fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес схвильований ситуацією, яка складається навколо законопроєкту про внутрішній водний транспорт

01/ 09/ 2020
  Згідно з розкладом засідань Верховної Ради України на поточний тиждень, на 4 вересня заплановано винесення законопроєкту №1182-1-д на голосування у другому читанні. Звертаємо увагу, що Комітет ВРУ з питань транспорту неодноразово публічно заявляв про те, що перед другим читанням буде проведено зустріч з профільною бізнес-спільнотою з метою обговорення найбільш гострих зауважень до законопроєкту. Окрім того, 21 серпня 2020 року Президент України наголосив, що законопроєкт має бути погоджено з усіма сторонами та до обговорення має бути залучено адміністрації трьох областей: Одеської, Херсонської, Миколаївської. Крім того, представники бізнесу цього напрямку й обовязково - Віце-премєр-міністр - Міністр з питань стратегічних галузей промисловості. Звертаємо увагу, що на сьогодні текст законопроєкту не погоджено представниками бізнесу, більше того, невідомо, який текст законопроєкту буде виноситись на голосування. Окрім того, станом на сьогодні ані зустрічі на базі профільного комітету ВРУ, ані зустрічі за участі Віце-прем’єр-міністра з промисловості для обговорення тексту законопроєкту, який виноситься на друге читання, не були проведені. Відкритість у цьому питанні виявляє тільки Міністерство інфраструктури України, що вітається Асоціацією, однак, на жаль, у даному випадку цього не є достатньо з огляду на те, що законопроєкт знаходиться у профільному комітеті ВРУ.  Наголошуємо, що експерти Асоціації неодноразово направляли зауваження, які включали велику кількість критичних для інвесторів положень до законопроєкту для врахування відповідних пропозицій під час його підготовки до розгляду у другому читанні. Крім того, зверталися з проханням опублікувати зведену порівняльну таблицю законопроєкту до другого читання та наголошували на своїй готовності надати експертну підтримку та брати участь у профільних засіданнях Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури. Нагадуємо, що найбільш гострими зауваженнями до законопроєкту були три наступні аспекти: Низка положень, спрямованих на зарегулювання ведення бізнесу, а не дерегуляцію, зокрема, створення Реєстру об’єктів інфраструктури ВВТ як прихованого дозвільного інструменту з правом забороняти діяльність річковим терміналам у незрозумілий спосіб; запровадження необхідності погодження ще одним ЦОВВ усіх проєктів будівництва на ВВШ, відведення земель та водного простору (таке погодження також впроваджується як додатковий механізм до чинного містобудівного та земельного законодавства України, яке передбачає порядок будівництва та відведення земель, в тому числі, для об’єктів транспорту та інфраструктури) із нехтуванням пропозицій щодо діджиталізаціі та електронного обміну даними між органами влади; інші подібні непрозорі ініціативи, які закладають  корупційні ризики. Фінансування ВВШ за рахунок портових зборів (як додаткове джерело), що не узгоджується із встановленим підходом щодо фінансування ВВШ як самостійної підгалузі зі своїми видатками, доходами, планами розвитку, а також із Законом України «Про морські порти України», оскільки портові збори є цільовими та використовуються для розвитку морських, а не річкових портів; Цілковито недоопрацьована ініціатива щодо створення Державного фонду ВВШ у складі спеціального фонду Державного бюджету: джерела його формування на рівні законопроєкту не визначені, а зазначені лише в пояснювальній записці. Тому необхідно включити ці положення до проєкту Закону. Зокрема, чітко передбачити відсоток надходжень від акцизного податку з пального, який буде відраховуватися на розвиток ВВШ, чітко визначити період, з якого почне функціонувати відповідний спеціальний фонд, інакше поточна редакція дозволяє продовжувати фінансування ВВШ за рахунок портових зборів без жодних часових обмежень. Бізнес переконаний, що Україна має прямувати до якісних та конструктивних реформ, що створюють вигідні умови для ведення бізнесу, роботи, залучення інвестицій. Тому Європейська Бізнес Асоціація закликає виконати доручення Президента – провести вказане обговорення до другого читання законопроєкту, запланованого на 4 вересня, та не виносити його на голосування до погодження з усіма сторонами.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Згідно з розкладом засідань Верховної Ради України на поточний тиждень, на 4 вересня заплановано винесення законопроєкту №1182-1-д на голосування у другому читанні.

Звертаємо увагу, що Комітет ВРУ з питань транспорту неодноразово публічно заявляв про те, що перед другим читанням буде проведено зустріч з профільною бізнес-спільнотою з метою обговорення найбільш гострих зауважень до законопроєкту.

Окрім того, 21 серпня 2020 року Президент України наголосив, що законопроєкт має бути погоджено з усіма сторонами та до обговорення має бути залучено адміністрації трьох областей: Одеської, Херсонської, Миколаївської. Крім того, представники бізнесу цього напрямку й обов’язково – Віце-прем’єр-міністр – Міністр з питань стратегічних галузей промисловості.

Звертаємо увагу, що на сьогодні текст законопроєкту не погоджено представниками бізнесу, більше того, невідомо, який текст законопроєкту буде виноситись на голосування. Окрім того, станом на сьогодні ані зустрічі на базі профільного комітету ВРУ, ані зустрічі за участі Віце-прем’єр-міністра з промисловості для обговорення тексту законопроєкту, який виноситься на друге читання, не були проведені. Відкритість у цьому питанні виявляє тільки Міністерство інфраструктури України, що вітається Асоціацією, однак, на жаль, у даному випадку цього не є достатньо з огляду на те, що законопроєкт знаходиться у профільному комітеті ВРУ. 

Наголошуємо, що експерти Асоціації неодноразово направляли зауваження, які включали велику кількість критичних для інвесторів положень до законопроєкту для врахування відповідних пропозицій під час його підготовки до розгляду у другому читанні. Крім того, зверталися з проханням опублікувати зведену порівняльну таблицю законопроєкту до другого читання та наголошували на своїй готовності надати експертну підтримку та брати участь у профільних засіданнях Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури.

Нагадуємо, що найбільш гострими зауваженнями до законопроєкту були три наступні аспекти:

  • Низка положень, спрямованих на зарегулювання ведення бізнесу, а не дерегуляцію, зокрема, створення Реєстру об’єктів інфраструктури ВВТ як прихованого дозвільного інструменту з правом забороняти діяльність річковим терміналам у незрозумілий спосіб; запровадження необхідності погодження ще одним ЦОВВ усіх проєктів будівництва на ВВШ, відведення земель та водного простору (таке погодження також впроваджується як додатковий механізм до чинного містобудівного та земельного законодавства України, яке передбачає порядок будівництва та відведення земель, в тому числі, для об’єктів транспорту та інфраструктури) із нехтуванням пропозицій щодо діджиталізаціі та електронного обміну даними між органами влади; інші подібні непрозорі ініціативи, які закладають  корупційні ризики.
  • Фінансування ВВШ за рахунок портових зборів (як додаткове джерело), що не узгоджується із встановленим підходом щодо фінансування ВВШ як самостійної підгалузі зі своїми видатками, доходами, планами розвитку, а також із Законом України «Про морські порти України», оскільки портові збори є цільовими та використовуються для розвитку морських, а не річкових портів;
  • Цілковито недоопрацьована ініціатива щодо створення Державного фонду ВВШ у складі спеціального фонду Державного бюджету: джерела його формування на рівні законопроєкту не визначені, а зазначені лише в пояснювальній записці.

Тому необхідно включити ці положення до проєкту Закону. Зокрема, чітко передбачити відсоток надходжень від акцизного податку з пального, який буде відраховуватися на розвиток ВВШ, чітко визначити період, з якого почне функціонувати відповідний спеціальний фонд, інакше поточна редакція дозволяє продовжувати фінансування ВВШ за рахунок портових зборів без жодних часових обмежень.

Бізнес переконаний, що Україна має прямувати до якісних та конструктивних реформ, що створюють вигідні умови для ведення бізнесу, роботи, залучення інвестицій. Тому Європейська Бізнес Асоціація закликає виконати доручення Президента – провести вказане обговорення до другого читання законопроєкту, запланованого на 4 вересня, та не виносити його на голосування до погодження з усіма сторонами.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: