fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Затверджено “Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм”

30/ 10/ 2017
  22 вересня 2017 року Національне агентство з питань запобігання корупції (надалі - НАЗК) Рішенням № 734 затвердило Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб (надалі - Рекомендації).  Рекомендації містять практичні поради щодо підготовки та реалізації антикорупційної програми (надалі - Програма), проведення оцінки корупційних ризиків, внутрішніх розслідувань, а також загальних антикорупційних заходів. Нагадуємо, що будь-яка компанія, яка є учасником державної закупівлі на суму 20 млн. гривень та більше, або зацікавлена в участі у державних закупівлях на значні суми, повинна затвердити Програму відповідно до Типової антикорупційної програми, затвердженої Рішенням НАЗК № 75 від 2 березня 2017 року. Підготовка Програми Програма має бути індивідуальною, враховувати корупційні ризики компанії, а також складатися з урахуванням розміру і структури компанії, її місцезнаходження і сфери діяльності, складності бізнес-процесів, кола ділових партнерів, кількості філій (представництв), тощо. Оцінка корупційних ризиків Оцінка ризиків має відображати реальні ризики компанії. Рекомендаціями також пропонуються детальні критерії оцінки ризиків та порядок визначення їх пріоритетності. Мінімізація корупційних ризиків Компаніям доцільно застосовувати наступні індивідуальні заходи: - розподіл обов’язків між працівниками, які ініціюють та ухвалюють рішення щодо правочину; - встановлення ієрархічних рівнів повноважень для прийняття рішення; - обмеження використання готівки; - проведення навчальних заходів; - внесення антикорупційних застережень у договори (у тому числі, у трудові договори); - захист конфіденційної інформації, тощо. Компанії однієї галузі також можуть вживати колективні заходи і в їх рамках запроваджувати однакові антикорупційні та етичні стандарти, ініціювати вдосконалення законодавства, створювати бізнес-асоціації. Антикорупційні заходи Наведено рекомендовані антикорупційні заходи, зокрема: - Навчання працівників, що має бути регулярним, практичним та базуватися на прикладах із діяльності компанії; - Захист та заохочення осіб, які повідомляють про корупцію: наприклад, надання премій, підвищення заробітної плати, надання додаткових відпусток за рахунок компанії; - Запобігання конфліктам інтересів: розробка зрозумілого алгоритму дій при виникненні конфлікту інтересів, запровадження декларування працівниками приватних інтересів у відповідних сферах; - Розробка політики щодо подарунків та інших витрат компанії, що має містити певні критерії (максимальну суму, частоту, тощо). Проведення внутрішніх розслідувань Проведення внутрішніх антикорупційних розслідувань має регулюватися окремим порядком, у якому доцільно регламентувати порядок і строк формування комісії з проведення розслідування, строки його проведення, надання і фіксування пояснень працівниками компанії, тощо. *   *   * Доцільно всім компаніям звірити з Рекомендаціями існуючі Програми та правила проведення внутрішніх розслідувань, оскільки існує висока вірогідність, що у спірних ситуаціях суттєві розбіжності між внутрішніми політиками компанії та нормами Рекомендацій можуть використовуватись для оскарження заходів, вжитих компанією проти порушників її Програми. Додаткова інформація Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів Baker McKenzie та інших зацікавлених осіб про розвиток законодавства, що може вплинути на них чи іншим чином їх зацікавити.  Вищевикладені коментарі не є юридичною порадою чи позицією та не мають розглядатися як такі, що замінюють окрему пораду у конкретній справі.
22 вересня 2017 року Національне агентство з питань запобігання корупції (надалі – “НАЗК“) Рішенням № 734 затвердило “Методичні рекомендації щодо підготовки та реалізації антикорупційних програм юридичних осіб” (надалі – “Рекомендації“).  Рекомендації містять практичні поради щодо підготовки та реалізації антикорупційної програми (надалі – “Програма“), проведення оцінки корупційних ризиків, внутрішніх розслідувань, а також загальних антикорупційних заходів.

Нагадуємо, що будь-яка компанія, яка є учасником державної закупівлі на суму 20 млн. гривень та більше, або зацікавлена в участі у державних закупівлях на значні суми, повинна затвердити Програму відповідно до “Типової антикорупційної програми“, затвердженої Рішенням НАЗК № 75 від 2 березня 2017 року.

Підготовка Програми

Програма має бути індивідуальною, враховувати корупційні ризики компанії, а також складатися з урахуванням розміру і структури компанії, її місцезнаходження і сфери діяльності, складності бізнес-процесів, кола ділових партнерів, кількості філій (представництв), тощо.

Оцінка корупційних ризиків

Оцінка ризиків має відображати реальні ризики компанії. Рекомендаціями також пропонуються детальні критерії оцінки ризиків та порядок визначення їх пріоритетності.

Мінімізація корупційних ризиків

Компаніям доцільно застосовувати наступні індивідуальні заходи:

– розподіл обов’язків між працівниками, які ініціюють та ухвалюють рішення щодо правочину;
– встановлення ієрархічних рівнів повноважень для прийняття рішення;
– обмеження використання готівки;
– проведення навчальних заходів;
– внесення антикорупційних застережень у договори (у тому числі, у трудові договори);
– захист конфіденційної інформації, тощо.

Компанії однієї галузі також можуть вживати колективні заходи і в їх рамках запроваджувати однакові антикорупційні та етичні стандарти, ініціювати вдосконалення законодавства, створювати бізнес-асоціації.

Антикорупційні заходи

Наведено рекомендовані антикорупційні заходи, зокрема:

– Навчання працівників, що має бути регулярним, практичним та базуватися на прикладах із діяльності компанії;
– Захист та заохочення осіб, які повідомляють про корупцію: наприклад, надання премій, підвищення заробітної плати, надання додаткових відпусток за рахунок компанії;
– Запобігання конфліктам інтересів: розробка зрозумілого алгоритму дій при виникненні конфлікту інтересів, запровадження декларування працівниками приватних інтересів у відповідних сферах;
– Розробка політики щодо подарунків та інших витрат компанії, що має містити певні критерії (максимальну суму, частоту, тощо).

Проведення внутрішніх розслідувань

Проведення внутрішніх антикорупційних розслідувань має регулюватися окремим порядком, у якому доцільно регламентувати порядок і строк формування комісії з проведення розслідування, строки його проведення, надання і фіксування пояснень працівниками компанії, тощо.

*   *   *
Доцільно всім компаніям звірити з Рекомендаціями існуючі Програми та правила проведення внутрішніх розслідувань, оскільки існує висока вірогідність, що у спірних ситуаціях суттєві розбіжності між внутрішніми політиками компанії та нормами Рекомендацій можуть використовуватись для оскарження заходів, вжитих компанією проти порушників її Програми.
Додаткова інформація
Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів Baker McKenzie та інших зацікавлених осіб про розвиток законодавства, що може вплинути на них чи іншим чином їх зацікавити.  Вищевикладені коментарі не є юридичною порадою чи позицією та не мають розглядатися як такі, що замінюють окрему пораду у конкретній справі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: