fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Україна розпочинає масштабне оновлення платіжного законодавства

23/ 07/ 2019
  10 Липня 2019 року Національний банк України (далі - НБУ) оприлюднив короткий огляд майбутнього Закону про платіжні послуги (Концепція Закону про платіжні послуги), який замінить чинний Закон України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні. Концепція Закону про платіжні послуги має дуже амбітні цілі, зокрема: (і) скасувати деякі з перешкод, що заважають виходу на платіжний ринок новим учасникам, а також (іі) імплементувати деякі нормативні акти ЄС, що застосовуються до платіжних послуг, такі як Директива 2015/2366 (PSD2) та Директива 2009/110/ЄC (Друга Директива про електронні гроші). НБУ зазначає, що вказані зміни спрямовані на посилення конкуренції на фінансовому ринку та сприятимуть інноваційному розвитку вітчизняного платіжного ринку. Ось ключові положення Концепції Закону про платіжні послуги: чинним законодавством передбачено, що учасник платіжної системи може здійснювати господарську діяльність у сфері платежів. Планується прибрати цю передумову. Також пропонується, що НБУ буде виконувати регулятивні функції у проходженні заявником всіх дозвільних процедур для надання платіжних послуг; чинним законодавством передбачено, що деякі платіжні послуги можуть надаватися виключно банками (наприклад, емісія платіжних карток та електронних грошей, і відкриття поточних банківських рахунків). Пропонується надати право надавати такі платіжні послуги небанківським установам, що збільшить конкуренцію на ринку. Крім того, деякі послуги будуть надаватися так званими постачальниками обмежених платіжних послуг, наприклад телеком та інтернет-оператори; чинне законодавство містить застаріле визначення платіжних послуг і не включає актуальну практику нормативного регулювання, тому передбачається розширити перелік платіжних послуг відповідно до вимог PSD2; передбачається надати доступ до поточних рахунків клієнтів новим учасникам ринку (так званими постачальникам послуги надання інформації про стан рахунку та постачальникам послуги ініціювання платежу) відповідно до вимог PSD2. НБУ має намір активно співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами для роботи над проектом нового Закону про платіжні послуги. НБУ очікує доопрацювати проект до кінця 2019 року. Додаткова інформація Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів Бейкер Макензі” та інших зацікавлених осіб про розвиток законодавства, що може вплинути на них чи іншим чином їх зацікавити. Вищевикладені коментарі не є юридичною порадою чи позицією та не мають розглядатися як такі, що замінюють окрему пораду у конкретній справі.

10 Липня 2019 року Національний банк України (далі – “НБУ“) оприлюднив короткий огляд майбутнього Закону про платіжні послуги (“Концепція Закону про платіжні послуги“), який замінить чинний Закон України “Про платіжні системи та переказ коштів в Україні”.

Концепція Закону про платіжні послуги має дуже амбітні цілі, зокрема: (і) скасувати деякі з перешкод, що заважають виходу на платіжний ринок новим учасникам, а також (іі) імплементувати деякі нормативні акти ЄС, що застосовуються до платіжних послуг, такі як Директива 2015/2366 (“PSD2”) та Директива 2009/110/ЄC (“Друга Директива про електронні гроші”). НБУ зазначає, що вказані зміни спрямовані на посилення конкуренції на фінансовому ринку та сприятимуть інноваційному розвитку вітчизняного платіжного ринку.

Ось ключові положення Концепції Закону про платіжні послуги:

  • чинним законодавством передбачено, що учасник платіжної системи може здійснювати господарську діяльність у сфері платежів. Планується прибрати цю передумову. Також пропонується, що НБУ буде виконувати регулятивні функції у проходженні заявником всіх дозвільних процедур для надання платіжних послуг;
  • чинним законодавством передбачено, що деякі платіжні послуги можуть надаватися виключно банками (наприклад, емісія платіжних карток та електронних грошей, і відкриття поточних банківських рахунків). Пропонується надати право надавати такі платіжні послуги небанківським установам, що збільшить конкуренцію на ринку. Крім того, деякі послуги будуть надаватися так званими постачальниками “обмежених платіжних послуг”, наприклад телеком та інтернет-оператори;
  • чинне законодавство містить застаріле визначення платіжних послуг і не включає актуальну практику нормативного регулювання, тому передбачається розширити перелік платіжних послуг відповідно до вимог PSD2;
  • передбачається надати доступ до поточних рахунків клієнтів новим учасникам ринку (так званими постачальникам послуги надання інформації про стан рахунку та постачальникам послуги ініціювання платежу) відповідно до вимог PSD2.

НБУ має намір активно співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами для роботи над проектом нового Закону про платіжні послуги. НБУ очікує доопрацювати проект до кінця 2019 року.

Додаткова інформація

Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів “Бейкер Макензі” та інших зацікавлених осіб про розвиток законодавства, що може вплинути на них чи іншим чином їх зацікавити. Вищевикладені коментарі не є юридичною порадою чи позицією та не мають розглядатися як такі, що замінюють окрему пораду у конкретній справі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: