fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Freight: how the lack of Polish car licenses will affect exports

23/ 08/ 2019
  Ярина Скороход. Менеджер Комітету з логістики. Ще навесні ЄБА почала отримувати «перші дзвіночки» щодо загрози вивезення експортної продукції через брак автодозволів. Традиційно у другому півріччі торгівля інтенсифікується, тому зараз у нас зафіксовані вже численні скарги від перевізників, низки вітчизняних та міжнародних виробників. Особливо критичною є ситуація з дозволами на перевезення територією Польщі, і настрої щодо осіннього сезону не надто оптимістичні. У 2019 році Польща зменшила кількість двосторонніх автодозволів з 200 000 до 160 000. Досить парадоксальна ситуація, враховуючи, у принципі, переорієнтацію експорту до країн Європейського союзу та постійне збільшення товарообігу з ними. Про обсяги перевезення вантажів до країн ЄС. У цілому ж частка експорту України до країн ЄС є досить вагомою і становить 42% від усього експорту країни. При цьому автомобільним транспортом до ЄС перевозиться близько 10% товарів за обсягом та 38% за вартістю. Отже, автомобільний транспорт відіграє важливу роль у всій структурі перевезень, особливо це стосується дороговартісних товарів. За даними дослідження German Advisory Group, дві головні країни, куди українські товари прямують автомобільним транспортом, – це Польща та Німеччина. На експорт до Німеччини припадає близько 15% усього експорту до Європейського союзу, Польщі – 29% за обсягом товарів. Ми переконані, що при видачі та розподілі дозволів мають бути враховані як обсяги торгівлі між країнами, так і транзитний статус. Польща – стратегічний торговельний та транзитний партнер України. За даними Держстату, за 2018 рік експорт українських товарів до Польщі зріс на 19,6%, склавши $3,25 млрд. Враховуючи те, що експорт українських товарів на російський ринок стабільно падає, вже зовсім скоро Польща може стати нашим ключовим торговельним партнером. Крім того, саме через Польщу проходять основні транзитні шляхи, якими український експорт прямує до інших країн Євросоюзу. Тим більше дивно, що кількість автодозволів на 2019 рік була зменшена при такій потужній інтенсифікації торгівлі. Про циклічність питання . Останні декілька років проблеми з нестачею автодозволів виникали дещо пізніше, у жовтні-листопаді. І щоразу ситуацію доводилося вирішувати Міністерству інфраструктури України шляхом перемовин з польською стороною щодо видачі додаткових дозволів. Зараз перевізники повідомляють про вичерпання деяких видів дозволів вже за перші півроку. Після засідання Змішаної українсько-польської комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень у липні стало відомо, що, незважаючи на всі серйозні аргументи та застереження щодо зриву вивезення українського експорту, озвучені Міністерством інфраструктури, польська сторона все одно задекларувала небажання підвищити квоту чи надати хоча б певну додаткову кількість дозволів. Відповідно надалі постає питання, як компаніям уникнути перебоїв з постачанням сировини та готової продукції до Євросоюзу та виконати свої зобов’язання перед міжнародними партнерами в умовах банальної відсутності авторизованого транспорту. Безперечно, квоти дозволів на автомобільні перевезення необхідно переглядати в бік підвищення. Саме з таким проханням ЕБА звернулася до президента України Володимира Зеленського – підняти це питання на найвищому рівні під час зустрічі з президентом Польщі Анджеєм Дудою та сприяти вирішенню проблеми в довгостроковій перспективі. На жаль, проблема ускладнюється тим, що зараз ми не бачимо інтересу з польської сторони через зменшення транзитних перевезень до Росії через Україну, тоді як інтерес України в перевезеннях через Польщу тільки зростає. Про можливості та реальність у вирішенні питання. Відповідно, маємо комплексно підійти до вирішення проблеми нестачі автодозволів. По-перше, у нас, як у країни, є своя домашня робота – забезпечення прозорого механізму розподілу дозволів і вирішення певних непрозорих процесів, пов’язаних з «Укртрансбезпекою». По-друге, потрібен відкритий електронний реєстр виданих автодозволів для перевізників для того, щоб була можливість їх відслідковувати в онлайн-режимі. Питання збільшення квот з Польщею (та іншими країнами Євросоюзу) є достатньо політизованим, тому воно має бути в постійному топі пріоритетів для комунікації на найвищому рівні керівництва нашої держави, і ми дуже сподіваємося на ефективні переговори та дипломатичне вирішення цієї надзвичайно актуальної для бізнесу проблеми. І по-третє, і це не менш важливе, ми маємо розуміти, що наша далекоглядна ціль – це повна лібералізація перевезень з країнами ЄС. Жодних квот – це логічне продовження поглиблення наших зв’язків із Європейським союзом. Джерело: Mind.UA
Ярина Скороход Менеджер Комітету з логістики
Ще навесні ЄБА почала отримувати «перші дзвіночки» щодо загрози вивезення експортної продукції через брак автодозволів. Традиційно у другому півріччі торгівля інтенсифікується, тому зараз у нас зафіксовані вже численні скарги від перевізників, низки вітчизняних та міжнародних виробників.

Особливо критичною є ситуація з дозволами на перевезення територією Польщі, і настрої щодо осіннього сезону не надто оптимістичні.

У 2019 році Польща зменшила кількість двосторонніх автодозволів з 200 000 до 160 000. Досить парадоксальна ситуація, враховуючи, у принципі, переорієнтацію експорту до країн Європейського союзу та постійне збільшення товарообігу з ними.

Про обсяги перевезення вантажів до країн ЄС

У цілому ж частка експорту України до країн ЄС є досить вагомою і становить 42% від усього експорту країни. При цьому автомобільним транспортом до ЄС перевозиться близько 10% товарів за обсягом та 38% за вартістю. Отже, автомобільний транспорт відіграє важливу роль у всій структурі перевезень, особливо це стосується дороговартісних товарів.

За даними дослідження German Advisory Group, дві головні країни, куди українські товари прямують автомобільним транспортом, – це Польща та Німеччина. На експорт до Німеччини припадає близько 15% усього експорту до Європейського союзу, Польщі – 29% за обсягом товарів.

Ми переконані, що при видачі та розподілі дозволів мають бути враховані як обсяги торгівлі між країнами, так і транзитний статус.

Польща – стратегічний торговельний та транзитний партнер України. За даними Держстату, за 2018 рік експорт українських товарів до Польщі зріс на 19,6%, склавши $3,25 млрд. Враховуючи те, що експорт українських товарів на російський ринок стабільно падає, вже зовсім скоро Польща може стати нашим ключовим торговельним партнером. Крім того, саме через Польщу проходять основні транзитні шляхи, якими український експорт прямує до інших країн Євросоюзу. Тим більше дивно, що кількість автодозволів на 2019 рік була зменшена при такій потужній інтенсифікації торгівлі.

Про циклічність питання 

Останні декілька років проблеми з нестачею автодозволів виникали дещо пізніше, у жовтні-листопаді. І щоразу ситуацію доводилося вирішувати Міністерству інфраструктури України шляхом перемовин з польською стороною щодо видачі додаткових дозволів. Зараз перевізники повідомляють про вичерпання деяких видів дозволів вже за перші півроку.

Після засідання Змішаної українсько-польської комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень у липні стало відомо, що, незважаючи на всі серйозні аргументи та застереження щодо зриву вивезення українського експорту, озвучені Міністерством інфраструктури, польська сторона все одно задекларувала небажання підвищити квоту чи надати хоча б певну додаткову кількість дозволів. Відповідно надалі постає питання, як компаніям уникнути перебоїв з постачанням сировини та готової продукції до Євросоюзу та виконати свої зобов’язання перед міжнародними партнерами в умовах банальної відсутності авторизованого транспорту.

Безперечно, квоти дозволів на автомобільні перевезення необхідно переглядати в бік підвищення. Саме з таким проханням ЕБА звернулася до президента України Володимира Зеленського – підняти це питання на найвищому рівні під час зустрічі з президентом Польщі Анджеєм Дудою та сприяти вирішенню проблеми в довгостроковій перспективі. На жаль, проблема ускладнюється тим, що зараз ми не бачимо інтересу з польської сторони через зменшення транзитних перевезень до Росії через Україну, тоді як інтерес України в перевезеннях через Польщу тільки зростає.

Про можливості та реальність у вирішенні питання

Відповідно, маємо комплексно підійти до вирішення проблеми нестачі автодозволів. По-перше, у нас, як у країни, є своя домашня робота – забезпечення прозорого механізму розподілу дозволів і вирішення певних непрозорих процесів, пов’язаних з «Укртрансбезпекою».

По-друге, потрібен відкритий електронний реєстр виданих автодозволів для перевізників для того, щоб була можливість їх відслідковувати в онлайн-режимі.

Питання збільшення квот з Польщею (та іншими країнами Євросоюзу) є достатньо політизованим, тому воно має бути в постійному топі пріоритетів для комунікації на найвищому рівні керівництва нашої держави, і ми дуже сподіваємося на ефективні переговори та дипломатичне вирішення цієї надзвичайно актуальної для бізнесу проблеми.

І по-третє, і це не менш важливе, ми маємо розуміти, що наша далекоглядна ціль – це повна лібералізація перевезень з країнами ЄС. Жодних квот – це логічне продовження поглиблення наших зв’язків із Європейським союзом.

Джерело: Mind.UA

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: