fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Криза чи можливість – як бізнес оцінює поточну ситуацію на ринку

23/ 04/ 2020
  Про  зміни в поведінці споживачів, поточний стан ритейлу, ситуацію на ринку нерухомості, зміни на ринку праці та переоцінку пріоритетів бізнесу говорили вчора під час онлайн-дискусії Європейської Бізнес Асоціації «Споживчі настрої: реакції на кризу». Переглянути онлайн-дискусію на Facebook   Про зміни на ринку праці розповіла Наталія Панкратова, Генеральний директор Work.ua. Так, за місяць карантинних заходів кількість надісланих резюме скоротилася на 30% (з 80 тис до 50 тис), а кількість доступних вакансій на сайті зменшилась в 2 рази. Зокрема, пошук працівників призупинили підприємства, що працюють у сфері фітнесу, туризму, готелів, ресторанів, тощо. Поточна криза не вплинула на працевлаштування у сільському господарстві, логістичній сфері. В контексті заробітних плат, за її оцінками, глобальних змін не відбулося, хоча, не завжди у вакансії заробітна плата і вказується, тож точно сказати важко. Водночас, для деяких категорій працівників в певних регіонах оплата праці навіть збільшилась, до прикладу, водії, кур’єри, тощо. В той же час, пані Панктратова зауважила, що на початку карантину було занепокоєння, що дистанційна робота дуже сподобається працівникам (і така тенденція була перші 10-12 днів), однак, наразі майже 60% відгукуються не схвально про дистанційну діяльність. Зростання попиту на онлайн-послуги позитивно вплинуло на компанію Portmone, яка спеціалізується на дистанційному прийомі платежів. Так, за словами Святослава Комахи,  Генерального директора Portmone, за минулий місяць на 30-40% зросла кількість запитів від бізнесів на підключення онлайн оплат. Водночас, росте кількість нових клієнтів, у тому числі похилого віку, які сплачують свої перші рахунки онлайн через Portmone, власне, тому компанія запустила спільний проєкт з Мінцифри «Оплачуй комуналку онлайн. Залишайся вдома». Крім того, загалом, спостерігається зростання онлайн платежів, найбільше – у сферах доставки, їжі, інтернету та телебачення, комунальних платежів тощо. Водночас, навіть незважаючи на розвиток ІТ та компаній, що надають електронні сервіси, якщо ВВП буде скорочуватись, розвиток онлайну буде також знижуватись, можливо, не в такій мірі як офлайн і залежно від категорії послуги. Тож в даній ситуації змін зазнають всі.  Серед тих, хто добре тримається під час даної кризи опинився також ринок продуктового ритейлу. Так, Ігор Ланда, СЕО BT Invest Ukraine, заявив, що ситуація з працевлаштуванням в сфері роздрібної торгівлі стала більш стабільнішою: зменшився плин кадрів, кількість працевлаштованих людей є на 25% вищою порівняно з кількість осіб, що звільнились. Компанія соціально забезпечує працівників - засобами індивідуального захисту, обідами, тощо. В контексті заробітних плат, навіть якщо магазини працюють на 2 години менше щодня, заробітна плата працівникам виплачується в повному обсязі. Крім того, він наголосив, що дана ситуація яскраво продемонструвала мінуси тіньової зайнятості, адже люди, що не були офіційно працевлаштовані, на жаль, наразі залишились без захисту. Динамікою розвитку сфери модного ритейлу поділився Сергій Бадрітдінов, Генеральний директор ТОВ «Інтертоп Україна». За його словами, рівень прибутків компанії наразі скоротився, а продажі здійснюється через веб-сайт. Водночас, він вважає поточну ситуацію гарною можливістю налагодити довіру та співпрацю між державо і бізнесом, колаборацію між бізнесами. Так, наразі Інтертоп запустила нову онлайн фешн-платформу, на якій допомагає представникам модної індустрії розміщувати товари та розвиватись. Тож Сергій Бадрітдінов запросив представників бізнесу до співпраці. Голова ради директорів Allo Group Дмитро Деревицький розказав про споживчі настрої на ринку техніки та електроніки. Так, за його словами, наразі закрито 20% магазинів, тож кількість онлайн-продажів – зростає. На сьогодні їх частка становить 56%, до карантину цифра складала близько 40%. Впав попит на смартфони, побутову техніку, приблизно на 30%. Однак, підвищився на товари, якими можна користуватись вдома (фен, машинки для бриття), спортивні тренажери для дому. Після карантину очікується зростання попиту на товари для підтримки здорового способу життя – смарт годинники, трекери, техніку для приготування їжі вдома, тощо. В планах компанії – і надалі розвивати онлайн, ІТ, маркетплейси. Ситуацією на ринку нерухомості поділився Андрій Вавриш, Генеральний директор SAGA Development. За його словами, цьогорічна криза має кілька принципових відмінностей від кризи 2008 року. По-перше, відсутність банківського кредитування протягом тривалого часу зумовила низьку активність ринку. По-друге, сьогодні міжнародні інвестори не намагаються вивести кошти з України, як це було в 2008. Безумовно, динаміка і темпи розвитку наразі впали. Однак, криза – це хороша можливість для нового розвитку. Так, наразі, на ринку спостерігається переосмислення поняття якості – життя, середовища, тощо. До прикладу, люди все більше роблять ставку на місця з екологічними умовами проживання. Тож розпочинається процес трансформацій, який має свої позитиві сторони. Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо спікерам за цікавий, насичений івент та корисні інсайти зі свої бізнесів!  

Про  зміни в поведінці споживачів, поточний стан ритейлу, ситуацію на ринку нерухомості, зміни на ринку праці та переоцінку пріоритетів бізнесу говорили вчора під час онлайн-дискусії Європейської Бізнес Асоціації «Споживчі настрої: реакції на кризу».

Переглянути онлайн-дискусію на Facebook

 

Про зміни на ринку праці розповіла Наталія Панкратова, Генеральний директор Work.ua. Так, за місяць карантинних заходів кількість надісланих резюме скоротилася на 30% (з 80 тис до 50 тис), а кількість доступних вакансій на сайті зменшилась в 2 рази. Зокрема, пошук працівників призупинили підприємства, що працюють у сфері фітнесу, туризму, готелів, ресторанів, тощо. Поточна криза не вплинула на працевлаштування у сільському господарстві, логістичній сфері. В контексті заробітних плат, за її оцінками, глобальних змін не відбулося, хоча, не завжди у вакансії заробітна плата і вказується, тож точно сказати важко. Водночас, для деяких категорій працівників в певних регіонах оплата праці навіть збільшилась, до прикладу, водії, кур’єри, тощо. В той же час, пані Панктратова зауважила, що на початку карантину було занепокоєння, що дистанційна робота дуже сподобається працівникам (і така тенденція була перші 10-12 днів), однак, наразі майже 60% відгукуються не схвально про дистанційну діяльність.

Зростання попиту на онлайн-послуги позитивно вплинуло на компанію Portmone, яка спеціалізується на дистанційному прийомі платежів. Так, за словами Святослава Комахи,  Генерального директора Portmone, за минулий місяць на 30-40% зросла кількість запитів від бізнесів на підключення онлайн оплат. Водночас, росте кількість нових клієнтів, у тому числі похилого віку, які сплачують свої перші рахунки онлайн через Portmone, власне, тому компанія запустила спільний проєкт з Мінцифри «Оплачуй комуналку онлайн. Залишайся вдома». Крім того, загалом, спостерігається зростання онлайн платежів, найбільше – у сферах доставки, їжі, інтернету та телебачення, комунальних платежів тощо. Водночас, навіть незважаючи на розвиток ІТ та компаній, що надають електронні сервіси, якщо ВВП буде скорочуватись, розвиток онлайну буде також знижуватись, можливо, не в такій мірі як офлайн і залежно від категорії послуги. Тож в даній ситуації змін зазнають всі. 

Серед тих, хто добре тримається під час даної кризи опинився також ринок продуктового ритейлу. Так, Ігор Ланда, СЕО BT Invest Ukraine, заявив, що ситуація з працевлаштуванням в сфері роздрібної торгівлі стала більш стабільнішою: зменшився плин кадрів, кількість працевлаштованих людей є на 25% вищою порівняно з кількість осіб, що звільнились. Компанія соціально забезпечує працівників – засобами індивідуального захисту, обідами, тощо. В контексті заробітних плат, навіть якщо магазини працюють на 2 години менше щодня, заробітна плата працівникам виплачується в повному обсязі. Крім того, він наголосив, що дана ситуація яскраво продемонструвала мінуси тіньової зайнятості, адже люди, що не були офіційно працевлаштовані, на жаль, наразі залишились без захисту.

Динамікою розвитку сфери модного ритейлу поділився Сергій Бадрітдінов, Генеральний директор ТОВ «Інтертоп Україна». За його словами, рівень прибутків компанії наразі скоротився, а продажі здійснюється через веб-сайт. Водночас, він вважає поточну ситуацію гарною можливістю налагодити довіру та співпрацю між державо і бізнесом, колаборацію між бізнесами. Так, наразі Інтертоп запустила нову онлайн фешн-платформу, на якій допомагає представникам модної індустрії розміщувати товари та розвиватись. Тож Сергій Бадрітдінов запросив представників бізнесу до співпраці.

Голова ради директорів Allo Group Дмитро Деревицький розказав про споживчі настрої на ринку техніки та електроніки. Так, за його словами, наразі закрито 20% магазинів, тож кількість онлайн-продажів – зростає. На сьогодні їх частка становить 56%, до карантину цифра складала близько 40%. Впав попит на смартфони, побутову техніку, приблизно на 30%. Однак, підвищився на товари, якими можна користуватись вдома (фен, машинки для бриття), спортивні тренажери для дому. Після карантину очікується зростання попиту на товари для підтримки здорового способу життя – смарт годинники, трекери, техніку для приготування їжі вдома, тощо. В планах компанії – і надалі розвивати онлайн, ІТ, маркетплейси.

Ситуацією на ринку нерухомості поділився Андрій Вавриш, Генеральний директор SAGA Development. За його словами, цьогорічна криза має кілька принципових відмінностей від кризи 2008 року. По-перше, відсутність банківського кредитування протягом тривалого часу зумовила низьку активність ринку. По-друге, сьогодні міжнародні інвестори не намагаються вивести кошти з України, як це було в 2008. Безумовно, динаміка і темпи розвитку наразі впали. Однак, криза – це хороша можливість для нового розвитку. Так, наразі, на ринку спостерігається переосмислення поняття якості – життя, середовища, тощо. До прикладу, люди все більше роблять ставку на місця з екологічними умовами проживання. Тож розпочинається процес трансформацій, який має свої позитиві сторони.

Від імені Європейської Бізнес Асоціації дякуємо спікерам за цікавий, насичений івент та корисні інсайти зі свої бізнесів!

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: