fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Як і навіщо корпораціям працювати зі стартапами?

24/ 03/ 2021
  16 березня Європейська Бізнес Асоціація разом з ISE Corporate Booster та Українським фондом стартапів провели онлайн лекцію на тему співпраці стартапів з корпораціями. Спікерами виступали Олена Малицька з ISE Corporate Accelerator, CEO Radar Tech Марія Романова, засновник та CEO Center42 Кирило Мазур і В’ячеслав Маякін, керівник напрямку співпраці у Sector X Acceleration Platform. Модерувала захід Ірина Шевчук. Питання, які обговорювалися на лекції стосувалися як корпораціям правильно працювати зі стартапами і навпаки, які існують види взаємодії, як корпораціям купувати стартапи та як вони приносять свіжий погляд на існуючі проблеми. Ключові тези виступів:. Олена Малицька. ISE Corporate Accelerator, 15-річний досвід роботи у якості співзасновника інвестиційного банку та фінансового директора в міжнародних ІТ компаніях та компаніях e-commerce; технологічний лідер з впровадження інновацій у корпоративній сфері. Олена Малицька взяла перше слово і розповіла про фундаментальні основи співпраці корпорацій і стартапів. Вітчизняна екосистема за рівнем розвитку відстає від багатьох європейських держав. Як приклад продемонстрували Великобританію, в якій працюють 192 бізнес-акселератори, 158 інкубаторів і більше 300 венчурних фондів. На противагу в Україні таких провайдерів інновацій можна порахувати на пальцах двох рук, а венчурних фондів менше у 10 разів. Корпорації практикують створення in house департаментів і корпоративних програм для співпраці зі стартапами. Наприклад, Google Ventures, BMW Startup Garage, The Unilever Foundry. Усі компанії зі списку Fortune 500 мають власні підрозділи для корпоративних інновацій, що є доказом цієї потреби у світовій практиці. 40% компаній, які потрапляють у цей список і не мають таких підрозділів у перспективі вилітають з нього.  Існує кореляція між впровадженням інновацій у корпораціях і їх конкурентоздатністю на довгій дистанції. Завдяки стартапам корпорації отримують швидкий доступ до технологій, можливість отримати вже готове рішення для існуючої проблеми і першими вивести на ринок новий продукт або послугу. Стартапи допомагають створити те, що корпорації часто не здатні зробити самотужки. Крім технічної частини стартапи сприяють розвитку корпоративної культури і HR бренду корпорації. Які існують основні моделі взаємодії корпорацій зі стартапами? Насамперед це хакатони, акселератори, інкубатори, стартап студії, венчурні фонди і venture building. Марія Романова. CEO Radar Tech. Марія Романова зосередилася на співпраці зі стартапами зі сторони безпосередньо корпорацій та їх внутрішніх процесах. Інновації приносять корпораціям певні переваги, серед яких виділяють оновлення корпоративної культури, вирішення бізнес-завдань та покращення бізнес-процесів, підтримка бренду інноваційної компанії, вихід на нові ринки та створення нових продуктів. Через незнання специфіки корпорацій стартапи мислять out-of-box, що дозволяє їм знаходити неочевидні для корпорацій рішення. Які існують варіанти розвитку корпоративних інновацій та залучення стартапів? Інноваційні стратегія, внутрішнє підприємництво, окрема інноваційна команда, інноваційне навчання\програми для співробітників, інноваційні тури, заходи, власні та зовнішні акселератори, корпоративні венчурні фонди. Як виглядає механіка роботи з інноваціями в корпораціях? Визначення інноваційних пріоритетів – формування задач для пошуку – визначення формату взаємодії зі стартапами та бажаного результату – пошук рішень – їх пілотування на корпоративних полях – визначення кращих рішень для імплементації, покупки або впровадження. Стартапам не подобається, коли їх купують. Перевага віддається договірним відносинам, відсоткам або часткам у корпорації. Корпораціям, які прагнуть інновацій, обов’язково знадобиться лідер з цього напрямку від якого в більшості випадків залежить політика і досягнення їх пошуку і впровадження. Кирило Мазур. Засновник та CEO Center42. Кирило Мазур розказав про способи запускати нові продукти та шукати проривні ідеї. Внутрішні проекти для компанії: дослідження ринків (для пошуку стартапів та інновацій); внутрішні хакатони для працівників (онлайн та офлайн); навчальні програми за темою стартапів та інновацій. Проекти для широкої аудиторії: конкурси стартапів та інноваційних проектів; онлайн-хакатони (пошук ідей та рішень серед широкої аудиторії); програми акселерації та пошуку інновацій (під задачі бізнесу). Екосистемні продукти: премія за інновації Ukraine Innovation Awards; конференція для стартапів 42 Investment Summit; онлайн-курс Fundraising from Home – інвестиційна грамотність для IT та стартапів» Навіщо працювати зі стартапами та інноваціями? 3 горизонти інновацій McKinsey: 1. Sustaining innovation (підтримуючі інновації для покращення вашого бізнесу) 2. Low-end disruption (покращення бізнесу через невеликі інновації продукту) 3. New market disruption (створення кардинально нових продуктів та бізнес-моделей) Приклад: кейс Henkel та їх маркетплейс фарб інших виробників та малярів.  Board of innovation представляють Europes corporate innovation map, в якій виділяють 4 типи гравців Hunter/мисливець (венчурний фонд, зовнішній акселератор, структурне партнерство, шлях спільної розробки), Builder/будівник (інноваційна лабораторія, інноваційна трансформація, внутрішній акселератор, центр передового досвіду), Explorer/дослідник (зовнішній інкубатор, скаути, шлях спільних експериментів, сесія сумісної творчості), Experimenter/експериментатор (внутрішній інкубатор, спільнота для практики, дизайн-спринт, інноваційне тренування) Венчурна аналітика та дослідження. Приклади: 1) Для Amazon AWS провели дослідження ринку IT-компаній та стартапів України, щоб створити базу зі 1000+ нових потенційних клієнтів їх хмарних продуктів. 2) За фінансової підтримки Lenovo та DENTSU провели дослідження ринків gamedev та adtech-компаній, створивши базу більше 500 інноваційних компаній та рішень в рекламній галузі та сфері розробки ігор.  Пошук стартапів та IT-рішень, які можуть покращити бізнес замовника, стати для них технологічними партнерами або клієнтами їх сервісів. Приклади: Для фармацевтичної компанії Bayer організували навчальну програму для потенційних учасників акселератора Bayer G4A в Берліні, який обирає інновації в сфері digital health.  Хакатони, стартап-конкурси, події - це інструмент, який може бути релевантним тоді, коли не вистачає готових рішень та ви хочете простимулювати виникнення нових ідей. Приклад: Для програми ООН в Україні був проведений унікальний онлайн-хакатон Hack For Locals 2.0 з найбільшим призовим фондом в історії хакатонів України (більше $70 000) та був сфокусований на пошуку IT-рішень, які допомагають миру та безпеці жителів східних регіонів України. В’ячеслав Маякін. Керівник напрямку співпраці у Sector X Acceleration Platform. В’ячеслав Маякін навів тези як акселератори працюють з корпораціями. Акселератор в класичному розумінні це компанія сервісу, яка допомагає  технологічному бізнесу зростати та розвиватися. База стартапів – це не акселерація. Перших клієнти, перевірку гіпотез, додаткові прибутки стартапи через акселератор можуть отримати у корпораціях. Самостійно проект навряд міг би вийти на ці ринки. Приклади кейсів: Loreal, Foxtrot, Farmak. Обов’язки компанії: людський ресурс для високоякісної роботи зі стартапами (регулярні очні зустрічі + підготовка зворотнього звязку + запуск пілотів); здатність та готовність запускати пілоти зі стартапами (або інвестувати), базуючись на результатах Акселераційної програми; можливість втілювати власні ідеї, працюючи зі стартапами. Ризики: неможливість запускати пілоти; брак людських ресурсів/мотивації/лідерства; хибна стратегія/цілі; комунікація з командою стартапу. Повний запис вебінару можна переглянути на каналі YouTube. https://youtu.be/d5XOsMy32A4

16 березня Європейська Бізнес Асоціація разом з ISE Corporate Booster та Українським фондом стартапів провели онлайн лекцію на тему співпраці стартапів з корпораціями. Спікерами виступали Олена Малицька з ISE Corporate Accelerator, CEO Radar Tech Марія Романова, засновник та CEO Center42 Кирило Мазур і В’ячеслав Маякін, керівник напрямку співпраці у Sector X Acceleration Platform. Модерувала захід Ірина Шевчук.

Питання, які обговорювалися на лекції стосувалися як корпораціям правильно працювати зі стартапами і навпаки, які існують види взаємодії, як корпораціям купувати стартапи та як вони приносять свіжий погляд на існуючі проблеми.

Ключові тези виступів:

Олена Малицька ISE Corporate Accelerator, 15-річний досвід роботи у якості співзасновника інвестиційного банку та фінансового директора в міжнародних ІТ компаніях та компаніях e-commerce; технологічний лідер з впровадження інновацій у корпоративній сфері

Олена Малицька взяла перше слово і розповіла про фундаментальні основи співпраці корпорацій і стартапів.

  • Вітчизняна екосистема за рівнем розвитку відстає від багатьох європейських держав. Як приклад продемонстрували Великобританію, в якій працюють 192 бізнес-акселератори, 158 інкубаторів і більше 300 венчурних фондів. На противагу в Україні таких провайдерів інновацій можна порахувати на пальцах двох рук, а венчурних фондів менше у 10 разів.
  • Корпорації практикують створення in house департаментів і корпоративних програм для співпраці зі стартапами. Наприклад, Google Ventures, BMW Startup Garage, The Unilever Foundry.
  • Усі компанії зі списку Fortune 500 мають власні підрозділи для корпоративних інновацій, що є доказом цієї потреби у світовій практиці. 40% компаній, які потрапляють у цей список і не мають таких підрозділів у перспективі вилітають з нього. 
  • Існує кореляція між впровадженням інновацій у корпораціях і їх конкурентоздатністю на довгій дистанції.
  • Завдяки стартапам корпорації отримують швидкий доступ до технологій, можливість отримати вже готове рішення для існуючої проблеми і першими вивести на ринок новий продукт або послугу. Стартапи допомагають створити те, що корпорації часто не здатні зробити самотужки.
  • Крім технічної частини стартапи сприяють розвитку корпоративної культури і HR бренду корпорації.
  • Які існують основні моделі взаємодії корпорацій зі стартапами? Насамперед це хакатони, акселератори, інкубатори, стартап студії, венчурні фонди і venture building.
Марія Романова CEO Radar Tech

Марія Романова зосередилася на співпраці зі стартапами зі сторони безпосередньо корпорацій та їх внутрішніх процесах.

  • Інновації приносять корпораціям певні переваги, серед яких виділяють оновлення корпоративної культури, вирішення бізнес-завдань та покращення бізнес-процесів, підтримка бренду інноваційної компанії, вихід на нові ринки та створення нових продуктів.
  • Через незнання специфіки корпорацій стартапи мислять out-of-box, що дозволяє їм знаходити неочевидні для корпорацій рішення.
  • Які існують варіанти розвитку корпоративних інновацій та залучення стартапів? Інноваційні стратегія, внутрішнє підприємництво, окрема інноваційна команда, інноваційне навчання\програми для співробітників, інноваційні тури, заходи, власні та зовнішні акселератори, корпоративні венчурні фонди.
  • Як виглядає механіка роботи з інноваціями в корпораціях? Визначення інноваційних пріоритетів – формування задач для пошуку – визначення формату взаємодії зі стартапами та бажаного результату – пошук рішень – їх пілотування на корпоративних полях – визначення кращих рішень для імплементації, покупки або впровадження.
  • Стартапам не подобається, коли їх купують. Перевага віддається договірним відносинам, відсоткам або часткам у корпорації.
  • Корпораціям, які прагнуть інновацій, обов’язково знадобиться лідер з цього напрямку від якого в більшості випадків залежить політика і досягнення їх пошуку і впровадження.
Кирило Мазур Засновник та CEO Center42

Кирило Мазур розказав про способи запускати нові продукти та шукати проривні ідеї.

  • Внутрішні проекти для компанії: дослідження ринків (для пошуку стартапів та інновацій); внутрішні хакатони для працівників (онлайн та офлайн); навчальні програми за темою стартапів та інновацій.
  • Проекти для широкої аудиторії: конкурси стартапів та інноваційних проектів; онлайн-хакатони (пошук ідей та рішень серед широкої аудиторії); програми акселерації та пошуку інновацій (під задачі бізнесу).
  • Екосистемні продукти: премія за інновації Ukraine Innovation Awards; конференція для стартапів 42 Investment Summit; онлайн-курс Fundraising from Home – інвестиційна грамотність для IT та стартапів»
  • Навіщо працювати зі стартапами та інноваціями? 3 горизонти інновацій McKinsey: 1. Sustaining innovation (підтримуючі інновації для покращення вашого бізнесу) 2. Low-end disruption (покращення бізнесу через невеликі інновації продукту) 3. New market disruption (створення кардинально нових продуктів та бізнес-моделей) Приклад: кейс Henkel та їх маркетплейс фарб інших виробників та малярів. 
  • Board of innovation представляють Europe’s corporate innovation map, в якій виділяють 4 типи гравців Hunter/мисливець (венчурний фонд, зовнішній акселератор, структурне партнерство, шлях спільної розробки), Builder/будівник (інноваційна лабораторія, інноваційна трансформація, внутрішній акселератор, центр передового досвіду), Explorer/дослідник (зовнішній інкубатор, скаути, шлях спільних експериментів, сесія сумісної творчості), Experimenter/експериментатор (внутрішній інкубатор, спільнота для практики, дизайн-спринт, інноваційне тренування)
  • Венчурна аналітика та дослідження. Приклади: 1) Для Amazon AWS провели дослідження ринку IT-компаній та стартапів України, щоб створити базу зі 1000+ нових потенційних клієнтів їх хмарних продуктів. 2) За фінансової підтримки Lenovo та DENTSU провели дослідження ринків gamedev та adtech-компаній, створивши базу більше 500 інноваційних компаній та рішень в рекламній галузі та сфері розробки ігор. 
  • Пошук стартапів та IT-рішень, які можуть покращити бізнес замовника, стати для них технологічними партнерами або клієнтами їх сервісів. Приклади: Для фармацевтичної компанії Bayer організували навчальну програму для потенційних учасників акселератора Bayer G4A в Берліні, який обирає інновації в сфері digital health. 
  • Хакатони, стартап-конкурси, події – це інструмент, який може бути релевантним тоді, коли не вистачає готових рішень та ви хочете простимулювати виникнення нових ідей. Приклад: Для програми ООН в Україні був проведений унікальний онлайн-хакатон Hack For Locals 2.0 з найбільшим призовим фондом в історії хакатонів України (більше $70 000) та був сфокусований на пошуку IT-рішень, які допомагають миру та безпеці жителів східних регіонів України.
В’ячеслав Маякін Керівник напрямку співпраці у Sector X Acceleration Platform

В’ячеслав Маякін навів тези як акселератори працюють з корпораціями.

  • Акселератор в класичному розумінні це компанія сервісу, яка допомагає  технологічному бізнесу зростати та розвиватися. База стартапів – це не акселерація. Перших клієнти, перевірку гіпотез, додаткові прибутки стартапи через акселератор можуть отримати у корпораціях. Самостійно проект навряд міг би вийти на ці ринки. Приклади кейсів: Loreal, Foxtrot, Farmak.
  • Обов’язки компанії: людський ресурс для високоякісної роботи зі стартапами (регулярні очні зустрічі + підготовка зворотнього зв’язку + запуск пілотів); здатність та готовність запускати пілоти зі стартапами (або інвестувати), базуючись на результатах Акселераційної програми; можливість втілювати власні ідеї, працюючи зі стартапами.
  • Ризики: неможливість запускати пілоти; брак людських ресурсів/мотивації/лідерства; хибна стратегія/цілі; комунікація з командою стартапу.

Повний запис вебінару можна переглянути на каналі YouTube.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: