fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Ліквідація юридичної особи: від прийняття рішення до фактичної ліквідації

12/ 01/ 2021
  Автор: Марія Пушкарьова, Бухгалтер, Accountor Ukraine Ліквідація підприємства – нелегкий крок для його власника, адже щоб реалізувати цей проект, необхідно здійснити повний аналіз господарської діяльності підприємства. При прийнятті непростого рішення про ліквідацію перед бізнесом постає чимало важливих фінансових та юридичних питань. Accountor Ukraine пропонує короткий огляд основних етапів процесу. 1) Приймаємо рішення Його обов’язково необхідно оформити відповідним Протоколом, який також визначає склад ліквідаційної комісії та внутрішній порядок проведення ліквідації. Перш за все про початок процесу ліквідаційна комісія повинна повідомити: орган, що здійснює державну реєстрацію; контролюючі органи; кредиторів та дебіторів компанії. Оскільки строк пред’явлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняє свою діяльність, становить не менше двох місяців, то цей період і визначає мінімальну тривалість процесу ліквідації. 2) Як вчинити з працівниками? Необхідно завчасно попередити працівників про звільнення шляхом видачі відповідного наказу за два місяці до дати звільнення та ознайомити працівників з цим наказом під підпис. Для деяких категорій працівників передбачено обов’язкове працевлаштування. Варто також подбати про виплату вихідної допомоги та провести остаточний розрахунок з працівниками. 3) Як вести облік під час процесу ліквідації? Під час процесу ліквідації бухгалтерський і податковий облік необхідно вести в загальному порядку, а обов’язок подавати фінансову та податкову звітність підприємство має аж до дати виключення його з Єдиного державного реєстру. 4) Інвентаризація активів У разі ліквідації підприємства обов’язковим є проведення інвентаризації всіх активів і зобов’язань. По закінченню інвентаризації необхідне проведення оцінки майна для його подальшого продажу. Після завершення розрахунків з кредиторами та дебіторами ліквідаційна комісія складає проміжний ліквідаційний баланс, що затверджується учасниками юридичної особи, а майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, розподіляється між її учасниками. 5) Закриваємо банківські рахунки та подаємо ліквідаційний баланс Після проведення всіх розрахунків необхідно здійснити закриття банківських рахунків компанії, отримати банківські виписки, анулювати свідоцтва, дозволи тощо, та подати ліквідаційний баланс. 6) Розпочинаємо податкову перевірку Зняття юридичної особи з обліку в контролюючих органах можливе лише після проведення перевірки Департаментом аудиту Державної фіскальної служби і отримання від податкового органу та фондів соціального страхування довідок про відсутність заборгованості по сплаті податків, зборів та внесків. 7) Архівація документів та знищення печатки Значну увагу необхідно приділити архівації документів. Залежно від виду документів, є різні терміни їх зберігання. До Національного архівного фонду подаються документи довготривалого зберігання. Документи, які не передаються, мають зберігатися до закінчення термінів зберігання та подальшої утилізації. Знищувати печатку підприємства можливо самостійно, про що складають відповідний акт у довільній формі. 8) Виключення з реєстрів та зняття з обліку в державних органах В залежності від організаційно-правової форми господарювання, юридична особа знімається з обліку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в Міністерствах та інших державних органах. Пам’ятаймо, що ліквідація юридичної особи – досить трудомісткий процес, який потребує кваліфікованого та ретельного підходу на кожній стадії ліквідації, висококваліфікованої бухгалтерської і юридичної підтримки. Від прийняття рішення про ліквідацію до фактичної ліквідації та передачі документів в архів – дорога, на якій може бути багато «підводних каменів». Accountor Ukraine має багаторічний досвід супроводів процесів ліквідації. Наші спеціалісти юридичного та бухгалтерського напрямку допоможуть бізнесу ефективно розібратися з усіма тонкощами цього непростого процесу.

Автор: Марія Пушкарьова, Бухгалтер, Accountor Ukraine

Ліквідація підприємства – нелегкий крок для його власника, адже щоб реалізувати цей проект, необхідно здійснити повний аналіз господарської діяльності підприємства. При прийнятті непростого рішення про ліквідацію перед бізнесом постає чимало важливих фінансових та юридичних питань.

Accountor Ukraine пропонує короткий огляд основних етапів процесу.

1) Приймаємо рішення

Його обов’язково необхідно оформити відповідним Протоколом, який також визначає склад ліквідаційної комісії та внутрішній порядок проведення ліквідації.

Перш за все про початок процесу ліквідаційна комісія повинна повідомити:

  • орган, що здійснює державну реєстрацію;
  • контролюючі органи;
  • кредиторів та дебіторів компанії.

Оскільки строк пред’явлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняє свою діяльність, становить не менше двох місяців, то цей період і визначає мінімальну тривалість процесу ліквідації.

2) Як вчинити з працівниками?

Необхідно завчасно попередити працівників про звільнення шляхом видачі відповідного наказу за два місяці до дати звільнення та ознайомити працівників з цим наказом під підпис. Для деяких категорій працівників передбачено обов’язкове працевлаштування. Варто також подбати про виплату вихідної допомоги та провести остаточний розрахунок з працівниками.

3) Як вести облік під час процесу ліквідації?

Під час процесу ліквідації бухгалтерський і податковий облік необхідно вести в загальному порядку, а обов’язок подавати фінансову та податкову звітність підприємство має аж до дати виключення його з Єдиного державного реєстру.

4) Інвентаризація активів

У разі ліквідації підприємства обов’язковим є проведення інвентаризації всіх активів і зобов’язань. По закінченню інвентаризації необхідне проведення оцінки майна для його подальшого продажу.

Після завершення розрахунків з кредиторами та дебіторами ліквідаційна комісія складає проміжний ліквідаційний баланс, що затверджується учасниками юридичної особи, а майно юридичної особи, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, розподіляється між її учасниками.

5) Закриваємо банківські рахунки та подаємо ліквідаційний баланс

Після проведення всіх розрахунків необхідно здійснити закриття банківських рахунків компанії, отримати банківські виписки, анулювати свідоцтва, дозволи тощо, та подати ліквідаційний баланс.

6) Розпочинаємо податкову перевірку

Зняття юридичної особи з обліку в контролюючих органах можливе лише після проведення перевірки Департаментом аудиту Державної фіскальної служби і отримання від податкового органу та фондів соціального страхування довідок про відсутність заборгованості по сплаті податків, зборів та внесків.

7) Архівація документів та знищення печатки

Значну увагу необхідно приділити архівації документів. Залежно від виду документів, є різні терміни їх зберігання. До Національного архівного фонду подаються документи довготривалого зберігання. Документи, які не передаються, мають зберігатися до закінчення термінів зберігання та подальшої утилізації. Знищувати печатку підприємства можливо самостійно, про що складають відповідний акт у довільній формі.

8) Виключення з реєстрів та зняття з обліку в державних органах

В залежності від організаційно-правової форми господарювання, юридична особа знімається з обліку в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, в Міністерствах та інших державних органах.

Пам’ятаймо, що ліквідація юридичної особи – досить трудомісткий процес, який потребує кваліфікованого та ретельного підходу на кожній стадії ліквідації, висококваліфікованої бухгалтерської і юридичної підтримки. Від прийняття рішення про ліквідацію до фактичної ліквідації та передачі документів в архів – дорога, на якій може бути багато «підводних каменів».

Accountor Ukraine має багаторічний досвід супроводів процесів ліквідації.

Наші спеціалісти юридичного та бухгалтерського напрямку допоможуть бізнесу ефективно розібратися з усіма тонкощами цього непростого процесу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: