fbpx

Уряд готує комплексну реформу державного нагляду та контролю, – ЕВА

23/ 10/ 2020

Учора, 22 жовтня, про це стало відомо представникам Європейської Бізнес Асоціації на зустрічі з експертами Офісу ефективного регулювання (БРДО) та фахівцями Мінекономіки.

Так, першим кроком стане прийняття оновленого рамкового Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю)», який стане основою для подальшої розробки профільних галузевих нормативно-правових актів.

Чинною редакцією законопроєкту передбачені, зокрема, такі новації, як здійснення планових перевірок підприємств на основі рейтингу ризикованості, введення аудиту діяльності підприємств як добровільної форми державного нагляду без застосування санкцій (виключно на добровільній основі), а також проведення органами державного нагляду (контролю) навчальних заходів для підприємств щодо управління небезпеками (ризиками).

Водночас, бізнес-спільнота акцентує увагу на 5 суперечливих положень, які потребують уточнення:

  1. Збільшення частотності перевірок підприємств, що віднесені до високого ступеня ризику. Потенційне збільшення заходів контролю може тягти за собою додаткове навантаження на бізнес та негативно вплине на інвестиційний клімат в Україні.
  2. Використання у якості підстав для перевірки звернень фізичних або юридичних осіб про порушення, спричинена шкода від якого не доведена. Це може призвести до блокування роботи підприємства у зв’язку із заздалегідь неправдивими скаргами. Тому обгрунтованість та наявність фактичних доказів такої шкоди обов’язково має бути передбачена у законопроєкті.
  3. Санкціонування за створення перешкод посадовим особам (відмова у допуску). На думку бізнесу, це звужує можливості для реалізації права підприємств не допускати інспекторів до перевірок. Відтак, пропонуємо уточнити, що мова йде саме про незаконну або безпідставну відмову у допуску.
  4. Можливість органу контролю за результатами перевірки тимчасово повністю або частково припиняти діяльність підприємства до 7 днів без попереднього рішення суду. Така норма може призвести до значних економічних наслідків та загрожувати національній безпеці. Відтак, перш ніж застосовувати такі жорсткі міри, пропонуємо надати підприємствам можливість усунути виявлені порушення та повідомити про це уповноважений орган.
  5. Залучення третіх осіб в ході здійснення перевірки. Таке положення може призвести до зловживань та недобросовісних дій. А отже, доцільно конкретизувати, кого мають право залучати представники держави та бізнесу, рівень експертності та межі повноважень запрошених учасників.

Деякі із зазначених пропозицій від Європейської Бізнес Асоціації було враховано під час зустрічі. Сподіваємось, що і решту зауважень буде врегульовано найближчим часом.

Спільнота дякує за конструктивний діалог Гринчук Тетяні, начальнику управління реформування системи державного контролю та захисту прав споживачів, Саболдашевій Інесі, начальнику відділу удосконалення державного нагляду (контролю) та Ковальчук Олені, головному спеціалісту відділу удосконалення державного нагляду (контролю) в Мінекономіки.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: