fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес вітає прийняття закону про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів

06/ 12/ 2018
  6 грудня Верховна Рада України підтримала проект закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» №8450 у другому читанні та в цілому, основою якого став Регламент ЄС 1169. «За» законопроект проголосував 231 депутат. Прийнятим документом визначаються загальні вимоги до інформації про харчові продукти. Тобто, яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку. До прикладу, для алкогольних напоїв, де, по суті, є один основний інгредієнт, відтепер його зазначати немає потреби. В той же час, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів, щоб не вводити в оману споживача та надавати доступну та зрозумілу інформацію. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції. Так, розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок. Крім того, законотворці встановили, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки. В документі також йдеться про обов’язкову вимогу щодо позначення партії продукції, щоб відслідковувати рух продукції та мати можливість, до прикладу, оперативно вилучати не якісну продукції з обігу. В той же час, скасовано незрозумілу та необгрунтовану норму щодо отримання погодження від Міністерства охорони здоров’я про рекомендації щодо споживання вермутів, яка створювала для легального бізнесу додатковий етап погодження етикетки. Розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до». Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію. Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний». Йдеться про те, яким критеріям має відповідати молочний продукт, щоб виробник міг назвати його натуральним. Це захищатиме споживача від тих виробників, які недобросовісно використовують термін задля збільшення продажів та не переймаються здоров’ям своїх покупців. Однак, вкотре слід наголосити на необхідності встановлення адекватного перехідного періоду для зміни маркування, щоб це не спричинило додаткового навантаження на операторів ринку. Так, законопроектом передбачена норма, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки і це не створюватиме колапсів при подальших змінах у маркуванні. При цьому, оператор може на власний розсуд змінити маркування і раніше. Бізнес-спільнота вітає прийняття даного документу та дякує Держпродспоживслужбі, Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики політики і  Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» за врахування пропозицій, важливих для роботи бізнесу.

6 грудня Верховна Рада України підтримала проект закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» №8450 у другому читанні та в цілому, основою якого став Регламент ЄС 1169. «За» законопроект проголосував 231 депутат.

Прийнятим документом визначаються загальні вимоги до інформації про харчові продукти. Тобто, яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку. До прикладу, для алкогольних напоїв, де, по суті, є один основний інгредієнт, відтепер його зазначати немає потреби.

В той же час, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів, щоб не вводити в оману споживача та надавати доступну та зрозумілу інформацію. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції. Так, розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок. Крім того, законотворці встановили, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки.

В документі також йдеться про обов’язкову вимогу щодо позначення партії продукції, щоб відслідковувати рух продукції та мати можливість, до прикладу, оперативно вилучати не якісну продукції з обігу.

В той же час, скасовано незрозумілу та необгрунтовану норму щодо отримання погодження від Міністерства охорони здоров’я про рекомендації щодо споживання вермутів, яка створювала для легального бізнесу додатковий етап погодження етикетки.

Розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до».

Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію.

Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний». Йдеться про те, яким критеріям має відповідати молочний продукт, щоб виробник міг назвати його натуральним. Це захищатиме споживача від тих виробників, які недобросовісно використовують термін задля збільшення продажів та не переймаються здоров’ям своїх покупців.

Однак, вкотре слід наголосити на необхідності встановлення адекватного перехідного періоду для зміни маркування, щоб це не спричинило додаткового навантаження на операторів ринку. Так, законопроектом передбачена норма, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки і це не створюватиме колапсів при подальших змінах у маркуванні. При цьому, оператор може на власний розсуд змінити маркування і раніше.

Бізнес-спільнота вітає прийняття даного документу та дякує Держпродспоживслужбі, Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики політики і  Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні» за врахування пропозицій, важливих для роботи бізнесу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: