fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Системний маркетинг – що це за гусь?

13/ 11/ 2017
  Автор: Вікторія Єсауленко, директор з маркетингу ЮФ Астерс, сертифікований бізнес-тренер, член Спілки журналістів України, блогер Forbes Women Ukraine та «Новое время» Словосполучення системний маркетинг не так часто попадає в моє поле зору, чомусь більш розповсюджений стратегічний. Але яка може бути стратегія, якщо немає системи? А з системою в маркетингу українського бізнесу є дуже багато питань. Почнемо з того, що зараз недостатньо просто бути красивими, тобто робити якісні товари і надавати кваліфіковані послуги. Потрібно а) бути кращим від конкурентів - відрізняйся або помри Джек Траут б) щоб про цю відмінність знали ті, кому ви б хотіли її запропонувати за гроші. Для цього потрібен саме системний маркетинг, а не те, що зазвичай роблять наші підприємці – просто тупо копіюють конкурентів і ми автоматом отримуємо одноманітний убогий потік іновативних, що динамічно розвиваються, якісних і не дорогих, з індивідуальним підходом до кожного клієнту. Тому почнемо з головної задачі бізнесу в бізнесі для розвитку бізнесу, пробачте за тавтологію, - досягти того, щоб кожен працівник став маркетологом компанії, її адвокатом бренду. Головна ж задача маркетолога (тобто, дивимося вище, - кожного працівника компанії) – створювати  зручні, зрозумілі і приємні для перспективного і існуючого клієнта комунікації, які привернуть увагу, зацікавлять і спонукатимуть на придбання вашого товару чи послуги. Іншими словами, все ж так просто, - бути системним маркетологом. На що має опиратися системний маркетолог, коли буде будувати та підсилювати бренд бізнесу і його комунікації: Якісні дослідження. На жаль, їх не просто не проводять, мало хто знає, що це, навіщо це потрібно і що це дасть. Найчастіше бізнес просто, вибачте, йде по нюху або на глазок. Аналіз результатів досліджень і системне планування на основі цих результатів. Бізнес-плани і бюджети мають складатися на базі цих результатів, а не на базі я так бачу, я так хочу. Потрібно дуже чітко визначити, проаналізувати, сегментувати та продумати правильні маркетингові підходи до своєї цільової аудиторії. Стратегії конкурентної переваги теж самі на вас з неба не впадуть – їх треба визначити і втілювати, втім, не забуваючи, що в пост-індустріальну епоху головна стратегія – це ніщо інше, як фокус на клієнта, а професійно побудоване і налагоджене спілкування з клієнтом є основним інструментом цієї стратегії. Мій колишній шеф-британець, кожного разу, коли мова заходила про маркетинговий бюджет, любив мене тролити: Віка, з бюджетом кожен зможе, ти спробуй без грошей. Маркетингу без бюджету не буває і не може бути, незалежно від супер популярних семінару і книги Ігоря Мана з такою назвою. Маркетинговий бюджет – невідємна частина системи і як ніщо інше вимагає повного розуміння, що, куди, як і скільки саме. Ключова відмінність системного підходу в тому, що він не обмежений якимось одним рішенням чи інструментом. Системний маркетолог створює систему комунікацій, продумує застосування багатьох маркетингових інструментів, завжди переймаючись питаннями навіщо і що далі? Саме завдяки системному підходу до маркетингової стратегії бізнесу, незважаючи на значні витрати грошей, часу і сил компанія отримує конкурентну перевагу, яку інакше отримати неможливо. Системний маркетинг можна порівняти з хорошим супермаркетом, де товари є на всі забаганки і корзини будуть заповнені саме тим, що вам потрібно. Цінність системного маркетингу в тому, що його неможливо скопіювати, оскільки його зміст занадто сильно завязаний на унікальних властивості бізнесу. Для того, щоб вибудувати свій власний системний маркетинг вам буде потрібно не менше двох років і той, хто встигне це зробити першим, отримає довгострокові конкурентні переваги. Саме основами системного маркетингу ми і будемо займатися на тренінгу 24 січня.

Автор: Вікторія Єсауленко, директор з маркетингу ЮФ “Астерс”, сертифікований бізнес-тренер, член Спілки журналістів України, блогер Forbes Women Ukraine та «Новое время»

Словосполучення “системний маркетинг” не так часто попадає в моє поле зору, чомусь більш розповсюджений “стратегічний”. Але яка може бути стратегія, якщо немає системи? А з системою в маркетингу українського бізнесу є дуже багато питань.

Почнемо з того, що зараз недостатньо просто бути красивими, тобто робити якісні товари і надавати кваліфіковані послуги. Потрібно

а) бути кращим від конкурентів – “відрізняйся або помри” Джек Траут

б) щоб про цю відмінність знали ті, кому ви б хотіли її запропонувати за гроші.

Для цього потрібен саме системний маркетинг, а не те, що зазвичай роблять наші підприємці – просто тупо копіюють конкурентів і ми автоматом отримуємо одноманітний убогий потік “іновативних”, “що динамічно розвиваються”, “якісних і не дорогих”, “з індивідуальним підходом до кожного клієнту”.

Тому почнемо з головної задачі бізнесу в бізнесі для розвитку бізнесу, пробачте за тавтологію, – досягти того, щоб кожен працівник став маркетологом компанії, її адвокатом бренду. Головна ж задача маркетолога (тобто, дивимося вище, – кожного працівника компанії) – створювати  зручні, зрозумілі і приємні для перспективного і існуючого клієнта комунікації, які привернуть увагу, зацікавлять і спонукатимуть на придбання вашого товару чи послуги. Іншими словами, все ж так просто, – бути системним маркетологом.

На що має опиратися системний маркетолог, коли буде будувати та підсилювати бренд бізнесу і його комунікації:

  1. Якісні дослідження. На жаль, їх не просто не проводять, мало хто знає, що це, навіщо це потрібно і що це дасть. Найчастіше бізнес просто, вибачте, “йде по нюху ” або “на глазок”.
  2. Аналіз результатів досліджень і системне планування на основі цих результатів. Бізнес-плани і бюджети мають складатися на базі цих результатів, а не на базі “я так бачу”, “я так хочу”.
  3. Потрібно дуже чітко визначити, проаналізувати, сегментувати та продумати правильні маркетингові підходи до своєї цільової аудиторії.
  4. Стратегії конкурентної переваги теж самі на вас з неба не впадуть – їх треба визначити і втілювати, втім, не забуваючи, що в пост-індустріальну епоху головна стратегія – це ніщо інше, як фокус на клієнта, а професійно побудоване і налагоджене спілкування з клієнтом є основним інструментом цієї стратегії.
  5. Мій колишній шеф-британець, кожного разу, коли мова заходила про маркетинговий бюджет, любив мене тролити: “Віка, з бюджетом кожен зможе, ти спробуй без грошей”. Маркетингу без бюджету не буває і не може бути, незалежно від супер популярних семінару і книги Ігоря Мана з такою назвою. Маркетинговий бюджет – невід’ємна частина системи і як ніщо інше вимагає повного розуміння, що, куди, як і скільки саме.

Ключова відмінність системного підходу в тому, що він не обмежений якимось одним рішенням чи інструментом. Системний маркетолог створює систему комунікацій, продумує застосування багатьох маркетингових інструментів, завжди переймаючись питаннями “навіщо” і “що далі”? Саме завдяки системному підходу до маркетингової стратегії бізнесу, незважаючи на значні витрати грошей, часу і сил компанія отримує конкурентну перевагу, яку інакше отримати неможливо. Системний маркетинг можна порівняти з хорошим супермаркетом, де товари є на всі забаганки і корзини будуть заповнені саме тим, що вам потрібно.

Цінність системного маркетингу в тому, що його неможливо скопіювати, оскільки його зміст занадто сильно зав’язаний на унікальних властивості бізнесу. Для того, щоб вибудувати свій власний системний маркетинг вам буде потрібно не менше двох років і той, хто встигне це зробити першим, отримає довгострокові конкурентні переваги. Саме основами системного маркетингу ми і будемо займатися на тренінгу 24 січня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: