fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Ринок праці під час війни: як організувати HR процеси у компаніях?

15/ 04/ 2022
  Анастасія Ярмолюк. Менеджер з комунікацій Південноукраїнського офісу Європейської Бізнес Асоціації. Щорічне зростання ринку праці становило 1,3% – 2,4%. Середня кількість актуальних вакансій для пошуку на robota.ua до 24 лютого становила близько 100 000 на день, кількість нових резюме, створених користувачами, була на рівні 25 000-30 000/день, кількість відправлених резюме – на рівні 80 000/день. Сьогодні ринок праці адаптується до шоків Після нападу росії на Україну ситуація дещо змінилась у зв’язку із тим, що підприємства вимушено припинили свою діяльність, А, за даними ООН, за перші два тижні війни з України виїхало понад 2,5 млн людей. Зараз же ця цифра сягнула близько 5 млн. За попередніми оцінками, якщо виключити дітей та осіб похилого віку. Тож, виникає логічне питання щодо перспектив ринку праці України у воєнний та післявоєнний час. Пріоритети змінюються і безпекові гарантії вийшли на перше місце  Безпека та здоровя людей понад усе. Тож варто проконтролювати, абипрацівники отримували перевірену інформацію щодо: необхідних в період воєнного стану ліній звязку зі службами першої необхідності, контактів волонтерських центрів, корисні мапи щодо забезпечення їжі/води/ліків в регіонах їх перебування тощо. Людяність в наш час - це основа вашої комунікації і вона значно сприятиме підвищенню ефективності роботи.  Структура попиту та професії майбутнього  Розподіл вже другий місяць йде не по галузям, а по регіонах. А у тих регіонах, де немає воєнних дій, працює практично все: виробництво, продажі, сфера послуг. У перші ж декілька тижнів роботу більшості підприємств і організацій було зупинено, однак останні 3-4 тижні триває поновлення економічної діяльності там, де це можливо, після первинної адаптації до шоків.   Як же організувати HR процеси у компаніях у воєнний час? . На жодних тренінгах, курсах чи вебінарах HR-спеціалістів ніхто не вчив, як працювати в умовах війни. Важко без емоцій зустрічатись з людьми з гарячих точок або з тими, хто щойно звідти. Однак сьогодні важливо постійно працювати над собою, адаптувати під особливості сьогодення (воєнного стану) знання та досвід, які ми маємо. Тому давайте розглянемо можливі напрямки розвитку HR процесів у компаніях у кризовий воєнний період.    1. Розпочніть з плану. Менеджмент компаній (CEO, HRD, а також люди, які відповідають за IT-інфраструктуру) можуть запропонувати стратегічні та технічні рішення, про які далі будуть проінформовані команди та співробітники.    2. Давайте правдиву інформацію та спростовуйте фейки. Для цього слід налагодити систему внутрішньої комунікації. З цією метою використовуйте різні інструменти, зокрема:  проводьте загальні зустрічі (онлайн);  робіть розсилки;  впроваджуйте форми для збору запитань працівників;  формулюйте чеклісти для працівників: наприклад, як знизити рівень тривожності, як забезпечити кібер безпеку та ін.;  робіть регулярні апдейти на внутрішніх порталах;  створіть канал у корпоративному месенджері.   3. Бережіть цінності. Адже вся країна обєдналися заради спільної мети - перемоги. Ми робимо свою роботу, долаємо труднощі, виходимо за межі можливого. І робимо ми все це керуючись цінностями, які дають нам віру в майбутнє: відповідальність, доброчесність, професіоналізм, командна робота/співпраця та ефективність/результативність.  Пишіть колегам про те, що нас обєднує, що нас рухає вперед, і чому наші цінності - це запорука успіху.  4. Обєднайтеся навколо спільної мети, наприклад, допомогу ЗСУ, медикам, біженцям, людям похилого віку, тощо. Водночас важливо давати працівникам опції. Хтось може не захотіти збирати на зброю, але зможе допомогти купити бронежилети. Часто люди просто не знають, куди задонатити гроші. Список фондів з описом, що вони роблять, теж був би дуже допоміжним. Як і реальні історії колег, які вже займаються волонтерством, тож варто приділити цим питанням час у ваших компаніях. Абстрагуватися від реалій у яких ми опинилися не вийде.   4. Потурбуйтеся про інфраструктуру та обладнання. На війні може бути абсолютно все, тож продумуйте заздалегідь можливі альтернативи роботи у складних умовах. У нагоді стане альтернативний інтернет, альтернативні джерела енергії, спеціальні запаси провізії в офісі і т.д.  5. Продумайте фінансову безпеку. Наприклад, те яким чином ми як компанія збережемо свої обовязки до наших контакторів, якщо рахунки будуть заморожені або буде якийсь певний ліміт на виведення коштів. Також важливо інформувати своїх співробітників про запаси міцності бізнесу та можливі перспективи у виплатах заробітних плат. Відтак за даними двох хвиль опитувань проведених Європейською Бізнес Асоціацією серед членських компаній ЕВА у березні 2022 року, 43% компаній мають фінансові резерви на кілька місяців, 28% на пів року  17%  на рік або більше 6% повідомляють, що фінансові резерви компанії вже вичерпані, а втрати за перший місяць війни колосальні та становлять понад 1 млн. доларів для третини опитаних у ЕВА бізнесів. Тож, для того, аби залишатися на плаву, 68% компаній скорочують витрати, 44% вдаються до отримання заборгованості від клієнтів або партнерів, 35% проводять релокацію підприємств, а 13% запускають нові бізнес-напрямки. Кожне четверте підприємство, зокрема 25% опитаних переорієнтовують свій бізнес на гуманітарні потреби, а 13% – на потреби армії.  Для продовження роботи бізнесу 23% шукають клієнтів на іноземних ринках, а 15% – в пошуках фінансування. Водночас 9% бізнесу змушені вдаватися до скорочення персоналу, а 8% повідомляють, що не можуть втримати свій бізнес на плаву. Тож, підтримуйте прозоре керівництво. Коли керівники відкрито та проактивно діляться інформацією зі співробітниками, пропонують чіткий план діяльності та визначають пріоритетні завдання для структурного підрозділу та підприємства в цілому — це викликає довіру до бренду роботодавця.  6. Продовжуйте робити поточну роботу добре. Цей досвід допоможе вашій організації стати сильнішою, витривалішою та згуртованішою. В кризовій ситуації має працювати справжнє лідерство. Тож радимо всім лідерам використати цей момент. Робіть те, у чому ви сильні.  7. Пам’ятайте про перспективи розвитку ринку праці. Комунікація з університетами ꟷ це те про що слід задуматись після закінчення війни. Щоб мати доступ до тих спеціалістів, які будуть випущені і вони можуть потенційно стати нашими кандидатами. Вже можна готувати такі програми для студентів. Цей процес від розробки до узгодження займає до пів року. Такі навчання актуальні для юристів, фінансистів, ІТ-шників і т.д. Своєю чергою на базі компаній треба думати про навчання та розвиток співробітників.   8. Зустрічайтесь, навіть онлайн, спілкуйтесь, підтримуйте колег, дізнавайтесь як у кого справи, стан, настрій. За необхідності, допомагайте знаходити/організовувати потрібні курси та консультації.   Європейська Бізнес Асоціація ж готова підтримувати і допомагати компаніям. Все буде Україна! Джерело: ЛІГА.Блоги

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: