Вчити і навчатися

17/ 10/ 2019

Автор: Компанія hh.ua | grc

Часи, коли отримання диплома про вищу освіту означало і завершення навчання як такого, канули в Лету. Теперішній світ, нестабільний і невизначений, вимагає від нас швидкості, динамічності, здатності змінюватися і змінювати. А отже, – постійного підвищення рівня знань і компетенцій.

Тому концепція life-long learning давно перестала бути модним трендом. Це практично обов’язкова умова для фахівців, які хочуть бути затребувані на ринку праці. А створення відповідних умов – must-have для компаній, які хочуть перемагати на ринку зараз і в найближчому майбутньому.

І гарна новина: багато компаній прийняли виклик цієї нової реальності. Так, згідно з опитуванням у рамках дослідження hh.ua | grc «HR-персона 2019», 76% респондентів заявили, що навчання і розвиток співробітників – ключовий напрямок HR-стратегії в їхній компанії. Такі інвестиції в людей – забезпечення довгострокової конкурентної переваги.

Які ж глобальні тренди в навчанні?

1) Персоналізація і відхід від стандартних, універсальних підходів – мабуть, глобальний тренд не тільки навчання і HR-сфери, а й ринку загалом. Особливо це справедливо стосовно представників покоління Z. Девід Стіллман, автор книги «Покоління Z на роботі. Як його зрозуміти і знайти з ним спільну мову», заявляє, їхня (покоління Z) здатність персоналізувати все, що їх оточує, справляє враження глибокого розуміння їхньої поведінки і бажань. Від назв посад до шляхів кар’єрного зростання ступінь персоналізації тільки зростає. Логічно, що такі співробітники сподіваються на відповідний кастомізований підхід і з боку роботодавців.

2) Мобільність і багатоканальність навчання – його доступність практично з будь-якого пристрою, в будь-якому місці і в будь-який час. Ви все ще вважаєте, що активне використання смартфонів, у тому числі для навчання, – прерогатива молоді? У 2018 році представники Google Україна констатували проникнення смартфонів в Україні на рівні 57% на кінець другого кварталу і заявили, що очікують чотириразове зростання кількості мобільних користувачів інтернету до 2025 року. Більш того, 45% українських користувачів віком 16-34 років використовують для пошуку інформації ТІЛЬКИ смартфон. Тому ми вже бачимо, як компанії активно адаптують корпоративні портали до режиму мультиплатформеності, створюють мобільні додатки і роблять систему навчання більш адаптованою і дієвою.

3) Імерсивність – тобто фактично «занурення» учня в процес через VR-, AR-технології. Для компаній, чиї співробітники працюють у надзвичайних ситуаціях або з дорогим обладнанням, такий тип навчання – не примха, а можливість в умовах, максимально наближених до реальних, упевнитися в досвіді і знаннях фахівця, підтягнути слабкі місця.

Крім того, яскраво проявляють себе такі напрямки, як мікронавчання, – навчання невеликому обсягу матеріалу за короткий проміжок часу (знову привіт поколінню Z, яке затримує увагу на чому-небудь не більше 8 секунд), нетворкінг (тут вже швидше реверанс у бік мілленіалів, які можуть вважатися найбільш соціалізованим поколінням), гейміфікація навчання та інших неігрових процесів.

Від теорії до практики. Як бізнес змінює підходи до корпоративного навчання і головне – що такі зміни дають? Кейси номінантів Премії «HR-бренд України 2018» показують, що компанії прагнуть розвивати не тільки наявних, але і потенційних співробітників.

Наприклад, автор програми кар’єрного розвитку МХП СТАРТ сконцентрувалася на студентах і випускниках вишів. У компанії зазначають: в Україні «агро» не сприймається молоддю як приваблива і бажана галузь. А отже, першочергові цілі: створити образ привабливої ​​компанії для молодих людей, сучасної, прогресивної, технологічної, стабільної компанії зі зрозумілими цінностями і культурою. Програма включала лекції і майстер-класи у вишах від експертів МХП, студентські хакатони за участі кращих менторів компанії, професійні екскурсії/VR-екскурсії підприємствами МХП (привіт імерсивності), практику і стажування з подальшим працевлаштуванням.

А ось у Датагруп стикнулися з тим, що система дистанційного навчання – оптимальний в умовах компанії інструмент для підтримки зв’язку між HR-менеджерами та керівництвом компанії зі співробітниками – просто ігнорувалася. Так, за 13 місяців з моменту запуску порталу у вересні 2016-го середньомісячна кількість унікальних користувачів не перевищила 118 осіб (менше 10% цільової аудиторії порталу). Які кроки були зроблені, щоб побороти пасивність співробітників?

  • Проведено редизайн порталу, переглянуто його філософію («вчитися – осмислене рішення співробітника, а не нав’язаний компанією обов’язок»).
  • Створено корпоративний персонаж Датік, покликаний персоналізувати комунікації з користувачами. З появою Датіка замість сухих офіційних текстів почали використовувати гумор, близьку користувачам лексику і більш розкутий розмовний стиль.
  • На оновленому порталі було зібрано різноманітні ресурси для саморозвитку: онлайн-курси, відеотека, корпоративна бібліотека.

У результаті після оновлення корпоративний портал відвідало майже 100% цільової аудиторії, середньомісячна кількість унікальних користувачів зросла майже в три рази, а кількість співробітників, які пройшли обов’язкове навчання, – в п’ять.

Звичайно, трансформація, в тому числі підходів до навчання, – це перманентний процес. І вже в грудні ми знову зберемося на щорічній церемонії вручення Премії HR-бренд України, щоб дізнатися про нові кейси, які демонструють процес трансформації бренда роботодавця, сучасні тренди в рекрутменті і нові підходи бізнесу до корпоративної соціальної відповідальності. Запрошуємо і вас долучитись до заходу!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: