fbpx

How to learn to turn on creativity in the modern world?

20/ 03/ 2019
  Лілія Ямборак. Менеджер центру професійного розвитку Європейської Бізнес Асоціації. Кен Робінсон, гуру в області розвитку людського капіталу, писав: «Креативність зараз настільки ж важлива в освіті, як і грамотність». За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стане однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінуватимуть у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем.  Що ж таке креативність? Простими словами, це здатність створювати і знаходити нові оригінальні ідеї. Це бачення проблем під іншим кутом. Креативне мислення це революційне і творче мислення, що носить конструктивний характер. Об’єм даних збільшується, разом з попитом на нестандартні ідеї. За попередніми оцінками, до 2020 року більше ніж 30% професій буде автоматизовано. Власне, дуже ймовірно, що через це люди зіштовхнуться з дефіцитом робочих місць, а на перший план вийдуть нові навички, такі як: Технологічні навички; Соціальні та емоційні навички; Когнітивні навички. За дослідженнями McKinsey&Company, серед технологічних навичок будуть затребувані: спеціалізовані навички в галузі ІТ; аналіз даних та математичні навички; технічне проектування, інжиніринг та підтримка; наукові дослідження та розробки. Серед соціальних та емоційних навичок будуть важливими: міжособистісна комунікація та емпатія; лідерство; підприємництво та ініціативність; адаптивність та безперервне вдосконалення; розвиток інших. Серед когнітивних навичок: креативність; комплексна обробка та інтерпретація інформації; критичне мислення та прийняття рішень; управління проектами; висока грамотність; кількісні та статистичні навички. Однак, слід розуміти, що креативність та творчість – не тотожні поняття. Адже, творчість – це створення продукту мистецтва, а креативність – генерація нових ідей. Власне, останнє, на сьогодні, є дуже важливою навичкою у бізнесі. Про методи ж генерації ідей говорила Ольга Шаповалова, сертифікований бізнес-тренер Академії ДТЕК, на тренінгу з розвитку креативного мислення. Отож, кілька з них: 1)  Тихий штурм (6-3-5) – метод, за якого шість людей генерують та записують три ідеї протягом 5 хвилин, далі –  передають листочок іншій людині по колу, поки всі 6 листків не зроблять коло. 2)  Шість шляп Едварда де Боно –  пошук нової ідеї шляхом примірювання на себе однієї з шести шляп та стимулювання дискусію: Біла шляпа – факти та інформація (дані, які у нас є). Чорна шляпа – побоювання та сумніви (критичне ставлення до проблеми). Жовта шляпа – оптимізм (конструктивна позиція щодо втілення ідеї). Зелена шляпа – творче мислення (додаткові варіанти, провокації, нові ідеї, повторювання старих ідей). Синя шляпа – контроль та методологія (об’єктивний погляд, наступні кроки, узагальнення). Червона шляпа – почуття та інтуїція (висловлювання загальних відчуттів, які не підкорюються фактам). 3)  Ментальна карта (Brain Mapping) – діаграма, на якій відображаються слова, ідеї, завдання або інші елементи, які розташовані навколо основного слова або ідеї; метод використовується для запам’ятовування та структурування інформації, для планування проекту або презентацій, нотування під час зустрічей, лекцій. 4)  SCAMPER – метод полягає у вивченні задачі з різних сторін – її різні аспекти, потенціал для розвиту та покращення; зрозуміти метод допомагає розшифровка абревіатури SCAMPER: Substitute (заміщення), Combine (комбінування), Adapt (адаптація), Modify (модифікація), Put to other uses (застосувати до іншого), Eliminate (усунення, зведення до мінімуму), Reverse/rearrange (зміна порядку, застосування чогось протилежного). 5)  Метод Уолта Діснея – метод розгляду проблеми з точки зору мрійника, критика та практика. Згідно з дослідженням від Adobe, що провели серед 1000 навчальних закладів, 96% погоджуються з тим, що креативність - цінна навичка для суспільства. 78% стверджують, що креативність є важливою у їхній карєрі. Майже 68% вважають, що креативність - це те з чим вони народились і те, чому можна навчитись. Понад 78% бажають бути більш креативними. Тож, однозначно, креативність – шлях до створення нового. Тут важливо не вганяти себе в певні рамки, бути допитливим, ловити задоволення від експериментування, досліджувати та задавати питання. А вище згадані методи допомагають по брейнштормити та подивитись на питання з різних сторін. Адже інколи ідеї приходять зовсім несподівано. Джерело: Корреспондент
Лілія Ямборак Менеджер центру професійного розвитку Європейської Бізнес Асоціації
Кен Робінсон, гуру в області розвитку людського капіталу, писав: «Креативність зараз настільки ж важлива в освіті, як і грамотність».

За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стане однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінуватимуть у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем. 

Що ж таке креативність?

Простими словами, це здатність створювати і знаходити нові оригінальні ідеї. Це бачення проблем під іншим кутом. Креативне мислення це революційне і творче мислення, що носить конструктивний характер.

Об’єм даних збільшується, разом з попитом на нестандартні ідеї. За попередніми оцінками, до 2020 року більше ніж 30% професій буде автоматизовано. Власне, дуже ймовірно, що через це люди зіштовхнуться з дефіцитом робочих місць, а на перший план вийдуть нові навички, такі як:

  • Технологічні навички;
  • Соціальні та емоційні навички;
  • Когнітивні навички.

За дослідженнями McKinsey&Company, серед технологічних навичок будуть затребувані:

  • спеціалізовані навички в галузі ІТ;
  • аналіз даних та математичні навички;
  • технічне проектування, інжиніринг та підтримка;
  • наукові дослідження та розробки.

Серед соціальних та емоційних навичок будуть важливими:

  • міжособистісна комунікація та емпатія;
  • лідерство;
  • підприємництво та ініціативність;
  • адаптивність та безперервне вдосконалення;
  • розвиток інших.

Серед когнітивних навичок:

  • креативність;
  • комплексна обробка та інтерпретація інформації;
  • критичне мислення та прийняття рішень;
  • управління проектами;
  • висока грамотність;
  • кількісні та статистичні навички.

Однак, слід розуміти, що креативність та творчість – не тотожні поняття. Адже, творчість – це створення продукту мистецтва, а креативність – генерація нових ідей. Власне, останнє, на сьогодні, є дуже важливою навичкою у бізнесі. Про методи ж генерації ідей говорила Ольга Шаповалова, сертифікований бізнес-тренер Академії ДТЕК, на тренінгу з розвитку креативного мислення.

Отож, кілька з них:

1)  Тихий штурм (6-3-5) – метод, за якого шість людей генерують та записують три ідеї протягом 5 хвилин, далі –  передають листочок іншій людині по колу, поки всі 6 листків не зроблять коло.

2)  Шість шляп Едварда де Боно –  пошук нової ідеї шляхом примірювання на себе однієї з шести шляп та стимулювання дискусію:

  • Біла шляпа – факти та інформація (дані, які у нас є).
  • Чорна шляпа – побоювання та сумніви (критичне ставлення до проблеми).
  • Жовта шляпа – оптимізм (конструктивна позиція щодо втілення ідеї).
  • Зелена шляпа – творче мислення (додаткові варіанти, провокації, нові ідеї, повторювання старих ідей).
  • Синя шляпа – контроль та методологія (об’єктивний погляд, наступні кроки, узагальнення).
  • Червона шляпа – почуття та інтуїція (висловлювання загальних відчуттів, які не підкорюються фактам).

3)  Ментальна карта (Brain Mapping) – діаграма, на якій відображаються слова, ідеї, завдання або інші елементи, які розташовані навколо основного слова або ідеї; метод використовується для запам’ятовування та структурування інформації, для планування проекту або презентацій, нотування під час зустрічей, лекцій.

4)  SCAMPER – метод полягає у вивченні задачі з різних сторін – її різні аспекти, потенціал для розвиту та покращення; зрозуміти метод допомагає розшифровка абревіатури SCAMPER: Substitute (заміщення), Combine (комбінування), Adapt (адаптація), Modify (модифікація), Put to other uses (застосувати до іншого), Eliminate (усунення, зведення до мінімуму), Reverse/rearrange (зміна порядку, застосування чогось протилежного).

5)  Метод Уолта Діснея – метод розгляду проблеми з точки зору мрійника, критика та практика.

Згідно з дослідженням від Adobe, що провели серед 1000 навчальних закладів, 96% погоджуються з тим, що креативність – цінна навичка для суспільства78% стверджують, що креативність є важливою у їхній кар’єріМайже 68% вважають, що креативність – це те з чим вони народились і те, чому можна навчитись. Понад 78% бажають бути більш креативними.

Тож, однозначно, креативність – шлях до створення нового. Тут важливо не вганяти себе в певні рамки, бути допитливим, ловити задоволення від експериментування, досліджувати та задавати питання. А вище згадані методи допомагають по брейнштормити та подивитись на питання з різних сторін. Адже інколи ідеї приходять зовсім несподівано.

Джерело: Корреспондент

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks
0 Shares

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: