fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

The EBA is concerned about the situation with marketing research in the retail market

31/ 01/ 2019
  Комітет Роздрібної торгівлі Європейської Бізнес Асоціації вкрай занепокоєний ситуацією, яка склалась в контексті збору та комерційного поширення аналітичних даних щодо роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами. Наразі склалась ситуація, коли деякі суб’єкти господарської діяльності, які займаються маркетинговими дослідженнями, отримують, обробляють та розповсюджують без дозволу  торговельних мереж дані (комерційно чутливу інформацію, яка носить конфіденційний характер), які є їх власністю, неправомірно та безпідставно використовують її у відповідних аналізах, звітах, отримують комерційну вигоду від її використання. До прикладу, йдеться про відомості про динаміку і тенденції ринку в цілому та по регіонам, розвиток товарних категорій, сезонність продукції та її відповідні рейтинги, які створюються для внутрішнього аналізу в компанії. Крім того, використовуються дані про долі продукції на ринку; сегменти у прив’язці до регіонів, конкретних торговельних мереж і торговельних точок останніх; динаміку і рейтинги продажів продукції; канібалізм брендів; агреговані показники (у розрізі торговельних мереж, брендів, SKU); показники в натуральному і грошовому вираженні, з урахуванням товарних характеристик, по регіонам, торговельним мережам, у тому числі, товарні запаси в торговельних точках тощо. Джерелом первинної інформації згадані вище аналітичні компанії називають безпосередньо торговельні мережі. Однак, за повідомленнями торговельних мереж-членів Європейської Бізнес Асоціації, жодних договірних відносин, які б дозволяли законним шляхом отримувати подібну інформацію про них для аналізу, немає. Світлана Михайловська. Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації. Ще більше занепокоєння викликає те, що подібний випадок вже непоодинокий на ринку. На жаль, це стає нездоровою тенденцією. Зрозуміло, що легальний бізнес занепокоєний ситуацією. І цілком логічно, що виникає питання - звідки інформацію було отримано. Та наскільки ці дані, рейтинги тощо, котрі пропонуються до продажу на ринку маркетингових послуг, є релевантними чи все ж викривлюють реальну картину на чиюсь користь. У той же час, очевидно, що для становлення здорової конкуренції важлива мінімізація будь-яких незаконних маніпуляцій. Європейська Бізнес Асоціація вже звернулась до Антимонопольного комітету України щодо ситуації про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Про результати звернення буде повідомлено згодом. Разом з тим, Європейська Бізнес Асоціація звертає увагу безпосередньо бізнесу, який може стати замовником маркетингових досліджень, що базуються на незаконно отриманих даних. Будьте свідомі та завжди запитуйте про  джерело інформації, що використовується для виконання ваших замовлень.

Комітет Роздрібної торгівлі Європейської Бізнес Асоціації вкрай занепокоєний ситуацією, яка склалась в контексті збору та комерційного поширення аналітичних даних щодо роздрібної торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами. Наразі склалась ситуація, коли деякі суб’єкти господарської діяльності, які займаються маркетинговими дослідженнями, отримують, обробляють та розповсюджують без дозволу  торговельних мереж дані (комерційно чутливу інформацію, яка носить конфіденційний характер), які є їх власністю, неправомірно та безпідставно використовують її у відповідних аналізах, звітах, отримують комерційну вигоду від її використання.

До прикладу, йдеться про відомості про динаміку і тенденції ринку в цілому та по регіонам, розвиток товарних категорій, сезонність продукції та її відповідні рейтинги, які створюються для внутрішнього аналізу в компанії. Крім того, використовуються дані про долі продукції на ринку; сегменти у прив’язці до регіонів, конкретних торговельних мереж і торговельних точок останніх; динаміку і рейтинги продажів продукції; канібалізм брендів; агреговані показники (у розрізі торговельних мереж, брендів, SKU); показники в натуральному і грошовому вираженні, з урахуванням товарних характеристик, по регіонам, торговельним мережам, у тому числі, товарні запаси в торговельних точках тощо.

Джерелом первинної інформації згадані вище аналітичні компанії називають безпосередньо торговельні мережі. Однак, за повідомленнями торговельних мереж-членів Європейської Бізнес Асоціації, жодних договірних відносин, які б дозволяли законним шляхом отримувати подібну інформацію про них для аналізу, немає.

Світлана Михайловська Заступник директора Європейської Бізнес Асоціації
Ще більше занепокоєння викликає те, що подібний випадок вже непоодинокий на ринку. На жаль, це стає нездоровою тенденцією. Зрозуміло, що легальний бізнес занепокоєний ситуацією. І цілком логічно, що виникає питання - звідки інформацію було отримано. Та наскільки ці дані, рейтинги тощо, котрі пропонуються до продажу на ринку маркетингових послуг, є релевантними чи все ж викривлюють реальну картину на чиюсь користь.

У той же час, очевидно, що для становлення здорової конкуренції важлива мінімізація будь-яких незаконних маніпуляцій. Європейська Бізнес Асоціація вже звернулась до Антимонопольного комітету України щодо ситуації про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Про результати звернення буде повідомлено згодом.

Разом з тим, Європейська Бізнес Асоціація звертає увагу безпосередньо бізнесу, який може стати замовником маркетингових досліджень, що базуються на незаконно отриманих даних. Будьте свідомі та завжди запитуйте про  джерело інформації, що використовується для виконання ваших замовлень.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: