fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

«Про професію бухгалтера та аудитора» розповідає Сергій Балченко, директор BDO в Україні

26/ 08/ 2021
  Нещодавно, на передодні Дня бухгалтера й аудитора, команда БДО ініціювала цікавий Конкурс під назвою «Директор BDO в Україні, Сергій Балченко, запрошує на вечерю». Головна умова конкурсу — поставити цікаве запитання Сергію Олексійовичу, а суперпризом за участь стала реальна зустріч з можливістю поспілкуватися з людиною, яка знає багато про аудит, фінанси й не тільки. Отже, конкурс завершено, переможець визначений, цікава вечеря проведена… Проте залишилось чимало запитань, на які Сергій Олексійович із задоволенням дав відповіді, і якими ми з вами залюбки ділимося. Запитання-ПЕРЕМОЖЕЦЬ: Якими компетенціями (та soft skill зокрема) має володіти молодий фахівець (випускник ЗВО) для того, щоб розпочати кар’єру в аудиторській компанії? Фоміна Олена, Київський національний торговельно-економічний університет  BDO — одна з найбільших аудиторських і консалтингових компаній світу. Серед наших клієнтів — дуже багато відомих компаній, які цінують нас за професійне надання послуг. Тому професіоналізм і постійне самовдосконалення — одна з найважливіших вимог для всіх наших співробітників. Ми охоче запрошуємо на роботу випускників економічних спеціальностей ЗВО, які мріють побудувати власну кар’єру у сфері аудиту, бухгалтерського обліку та фінансів. І ми прискіпливо перевіряємо рівень теоретичних знань випускників — насамперед, з бухгалтерського обліку, бо це основа основ для подальшої роботи. Також дуже важливим є гарний рівень володіння англійською мовою. Наша компанія є міжнародною. Ми маємо дуже багато навчальних матеріалів англійською; використовуючи англійську, ми ведемо роботу над аудиторськими проєктами за допомогою спеціального програмного забезпечення; ми листуємося, спілкуємося й готуємо всі документи для іноземних клієнтів англійською. Що стосується soft skills, дуже важливими є: навички командної роботи (аудит — це робота команди, де фінальний результат залежить від внеску та якості роботи кожного члена команди); тайм-менеджменту(вміння планувати власний робочий час і виконувати роботу вчасно, правильно визначати пріоритети в поточних завданнях, працювати на декількох проєктах одночасно); знання основ бізнес-етикету та ділового спілкування; вміння сприймати зворотний зв’язок від керівника та вміння вчитися. Адже постійне професійне вдосконалення аудитора —  це не лише вимоги нашої компанії, це вимоги нашої держави, закріплені в Законі України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність». Серед особистих якостей молодих фахівців важливими для успішної роботи є аналітичний склад мислення, уважність до деталей, працездатність і наполегливість. Отже, всіх випускників, які читаючи ці рядки й побачили в них себе, запрошуємо завітати до розділу Кар’єранашого сайту, підписатися на нашу сторінку на Facebook та Instagram, відгукнутися своїм резюме на наші вакансії на сайтах пошуку роботу. І нехай вам пощастить пройти всі етапи співбесід і тестувань та потрапити на роботу до нашої компанії! Що на Вашу думку потрібно реалізувати насамперед, щоб підняти рівень якості і довіри до бух. обліку і звітності в нашій державі? Наприклад: навчання студентів, перекваліфікація всіх бухгалтерів, зміна облікових систем 1С / тощо, рівень знань Excel, зміна законодавства, зміна технічних вимог (план рахунків, ПСБО, тощо), реструктуризація ключових органів (податкова, Мін. Фін., Аудит. палата, інше). Гавадзюк Павло, ФМ Ложістік Дніпро Приємно бачити широке коло вашого зору щодо поліпшення довіри до фінансової звітності в нашій країні. Із всього списку поліпшень, які Ви представили, я б обрав навчання студентів і бухгалтерів. Саме поліпшення стандартів навчання і системи навчання, яка відповідала б європейському рівню знань та проходження реальної практики під час навчання на підприємстві. Поки що практичні зайняття проходять, зазвичай, на папері в наших вишах. Але і цей чинник не є головним. Головним мотиватором підвищення якості фінансової звітності є наявність активного ринку цінних паперів і взагалі рух капіталу на активному внутрішньому й зовнішньому ринках. Інакше кажучи, активність ринку капіталу є потужною мотивацією для всіх учасників цього конкурентного процесу. Це також і зацікавленість на цьому тлі акціонерів і керівництва компаній в підготовці якісної та прозорої фінансової звітності. Якщо її не існує, то фінансова звітність складається для того, щоб не було проблем з регулятором. Якщо зацікавленість існує, то фінансова звітність стає найважливішим джерелом інформації про компанію, яка дає змогу відкрити двері в ринкові взаємовідносини та можливості інвестування в розвиток такої компанії. Зацікавленість з’являється тоді, коли фінансова звітність подається не тільки українським регуляторам, а й розглядається на міжнародному рівні біржовими аналітиками, аналітиками банків під час прийняття рішень про задіяння фінансових інструментів. Саме вони ставлять такі запитання з фінансової звітності, які спонукають керівництво з фінансів до якісних кроків і більш правдивого, точного та вичерпного представлення інформації про компанію. Певною мірою, довіру до фінансової звітності піднімає співпраця з аудиторською компанією, яка має високий рівень репутації як в країні, так і у світі. Якби Ви зустрілися з собою 20 років тому, що б Ви собі порадили на майбутне? Онищенко Оксана, Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського  Поки що такої можливості мандрів у минуле не існує. Але я вірю, що час матеріальний і колись людство вирішить і це питання. Я працюю в BDO в Україні понад 20 років. Вважаю свою діяльність досить успішною. Великих помилок я не мав, а безліч малих помилок завжди здійснюється тими, хто активно намагається досягти своєї мети. Головне їх не повторювати. Я постійно дивлюсь на крок вперед у майбутнє й веду за собою великий колектив однодумців, які надають інтелектуальні послуги суспільству. Однак вважаю, що не слід без огляду нестись уперед. Тому іноді слід призупинитись, обернутись на всі боки, прислухатися до порад колег, відчути свої передчуття й рухатися далі. Якщо так робити, то й потреби повернутися на 20 років назад не буде. Також читайте: МСФЗ НА ПРАКТИЦІ 2021/2022 Цьогоріч я і мої колеги проходили аудит. І ось, що я помітила. Взаємини з аудиторськими компаніями в бухгалтерів погіршилися. Такого раніше ніколи не було, ми були партнерами. Я розумію чому так відбувається: низький рівень професіоналізму в молодих фахівців-аудиторів і втома накопичена в старожилів у цій галузі. Зрозуміло, що й в бухгалтерії нині вистачає людей з вулиці, як кажуть «за оголошенням», родичів і сусідів, яких ніхто не взяв на роботу, і потрібно прилаштувати. Але… потрібно йти вперед, ми все ж команда, потрібно повертати робочі взаємини. Моє питання: «Чи замислювалися Ви, Сергію Олексійовичу, про проблеми в спілкуванні аудиторів із замовниками, і що можна зробити для того, щоб для всіх було таке спілкування й співпраця ефективною та хоч трохи приємною?» Чижикова Тетяна, ПрАТ Сантехкомплект Дуже дякую Вам за оптимізм і співпрацю з аудиторами. Аудиторська професія, в сучасних умовах, є складною інтелектуальною послугою, від якої залежить стан суспільства і тому регулюється не тільки незалежними професійними організаціями, а й регуляторами (спеціально створеного для цього органом суспільного нагляду), які контролюють виконання обов’язкового аудиту. Крім цього, аудитори є суб’єктами первинного фінансового моніторингу і в той же час мають дотримуватись конфіденційності. Замовники аудиторських послуг, які звикли співпрацювати з аудиторами старої генерації часто-густо забувають про це або не бажають сприймати нові зміни в аудиторській професії. Аудитори все менше стають незалежними й все більше схожі на ревізорів. У фінансовому секторі економіки аудитори знаходяться ще в більш жорстких рамках правил і питань регулятора, а саме Національного банку України. Аудитори в сучасних умовах мають жорстко притримуватися професійної поведінки й правил етики (чесність, обєктивність, професійна компетентність та належна ретельність, конфіденційність та інше). Слід зауважити, що аудитор має не тільки знати про це, а й так себе поводити з клієнтами. Безумовно й те, що аудиторам (які досить довго у професії) дуже важко пристосуватися до нової ролі аудитора, який підзвітний регулятору; а для молоді професія виглядає досить важкою, при тому, що після закінчення університету амбіційні молоді люди дають згоду працювати помічниками аудитора, а не керівниками. На мою особисту думку аудитор, який виконує обов’язковий аудит для регулятора, вже не може повністю бути незалежним. Тому й партнерство з аудитором в сучасних умовах — досить спірне питання. Якщо в головного бухгалтера є прикладні питання щодо бухгалтерського обліку й звітності, то скоріше треба мати окрему фірму-консультанта, а не аудитора. Але й аудитор може дати досить суттєві поради щодо правдивості подання фінансової звітності. Світ швидко змінюється, змінюються бізнес-процеси, виробничі процеси тощо. Однак, нормативно-правове підґрунтя облікових процесів застаріле, або його не існує. У нинішніх умовах підприємства самостійно мають право налагоджувати свої процеси, однак існує несприйняття контролюючими органами такої ініціативи. Тобто, контролюючі органи (у цьому випадку я маю на увазі органи ДПС) не визнають можливість підприємства самостійно налагоджувати облік своїх виробничих процесів. Тиск з боку контролюючих органів великий. Професія бухгалтера (зокрема — посада головного бухгалтера) стала надзвичайно стресовою та певною мірою ризиковою. Питання: яким чином має розвиватися законодавство, щоб бухгалтер почувався комфортно й безпечно у своїй професії? Покас Юлія, ТОВ «Фірма Астарта-Київ» Складно відповісти на Ваше питання без конкретних прикладів. Але хочу зауважити й те, що не все так погано у взаємовідносинах з ДПС. Практика показує: якщо існує заздалегідь затверджена керівництвом підприємства детальна облікова політика ведення бухгалтерського обліку й подання фінансової звітності, розроблена відповідно до МСФЗ на поточний рік, а також затверджені різниці для потреб оподаткування, і є чітке та послідовне дотримання своєї політики, — то проблем з ДПС буде набагато менше або просто не буде. Безумовно є питання податкових колізій, на які нині не існує чітких роз’яснень; і це є ситуація невизначеності в судженнях бухгалтера. У такій ситуації невизначеності бухгалтер завжди має займати консервативну позицію і не брати на себе зайвих ризиків або розвіяти ситуацію невизначеності шляхом отримання відповідних платних або безоплатних консультацій, або роз’яснень незалежних фахівців, які знаються на цих питаннях. Також існують фантоми, які залишилися з радянських часів (коли все керувалося з центру), і є непереборне бажання з боку регуляторів і контролюючих органів керувати бухгалтерами та їхніми процесами. Такої проблеми майже немає в розвинутих країнах, де до платника податків відносяться з повагою. Рівень розвитку суспільних відносин і культура мають велике значення, але ментальні речі не вписуються в рамки законодавства. На мою думку, розвиток законодавства має рухатися в тому напряму, щоб не було великих різниць між правилами МСФЗ і податковими вимогами, або не було взагалі. Це були відповіді на ТОП 5 найцікавіших запитань за версією Директора БДО в Україні, Сергія Балченка. Певні, кожен почерпне з них щось корисне для себе, а можливо, навіть, знайде відповідь на запитання, яке так довго шукав. А ми не збираємось на цьому зупинятись і запрошуємо залишати ваші запитання зі сфери фінансів та аудиту в коментарях нашої контактної форми. Відповідями неодмінно поділимося в наступних публікаціях.

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: