fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Витрати бізнесу зростуть на 4-5 млрд грн/рік внаслідок уніфікації тарифів на порожній пробіг

28/ 08/ 2020
  5 серпня 2020 року Міністерство інфраструктури України опублікувало проєкт Наказу, яким пропонується уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів, зокрема встановлення єдиної ставки тарифу для пробігу порожніх вагонів усіх класів. Уніфікацію тарифів для різних класів вагонів пропонується проводити в два етапи – з 1 вересня 2020 року та 1 січня 2021 року. Перший етап передбачає вирівнювання та встановлення єдиного тарифу порожнього пробігу для всіх класів вагонів, а другий – індексацію тарифу для всіх видів вантажів. За оцінками учасників Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, сумарне зростання тарифів для бізнесу з 2021 року складе +69%. У разі прийняття цього документу додаткові витрати бізнесу на першому етапі складуть 1,2 млрд грн/рік, а на другому етапі досягнуть 4-5 млрд грн/рік, що може принести Укрзалізниці додатковий дохід від вантажних перевезень на рівні 8-10% на рік. Експерти Асоціації категорично не підтримують запропоновані зміни, які створять додатковий фінансовий тиск на бізнес. Безперечно, система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду. Однак для цього спочатку необхідно створити незалежний регулятор – Національну комісію з питань регулювання транспорту. Уніфікувати чинні застарілі тарифи в умовах явної необхідності перегляду всієї системи ціноутворення є недоцільним. До того ж, на переконання експертів Асоціації, уніфікація тарифів на порожній пробіг не призведе до очікуваного зростання доходів Укрзалізниці. Таке рішення може призвести до потенційного зниження вантажопотоку на 3% або 9 млн тонн/рік, зокрема за рахунок скорочення перевезень масових вантажів, що нівелює очікувані додаткові доходи Укрзалізниці.  Дар’я Січкар. Координатор з розвитку залізничної інфраструктури Комітету з логістики Асоціаці. В кризовому 2020-му році будь-яке підвищення тарифів створить надмірний фінансовий тиск для бізнесу. Компанії й без того вимушені витрачати резервні кошти на підтримку своїх підприємств та можуть не витримати зростання тарифного навантаження. До того ж, уніфікація тарифів, яка тягне за собою здорожчання вартості перевезень вже на першому етапі, суперечить Програмі дій Уряду, якою зафіксовано рішення щодо мораторію на будь-яке підвищення тарифів до кінця 2020 року. На думку бізнес-спільноти Асоціації, єдиним шляхом встановлення справедливих тарифів з урахуванням усіх факторів є системне реформування тарифів на перевезення після демонополізації Укрзалізниці та створення профільного регулятора НКРТ. Враховуючи це, Асоціація не підтримує згаданий проєкт Наказу та закликає встановити мораторій на будь-яке підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення (в тому числі шляхом уніфікації) до кінця 2020 року. Натомість варто зосередитися на розвитку та підвищенню дохідності Укрзалізниці альтернативними шляхами, які не передбачатимуть створення додаткового фінансового навантаження на бізнес: скасування земельного податку для АТ «Укрзалізниця», а також субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, перегляд завищених з точки зору бізнесу планових показників вартості дизельного пального  та електроенергії.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

5 серпня 2020 року Міністерство інфраструктури України опублікувало проєкт Наказу, яким пропонується уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів, зокрема встановлення єдиної ставки тарифу для пробігу порожніх вагонів усіх класів.

Уніфікацію тарифів для різних класів вагонів пропонується проводити в два етапи – з 1 вересня 2020 року та 1 січня 2021 року. Перший етап передбачає вирівнювання та встановлення єдиного тарифу порожнього пробігу для всіх класів вагонів, а другий – індексацію тарифу для всіх видів вантажів. За оцінками учасників Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації, сумарне зростання тарифів для бізнесу з 2021 року складе +69%.

У разі прийняття цього документу додаткові витрати бізнесу на першому етапі складуть 1,2 млрд грн/рік, а на другому етапі досягнуть 4-5 млрд грн/рік, що може принести Укрзалізниці додатковий дохід від вантажних перевезень на рівні 8-10% на рік. Експерти Асоціації категорично не підтримують запропоновані зміни, які створять додатковий фінансовий тиск на бізнес.

Безперечно, система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду. Однак для цього спочатку необхідно створити незалежний регулятор – Національну комісію з питань регулювання транспорту. Уніфікувати чинні застарілі тарифи в умовах явної необхідності перегляду всієї системи ціноутворення є недоцільним.

До того ж, на переконання експертів Асоціації, уніфікація тарифів на порожній пробіг не призведе до очікуваного зростання доходів Укрзалізниці. Таке рішення може призвести до потенційного зниження вантажопотоку на 3% або 9 млн тонн/рік, зокрема за рахунок скорочення перевезень масових вантажів, що нівелює очікувані додаткові доходи Укрзалізниці. 

Дар’я Січкар Координатор з розвитку залізничної інфраструктури Комітету з логістики Асоціаці
В кризовому 2020-му році будь-яке підвищення тарифів створить надмірний фінансовий тиск для бізнесу. Компанії й без того вимушені витрачати резервні кошти на підтримку своїх підприємств та можуть не витримати зростання тарифного навантаження. До того ж, уніфікація тарифів, яка тягне за собою здорожчання вартості перевезень вже на першому етапі, суперечить Програмі дій Уряду, якою зафіксовано рішення щодо мораторію на будь-яке підвищення тарифів до кінця 2020 року.

На думку бізнес-спільноти Асоціації, єдиним шляхом встановлення справедливих тарифів з урахуванням усіх факторів є системне реформування тарифів на перевезення після демонополізації Укрзалізниці та створення профільного регулятора НКРТ.

Враховуючи це, Асоціація не підтримує згаданий проєкт Наказу та закликає встановити мораторій на будь-яке підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення (в тому числі шляхом уніфікації) до кінця 2020 року. Натомість варто зосередитися на розвитку та підвищенню дохідності Укрзалізниці альтернативними шляхами, які не передбачатимуть створення додаткового фінансового навантаження на бізнес: скасування земельного податку для АТ «Укрзалізниця», а також субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, перегляд завищених з точки зору бізнесу планових показників вартості дизельного пального  та електроенергії.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: