fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Business calls for postponement of the introduction of a fuel control system

03/ 06/ 2019
  Відповідно до нового Порядку електронного адміністрування реалізації пального (ЗУ №2628), запроваджується нова система адміністрування акцизного податку на паливо та спирт етиловий  з 1 липня 2019 року. Проте наразі нормативна база не готова для запуску роботи нової системи. Тож бізнес закликає відтермінувати введення в дію нового порядку адміністрування до 1 січня 2021 року. Відповідно до Закону, велика кількість компаній, які використовують пальне для власних потреб, мають реєструватись платниками акцизного податку і, відповідно, отримувати ліцензію на зберігання пального, вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального. Водночас, у разі, якщо їх ємкості перевищують 200 куб. метрів і компанія отримує протягом року понад 1000 куб.м. палива, компанії повинні зареєструвати акцизні склади на такі об’єкти, вести додатковий облік документів на пальне, створювати акцизні пости тощо. При цьому, передбачена можливість для уникнення від такого обліку для платників єдиного податку 4 групи, які мають право необліковувати пальне до 10000 куб. м. Так, до переліку платників акцизного податку тепер потраплять такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у тому числі, залізничних тощо. Водночас, наразі досі не розроблено форму подачі заявки, щоб зареєструватись платником акцизного податку або зареєструвати акцизні склади. Крім того, норми Закону передбачають переобладнання існуючих ємкостей зберігання палива – встановлення витратомірів і лічильників, зміну системи обліку палива, але як саме це має відбуватись бізнес не розуміє, адже нормативні підзаконні документи ще не прийняті. Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до ВРУ з проханням внести зміни до відповідного Закону та відтермінувати впровадження нової системи адміністрування акцизного податку до 1 січня 2021. Крім того, закликає ВРУ, Міністерство фінансів, Державну податкову службу, Міністерство палива та енергетики звернути увагу на дану ситуацію, ініціювати внесення змін та переглянути положення прийнятого Закону в частині нової системи адміністрування з урахуванням різних видів виробничої діяльності. В протилежному випадку, по-перше, роботу деяких суспільно-важливих компаній може бути заблоковано. По-друге, створюватимуться не чесні умови для роботи, адже на бізнес, який, фактично, не здійснив порушення можуть накладатись значні штрафи розміром у 500 тис. грн.  Довідково: Нова система адміністрування акцизного податку стосуватиметься всіх суб’єктів господарювання, у кого зберігається паливо в ємкостях понад 5 літрів.

Відповідно до нового Порядку електронного адміністрування реалізації пального (ЗУ №2628), запроваджується нова система адміністрування акцизного податку на паливо та спирт етиловий  з 1 липня 2019 року. Проте наразі нормативна база не готова для запуску роботи нової системи. Тож бізнес закликає відтермінувати введення в дію нового порядку адміністрування до 1 січня 2021 року.

Відповідно до Закону, велика кількість компаній, які використовують пальне для власних потреб, мають реєструватись платниками акцизного податку і, відповідно, отримувати ліцензію на зберігання пального, вести щоденний облік та подавати електронну звітність до Державної податкової служби про щоденні залишки пального та обсяги реалізованого (використаного) пального.

Водночас, у разі, якщо їх ємкості перевищують 200 куб. метрів і компанія отримує протягом року понад 1000 куб.м. палива, компанії повинні зареєструвати акцизні склади на такі об’єкти, вести додатковий облік документів на пальне, створювати акцизні пости тощо. При цьому, передбачена можливість для уникнення від такого обліку для платників єдиного податку 4 групи, які мають право необліковувати пальне до 10000 куб. м.

Так, до переліку платників акцизного податку тепер потраплять такі суспільно важливі суб’єкти господарювання як аеропорти, представники енергетичної та металургійної галузі та національні компанії, що спеціалізують на перевезеннях, у тому числі, залізничних тощо.

Водночас, наразі досі не розроблено форму подачі заявки, щоб зареєструватись платником акцизного податку або зареєструвати акцизні склади. Крім того, норми Закону передбачають переобладнання існуючих ємкостей зберігання палива – встановлення витратомірів і лічильників, зміну системи обліку палива, але як саме це має відбуватись бізнес не розуміє, адже нормативні підзаконні документи ще не прийняті.

Тож Європейська Бізнес Асоціація звертається до ВРУ з проханням внести зміни до відповідного Закону та відтермінувати впровадження нової системи адміністрування акцизного податку до 1 січня 2021. Крім того, закликає ВРУ, Міністерство фінансів, Державну податкову службу, Міністерство палива та енергетики звернути увагу на дану ситуацію, ініціювати внесення змін та переглянути положення прийнятого Закону в частині нової системи адміністрування з урахуванням різних видів виробничої діяльності.

В протилежному випадку, по-перше, роботу деяких суспільно-важливих компаній може бути заблоковано. По-друге, створюватимуться не чесні умови для роботи, адже на бізнес, який, фактично, не здійснив порушення можуть накладатись значні штрафи розміром у 500 тис. грн. 

Довідково:

Нова система адміністрування акцизного податку стосуватиметься всіх суб’єктів господарювання, у кого зберігається паливо в ємкостях понад 5 літрів.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: