fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Законодавство про захист прав споживачів приведено у відповідність до стандартів ЄС

31/ 10/ 2023
  Новий Закон України Про захист прав споживачів (Закон), який має набрати чинності 7 липня 2024 року (але не раніше дня скасування воєнного стану), спрямований на приведення законодавства у відповідність до ключових норм права ЄС. Основною метою Закону є осучаснення вимог щодо захисту прав споживачів, насамперед, у сфері електронної комерції. Основні моменти Розширено сферу застосування. Закон буде чітко застосовуватись і до маркетплейсів, класифайдів та прайс-агрегаторів, покладаючи на них, зокрема, вимоги щодо надання певної інформації перед укладенням договору споживачем. Важливим є й те, що до сфери застосування Закону потрапляє харчова продукція, але виключається надання медичних послуг, гральний бізнес та деякі інші категорії послуг. Крім того, Закон врегульовує сферу постачання цифрового вмісту та послуг, а також надає споживачам право на відмову від договорів щодо таких товарів і послуг.  Гарантійні зобовязання. Для нових товарів встановлено мінімальний гарантійний строк тривалістю два роки, для вживаних товарів − один рік, а також десять років для нерухомого майна. При цьому гарантійний строк не може перевищувати строк служби товару, якщо останній становить менше двох років.  Обовязкова реєстрація для здійснення електронної комерції. Закон передбачає запуск Порталу е-покупець, який має відбутись не пізніше 7 липня 2026 року. Субєкти електронної комерції будуть зобовязані пройти обовязкову реєстрацію на цьому Порталі для набуття статусу перевіреного продавця та розмістити відповідне позначення у своїх інтернет-магазинах. Метою Порталу е-покупець є забезпечення взаємодії суб’єктів електронної комерції, споживачів та Держпродспоживслужби, зокрема шляхом надання можливості споживачам подавати офіційні скарги. Також Держпродспоживслужба зможе звертатися до провайдерів інтернет-послуг із запитом щодо обмеження доступу до веб-сайтів незареєстрованих суб’єктів.  Зобовязання щодо надання інформації про продукцію. Як для офлайн, так і для онлайн-торгівлі, змінено вимоги щодо надання субєктами господарювання інформації про товар та розширено перелік інформації, яку необхідно надавати споживачу перед укладенням дистанційних договорів. Також дозволено нові способи надання цієї інформації, у тому числі за допомогою засобів дистанційного зв’язку, зокрема шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах виробників/продавців.  Позасудове врегулювання спорів. Закон впроваджує новий механізм позасудового врегулювання спорів. Він буде доступний для справ, які стосуються: продукції, придбаної на суму не більше ніж 50 тисяч гривень; порушень порядку гарантійного ремонту або заміни продукції; та порушень умов доставки товарів, придбаних за договорами, укладеними поза офісним чи торговельним приміщенням. Рекомендації Прийняття Закону є значним кроком уперед у сфері захисту прав споживачів та значною мірою наближає Україну до стандартів ЄС. Ми рекомендуємо завчасно адаптувати бізнес-процеси відповідно до нових вимог та спостерігати за можливим подальшим розвитком законодавства у цій сфері, оскільки Україна продовжує свій євроінтеграційний шлях. Контакти Олексій Столяренко Партнер Baker McKenzie   Дмитро Скидан Юрист Baker McKenzie

Новий Закон України “Про захист прав споживачів” (“Закон“), який має набрати чинності 7 липня 2024 року (але не раніше дня скасування воєнного стану), спрямований на приведення законодавства у відповідність до ключових норм права ЄС. Основною метою Закону є осучаснення вимог щодо захисту прав споживачів, насамперед, у сфері електронної комерції.

Основні моменти

  • Розширено сферу застосування. Закон буде чітко застосовуватись і до маркетплейсів, класифайдів та прайс-агрегаторів, покладаючи на них, зокрема, вимоги щодо надання певної інформації перед укладенням договору споживачем. Важливим є й те, що до сфери застосування Закону потрапляє харчова продукція, але виключається надання медичних послуг, гральний бізнес та деякі інші категорії послуг.

    Крім того, Закон врегульовує сферу постачання цифрового вмісту та послуг, а також надає споживачам право на відмову від договорів щодо таких товарів і послуг. 

  • Гарантійні зобов’язання. Для нових товарів встановлено мінімальний гарантійний строк тривалістю два роки, для вживаних товарів − один рік, а також десять років для нерухомого майна. При цьому гарантійний строк не може перевищувати строк служби товару, якщо останній становить менше двох років. 
  • Обов’язкова реєстрація для здійснення електронної комерції. Закон передбачає запуск Порталу е-покупець, який має відбутись не пізніше 7 липня 2026 року. Суб’єкти електронної комерції будуть зобов’язані пройти обов’язкову реєстрацію на цьому Порталі для набуття статусу перевіреного продавця та розмістити відповідне позначення у своїх інтернет-магазинах. Метою Порталу е-покупець є забезпечення взаємодії суб’єктів електронної комерції, споживачів та Держпродспоживслужби, зокрема шляхом надання можливості споживачам подавати офіційні скарги. Також Держпродспоживслужба зможе звертатися до провайдерів інтернет-послуг із запитом щодо обмеження доступу до веб-сайтів незареєстрованих суб’єктів. 
  • Зобов’язання щодо надання інформації про продукцію. Як для офлайн, так і для онлайн-торгівлі, змінено вимоги щодо надання суб’єктами господарювання інформації про товар та розширено перелік інформації, яку необхідно надавати споживачу перед укладенням дистанційних договорів. Також дозволено нові способи надання цієї інформації, у тому числі за допомогою засобів дистанційного зв’язку, зокрема шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах виробників/продавців. 
  • Позасудове врегулювання спорів. Закон впроваджує новий механізм позасудового врегулювання спорів. Він буде доступний для справ, які стосуються: продукції, придбаної на суму не більше ніж 50 тисяч гривень; порушень порядку гарантійного ремонту або заміни продукції; та порушень умов доставки товарів, придбаних за договорами, укладеними поза офісним чи торговельним приміщенням.

Рекомендації

Прийняття Закону є значним кроком уперед у сфері захисту прав споживачів та значною мірою наближає Україну до стандартів ЄС. Ми рекомендуємо завчасно адаптувати бізнес-процеси відповідно до нових вимог та спостерігати за можливим подальшим розвитком законодавства у цій сфері, оскільки Україна продовжує свій євроінтеграційний шлях.

Контакти

Олексій Столяренко
Партнер Baker McKenzie
 
Дмитро Скидан
Юрист Baker McKenzie

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: