fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, вересень 2018

04/ 10/ 2018
  ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: Україна спростила правила будівництва для ВЕД Четвертого вересня 2018 року Верховна рада України прийняла Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо інвестиційної привабливості будівництва обєктів відновлюваної енергетики” № 2517-VIII (“Закон”), яким спрощується процес будівництва об’єктів відновлювальної енергетики. Закон набере чинності 4 жовтня 2018 року. Передбачені Законом зміни змінюють підхід до класифікації об’єктів будівництва за класами наслідків, що дозволить класифікувати як об’єкти з незначними наслідками (СС1) споруди та будівлі об’єктів відновлювальної енергетики. З практичної точки зору, вказані зміни дозволять здійснювати будівництво деяких об’єктів відновлювальної енергетики за спрощеною процедурою. До набрання чинності Закону до об’єктів з незначними наслідками не могли бути віднесені об’єкти, збитки від втрати яких перевищують 2 500 мінімальних заробітних плат (близько 9,3 млн. грн. у 2018 році, чи приблизно 285 тис. євро), чи об’єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД). З набуттям чинності Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (18 грудня 2017 року) проведення ОВД є обов’язковим для вітрових парків принаймні з двома вітровими турбінами, чи висота яких становить 50 метрів і більше. За Законом критерій щодо величини збитків від втрати об’єкту не застосовується, якщо тільки такий проект не фінансується з державних чи комунальних коштів, включаючи надання гарантій. Щодо ОВД, то у разі отримання позитивного висновку за результатами проведення ОВД, вітрові електростанції можуть бути віднесені до класу СС1. Внесені зміни стосуються і попередніх проектів: у разі, якщо раніше майбутній об’єкт відновлювальної енергетики належав до третьої категорії складності і за новим законодавством мав би мати клас наслідків СС2, Закон дозволяє відносити такий об’єкт до класу наслідків СС1. Звісно, вказані зміни не виключають віднесення об’єкту відновлювальної електроенергетики до вищого класу наслідків, оскільки для його визначення необхідно брати до уваги ряд інших  критеріїв. Однак очікується, що Закон суттєво спростить будівництво сонячних та вітрових електростанцій.  ПРОЗОРІСТЬ: парламент прийняв закон про забезпечення прозорості у видобувних галузях  Вісімнадцятого вересня 2018 року Верховна рада України прийняла Закон України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”, який набере чинності після 30 днів з дня його опублікування. Станом на 3 жовтня 2018 року, закон очікує підписання Президентом України. Закон запроваджує обов’язковий стандарт розкриття інформації – Ініціативу щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях (надалі – “ІПВГ”) та встановлює відповідальність за порушення обов’язку щодо розкриття даних. Завдяки закону відкриються дані щодо надходжень до бюджетів за користування надрами та бенефіціарних власників надрокористувачів, а також буде можливість ідентифікувати компанії зі “сплячими” дозволами на користування надрами. Огляд закону можна знайти у Kinstellar Energy Digest за березень 2018 року, а останній звіт ЕІТІ – за посиланням. ПРЯМА ЛІНІЯ: Регулятор затвердив порядок погодження прямого підключення до електростанції Четвертого вересня 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”) затвердила Порядок погодження будівництва та експлуатації прямої лінії (“Порядок”). Порядок набере чинності з дня, наступного за днем опублікування. Відповідно до Закону України “Про ринок електричної енергії”, споживачі чи власні приміщення виробників можуть отримувати електричну енергію від виробників за прямою лінією, будівництво та експлуатація якої здійснюється за погодженням з Регулятором. Порядок розмежував три види приєднання шляхом будівництва прямої лінії: приєднання виробника: приєднання електроустановок (приміщень) виробника електроенергії чи його дочірніх компаній; приєднання споживача: приєднання електроустановок споживача, якому було відмовлено в доступі до електричних мереж через їхню недостатню пропускну спроможність; приєднання іншого заявника: приєднання електроустановок споживача у разі доведених економічних переваг приєднання за прямою лінією, а не в загальному порядку. Залежно від виду приєднання за прямою лінією, порядок диференціює вимоги та порядок щодо погодження Регулятором будівництва прямої лінії. Також Порядок виключає необхідність отримання згоди від Регулятора у разі будівництва прямої лінії до власних електроустановок (приміщень) виробника за умови, що вони розташовані на земельній ділянці електростанції виробника. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: Україна спростила правила будівництва для ВЕД

Четвертого вересня 2018 року Верховна рада України прийняла Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо інвестиційної привабливості будівництва об’єктів відновлюваної енергетики” № 2517-VIII (“Закон”), яким спрощується процес будівництва об’єктів відновлювальної енергетики. Закон набере чинності 4 жовтня 2018 року.

Передбачені Законом зміни змінюють підхід до класифікації об’єктів будівництва за класами наслідків, що дозволить класифікувати як об’єкти з незначними наслідками (СС1) споруди та будівлі об’єктів відновлювальної енергетики. З практичної точки зору, вказані зміни дозволять здійснювати будівництво деяких об’єктів відновлювальної енергетики за спрощеною процедурою.

До набрання чинності Закону до об’єктів з незначними наслідками не могли бути віднесені об’єкти, збитки від втрати яких перевищують 2 500 мінімальних заробітних плат (близько 9,3 млн. грн. у 2018 році, чи приблизно 285 тис. євро), чи об’єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД). З набуттям чинності Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (18 грудня 2017 року) проведення ОВД є обов’язковим для вітрових парків принаймні з двома вітровими турбінами, чи висота яких становить 50 метрів і більше.

За Законом критерій щодо величини збитків від втрати об’єкту не застосовується, якщо тільки такий проект не фінансується з державних чи комунальних коштів, включаючи надання гарантій. Щодо ОВД, то у разі отримання позитивного висновку за результатами проведення ОВД, вітрові електростанції можуть бути віднесені до класу СС1.

Внесені зміни стосуються і попередніх проектів: у разі, якщо раніше майбутній об’єкт відновлювальної енергетики належав до третьої категорії складності і за новим законодавством мав би мати клас наслідків СС2, Закон дозволяє відносити такий об’єкт до класу наслідків СС1.

Звісно, вказані зміни не виключають віднесення об’єкту відновлювальної електроенергетики до вищого класу наслідків, оскільки для його визначення необхідно брати до уваги ряд інших  критеріїв. Однак очікується, що Закон суттєво спростить будівництво сонячних та вітрових електростанцій. 

ПРОЗОРІСТЬ: парламент прийняв закон про забезпечення прозорості у видобувних галузях 

Вісімнадцятого вересня 2018 року Верховна рада України прийняла Закон України “Про забезпечення прозорості у видобувних галузях”, який набере чинності після 30 днів з дня його опублікування. Станом на 3 жовтня 2018 року, закон очікує підписання Президентом України.

Закон запроваджує обов’язковий стандарт розкриття інформації – Ініціативу щодо забезпечення прозорості у видобувних галузях (надалі – “ІПВГ”) та встановлює відповідальність за порушення обов’язку щодо розкриття даних.

Завдяки закону відкриються дані щодо надходжень до бюджетів за користування надрами та бенефіціарних власників надрокористувачів, а також буде можливість ідентифікувати компанії зі “сплячими” дозволами на користування надрами.

Огляд закону можна знайти у Kinstellar Energy Digest за березень 2018 року, а останній звіт ЕІТІ – за посиланням.

ПРЯМА ЛІНІЯ: Регулятор затвердив порядок погодження прямого підключення до електростанції

Четвертого вересня 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”) затвердила Порядок погодження будівництва та експлуатації прямої лінії (“Порядок”). Порядок набере чинності з дня, наступного за днем опублікування.

Відповідно до Закону України “Про ринок електричної енергії”, споживачі чи власні приміщення виробників можуть отримувати електричну енергію від виробників за прямою лінією, будівництво та експлуатація якої здійснюється за погодженням з Регулятором.

Порядок розмежував три види приєднання шляхом будівництва прямої лінії:

  • приєднання виробника: приєднання електроустановок (приміщень) виробника електроенергії чи його дочірніх компаній;
  • приєднання споживача: приєднання електроустановок споживача, якому було відмовлено в доступі до електричних мереж через їхню недостатню пропускну спроможність;
  • приєднання іншого заявника: приєднання електроустановок споживача у разі доведених економічних переваг приєднання за прямою лінією, а не в загальному порядку.

Залежно від виду приєднання за прямою лінією, порядок диференціює вимоги та порядок щодо погодження Регулятором будівництва прямої лінії.

Також Порядок виключає необхідність отримання згоди від Регулятора у разі будівництва прямої лінії до власних електроустановок (приміщень) виробника за умови, що вони розташовані на земельній ділянці електростанції виробника.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до:

Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected],

Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected],

або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: