fbpx

Жінки у технологіях та бізнесі – Ольга Мондрієвська

20/ 04/ 2021
  Як українкам досягти успіху у технологіях та бізнесі в епоху Industry 4.0 та цифрової трансформації економіки, знайти шлях самоідентифікації та самоактуалізації, баланс між карєрою та сімєю при збереженні емоційної стабільності? Про це і не тільки - у проєкті «Жінки у технологіях та бізнесі». Оскільки Schneider Electric особливу увагу приділяє розвитку культури інклюзивності, у рамках якої жінкам гарантуються рівні можливості на робочому місці та найвищі посади, наша компанія вже четвертий раз поспіль входить до індексу гендерної рівності Bloomberg. Ми пишаємось цим досягненням та маємо на 2025 рік велику мету - збільшити квоту жінок у колективі до 50% серед персоналу, до 40% серед менеджерів першої ланки та до 30% - у складу вищого керівництва. Ольга Мондрієвська. «У нашій компанії я можу реалізуватися максимально» Директор департаменту логістики Шнейдер Електрік Україна знає все про логістику та силу синергії в досягненні спільних цілей, вміє говорити відверто, вірить в корпоративну модель розвитку лідерства, розділяє цінності сталого розвитку та відмовляється спочивати на лаврах. https://youtu.be/1F2yfPXbsRI «Мені хотілося працювати в компанії Schneider Electric і рости професійно». Компанія Schneider Electric – моє перше справжнє місце роботи, де на сьогодні я працюю вже 10 років.  Після закінчення Національного університету харчових технологій за спеціальністю «Екологія та охорона навколишнього середовища» у мене був досвід роботи в невеликій компанії. Коли я приєдналася до команди підтримки клієнтів, яка є першою лінією взаємодії з клієнтами компанії та першої карєрною сходинкою для більшості співробітників, я відразу зрозуміла, що потрапила в компанію з колосальною корпоративною культурою. І це було чудово, тому що я дуже хотіла стати частиною великої міжнародної корпорації, де чітко налагоджені всі бізнес-процеси, широко впроваджуються інновації та всі співробітники мають високу мотивацію.  Тому коли мені запропонували невеликий проєкт по запуску програмного забезпечення для взаємодії з клієнтами, я відчула велику наснагу. І після його успішної реалізації у мене почалося карєрне просування у бік логістики.  Не скажу, що я мріяла про це з самого початку, але мені дуже хотілося продовжувати працювати в компанії Schneider Electric та зростати професійно. Логістика стала для мене справою, де мені цікаво розширювати та вдосконалювати свої знання бізнес-процесів департаменту та компанії в цілому, вибудовуючи нові ланцюжки взаємодії з колегами та партнерами. «Компанія Schneider Electric дає українському бізнесу нові зразки інклюзивної корпоративної культури». Робота у сфері логістики для більшості з нас асоціюється з важкою «чоловічою» роботою. Але мені, як молодій жінці, це виявилося до снаги, бо за складом мислення я – технар, й мені подобається розбиратися та аналізувати, як влаштовані та працюють ті чи інші бізнес-процеси всередині та поза компанією.  Для мене логістика – це рівняння з безліччю змінних. Мені цікаво знаходити найбільш раціональні рішення різних ситуацій.  Мені пощастило працювати в чудовому колективі, який, до речі, є найбільш гендерно збалансованим у компанії. Загалом, у колективі присутня повага, незалежно від статі або позиції, яку займають мої колеги. Нетерпимість до будь-яких проявів дискримінації за гендерною ознакою є для нас нормою робочої етики, яку ніхто не порушує. Більш того, з моєю командою у мене склалися такі міцні та довірчі ділові відносини, що це створює особливу синергію, яка дозволяє нам рухатися вперед та досягати кращих результатів.  Звичайно, не скрізь в нашій країні принцип гендерної рівноправності реалізується на такому високому рівні як в компанії Schneider Electric й жінкам доводиться докладати додаткові зусилля для того, щоб досягти успіху у своїй професійній карєрі.  І наша роль, як представника великого міжнародного бізнесу, полягає у тому, щоб дати українському бізнесу нові зразки інклюзивної корпоративної культури, завдяки якій кожен співробітник, незалежно від гендерної приналежності, зможе реалізуватися на 100%. «Без розвиненого «емоційного інтелекту» неможливо досягнути успіху в бізнесі». Попри любов до раціонально-логічного мислення, я часто приймаю рішення по емоційно-інтуїтивному типу. Іноді це дуже допомагає, бо це руйнує шаблон.  Крім того, такі традиційні жіночі якості як розвинені комунікативні навички, інтуїція та емпатія допомагають краще відчувати людей, якісно з ними взаємодіяти, розуміти та передбачати їх реакції та бажання. Без цього так званого «емоційного інтелекту» кожного співробітника нашого департаменту неможливо забезпечувати відмінну якість логістичного обслуговування.  Я-абсолютний екстраверт в професійному та особистому житті, тому часто та щиро ділюся своїми думками та емоціями з колегами. І мені здається, що ця чесність та відкритість допомагає нам легше знаходити спільну мову та краще розуміти один одного.  Я наполегливо працюю над вдосконаленням своїх комунікативних якостей та намагаюся аналізувати різні ситуації з різних точок зору. Така рефлексія допомагає мені працювати над своєю стресостійкістю, пунктуальністю та системністю – якостей без яких неможливо успішно працювати в логістиці ні чоловікам, ні жінкам. «Якості хорошого менеджера та керівника не залежать від його гендерної приналежності». Хороший менеджмент не має гендеру!  Звичайно, існують певні патерни характерної чоловічої та жіночої поведінки та стилю керівництва. Наприклад, чоловік може бути більш ефективний при постановці цілей та в складній аналітиці, він легше йде на виправданий ризик та приймає сміливі рішення, але жінки сильніші у мотивації персоналу, вони більше сконцентровані на внутрішніх процесах та вміють правильно розпоряджатися знаннями, потенціалом своїх співробітників для аналізу альтернатив.  При цьому я впевнена, що базові якості гарного менеджера та керівника не залежать від його гендерної приналежності. Адже професійні знання та компетенції, а також весь спектр соціальних, комунікативних та управлінських навичок та здібностей або soft skills, може розвивати та вдосконалювати кожен.  Потрібно лише повірити в себе та почати нашу найголовнішу роботу – роботу над собою. Це завдання на все життя, адже самовдосконалення не має меж. «Корпоративна модель лідерства Schneider Electric дає кожному шанс проявити себе по максимуму». Компанія Schneider Electric дає мені відмінну мотивацію для постійного руху вперед.  Безумовно, сьогодні це роблять всі великі компанії, які працюють за міжнародними стандартами. Адже сучасний арсенал методів та інструментів оцінки ефективності роботи персоналу просто величезний. Всі вони, безумовно, використовуються й в нашій компанії. Але у Schneider Electric, крім цих формальних алгоритмів, використовується й індивідуальний підхід до кожного співробітника.  Наша компанія сама виявляє та створює лідерів, постійно працюючи зі своїми командами. Це вимагає дуже великих матеріальних та нематеріальних зусиль, резервів та засобів.  Крім того, вдосконалення професійних особистісних якостей співробітників та розвиток лідерства – це системна та комплексна робота, яка ведеться протягом багатьох років у всіх країнах світу, де працює Schneider Electric.  Це дуже важливо, адже тільки розвиток лідерства може забезпечити інтеграцію сили особистості, синергію команди та можливості ринку. Тому можу з упевненістю сказати, що корпоративна модель лідерства Schneider Electric дає кожному нашому співробітнику шанс проявити себе по максимуму.  Важливо лише правильно оцінити свій потенціал та скористатися тими унікальними можливостями для самореалізації, які дає наша компанія. «Забезпечення сталого розвитку –глобальний проєкт, де кожен може стати агентом змін». Мені дуже близькі глобальні соціальні ініціативи нашої компанії та ті екологічні пріоритети в Цілях сталого розвитку, які ставить перед собою компанія Schneider Electric.  Як професійний еколог за освітою, який в особистому житті намагається дотримуватися правил екобезпеки, я ціную ініціативи компанії, спрямовані на підтримання балансу розвитку новітніх технологій та стабільності навколишнього середовища.  Тим цінніше, що за кожним з таких проєктів стоять великі інвестиції. Це збігається з моїми особистими принципами.  Як би часом пишномовно не звучали гасла про необхідність захисту природи та забезпечення майбутнього екосистем всієї планети, великий бізнес повинен публічно декларувати ці принципи в своїй діяльності та робити все, щоб вони стали стандартом для всіх гравців світової економіки. Однак, розв’язання цих проблем неможливо без комплексного підходу та участі всіх зацікавлених сторін – від уряду та бізнесу до кожної людини, яка може стати екоактивістом. Адже забезпечення сталого розвитку – глобальний проєкт, реалізація якого потребує спільних зусиль, де кожен з нас може стати впливовим агентом змін.  Попри те, що у нашого бренду немає виробничих потужностей в Україні, глобальний досвід компанії Schneider Electric у побудові високоефективного екологічного виробництва без втрат у вигляді відходів та забруднення навколишнього середовища, може бути використаний у нашій країні.  Наприклад, наш департамент активно займається оптимізацією пакування та перевезень, веде облік та регулярно складає звіти про викиди при транспортуванні нашої продукції.  Також ми робимо свій внесок у побудову економіки замкнутого циклу та скорочення відходів, повторно використовуючи упаковку та піддони для транспортування товару.  Крім того, за допомогою активного впровадження інновацій у сфері енергозабезпечення та автоматизації, наша компанія через своїх клієнтів та ділових партнерів залучає їх до процесу трансформації, спрямованої на забезпечення довгострокової стійкості.  Тому у всіх нас зявляється шанс створити в Україні нову зелену економіку. «Я пишаюся нашим проєктом по створенню цифрової системи складської логістики». Як фахівець я пишаюся своїм розумінням бізнес-процесів та вмінням направляти їх в потрібному напрямку.  Реалізувалося це в нашому проєкті зі створення цифрової системи складської логістики.  Повна диджиталізація допомогла перебудувати роботу складу та підвищити продуктивність операційних процесів, оптимізувати ланцюги постачання, а головне – поліпшити якість обслуговування кожного з наших клієнтів в Україні шляхом підтримки актуальної складської колекції, швидкого та точного підбору продукції, а також забезпечила швидку доставку товару.  Компанія Schneider Electric підтвердила своє реноме сучасної, інноваційної, цифровий компанії.  І я щаслива, що моя цілеспрямованість та відповідальність, стала в нагоді нашій компанії, та я змогла зробити свій внесок в її статус клієнтоорієнтованої компанії. «Лідерів створюють команди». Мені складно обєктивно оцінювати себе, але я можу сказати про себе, що я лідер. Тут важливо визначитися, що для мене означає це поняття.  З часом я швидко зрозуміла, що для того, щоб цього досягти, мені потрібно постійно працювати над собою. «Рожеві мрії» – це не для мене, я завжди шукаю реальні шляхи для того, щоб досягти своїх цілей. Але надзвичайно важливо, щоб ваші особисті якості були потрібні вашому оточенню, адже лідерів створюють команди.  Тому я дуже вдячна компанії Schneider Electric за те, що тут я можу реалізуватися максимально. І це не тільки заслуга фахівців компанії по роботі з персоналом, але загальна корпоративна культура, де цінності безперешкодної вертикальної та горизонтальної взаємодії, залучення всіх задля досягнення результату та фокус на безперервну освіту створюють унікальний простір для самореалізації.  І ця ставка компанії на постійний розвиток людського капіталу підтвердилася у 2020 році, коли в умовах світової пандемії компанія Schneider Electric змогла зберегти свої команди, лояльність співробітників та довіру партнерів. «Для збереження рівноваги необхідно продовжувати крутити педалі». Історія про те, що можна спочивати на лаврах – це не про мене.  Адже для збереження рівноваги та руху вперед потрібно продовжувати крутити педалі постійно.  Італійське поняття «солодке байдикування» надзвичайно привабливе, але вкрай непродуктивне.  Для мене найкращий відпочинок – зміна діяльності та пошук нових можливостей стати кращою.  Адже найвірніший шлях до успіху – це закохатися в те, що ти робиш!   Розмовляла Наталія Кирянова, член Національної спілки журналістів України, автор статей та інтервю для Forbes Ukraine, «Новий Час», , «Фокус», «Кореспондент», «Гроші», незалежного бізнес-порталу M! Nd Фото: Наталія Захарій https://www.facebook.com/nataliya.zakchariy https://www.instagram.com/nataliya_zakchariy/?hl=uk

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks
0 Shares

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: