fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Softserve: after the victory, our CSR programs and the activities of the Open Eyes charitable foundation will be aimed at addressing the new challenges caused by the war

11/ 10/ 2022
  Марія Кучеренко. Director of Corporate Reputation & CSR у SoftServeЄвропейська Бізнес Асоціація в рамках свого другого щорічного експертного дослідження «Індекс сталого розвитку» поспілкувалась із представниками соціально відповідальних компаній-членів ЕВА та попросила поділитись інформацією про те, як змінились пріоритети у сфері сталого розвитку у воєнний час та визначити чинники, що стоять на заваді або можуть сприяти сталому повоєнному відновленню. Тож представляємо дванадцяту спікерку – Марію Кучеренко, Director of Corporate Reputation & CSR у SoftServe. Маріє, як війна вплинула на програми сталого розвитку в Softserve? Назвіть 3 ключові новації. Війна стала каталізатором низки CSR-програм, та ми були до цього інституційно готові. Перш за все – звичайно, йдеться про волонтерство працівників та роботу нашого благодійного фонду. Сотні наших колег долучилися до роботи фонду, який з перших днів війни системно реалізовує масштабні гуманітарні місії. Другим великим напрямком стала pro bono допомога громадським організаціям та державним інституціям з цифровими рішеннями в контексті війни на платформі нашої програми OpenTech. З початку війни наші колеги реалізували вже понад 10 проєктів, на зразок розробки сайту «Повернись живим», чи інших непублічних проєктів, що націлені на наближення нашої перемоги. Третім великим напрямком стала, безумовно, турбота про психічне здоров’я та підтримка наших українських працівників у цих надзвичайно стресових та складних умовах. Питаннями ментального здоров’я колег ми почали системно займатись ще 2020 року, на фоні пандемії. Однак виклики, через які нам доводиться проходити зараз – інші. І турбота про власне ментальне здоров’я це вже не good to have, а must. Благодійний фонд «Відкриті очі» – один із стратегічних напрямків компанії. Які проєкти були пріоритетними для фонду до війни і як цей напрямок виглядає під час війни? Я б сказала, що це не напрям, а радше дієвий інструмент, завдяки якому ми маємо змогу залучати нашу велику спільноту колег до реалізації соціально важливих проєктів у спільнотах, де ми живемо і працюємо. Від моменту своєї появи у 2014 році як реакцію компанії та працівників на напад Росії на Україну, фонд працював над допомогою українським військовим та цивільним, а також медичним установам. Крім того, ми маємо низку власних проєктів у освіті, соціальній сфері, впровадили чимало ініціатив для допомоги ветеранам. Деякі проєкти стають багаторічними та серійними, вони повторюються в різних містах та з різною кількістю учасників. Серед них можна згадати «ІТ-школяр» - освітня ініціатива з навчання ІТ та англійської дітей з інтернатів, що за кілька років дала важливі знання для десятків українських дітей з соціально вразливих груп. Або ж «Кімнати позитиву» - яскравий, комфортний та функціональний простір для дітей, які є пацієнтами дитячих лікарень, де вони можуть весело проводити час та вчитися. З 2016 року, коли «Відкриті очі» створив таку першу кімнату у Вроцлавській дитячій клініці ендокринології та діабетології, подібні простори з’явились у дитячих лікарнях Івано-Франківська, Рівного, Дніпра та Харкова. Триває робота над проєктами «Кімнат позитиву» у Львові, Чернівцях та Києві. Як і українське суспільство загалом, наша команда відреагувала на початок війни миттєвою активізацією волонтерських ініціатив та програм для допомоги українським військовим та цивільному населенню, а також нашим колегам, які пішли воювати. Кількасот волонтерів згуртувалися довкола корпоративного благодійного фонду «Відкриті очі», який у перші дні війни облаштував логістичні хаби у Вроцлаві (для перерозподілу гуманітарних вантажів з Європи та США та відправки в Україну) та Львові (для перерозподілу отриманої допомоги та передачі далі в різні куточки України). За пів року фонд акумулював понад 1 мільйон доларів пожертв, доставив 327 тон гуманітарної допомоги з 11 країн світу та закупив понад 29 швидких для фронту. Днями ми випустили окремий звіт про роботу фонду з початку війни – його можна переглянути за посиланням. В SoftServe працює відділ Accessibility Service, який займається тестуванням вебресурсів, програм та мобільних застосунків на доступність для різних користувачів. Серед професійних тестувальників – люди з порушеннями зору, які пройшли навчальні курси при компанії. І це тільки невеличка частина усього того, що компанія робить в напрямку Diversity&Inclusion. Чи актуальні послуги і проєкти підтримки осіб з інвалідністю під час війни? Так, це був один з перших зовнішніх проєктів у напрямку Diversity, Equity & Inclusion (DEI), який ми реалізували. Команда справді успішно працює і допомагає робити наші клієнтські та pro bono проєкти доступними для людей з порушеннями зору. Попри війну, ми багато зробили цього року у напрямку – випустили корпоративну політику, сформували групу амбасадорів, почали навчання менеджменту, перегляд низки корпоративних процесів на предмет інклюзивності тощо. Наразі готуємо корпоративний навчальний курс про DEI та великий зовнішній проєкт, який торкнеться, у тому числі, і людей з інвалідністю. Сподіваємось анонсувати його на початку наступного року. На початку 2021 року SoftServe створив окремий напрямок захисту довкілля в компанії та встановив 4 цілі, які має досягти до 2031 року. Чи залишились екологічні проєкти в пріоритеті у компанії і наскільки важко їх зараз реалізовувати? Звісно, війна вплинула на багато наших планів, тому ми змушені були переглянути терміни реалізації екологічних планів. Однак бачимо, що до кінця року зможемо надолужити та реалізувати усі поставлені на цей рік цілі. Зокрема, цього року ми запровадили корпоративне навчання на тему корпоративних екологічних стандартів, практик та принципів «зеленого офісу». Наразі проходимо аудит нашої cистеми екологічного менеджменту, готуємося до проходження  сертифікації ISO 40001 та плануємо наші щорічні акції з висадки дерев на листопад. Цього року, до речі, висаджуватимемо дерева на новому континенті – у Колумбії та Мексиці, де цього року SoftServe відкрив центри розробки. Softserve має значну присутність в Україні – офіси компанії розташовані в різних регіонах, зокрема і в тих, які наразі перебувають в окупації або знаходяться поблизу зони ведення бойових дій. Як ви допомагаєте своїм співробітникам? Насправді, прив’язка до офісів у SoftServe нівелювалася ще з початком пандемії. У SoftServe і до 2020 року була висока культура віддаленої роботи, втім після глобального локдауну ми ще більше призвичаїлися до нових умов роботи, і лише незначна частина працівників (до 20%) регулярно працювали з офісів. Така гнучкість дозволила нам ще до початку війни пропонувати працівникам релокацію у західні регіони України або за кордон. З початку лютого кількасот наших колег завчасно переїхали зі східних областей на Захід. З початком повномасштабної війни ми релокували з східної та центральної областей більше 3500 співробітників та їхніх рідних, підтримували не лише з логістикою та розселенням, але й фінансово. З середини травня значна частина колег повернулися додому, в тому числі до Києва, Дніпра чи Одеси. Я думаю, допомога у ті перші тижні лютого та березня – з релокацією, з інформацією та підтримкою, були визначальними. Зараз найважливішою підтримкою для працівників є стабільність, яку забезпечує компанія та гнучкість, яку ми пропонуємо у питаннях віддаленої роботи, легалізації за кордоном тощо. Як я згадувала вище, надзвичайно важливою для нас стала підтримка емоційного стану команди. З початку року запровадили додаткові інструменти для допомоги співробітникам та їхнім сім’ям, як от онлайн-консультації з психологом. Щомісяця незалежні психологи надають сотні консультацій для наших колег та їхніх рідних. Регулярно проводимо різні ресурсні заняття, що допомагають зняти стрес та переключитись, організовуємо зустрічі з психологами, у тому числі військовими. Торік ми стали партнерами подкасту Володимира Станчишина на Радіо Сковорода «Бо любов», присвяченого емоціям на роботі. З початком війни Володимир випустив новий сезон «Бо війна», який ми також профінансували. SoftServe відомий своїми освітніми проєктами – тільки у 2021 році було запущено 4 програми, що поєднують навчання та роботу. Чи є запит на такі проєкти зараз? SoftServe cистемно співпрацює з університетами у тих локаціях, де розташовані наші розробницькі центри. Наразі ми маємо 64 партнерства з ВНЗ в Україні, Болгарії та Польщі. І співпрацюємо у дуже різних форматах – від викладання факультативів, оснащення лабораторій, класів, бібліотек, до спільного запуску нових бакалаврських програм, у тому числі з елементами дуального навчання. Це новий формат, який ми стартували минулого року.  Зараз наші програми з дуальними елементами навчання доступні у «Львівській політехніці» (Кафедра штучного інтелекту та Кафедра прикладної математики), дві програми – у Львівському національному університеті імені Івана Франка (Факультет електроніки, Факультет прикладної математики та інформатики) та одна програма в ІТ СТЕП Університеті. Нова модель навчання вже охоплює до 1000 студентів у Львові. З вересня цього року запустили ще три подібні програми в Києві, Харкові та Дніпрі. Попри війну, співпраця з університетами залишається для нас надзвичайно важливою. Адже підготовка нових талантів – це інвестиція, що дасть свій результат за кілька років. І ми не можемо дозволити собі робити паузу, адже ІТ-індустрії буде потрібно багато нових талантів після нашої перемоги. Як SoftServe бачить cвою роль у сталій повоєнній відбудові України? На сьогодні ІТ залишається чи не найбільшою експортною індустрією України, що стабільно генерує валютні надходження в країну, наповнює бюджет податками та забезпечує роботою понад двісті тисяч українців. Попри війну, завдяки своїй глобальній присутності та розробницьким центрам у низці країн Східної Європи та Латинської Америки SoftServe очікує завершити рік з приростом близько 25-30%. На фоні великого попиту на цифрові сервіси у світі, завершення війни дозволить нам відновити динамічний приріст команди в Україні (у грудні минулого року лише у SoftServe було понад 1200 відкритих вакансій в Україні). Ми продовжуємо інвестувати в освіту та готувати інструменти для того, аби залучати в ІТ не лише випускників технологічних спеціальностей, але й світчерів. Тому найбільшою підтримкою України стануть нові робочі місця та забезпечення роботою тисяч українців. Звісно, після перемоги, наші КСВ програми та діяльність благодійного фонду «Відкриті очі» будуть націлені на адресування тих нових викликів, які спричинила війна. Над деякими такими проєктами ми працюємо вже сьогодні.  

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: