fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Надрокористування

06/ 12/ 2023
  Це підтверджується офіційним листом-роз’ясненням до Асоціації від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля). У роз’ясненні зазначено, що підставою для звернення громадян та юридичних осіб до постійного лісокористувача або власника лісів щодо вирубування дерев і чагарників є наявність, зокрема, висновку з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження планованої діяльності відповідно до вимог Закону про ОВД. Раніше Комітет Надрокористування Європейської Бізнес Асоціації звернувся із офіційним запитом до Міндовкілля з проханням надати роз’яснення щодо необхідності проходження процедури з оцінки впливу на довкілля на вирубування дерев і чагарників перед отриманням у користування земельних ділянок лісогосподарського призначення шляхом встановлення земельного сервітуту для видобування усіх видів корисних копалин. Така необхідність виникла, адже за інформацією компаній-членів Асоціації, непоодинокими є випадки відмови представників лісових господарств проводити вирубування дерев та чагарників для доступу до корисних копалин на підставі Висновку з ОВД, виданого надрокористувачеві, у якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, можливий вплив якої було оцінено у звіті з оцінки впливу на довкілля (вирубування дерев і чагарників для доступу до корисних копалин в межах ділянок надр, наданих у користування). На переконання представників лісових господарств, останні зобов’язані отримувати окремий Висновок з ОВД для зазначених цілей, що призводить до обмеження діяльності надрокористувачів. Частиною четвертою статті 3 Закону про ОВД забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Таким чином початок планової діяльності щодо вирубування дерев і чагарників з метою видобування корисних копалин за замовчуванням передбачає наявність у суб’єкта господарювання висновку з оцінки впливу на довкілля та є неможливим за його відсутності, у тому числі й на землях лісогосподарського призначення. При здійсненні оцінки впливу на довкілля надрокористувач зобов’язаний комплексно оцінити можливий вплив планованої діяльності на усі компоненти довкілля, як це передбачено частиною другою статті 6 Закону про ОВД, у тому числі від вирубування зелених та лісових насаджень (дерев та чагарників). У таких випадках здійснення додаткової процедури з оцінки впливу на довкілля щодо вирубування зелених та лісових насаджень перед отриманням у користування земельних ділянок лісогосподарського призначення шляхом встановлення земельного сервітуту для видобування усіх видів корисних копалин не потребується. Європейська Бізнес Асоціація вдячна за надані роз’яснення та сподівається на подальшу конструктивну співпрацю!

Це підтверджується офіційним листом-роз’ясненням до Асоціації від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля). У роз’ясненні зазначено, що підставою для звернення громадян та юридичних осіб до постійного лісокористувача або власника лісів щодо вирубування дерев і чагарників є наявність, зокрема, висновку з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження планованої діяльності відповідно до вимог Закону про ОВД.

Раніше Комітет Надрокористування Європейської Бізнес Асоціації звернувся із офіційним запитом до Міндовкілля з проханням надати роз’яснення щодо необхідності проходження процедури з оцінки впливу на довкілля на вирубування дерев і чагарників перед отриманням у користування земельних ділянок лісогосподарського призначення шляхом встановлення земельного сервітуту для видобування усіх видів корисних копалин.

Така необхідність виникла, адже за інформацією компаній-членів Асоціації, непоодинокими є випадки відмови представників лісових господарств проводити вирубування дерев та чагарників для доступу до корисних копалин на підставі Висновку з ОВД, виданого надрокористувачеві, у якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, можливий вплив якої було оцінено у звіті з оцінки впливу на довкілля (вирубування дерев і чагарників для доступу до корисних копалин в межах ділянок надр, наданих у користування). На переконання представників лісових господарств, останні зобов’язані отримувати окремий Висновок з ОВД для зазначених цілей, що призводить до обмеження діяльності надрокористувачів.

Частиною четвертою статті 3 Закону про ОВД забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Таким чином початок планової діяльності щодо вирубування дерев і чагарників з метою видобування корисних копалин за замовчуванням передбачає наявність у суб’єкта господарювання висновку з оцінки впливу на довкілля та є неможливим за його відсутності, у тому числі й на землях лісогосподарського призначення.

При здійсненні оцінки впливу на довкілля надрокористувач зобов’язаний комплексно оцінити можливий вплив планованої діяльності на усі компоненти довкілля, як це передбачено частиною другою статті 6 Закону про ОВД, у тому числі від вирубування зелених та лісових насаджень (дерев та чагарників). У таких випадках здійснення додаткової процедури з оцінки впливу на довкілля щодо вирубування зелених та лісових насаджень перед отриманням у користування земельних ділянок лісогосподарського призначення шляхом встановлення земельного сервітуту для видобування усіх видів корисних копалин не потребується.

Європейська Бізнес Асоціація вдячна за надані роз’яснення та сподівається на подальшу конструктивну співпрацю!

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: