fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес стурбований вимогою митних органів щодо значного завищення митної вартості та простоями на кордоні

24/ 01/ 2019
  В січні 2019 року бізнес зіштовхнувся із ситуацією зупинки митного оформлення вантажів на митниці. За інформацією, митники отримали нові критерії ризику щодо визначення середнього показника митної вартості в системі АСАУР, та затримують вантаж з продукцією, де задекларована митна вартість нижче. Однак, ще два тижні тому, компанії ввозили свій товар по цінам зазначеним у договорі поставки. Цього тижня відбулась зустріч Митного комітету Асоціації та представників ДФС для обговорення даного питання. Анна Деревянко. Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації. У бізнесу склалось враження, що ми повертаємось до ручного режиму коригування митної вартості та індикативних цін на товари, як це свого часу практикувалось митниками до внесення змін до Митного кодексу. І всі здобутки, тих змін щодо визначення методів митної вартості, скотились, фактично, до квазі-індикативного визначення цін. Адже, насправді, першим та основним методом має бути ціна контракту. Станом на сьогодні компанії-члени повідомили, що на митниці зупинено переважну кількість вантажів. Так, в деяких компаній були затримані до 70 вантажівок. Крім того, за повідомленням бізнесу, інспектори митниць позбавлені технічної можливості погоджувати митну вартість на підставі наданих документів (застосування першого методу визначення митної вартості), у разі спрацювання системи аналізу ризиків за індикативними цінами. Зі свого боку, керівництво ДФС пояснило дану ситуацію тим, що здійснюється удосконалення профілів ризику автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР), з метою боротьби з контрабандою та сірим імпортом. Однак, Асоціація неодноразово виступала з пропозиціями щодо боротьби з цими негативними явищами, в тому числі, в контексті тотальної фіскалізації. А подібні інструменти – схожі на «рекет» на кордоні, навряд сприятимуть дієвій та ефективній боротьбі саме з сірим імпортом та контрабандою. Також від керівництва митниць прозвучав аргумент, що Митний кодекс передбачає можливість припинення митного оформлення із метою запиту та надання додаткових документів (до 10 днів). Але згідно положень Митного кодексу, зазначений термін має застосовуватись виключно у разі, якщо надані до митного оформлення документи мiстять розбiжностi. Проте, затримка оформлення на 10 днів проводиться без посилання на виявлені  розбіжності, навіть запити на надання додаткових документів декларантам не надсилаються. Рахуючи витрати, далеко не кожна компанія може собі дозволити такий по суті безпідставний простій з огляду на умови зберігання товару, терміни поставки з контрагентами. Деякі компанії зізнаються, що оцінюючи вартість простою в 10 днів та суму додаткових митних платежів від підвищення митної вартості, змушені погоджуватись на митне оформлення на підставі  індикативних цін. Варто звернути увагу, що ціна товару навіть не є окремим обєктом аналізу ризиків згідно Митного кодексу, на відміну від характеристики доброчесності компаній, що ввозять товари. Але, на жаль, митницею до уваги ці фактори не враховуються. Також ігнорується відсутність економічного ефекту для бюджету при коригуванні митної вартості на товари, що мають преференційне походження у межах угод вільної торгівлі та з нульовою ставкою мита. Коригуючи, по суті, імпортний ПДВ, який одночасно йде в податковий кредит імпортера - бюджет не отримує додаткових надходжень, митники лише на деякий період вимивають обігові кошти підприємств. Зі свого боку, бізнес-спільнота дякує представникам ДФС за відкритість та готовність чути бізнес та обговорювати конкретні проблемні питання, які склались у компаній-членів. Нам вдалось досягти згоди в тому, що Асоціація направить в оперативному порядку звернення до ДФС по кожній компанії-члену Асоціації, яка зіштовхнулась з даною проблемою. В той же час, бізнес-спільнота виступає за системне вирішення даного питання, а не ручне управління. Ситуація має бути вирішена комплексно. Хочемо наголосити ще раз, що з контрабандою та сірим імпортом варто боротись, запроваджуючи тотальну фіскалізацію для відстеження ланцюга переміщення товару від кордону чи виробника до кінцевого споживача, а також систему обміну даними щодо транзиту NCTS. Бізнес-спільнота буде продовжувати відстежувати дану ситуацію та інформуватиме про її розвиток.

В січні 2019 року бізнес зіштовхнувся із ситуацією зупинки митного оформлення вантажів на митниці. За інформацією, митники отримали нові критерії ризику щодо визначення середнього показника митної вартості в системі АСАУР, та затримують вантаж з продукцією, де задекларована митна вартість нижче. Однак, ще два тижні тому, компанії ввозили свій товар по цінам зазначеним у договорі поставки. Цього тижня відбулась зустріч Митного комітету Асоціації та представників ДФС для обговорення даного питання.

Анна Дерев'янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
У бізнесу склалось враження, що ми повертаємось до ручного режиму коригування митної вартості та індикативних цін на товари, як це свого часу практикувалось митниками до внесення змін до Митного кодексу. І всі здобутки, тих змін щодо визначення методів митної вартості, скотились, фактично, до квазі-індикативного визначення цін. Адже, насправді, першим та основним методом має бути ціна контракту.

Станом на сьогодні компанії-члени повідомили, що на митниці зупинено переважну кількість вантажів. Так, в деяких компаній були затримані до 70 вантажівок. Крім того, за повідомленням бізнесу, інспектори митниць позбавлені технічної можливості погоджувати митну вартість на підставі наданих документів (застосування першого методу визначення митної вартості), у разі спрацювання системи аналізу ризиків за індикативними цінами.

Зі свого боку, керівництво ДФС пояснило дану ситуацію тим, що здійснюється удосконалення профілів ризику автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР), з метою боротьби з контрабандою та сірим імпортом. Однак, Асоціація неодноразово виступала з пропозиціями щодо боротьби з цими негативними явищами, в тому числі, в контексті тотальної фіскалізації. А подібні інструменти – схожі на «рекет» на кордоні, навряд сприятимуть дієвій та ефективній боротьбі саме з сірим імпортом та контрабандою.

Також від керівництва митниць прозвучав аргумент, що Митний кодекс передбачає можливість припинення митного оформлення із метою запиту та надання додаткових документів (до 10 днів). Але згідно положень Митного кодексу, зазначений термін має застосовуватись виключно у разі, якщо надані до митного оформлення документи мiстять розбiжностi. Проте, затримка оформлення на 10 днів проводиться без посилання на виявлені  розбіжності, навіть запити на надання додаткових документів декларантам не надсилаються. Рахуючи витрати, далеко не кожна компанія може собі дозволити такий по суті безпідставний простій з огляду на умови зберігання товару, терміни поставки з контрагентами. Деякі компанії зізнаються, що оцінюючи вартість простою в 10 днів та суму додаткових митних платежів від підвищення митної вартості, змушені погоджуватись на митне оформлення на підставі  індикативних цін.

Варто звернути увагу, що ціна товару навіть не є окремим об’єктом аналізу ризиків згідно Митного кодексу, на відміну від характеристики доброчесності компаній, що ввозять товари. Але, на жаль, митницею до уваги ці фактори не враховуються.

Також ігнорується відсутність економічного ефекту для бюджету при коригуванні митної вартості на товари, що мають преференційне походження у межах угод вільної торгівлі та з нульовою ставкою мита. Коригуючи, по суті, імпортний ПДВ, який одночасно йде в податковий кредит імпортера – бюджет не отримує додаткових надходжень, митники лише на деякий період вимивають обігові кошти підприємств.

Зі свого боку, бізнес-спільнота дякує представникам ДФС за відкритість та готовність чути бізнес та обговорювати конкретні проблемні питання, які склались у компаній-членів. Нам вдалось досягти згоди в тому, що Асоціація направить в оперативному порядку звернення до ДФС по кожній компанії-члену Асоціації, яка зіштовхнулась з даною проблемою.

В той же час, бізнес-спільнота виступає за системне вирішення даного питання, а не ручне управління. Ситуація має бути вирішена комплексно.

Хочемо наголосити ще раз, що з контрабандою та сірим імпортом варто боротись, запроваджуючи тотальну фіскалізацію для відстеження ланцюга переміщення товару від кордону чи виробника до кінцевого споживача, а також систему обміну даними щодо транзиту NCTS.

Бізнес-спільнота буде продовжувати відстежувати дану ситуацію та інформуватиме про її розвиток.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: