своїх покупців.

Однак, вкотре слід наголосити на необхідності встановлення адекватного перехідного періоду для зміни маркування, щоб це не спричинило додаткового навантаження на операторів ринку. Так, законопроектом передбачена норма, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки і це не створюватиме колапсів при подальших змінах у маркуванні. При цьому, оператор може на власний розсуд змінити маркування і раніше.

Бізнес-спільнота вітає прийняття даного документу та дякує Держпродспоживслужбі, Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики політики і  Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» за врахування пропозицій, важливих для роботи бізнесу.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: