fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Як Interlegal морські милі та страховку рахував

13/ 02/ 2024
  Питання очікування в Сулінському каналі вже встигло набити оскому як для фрахтувальників, так і для судновласників. Але трапляються й унікальні випадки, коли ситуація стає дедалі глибшою, аніж банальне компенсування простою тоннажу. Саме такий кейс ми нещодавно додали до нашої колекції успішно завершених. Починалося все дуже типово: судно було зафрахтовано нашим Клієнтом на два рейси з Греції до Ізмаїлу з вантажем дизельного палива, які успішно виконало. На перший погляд можна сказати, що тут нема нічого цікавого, але в обох випадках судно за інструкцією фрахтувальника очікувало на вивантаження, дрейфуючи на злощасній 44-й милі Дунаю. Чому саме злощасній – зрозумієте потім. Насправді, усе це могло б мати хепі енд, але після закінчення рейсів судновласники додали ложку дьогтю. Справа в тому, що усі судозаходи в українські порти наразі пов’язані з військовими ризиками. Ставки на страхування суден іноді є настільки величезними, що судновласники втрачають свідомість, побачивши кінцеві інвойси. Щоб зберегти здоров’я, останні прописують у чартерах однозначні умови, чітко визначаючі, що вони покривають лише частину простою в зонах додаткових ризиків, а все, що вище певного часу, мають компенсувати фрахтувальники. Базуючись на цьому всьому, судновласники прислали нашим клієнтам інвойс на більш ніж 200,000 USD за цю саму додаткову військову страховку (вона ж EWRI – Extra War Risk Insurance, вона ж AWRP – Additional War RiskPremium). Занурившись у кейс з головою, ми з’ясували, що у своїх розрахунках судновласники та їх страхова не зовсім уважно дивилися на фактичне місцерозташування судна (що, звісно ж, було в їхніх інтересах), що наприкінці стало їх фундаментальною помилкою. Фрахтувальники у свою чергу наполягали, що 44 миля Дунаю взагалі не є зоною військових ризиків. Але, як це часто буває, істина ховалася десь посередині. Суть в тому, що фарватер розділяє Дунай на дві сторони: українську (де EWRI нараховується) та румунську (де додаткових витрат на таке страхування немає). Відстеживши судно буквально по хвилинах, ми виявили, що через дрейфування воно хоч і перебувало 44-й милі, але постійно змінювало свої координати та по черзі знаходилося як з однієї сторони фарватеру, так і з іншої, тому сума інвойсу мала бути значно меншою. Після величезної кількості суперечок нам вдалося не тільки привести сторони до мирової угоди, знизивши початкову суму претензії більше ніж удвічі, а ще й зберегти гарні комерційні відносини між судновласниками та фрахтувальниками. Про те, як юристи Interlegal розплутували усі вузлики цього кейсу, наша команда розповідала на конференції EBA Expert Talks: «Дунай – Логістика по-новому» 2.0 (сам виступ ви можете подивитись тут) Детальніше про наші з Європейською Бізнес Асоціацією заходи ви можете дізнатися з наших соціальних мереж (спойлер: слідкуйте за анонсами аби нічого не пропустити). Звертайтеся до Interlegal, щоб виграти свої найскладніші кейси 😊 Над проектом працювала команда у складі молодшого юриста Діани Михайлової, claims handler’а Олексія Банних, провідного юриста Тараса Драгана під керівництвом асоційованого партнера Карини Горової та партнера Олексія Ремесло.

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: