fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Analysis of the work of the system of risk monitoring with VAT

27/ 12/ 2017
  У продовження зустрічі, яка проводилась Міністерством фінансів України 6 грудня цього року та під час якої було презентовано аналіз роботи системи моніторингу ризиків з ПДВ, ми вирішили поцікавитись, як експерти Європейської Бізнес Асоціації оцінюють запропоновані Міністерством варіанти подальшої роботи системи ризиків (СМКОР). Опитування проходило з 12 по 26 грудня серед представників компаній-членів Асоціації. У досліджені взяли участь 43 респонденти. Задля оцінки відповідних варіантів використовувалась шкала з чотирьох можливих відповідей: повністю не підтримую, не підтримую, підтримую, повністю підтримую. Представники компаній-членів Асоціації оцінювали такі можливі підходи (більше деталей у презентації Міністерства): Подальша модифікація системи призупинення реєстрації податкових накладних (варіант 1). Особливості: ПН зупиняється в автоматичному режимі (відповідно до алгоритмів, закладених у СМКОР) Можливість відновлення реєстрації ПН за рішенням керівника ГУ ДФС протягом 24 годин без подачі документів Якщо протягом 24 годин ПН не розблоковано, платник подає документи для відновлення реєстрації ПН на розгляд комісії. Документи розглядаються комісією без проведення перевірок Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН та відсутність перевірок за «ланцюжком» постачальників Податкова накладна зупиняється та комісія ДФС приймає рішення щодо доцільності проведення перевірки (варіант 2). Особливості: ПН зупиняється в автоматичному режимі (відповідно до алгоритмів, закладених у СМКОР) Можливість відновлення реєстрації ПН за рішенням керівника ГУ ДФС протягом 24 годин без подачі документів Якщо протягом 24 годин ПН не розблоковано, платник подає документи для відновлення реєстрації ПН на розгляд комісії ДФС може призначати перевірки платників для з’ясування обґрунтованості блокування ПН Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН Накладна зупиняється в «ручному» режимі виключно на період проведення перевірки ДФС (варіант 3). Особливості: ПН зупиняється в «ручному» режимі (представник контролюючого органу приймає відповідне рішення) ДФС обов’язково проводить перевірки платників, які оскаржують блокування ПН Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН Повна відмова від системи призупинення реєстрації податкових накладних (повернення у 2016 рік) (варіант 4). Особливості: Блокування ПН відсутнє, проте застосовуються інші інструменти для призупинення реєстрації ПН, напр., розрив договорів Перевірки за «ланцюжком» постачальників Зареєстрована ПН не гарантує податковий кредит Ризик відмови у відшкодуванні ПДВ (зокрема, за наслідками перевірок) Аналіз відповідей свідчить про позитивне ставлення респондентів до варіанту 1, яким пропонується подальша модифікація існуючої системи призупинення реєстрації податкових накладних, – 76,75%, з яких 32,56% респондентів підтримують та 44,19% повністю підтримують такий підхід. Категорично не розділяють удосконалення діючої системи 6,98%. На другому за рівнем підтримки місці рішення, яке передбачає зупинення реєстрації податкової накладної та прийняття рішення комісією ДФС щодо доцільності проведення перевірки (варіант 2). 51,16% учасників опитування підтримують цей підхід. При цьому вдвічі зріс % респондентів у порівнянні з варіантом 1, котрі не підтримують такий сценарій (32,56% не підтримують варіант 2, тоді як варіант 1 не підтримують 16,28%). Аутсайдером дослідження Асоціації став варіант 4, який передбачає повну відмову від системи автоматичного призупинення реєстрації податкової накладної та скасовує безумовне право на податковий кредит на підставі зареєстрованої податкової накладної, а також відновлює практику перевірок за «ланцюжком» постачальників. 95,35% опитаних негативно оцінили таку опцію (з них 69,77% повністю не підтримують та 25,58% не підтримують такий розвиток подій). Відсоток прихильників скасування існуючої системи склав 4,66%. Негативне ставлення респонденти продемонстрували також і по відношенню до варіанту 3, який, в свою чергу, пропонує зупинку реєстрації податкових накладних в «ручному» режимі виключно на період проведення перевірки органами ДФС, – повністю не підтримали цей варіант 53,49% опитаних. Лише 9,31% респондентів підтримали такий підхід. Безумовний характер проведення перевірки у разі блокування податкової накладної, очевидно, викликав побоювання щодо ризику можливого тиску на бізнес. Окрім того, сама можливість проведення достатньо великої кількості перевірок у розумні строки видається мало реалістичною з точки зору наявності людських ресурсів відповідного контролюючого органу. Більш детальніше з результатами опитування Ви можете ознайомитися за посиланням – https://ru.surveymonkey.com/results/SM-85ZCWSBT8/?manage=true Асоціація закликає представників відповідних органів державної влади приділити увагу результатам опитування та врахувати оцінку бізнесом можливих опцій під час роботи над змінами алгоритму зупинення реєстрації податкових накладних. Асоціація повністю підтримує необхідність пошуку ефективного інструменту боротьби зі «схемним» ПДВ, який не створюватиме проблем для чесного бізнесу та забезпечуватиме своєчасне та прозоре відшкодування ПДВ доброчесним платникам податків.

У продовження зустрічі, яка проводилась Міністерством фінансів України 6 грудня цього року та під час якої було презентовано аналіз роботи системи моніторингу ризиків з ПДВ, ми вирішили поцікавитись, як експерти Європейської Бізнес Асоціації оцінюють запропоновані Міністерством варіанти подальшої роботи системи ризиків (СМКОР).

Опитування проходило з 12 по 26 грудня серед представників компаній-членів Асоціації. У досліджені взяли участь 43 респонденти. Задля оцінки відповідних варіантів використовувалась шкала з чотирьох можливих відповідей: повністю не підтримую, не підтримую, підтримую, повністю підтримую.

Представники компаній-членів Асоціації оцінювали такі можливі підходи (більше деталей у презентації Міністерства):

Подальша модифікація системи призупинення реєстрації податкових накладних (варіант 1).

Особливості:

  • ПН зупиняється в автоматичному режимі (відповідно до алгоритмів, закладених у СМКОР)
  • Можливість відновлення реєстрації ПН за рішенням керівника ГУ ДФС протягом 24 годин без подачі документів
  • Якщо протягом 24 годин ПН не розблоковано, платник подає документи для відновлення реєстрації ПН на розгляд комісії. Документи розглядаються комісією без проведення перевірок
  • Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН
  • Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН та відсутність перевірок за «ланцюжком» постачальників

Податкова накладна зупиняється та комісія ДФС приймає рішення щодо доцільності проведення перевірки (варіант 2).

Особливості:

  • ПН зупиняється в автоматичному режимі (відповідно до алгоритмів, закладених у СМКОР)
  • Можливість відновлення реєстрації ПН за рішенням керівника ГУ ДФС протягом 24 годин без подачі документів
  • Якщо протягом 24 годин ПН не розблоковано, платник подає документи для відновлення реєстрації ПН на розгляд комісії
  • ДФС може призначати перевірки платників для з’ясування обґрунтованості блокування ПН
  • Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН
  • Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН

Накладна зупиняється в «ручному» режимі виключно на період проведення перевірки ДФС (варіант 3).

Особливості:

  • ПН зупиняється в «ручному» режимі (представник контролюючого органу приймає відповідне рішення)
  • ДФС обов’язково проводить перевірки платників, які оскаржують блокування ПН
  • Право на податковий кредит підтверджується належним чином зареєстрованою ПН
  • Зберігається автоматичне відшкодування ПДВ по зареєстрованим ПН

Повна відмова від системи призупинення реєстрації податкових накладних (повернення у 2016 рік) (варіант 4).

Особливості:

  • Блокування ПН відсутнє, проте застосовуються інші інструменти для призупинення реєстрації ПН, напр., розрив договорів
  • Перевірки за «ланцюжком» постачальників
  • Зареєстрована ПН не гарантує податковий кредит
  • Ризик відмови у відшкодуванні ПДВ (зокрема, за наслідками перевірок)

Аналіз відповідей свідчить про позитивне ставлення респондентів до варіанту 1, яким пропонується подальша модифікація існуючої системи призупинення реєстрації податкових накладних, – 76,75%, з яких 32,56% респондентів підтримують та 44,19% повністю підтримують такий підхід. Категорично не розділяють удосконалення діючої системи 6,98%.

На другому за рівнем підтримки місці рішення, яке передбачає зупинення реєстрації податкової накладної та прийняття рішення комісією ДФС щодо доцільності проведення перевірки (варіант 2). 51,16% учасників опитування підтримують цей підхід. При цьому вдвічі зріс % респондентів у порівнянні з варіантом 1, котрі не підтримують такий сценарій (32,56% не підтримують варіант 2, тоді як варіант 1 не підтримують 16,28%).

Аутсайдером дослідження Асоціації став варіант 4, який передбачає повну відмову від системи автоматичного призупинення реєстрації податкової накладної та скасовує безумовне право на податковий кредит на підставі зареєстрованої податкової накладної, а також відновлює практику перевірок за «ланцюжком» постачальників. 95,35% опитаних негативно оцінили таку опцію (з них 69,77% повністю не підтримують та 25,58% не підтримують такий розвиток подій). Відсоток прихильників скасування існуючої системи склав 4,66%.

Негативне ставлення респонденти продемонстрували також і по відношенню до варіанту 3, який, в свою чергу, пропонує зупинку реєстрації податкових накладних в «ручному» режимі виключно на період проведення перевірки органами ДФС, – повністю не підтримали цей варіант 53,49% опитаних. Лише 9,31% респондентів підтримали такий підхід. Безумовний характер проведення перевірки у разі блокування податкової накладної, очевидно, викликав побоювання щодо ризику можливого тиску на бізнес. Окрім того, сама можливість проведення достатньо великої кількості перевірок у розумні строки видається мало реалістичною з точки зору наявності людських ресурсів відповідного контролюючого органу.

Більш детальніше з результатами опитування Ви можете ознайомитися за посиланням – https://ru.surveymonkey.com/results/SM-85ZCWSBT8/?manage=true

Асоціація закликає представників відповідних органів державної влади приділити увагу результатам опитування та врахувати оцінку бізнесом можливих опцій під час роботи над змінами алгоритму зупинення реєстрації податкових накладних.

Асоціація повністю підтримує необхідність пошуку ефективного інструменту боротьби зі «схемним» ПДВ, який не створюватиме проблем для чесного бізнесу та забезпечуватиме своєчасне та прозоре відшкодування ПДВ доброчесним платникам податків.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: