fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Навіщо вивчати емоційний інтелект?

25/ 05/ 2021
  Олександра Монєтова-Федорова. Спеціаліст з маркетингу, Accountor Ukraine Все більше компаній говорять про те, наскільки важливо в процесі підбору персоналу перевіряти кандидатів на ту чи іншу посаду на емоційний інтелект. Ми - команда Accountor Ukraine  - погоджуємось, що перевірка емоційного інтелекту є важливим аспектом процесу рекрутингу, проте вважаємо, що навички ЕІ необхідні для будь-якої діяльності, яку ми робимо разом з іншими –колегами, менеджерами, клієнтами або партнерами. Оскільки поняття «емоційний інтелект» часто плутають з іншими поняттями, такими як «емпатія» чи «вміння працювати в команді», пропонуємо спершу розглянути, чим насправді є емоційний інтелект, та чим він не є. Більше, ніж емпатія. Емпатія - це здатність розпізнавати емоції інших людей та співпереживати, поділяти їх.  Натомість «емоційний інтелект» має ширше значення, ніж просто «співчутливість». Як пише американський психолог Деніел Ґоулман, ЕІ -  це здатність сприймати, контролювати, оцінювати, генерувати емоції та сприяти емоційному й інтелектуальному зростанню. Ґоулман вважає, що ЕІ складається з пятьох ключових компонентів, одним з яких, власне, є емпатія: Самосвідомість Саморегуляція Мотивація Емпатія Соціальні навички На відміну від емпатії, емоційний інтелект зазвичай не є вродженою здібністю, а є вмінням, здобутим в результаті відповідного навчання. Однак, роками важливість соціально-емоційної освіти відкидалася суспільством. Як наслідок, людство навчилося передбачати погоду, коливання біржових індексів та курсів валют, але втратило здатність розуміти себе та собі подібних. Тим часом, відмова враховувати чинники емоційного інтелекту може призводити до таких прикрих наслідків, як відсутність ефективної комунікації між працівниками, висока плинність кадрів та зниження показників діяльності підприємств. Ефективна комунікація. Не секрет, що успіх будь-якої організації багато в чому залежить від ефективної комунікації. Розповсюдженою помилкою  є тенденція приділяти забагато уваги вербальному спілкуванню та ігнорувати невербальні знаки. Хоча більшість компаній заохочує працівників вільно висловлювати свою думку, дехто все одно мовчатиме про свої проблеми через соромязливість або страх критики. У таких випадках важливо, аби колеги вміли за допомогою ЕІ розпізнати «тихий крик» та проаналізувати, що можна зробити для вирішення проблеми. Адже ігнорування невербальних ознак фрустрації працівників може врешті-решт перетворити найперспективнішу компанію на токсичне середовище, де не буде місця ані для довіри, ані для чесності, поваги чи бодай навіть привітності. В подібний спосіб навички емоційного інтелекту є важливими у відносинах з клієнтами й партнерами. Самосвідомість, саморегуляція та емпатія можуть допомогти сторонам, що ведуть перемовини, бути більш уважними до потреб одне одного та ефективніше обговорювати складні питання. Розширення горизонтів. Хоча покращити свій емоційний інтелект не так вже й легко, ЕІ-навички напрочуд швидко засвоюються та стають частиною життя, як тільки-но їх розвитку починають приділяти достатньо уваги. Крок за кроком, емоційний інтелект розширює кругозір та вчить помічати й розуміти речі, які до цього лишалися поза увагою. Він вчить дивитися на світ чужими очима, розуміти мотиви вчинків та думати як Шерлок Холмс навіть у найнесподіваніших ситуаціях. Навчання персоналу використовувати ЕІ сприяє формуванню сильного командного духу, однак, це не єдина його перевага.  Все взаємопов’язано, та ЕІ будує мости між різними людьми, різними компаніями та різними корпоративними культурами. Використовуючи емоційний інтелект на роботі, ми створюємо атмосферу довіри, яку відчувають наші клієнти та до якої вони хочуть долучитися. Це справді ефективний спосіб співпраці та надзвичайно цікавий досвід.

Олександра Монєтова-Федорова

Спеціаліст з маркетингу, Accountor Ukraine

Все більше компаній говорять про те, наскільки важливо в процесі підбору персоналу перевіряти кандидатів на ту чи іншу посаду на емоційний інтелект. Ми – команда Accountor Ukraine  – погоджуємось, що перевірка емоційного інтелекту є важливим аспектом процесу рекрутингу, проте вважаємо, що навички ЕІ необхідні для будь-якої діяльності, яку ми робимо разом з іншими –колегами, менеджерами, клієнтами або партнерами.

Оскільки поняття «емоційний інтелект» часто плутають з іншими поняттями, такими як «емпатія» чи «вміння працювати в команді», пропонуємо спершу розглянути, чим насправді є емоційний інтелект, та чим він не є.

Більше, ніж емпатія

Емпатія – це здатність розпізнавати емоції інших людей та співпереживати, поділяти їх.  Натомість «емоційний інтелект» має ширше значення, ніж просто «співчутливість». Як пише американський психолог Деніел Ґоулман, ЕІ –  це здатність сприймати, контролювати, оцінювати, генерувати емоції та сприяти емоційному й інтелектуальному зростанню. Ґоулман вважає, що ЕІ складається з п’ятьох ключових компонентів, одним з яких, власне, є емпатія:

  • Самосвідомість
  • Саморегуляція
  • Мотивація
  • Емпатія
  • Соціальні навички

На відміну від емпатії, емоційний інтелект зазвичай не є вродженою здібністю, а є вмінням, здобутим в результаті відповідного навчання. Однак, роками важливість соціально-емоційної освіти відкидалася суспільством. Як наслідок, людство навчилося передбачати погоду, коливання біржових індексів та курсів валют, але втратило здатність розуміти себе та собі подібних. Тим часом, відмова враховувати чинники емоційного інтелекту може призводити до таких прикрих наслідків, як відсутність ефективної комунікації між працівниками, висока плинність кадрів та зниження показників діяльності підприємств.

Ефективна комунікація

Не секрет, що успіх будь-якої організації багато в чому залежить від ефективної комунікації. Розповсюдженою помилкою  є тенденція приділяти забагато уваги вербальному спілкуванню та ігнорувати невербальні знаки. Хоча більшість компаній заохочує працівників вільно висловлювати свою думку, дехто все одно мовчатиме про свої проблеми через сором’язливість або страх критики. У таких випадках важливо, аби колеги вміли за допомогою ЕІ розпізнати «тихий крик» та проаналізувати, що можна зробити для вирішення проблеми. Адже ігнорування невербальних ознак фрустрації працівників може врешті-решт перетворити найперспективнішу компанію на токсичне середовище, де не буде місця ані для довіри, ані для чесності, поваги чи бодай навіть привітності.

В подібний спосіб навички емоційного інтелекту є важливими у відносинах з клієнтами й партнерами. Самосвідомість, саморегуляція та емпатія можуть допомогти сторонам, що ведуть перемовини, бути більш уважними до потреб одне одного та ефективніше обговорювати складні питання.

Розширення горизонтів

Хоча покращити свій емоційний інтелект не так вже й легко, ЕІ-навички напрочуд швидко засвоюються та стають частиною життя, як тільки-но їх розвитку починають приділяти достатньо уваги. Крок за кроком, емоційний інтелект розширює кругозір та вчить помічати й розуміти речі, які до цього лишалися поза увагою. Він вчить дивитися на світ чужими очима, розуміти мотиви вчинків та думати як Шерлок Холмс навіть у найнесподіваніших ситуаціях.

Навчання персоналу використовувати ЕІ сприяє формуванню сильного командного духу, однак, це не єдина його перевага.  Все взаємопов’язано, та ЕІ будує мости між різними людьми, різними компаніями та різними корпоративними культурами. Використовуючи емоційний інтелект на роботі, ми створюємо атмосферу довіри, яку відчувають наші клієнти та до якої вони хочуть долучитися. Це справді ефективний спосіб співпраці та надзвичайно цікавий досвід.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: