fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Співробітники майбутнього

19/ 11/ 2021
  Студентство завжди вважалось найпрогресивнішим прошарком суспільства. Проте студентська пора обмежується періодом у кілька років, після чого колишні студенти входять у цілком доросле життя та впливають на розвиток суспільства. Яким стане ринок праці з переходом сьогоднішнього студентства в активний робітничий клас та чи вплине це на поведінку роботодавців? Сучасні студенти є представниками покоління так званих зумерів. Існує теорія, що кожне покоління формується під впливом подій і настроїв суспільства, має спільні риси, цінності та погляди на життя. Покоління Z – молодь віком від 18 до 24 років – цінує свободу, розвиток, відкритість, необмеженість можливостей та усвідомленість. Окрім цього, вони активні, намагаються приносити користь суспільству та майбутнім поколінням, вони диджиталізовані, здатні сприймати великі масиви інформації та намагаються бути в тренді глобальних тенденцій. Стабільність і рутина змушують їх швидко змінювати сферу діяльності. Work/life balance для них – не просто модний термін, а філософія і форма життя. Не варто сприймати їх як несерйозне покоління, яке проводить час виключно у смартфонах і не здатне довго затримувати свою увагу на конкретних речах. Їхні зухвалість та неординарність спричиняють пошук нестандартних підходів для вирішення завдань. Їхні особисті амбіції, зокрема кар’єрного розвитку, можуть стати у пригоді для розвитку бізнесу. Вони можуть активно залучатися у роботу, якщо сприймають її як улюблену справу. Вони готові брати на себе відповідальність та бути ініціативними. Їхні гнучкість і здатність навчатися дозволяють їм швидко опановувати нові навички та професії. За кілька років представники покоління Z становитимуть вагому частку трудового ресурсу країни. А якщо врахувати зниження рівня народжуваності у 90-х роках, міграцію населення, високий рівень смертності в Україні й, як результат, високі темпи скорочуваності населення, то незабаром у нас почнеться брак робочої сили різного рівня кваліфікації. Компаніям, аби залучити до своїх команд молодих перспективних співробітників, потрібно буде змінювати формати зайнятості, корпоративні культури, мотиваційні програми та впроваджувати інновації у робочі процеси. Дослідний центр кадрового порталу grc.ua провів дослідження* та з’ясував фактори, які стають визначальними при виборі роботи молоддю. Існує стереотип щодо того, що для молоді зарплата є ключовим фактором при виборі роботи. Проте дослідження показують, що зумери не такі прагматичні, як, наприклад, працівники вікової групи 36-45 років. Для них велике значення мають також професійний розвиток і можливість кар’єрного зростання. Робота «за ідею» для зумерів теж можлива. Щоправда, цей термін вони тлумачать інакше, аніж старше покоління. Це не робота кілька місяців без збереження заробітної плати заради високої ідеї, а, наприклад, зменшення своїх зарплатних апетитів заради залученості до цікавого проєкту чи стартапу. Молодь цінує власний комфорт на робочому місці. Для них важлива перспектива обирати зручний графік роботи. Не останню роль при виборі роботи відіграє також приємна атмосфера в колективі, робоча спільнота, яка поділяє ті самі цінності та має схожі інтереси, можливість залишатися у звичних каналах і формах комунікації. Отже, вже сьогодні можна спрогнозувати зміни на ринку праці, які спричинять за кілька років нинішні студенти. Молоде прогресивне покоління має всі шанси стати новою генерацією співробітників, яка працює заради результату, цінує ефективність і власний комфорт. Вони очікують від роботодавця розуміння, надійності та справедливої мотивації. Компанії, аби відповідати вподобанням молоді, будуть вимушені ставати більш гнучкими та людяними, трансформувати свої корпоративні культури, давати співробітникам можливості для створення особистого професійного бренду, побудови кар’єри, визнавати результати їхньої роботи та справедливо оцінювати.   Висока конкуренція та “плинність” працівників - огляд ринку праці в сфері медіа. Про роботу на телебаченні та радіо мріє багато молоді. Вона приваблює не лише романтикою. Представники українських ЗМІ щоденно освітлюють оперативні події, реагують на проблеми суспільства та чинять вплив на суспільну думку. Чи легко отримати роботу в медіа, яку зарплату платять у цій сфері, та які вимоги до пошукачів озвучують роботодавці, розповідають спеціалісти аналітичного центру кадрового порталу grc.ua. Конкуренція на одне робоче місце у медіа-сфері традиційно висока. Вакансії у сфері телебачення перекривають потребу на 15%, а умовний конкурс на 1 робоче місце складає 7 осіб. На радіо конкуренція ще вища – 17 спеціалістів на одне умовне місце. При цьому варто зазначити, що ринок медіа майже не росте, місткість ринку низька, тому спеціалісти мігрують з одного медіа у інше. На надто приємна інформація й щодо зарплат. Згідно аналізу бази вакансій та резюме grc.ua , середня зарплата, яку пропонують на радіо складає 14 300 грн, а на телебаченні 23 000 грн. При цьому представники медіа-сфери бажали б отримувати більше – на радіо в середньому 18 600 грн. Роботодавці медіа-сфери охоче беруть до своїх команд спеціалістів з досвідом роботи. Більше половини актуальних вакансій (67% на телебаченні, 80% - на радіо) відкрито для спеціалістів з досвідом роботи від 1 до 3 років. Аби претендувати на роботу на радіо та телебаченні, фахівці повинні мати вищу та додаткову профільну освіту, грамотну мову. Крім цього роботодавці медіа-сфери віддають перевагу креативним, пунктуальним пошукачам з високим рівнем самоорганізації, які вміють працювати у команді та своєчасно реагувати на події. Аналіз бази вакансій показує, що цінними навичками на думку роботодавців медіа-сфери також є: Вміння працювати з великими обсягами інформації Аналітичні та комунікативні навички Готовність працювати в умовах напруженого графіка, багатозадачності та жорстких дедлайнів Хороші аналітичні та комунікативні навички    Вийти з декрету: 5 порад для матусь у пошуку. Милуватися немовлям можна вічно, і кожна мама хоче насолоджуватися періодом декрету якомога довше. Але все ж настає такий момент, коли слід повертатися до роботи. І тут доволі часто жінка стикається з труднощами. На ринку праці пропонується безліч вакансій навіть для жінок, що перебувають у декреті. Вони передбачають гнучкий графік роботи, часткову зайнятість, можливість суміщати, віддалений режим та інші переваги. Така робота дозволяє впродовж дня виконувати не лише робочі обовязки, а й займатися домашніми справами. Зручний варіант, чи не так? Але це на перший погляд. Насправді, жінка, що працює в декреті, бере на себе подвійні обовязки: окрім функції «матусі», вона ще виконує функцію «працівника». На жінку лягає подвійне навантаження, яке з часом призводить до підвищення рівня стресу й як наслідок – зниження ефективності виконання всіх функцій. Тоді стає зрозуміло, що кращим рішенням для сімї стане влаштування дитини в дитячий садочок і повернення жінки в офіс на повноцінне робоче місце. На сайті grc.ua можна знайти вакансії в різних категоріях та з різним досвідом. На сьогодні немає дефіциту пропозицій для жінок. І все ж доволі часто жінкам складно знайти для себе відповідну вакансію та влаштуватись на необхідну роботу. Чому? В момент виходу з декрету у жінки виникає відчуття підвищеної відповідальності, зявляється тривожність, страхи щодо подальшої адаптації в робочій сфері, які заважають їй далі реалізовуватись. Пауза в професійній діяльності, тобто декрет, може тривати від 3 місяців до 6 років, залежно від особистих факторів. Після такого довгого періоду, жінка задається питаннями затребуваності і відповідності її як спеціаліста. «Чи зможу я увійти в робочий ритм після декретної відпустки? Чи потрібно мені підвищувати свою кваліфікацію? А зможу я приділяти достатньо уваги дитині?» Такі питання найчастіше турбують жінок. Ми підготували 5 порад для матусь, що перебувають у стані пошуку роботи.  1. Тайм-менеджмент Найголовніше питання для кожної матусі: як поєднати роботу та виховання дитини? Збалансувати час догляду за малюком та виконання робочих обовязків допоможе тайм-менеджмент. Існує безліч технік управління часом. Сьогодні методики тайм-менеджменту є у відкритих джерелах, тож ви можете самостійно ознайомитися з ними і вибрати для себе ту, що найкраще підійде саме вам. Основними принципами тайм-менеджменту є формування чіткого графіку роботи і відпочинку, розстановка пріоритетів. Освоєння цих навичок навчить вас ефективно виконувати завдання у режимі багатозадачності. 2. Підготовка до змін Цілком виправдані хвилювання щодо зміни пріоритетів – коли робота виходить на перший план. Адже тепер малюк отримуватиме менше уваги від мами. З переходом на офісний режим доведеться віддати дитину на догляд бабусі або до дитячого садочка. До цього всій сімї слід підготуватися заздалегідь. Ще до того, як ви знайшли вакансію, що вам підходить, і відправили резюме, підготуйте малечу, розкажіть про те, як весело йому буде в дитсадку, адже він знайде там нових друзів. Почніть водити дитину в дитсадок хоч на декілька годин протягом адаптаційного періоду. Так буде легше залишити її на повний день, коли ви вже влаштуєтесь. До речі, деякі діти легко адаптуються і сприймають дитячий садок позитивно, як місце розваг. 3. Будьте в курсі Всі професії з часом змінюються: використовують нові можливості, підлаштовуються до нагальних потреб, впроваджують сучасні технології. Під час декрету ви можете пропустити певні зміни у вашій спеціальності. Щоб цього не сталося, продовжуйте стежити за новинками у вашій галузі. Переглядайте нові видання з вашої теми, підпишіться на сторінки в соцмережах з корисною інформацією, шукайте нові дані в Інтернеті, спілкуйтеся з колегами на спеціальних професійних форумах і чатах. Продовжуйте бути в курсі! Стежте за тенденціями, щоб на момент виходу з декрету у вас не виникло відчуття, що все змінилося, а ви «не в темі». 4. Підвищуйте свій рівень Навіть не намагайтеся влаштуватись на вакансію, якщо розумієте, що рівень ваших знань не дозволить з нею впоратися, – тільки змарнуєте час. Якщо ви відчуваєте невпевненість через те, що втратили професійні навички, краще спочатку підвищити свою кваліфікацію. Знайдіть швидкі курси, які видають сертифікати після закінчення. Наявність додаткового диплома додасть впевненості. Або ж, якщо ви справді втратили частину знань, підійдіть до справи серйозно. Пройдіть повноцінний курс, де зможете не лише відновити старі, а й отримати нові цінні знання. Додаткове навчання на курсах у поєднанні із самоосвітою зробить з вас спеціаліста високого класу. А головне – психологічно дозволить відчувати себе впевнено і компетентно. 5. Співбесіда? Легко! Якщо ви взяли до уваги всі попередні пункти, сміливо можете йти на співбесіду. Адже тепер ви – ідеальний кандидат! Роботодавці розуміють, що жінка після декрету прагне соціалізації і розвитку. Вона шукає комфортне місце зі стабільною оплатою, яке не захоче змінювати найближчим часом. Вона старанна й організована, адже прагне засвоїти нові навички. Вона якісно виконує свої обовязки, щоб зберегти своє робоче місце. Головне на цьому етапі – переконати роботодавця у тому, що саме ВИ зможете взяти повну відповідальність за обовязки на цьому місці. Для цього акцентуйте увагу HR-менеджера на своїх сильних навичках. Розкажіть про те, що вже втілили на практиці рекомендації з тайм-менеджменту й організували свій час так, що тепер встигаєте і дитину в садочок відвести, і на роботу приїхати. Не буде жодних запізнень і передчасного завершення робочого дня. Скажіть про те, що, крім вас, про дитинку дбатимуть й інші члени сімї. Також розкажіть про свої навички і продемонструйте свою обізнаність у вашій спеціалізації. Розкажіть, що ви в курсі останніх нововведень. Покажіть сертифікати додатково пройдених курсів. Будьте впевнені в собі, і бажана посада буде вашою!

Студентство завжди вважалось найпрогресивнішим прошарком суспільства. Проте студентська пора обмежується періодом у кілька років, після чого колишні студенти входять у цілком доросле життя та впливають на розвиток суспільства. Яким стане ринок праці з переходом сьогоднішнього студентства в активний робітничий клас та чи вплине це на поведінку роботодавців?

Сучасні студенти є представниками покоління так званих зумерів. Існує теорія, що кожне покоління формується під впливом подій і настроїв суспільства, має спільні риси, цінності та погляди на життя. Покоління Z – молодь віком від 18 до 24 років – цінує свободу, розвиток, відкритість, необмеженість можливостей та усвідомленість. Окрім цього, вони активні, намагаються приносити користь суспільству та майбутнім поколінням, вони диджиталізовані, здатні сприймати великі масиви інформації та намагаються бути в тренді глобальних тенденцій. Стабільність і рутина змушують їх швидко змінювати сферу діяльності. Work/life balance для них – не просто модний термін, а філософія і форма життя.

Не варто сприймати їх як несерйозне покоління, яке проводить час виключно у смартфонах і не здатне довго затримувати свою увагу на конкретних речах. Їхні зухвалість та неординарність спричиняють пошук нестандартних підходів для вирішення завдань. Їхні особисті амбіції, зокрема кар’єрного розвитку, можуть стати у пригоді для розвитку бізнесу. Вони можуть активно залучатися у роботу, якщо сприймають її як улюблену справу. Вони готові брати на себе відповідальність та бути ініціативними. Їхні гнучкість і здатність навчатися дозволяють їм швидко опановувати нові навички та професії.

За кілька років представники покоління Z становитимуть вагому частку трудового ресурсу країни. А якщо врахувати зниження рівня народжуваності у 90-х роках, міграцію населення, високий рівень смертності в Україні й, як результат, високі темпи скорочуваності населення, то незабаром у нас почнеться брак робочої сили різного рівня кваліфікації. Компаніям, аби залучити до своїх команд молодих перспективних співробітників, потрібно буде змінювати формати зайнятості, корпоративні культури, мотиваційні програми та впроваджувати інновації у робочі процеси.

Дослідний центр кадрового порталу grc.ua провів дослідження* та з’ясував фактори, які стають визначальними при виборі роботи молоддю.

Існує стереотип щодо того, що для молоді зарплата є ключовим фактором при виборі роботи. Проте дослідження показують, що зумери не такі прагматичні, як, наприклад, працівники вікової групи 36-45 років. Для них велике значення мають також професійний розвиток і можливість кар’єрного зростання. Робота «за ідею» для зумерів теж можлива. Щоправда, цей термін вони тлумачать інакше, аніж старше покоління. Це не робота кілька місяців без збереження заробітної плати заради високої ідеї, а, наприклад, зменшення своїх зарплатних апетитів заради залученості до цікавого проєкту чи стартапу.

Молодь цінує власний комфорт на робочому місці. Для них важлива перспектива обирати зручний графік роботи. Не останню роль при виборі роботи відіграє також приємна атмосфера в колективі, робоча спільнота, яка поділяє ті самі цінності та має схожі інтереси, можливість залишатися у звичних каналах і формах комунікації.

Отже, вже сьогодні можна спрогнозувати зміни на ринку праці, які спричинять за кілька років нинішні студенти. Молоде прогресивне покоління має всі шанси стати новою генерацією співробітників, яка працює заради результату, цінує ефективність і власний комфорт. Вони очікують від роботодавця розуміння, надійності та справедливої мотивації. Компанії, аби відповідати вподобанням молоді, будуть вимушені ставати більш гнучкими та людяними, трансформувати свої корпоративні культури, давати співробітникам можливості для створення особистого професійного бренду, побудови кар’єри, визнавати результати їхньої роботи та справедливо оцінювати.

 

Висока конкуренція та “плинність” працівників – огляд ринку праці в сфері медіа

Про роботу на телебаченні та радіо мріє багато молоді. Вона приваблює не лише романтикою. Представники українських ЗМІ щоденно освітлюють оперативні події, реагують на проблеми суспільства та чинять вплив на суспільну думку. Чи легко отримати роботу в медіа, яку зарплату платять у цій сфері, та які вимоги до пошукачів озвучують роботодавці, розповідають спеціалісти аналітичного центру кадрового порталу grc.ua.

Конкуренція на одне робоче місце у медіа-сфері традиційно висока. Вакансії у сфері телебачення перекривають потребу на 15%, а умовний конкурс на 1 робоче місце складає 7 осіб. На радіо конкуренція ще вища – 17 спеціалістів на одне умовне місце. При цьому варто зазначити, що ринок медіа майже не росте, місткість ринку низька, тому спеціалісти мігрують з одного медіа у інше.

На надто приємна інформація й щодо зарплат. Згідно аналізу бази вакансій та резюме grc.ua , середня зарплата, яку пропонують на радіо складає 14 300 грн, а на телебаченні 23 000 грн. При цьому представники медіа-сфери бажали б отримувати більше – на радіо в середньому 18 600 грн.

Роботодавці медіа-сфери охоче беруть до своїх команд спеціалістів з досвідом роботи. Більше половини актуальних вакансій (67% на телебаченні, 80% – на радіо) відкрито для спеціалістів з досвідом роботи від 1 до 3 років.

Аби претендувати на роботу на радіо та телебаченні, фахівці повинні мати вищу та додаткову профільну освіту, грамотну мову. Крім цього роботодавці медіа-сфери віддають перевагу креативним, пунктуальним пошукачам з високим рівнем самоорганізації, які вміють працювати у команді та своєчасно реагувати на події.

Аналіз бази вакансій показує, що цінними навичками на думку роботодавців медіа-сфери також є:

  • Вміння працювати з великими обсягами інформації
  • Аналітичні та комунікативні навички
  • Готовність працювати в умовах напруженого графіка, багатозадачності та жорстких дедлайнів
  • Хороші аналітичні та комунікативні навички 

 

Вийти з декрету: 5 порад для матусь у пошуку

Милуватися немовлям можна вічно, і кожна мама хоче насолоджуватися періодом декрету якомога довше. Але все ж настає такий момент, коли слід повертатися до роботи. І тут доволі часто жінка стикається з труднощами.

На ринку праці пропонується безліч вакансій навіть для жінок, що перебувають у декреті. Вони передбачають гнучкий графік роботи, часткову зайнятість, можливість суміщати, віддалений режим та інші переваги. Така робота дозволяє впродовж дня виконувати не лише робочі обов’язки, а й займатися домашніми справами. Зручний варіант, чи не так?

Але це на перший погляд. Насправді, жінка, що працює в декреті, бере на себе подвійні обов’язки: окрім функції «матусі», вона ще виконує функцію «працівника». На жінку лягає подвійне навантаження, яке з часом призводить до підвищення рівня стресу й як наслідок – зниження ефективності виконання всіх функцій. Тоді стає зрозуміло, що кращим рішенням для сім’ї стане влаштування дитини в дитячий садочок і повернення жінки в офіс на повноцінне робоче місце.

На сайті grc.ua можна знайти вакансії в різних категоріях та з різним досвідом. На сьогодні немає дефіциту пропозицій для жінок. І все ж доволі часто жінкам складно знайти для себе відповідну вакансію та влаштуватись на необхідну роботу.

Чому?

В момент виходу з декрету у жінки виникає відчуття підвищеної відповідальності, з’являється тривожність, страхи щодо подальшої адаптації в робочій сфері, які заважають їй далі реалізовуватись. Пауза в професійній діяльності, тобто декрет, може тривати від 3 місяців до 6 років, залежно від особистих факторів. Після такого довгого періоду, жінка задається питаннями затребуваності і відповідності її як спеціаліста.

«Чи зможу я увійти в робочий ритм після декретної відпустки? Чи потрібно мені підвищувати свою кваліфікацію? А зможу я приділяти достатньо уваги дитині?» Такі питання найчастіше турбують жінок. Ми підготували 5 порад для матусь, що перебувають у стані пошуку роботи. 

1. Тайм-менеджмент

Найголовніше питання для кожної матусі: як поєднати роботу та виховання дитини? Збалансувати час догляду за малюком та виконання робочих обов’язків допоможе тайм-менеджмент. Існує безліч технік управління часом. Сьогодні методики тайм-менеджменту є у відкритих джерелах, тож ви можете самостійно ознайомитися з ними і вибрати для себе ту, що найкраще підійде саме вам. Основними принципами тайм-менеджменту є формування чіткого графіку роботи і відпочинку, розстановка пріоритетів. Освоєння цих навичок навчить вас ефективно виконувати завдання у режимі багатозадачності.

2. Підготовка до змін

Цілком виправдані хвилювання щодо зміни пріоритетів – коли робота виходить на перший план. Адже тепер малюк отримуватиме менше уваги від мами. З переходом на офісний режим доведеться віддати дитину на догляд бабусі або до дитячого садочка. До цього всій сім’ї слід підготуватися заздалегідь. Ще до того, як ви знайшли вакансію, що вам підходить, і відправили резюме, підготуйте малечу, розкажіть про те, як весело йому буде в дитсадку, адже він знайде там нових друзів. Почніть водити дитину в дитсадок хоч на декілька годин протягом адаптаційного періоду. Так буде легше залишити її на повний день, коли ви вже влаштуєтесь. До речі, деякі діти легко адаптуються і сприймають дитячий садок позитивно, як місце розваг.

3. Будьте в курсі

Всі професії з часом змінюються: використовують нові можливості, підлаштовуються до нагальних потреб, впроваджують сучасні технології. Під час декрету ви можете пропустити певні зміни у вашій спеціальності. Щоб цього не сталося, продовжуйте стежити за новинками у вашій галузі. Переглядайте нові видання з вашої теми, підпишіться на сторінки в соцмережах з корисною інформацією, шукайте нові дані в Інтернеті, спілкуйтеся з колегами на спеціальних професійних форумах і чатах. Продовжуйте бути в курсі! Стежте за тенденціями, щоб на момент виходу з декрету у вас не виникло відчуття, що все змінилося, а ви «не в темі».

4. Підвищуйте свій рівень

Навіть не намагайтеся влаштуватись на вакансію, якщо розумієте, що рівень ваших знань не дозволить з нею впоратися, – тільки змарнуєте час. Якщо ви відчуваєте невпевненість через те, що втратили професійні навички, краще спочатку підвищити свою кваліфікацію. Знайдіть швидкі курси, які видають сертифікати після закінчення. Наявність додаткового диплома додасть впевненості. Або ж, якщо ви справді втратили частину знань, підійдіть до справи серйозно. Пройдіть повноцінний курс, де зможете не лише відновити старі, а й отримати нові цінні знання. Додаткове навчання на курсах у поєднанні із самоосвітою зробить з вас спеціаліста високого класу. А головне – психологічно дозволить відчувати себе впевнено і компетентно.

5. Співбесіда? Легко!

Якщо ви взяли до уваги всі попередні пункти, сміливо можете йти на співбесіду. Адже тепер ви – ідеальний кандидат! Роботодавці розуміють, що жінка після декрету прагне соціалізації і розвитку. Вона шукає комфортне місце зі стабільною оплатою, яке не захоче змінювати найближчим часом. Вона старанна й організована, адже прагне засвоїти нові навички. Вона якісно виконує свої обов’язки, щоб зберегти своє робоче місце.

Головне на цьому етапі – переконати роботодавця у тому, що саме ВИ зможете взяти повну відповідальність за обов’язки на цьому місці. Для цього акцентуйте увагу HR-менеджера на своїх сильних навичках. Розкажіть про те, що вже втілили на практиці рекомендації з тайм-менеджменту й організували свій час так, що тепер встигаєте і дитину в садочок відвести, і на роботу приїхати. Не буде жодних запізнень і передчасного завершення робочого дня. Скажіть про те, що, крім вас, про дитинку дбатимуть й інші члени сім’ї. Також розкажіть про свої навички і продемонструйте свою обізнаність у вашій спеціалізації. Розкажіть, що ви в курсі останніх нововведень. Покажіть сертифікати додатково пройдених курсів. Будьте впевнені в собі, і бажана посада буде вашою!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: