fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Ситуація з чергами на польському кордоні має бути вирішена протягом кількох днів, – Мінінфраструктури

08/ 09/ 2022
  Останніми тижнями для бізнесу, що веде зовнішньоекономічну діяльність, надзвичайно гостро постала проблема черг для автомобільного транспорту на українсько-польському кордоні. Станом на 8 вересня черги можуть досягати 50 і більше кілометрів на найбільш завантажених пунктах пропуску. У відповідь на цю ситуацію Мінінфраструктури направили польській стороні пропозиції, напрацьовані разом з Мінагро, митниками та прикордонниками, покликані збільшити пропускну спроможність автомобільних пунктів пропуску на кордоні України та Польщі. Про це повідомив Мустафа Найєм, заступник Міністра інфраструктури України, на зустрічі з членськими компаніями Європейської Бізнес Асоціації. Він також повідомив, що обговорення цього питання відбувається на рівні відповідних служб в Україні та Польщі, а також на рівні вищого керівництва країн. Зважаючи на це, Мінінфраструктури розраховує, що найближчими днями вдасться розвантажити пункти пропуску та вжити необхідних дій для прискорення процедур. Суттєва затримка відбувається наразі на етапі ветеринарного та фітосанітарного контролю з боку польських служб. За інформацією Міністерства, до повномасштабного вторгнення за добу кількість вантажівок, що проходила цей контроль, складала 80 одиниць, а останнім часом цей показник складав до 25. До прикладу, якщо прикордонний, митний контроль з українського боку може займати близько 20-30 хвилин, то простій в нейтральній зоні (перед заїздом на польський бік кордону) може тривати по 4-5 годин. До цього призводить уповільнена робота фітосанітарних і ветеринарних інспекторів на польській стороні. Автівки просто не мають куди заїжджати на польському боці. Пропозиції до польської сторони передбачають: збільшити кількість інспекторів та запровадити цілодобовий фітосанітарний та ветеринарний контроль з польського боку; попереднє сортування вантажних транспортних засобів в залежності від виду вантажів задля кращої організації та підвищення продуктивності роботи польських контролюючих органів; оперативний обмін інформацією щодо кількості оформлених транспортних засобів та наявних можливостей їх оформлення в залежності від виду вантажів; пломбування українською стороною вантажівок, що перевозять ріпак для переробки на біодизель, для скасування їх контролю на кордоні; виділення додаткових контрольно-пропускних пунктів для пропуску порожніх вантажівок. Ситуація з логістикою в Україні залишається надзвичайно складною через бойові дії, тож для бізнесу є критично важливою безперебійна робота тих шляхів, що залишаються доступними. Тож Асоціація щиро дякує Мінінфраструктури України за пророблену роботу та діалог з бізнесом. Водночас, сподіваємось, що ситуацію вдасться вирішити і польська сторона у цьому питанні продемонструє таку ж підтримку, яку вона надає Україні протягом останніх пів року в багатьох інших аспектах.

Останніми тижнями для бізнесу, що веде зовнішньоекономічну діяльність, надзвичайно гостро постала проблема черг для автомобільного транспорту на українсько-польському кордоні. Станом на 8 вересня черги можуть досягати 50 і більше кілометрів на найбільш завантажених пунктах пропуску.

У відповідь на цю ситуацію Мінінфраструктури направили польській стороні пропозиції, напрацьовані разом з Мінагро, митниками та прикордонниками, покликані збільшити пропускну спроможність автомобільних пунктів пропуску на кордоні України та Польщі.

Про це повідомив Мустафа Найєм, заступник Міністра інфраструктури України, на зустрічі з членськими компаніями Європейської Бізнес Асоціації. Він також повідомив, що обговорення цього питання відбувається на рівні відповідних служб в Україні та Польщі, а також на рівні вищого керівництва країн. Зважаючи на це, Мінінфраструктури розраховує, що найближчими днями вдасться розвантажити пункти пропуску та вжити необхідних дій для прискорення процедур.

Суттєва затримка відбувається наразі на етапі ветеринарного та фітосанітарного контролю з боку польських служб. За інформацією Міністерства, до повномасштабного вторгнення за добу кількість вантажівок, що проходила цей контроль, складала 80 одиниць, а останнім часом цей показник складав до 25. До прикладу, якщо прикордонний, митний контроль з українського боку може займати близько 20-30 хвилин, то простій в нейтральній зоні (перед заїздом на польський бік кордону) може тривати по 4-5 годин. До цього призводить уповільнена робота фітосанітарних і ветеринарних інспекторів на польській стороні. Автівки просто не мають куди заїжджати на польському боці.

Пропозиції до польської сторони передбачають:

  • збільшити кількість інспекторів та запровадити цілодобовий фітосанітарний та ветеринарний контроль з польського боку;
  • попереднє сортування вантажних транспортних засобів в залежності від виду вантажів задля кращої організації та підвищення продуктивності роботи польських контролюючих органів;
  • оперативний обмін інформацією щодо кількості оформлених транспортних засобів та наявних можливостей їх оформлення в залежності від виду вантажів;
  • пломбування українською стороною вантажівок, що перевозять ріпак для переробки на біодизель, для скасування їх контролю на кордоні;
  • виділення додаткових контрольно-пропускних пунктів для пропуску порожніх вантажівок.

Ситуація з логістикою в Україні залишається надзвичайно складною через бойові дії, тож для бізнесу є критично важливою безперебійна робота тих шляхів, що залишаються доступними.

Тож Асоціація щиро дякує Мінінфраструктури України за пророблену роботу та діалог з бізнесом. Водночас, сподіваємось, що ситуацію вдасться вирішити і польська сторона у цьому питанні продемонструє таку ж підтримку, яку вона надає Україні протягом останніх пів року в багатьох інших аспектах.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: