fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, лютий 2019

11/ 03/ 2019
  НАФТА І ГАЗ: Україна впровадила добове балансування на ринку природного газу у продовження його реформування З 1 березня 2019 року український оператор газотранспортної системи АТ “Укртрансгаз” запровадив добове балансування на ринку природного газу, що є важливим кроком для його реформування. Дата початку денного балансування була перенесена на 1 березня 2019 року Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 1573 від 30 листопада 2018 року. НАФТА І ГАЗ: Затверджено конкурсну документацію для укладення УРП щодо деяких ділянок вуглеводнів 28 лютого 2019 року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України опублікувало оголошення про укладення угоди про розподіл продукції (“УРП”) та оприлюднило конкурсну документацію щодо дев’яти ділянок вуглеводнів – Балаклійської, Берестянської, Бузівської, Варвінської, Зіньківської, Іванівської, Русанівської, Софіївської та Угнівської. Згідно з конкурсною документацією, кінцевий термін подачі заявок та підтверджуючих документів – 17:30 у вівторок, 28 травня 2019 року. Для прийняття участі у конкурсі з укладення УРП заявник подає запечатаний комплект документів (“Заяву”) та супровідний лист із доданим доказом сплати внеску, який становить 300 000 грн. (приблизно 9 810 євро або 11 200 доларів США). Заява також подається в електронній формі. Подані документи мають бути викладені українською мовою або перекладені на українську мову. Міжвідомча комісія з організації укладення та виконання угод про розподіл продукції (“Комісія з УРП”), спеціальний орган для вирішення питань організації укладення та виконання угод про розподіл продукції, відмовляє в реєстрації Заяви, якщо заявником не надано доказів сплати внеску. Після закінчення кінцевого терміну подання Заяви Комісія з УРП відкриває Заяви, щоб перевірити, чи зазначена вся необхідна інформація, та подані усі необхідні документи; якщо ні, Комісія з УРП приймає рішення, за яким вона відмовляє заявнику в участі у конкурсі у зв’язку з ненаданням необхідної інформації чи документів. Заяви оцінюватимуться протягом місяця з кінцевого терміну подачі Заяви з використанням системи балів. Враховуватимуться наступні критерії: Програма робіт: найкраща програма робіт, насамперед спрямованість програми робіт на ділянці надр на комплексне освоєння ділянки та забезпечення раннього видобутку – максимум 80 балів; Програма робіт – довкілля: раціональність умов використання природних ресурсів відповідно до програми робіт на ділянці надр – максимум 15 балів; Програма робіт – фінансування: рівень фінансового забезпечення запропонованої програми робіт на ділянці надр – максимум 30 балів; досвід: наявність досвіду з пошуку та видобутку вуглеводнів, зокрема із нетрадиційних джерел – максимум 45 балів; інвестиції: найбільший обсяг інвестування – максимум 35 балів; частка держави у прибутковій продукції: привабливість пропозицій щодо розподілу продукції на користь держави (мінімальна частка держави – 11%) – максимум 30 балів; локальна складова: забезпечення використання товарів, робіт і послуг українського походження – максимум 20 балів; охорона довкілля: ефективність заходів з охорони навколишнього природного середовища – максимум 15 балів. Конкурсна документація доступна тільки українською мовою; перелік ділянок із загальною інформацією про них англійською мовою наведено на цьому веб-сайті. Окремо зауважимо, що наразі Державна служба геології та надр України (“Держгеонадра”) готує Третій міжнародний раунд електронних аукціонів з продажу ліцензій на розвідку і видобування вуглеводнів на наземних ділянках. НАФТА І ГАЗ: Пропозиції щодо внесення змін до Закону про УРП 4 лютого 2019 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект закону щодо вдосконалення адміністрування укладення угод про розподіл продукції (“Законопроект 9525”). Законопроект 9525 спрямований на полегшення перетворення ліцензії (спеціального дозволу на користування надрами) на угоду про розподіл продукції (УРП). Законопроект детально описує правила покриття витрат інвестора, здійснені до укладення УРП, компенсаційною продукцією і визначає зобов’язання інвестора про проведення оцінки впливу на довкілля. Крім того, Законопроект 9525 пропонує скасувати подвійне погодження місцевих органів влади при перетворенні ліцензії в УРП. У даний час зазначений законопроект аналізується в парламентських комітетах. Після цього законопроект може бути переданий для підготовки до першого читання. ЕНЕРГЕТИКА: Регулятор затвердив механізм позасудового вирішення спорів серед учасників ринку 5 лютого 2019 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), прийняла Постанову № 156, якою затвердила Порядок врегулювання спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг (“Порядок”). Відповідно до Порядку, суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, можуть передати свої спори для врегулювання Регулятором. Регулятор зможе врегульовувати спори з таких питань: доступ/приєднання до електричних, теплових та газових мереж, нафто- та продуктопроводів, мереж централізованого водопостачання і водовідведення; дотримання суб’єктами господарювання ліцензійних умов; інших питань, розгляд яких віднесено законом до компетенції Регулятора. Врегулювання спору є безкоштовним і може бути ініційоване за спільною заявою сторін спору, форма якої міститься в Додатку 1 до Порядку. Регулятор протягом десяти робочих днів приймає рішення щодо можливості досудового врегулювання спору та повідомляє про таке сторони. Заява залишається без розгляду за таких підстав: у разі дефекту компетенції: (а) питання (предмет) розгляду спору не належить до повноважень Регулятора або (б) відсутні ознаки cпоpy, врегулювання якого належить до компетенції Регулятора; у разі дефекту заяви: (a) заявниками порушені вимоги щодо оформлення заяви (Додаток 1 до Порядку), або (б) заява не містить підпису або підписана неуповноваженою особою, або (в) для врегулювання спору звернулась тільки одна сторона спору; для попередження конкуруючих процесів: (a) спір уже розглядався Регулятором чи судом, та за ним прийнято рішення по суті, або (б) Регулятор отримав інформацію про направлення позовної заяви до суду щодо спору. Спір вирішується протягом двох місяців, хоча Регулятор може призупинити строк розгляду для збору доказів. Регулятор має право проводити слухання, результатом яких може стати укладення угоди про врегулювання спору (Додаток 2 до Регламенту) або підготовка проекту рішення Регулятора щодо врегулювання спору. На останньому етапі врегулювання спору Регулятор вирішує або зобов’язати сторону усунути порушення законодавства (включаючи ліцензійних умов), або припинити розгляд спору. Нині Порядок ще не вступив в силу; набрання чинності відбудеться на наступний день після публікації Постанови Регулятора № 156 в “Урядовому кур’єрі”. ЕНЕРГЕТИКА: Прийнято рішення про продаж державної частки Одеської ТЕЦ 11 лютого 2019 року Фонд державного майна України ухвалив рішення про продаж 99,9895% акцій ПАТ “Одеська ТЕЦ”, монополіста з виробництва теплової енергії в місті Одеса. ПАТ “Одеська ТЕЦ” для виробництва енергії використовує природний газ, а як резервне паливо – мазут чи нафту. Теплова енергія передається через підігріту воду для опалення та гарячого водопостачання. Виробництво теплової та електричної енергії відбувається протягом опалювального сезону, що зазвичай триває з жовтня по квітень. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

НАФТА І ГАЗ: Україна впровадила добове балансування на ринку природного газу у продовження його реформування

З 1 березня 2019 року український оператор газотранспортної системи АТ “Укртрансгаз” запровадив добове балансування на ринку природного газу, що є важливим кроком для його реформування.

Дата початку денного балансування була перенесена на 1 березня 2019 року Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, № 1573 від 30 листопада 2018 року.

НАФТА І ГАЗ: Затверджено конкурсну документацію для укладення УРП щодо деяких ділянок вуглеводнів

28 лютого 2019 року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України опублікувало оголошення про укладення угоди про розподіл продукції (“УРП”) та оприлюднило конкурсну документацію щодо дев’яти ділянок вуглеводнів – Балаклійської, Берестянської, Бузівської, Варвінської, Зіньківської, Іванівської, Русанівської, Софіївської та Угнівської.

Згідно з конкурсною документацією, кінцевий термін подачі заявок та підтверджуючих документів – 17:30 у вівторок, 28 травня 2019 року.

Для прийняття участі у конкурсі з укладення УРП заявник подає запечатаний комплект документів (“Заяву”) та супровідний лист із доданим доказом сплати внеску, який становить 300 000 грн. (приблизно 9 810 євро або 11 200 доларів США). Заява також подається в електронній формі. Подані документи мають бути викладені українською мовою або перекладені на українську мову.

Міжвідомча комісія з організації укладення та виконання угод про розподіл продукції (“Комісія з УРП”), спеціальний орган для вирішення питань організації укладення та виконання угод про розподіл продукції, відмовляє в реєстрації Заяви, якщо заявником не надано доказів сплати внеску. Після закінчення кінцевого терміну подання Заяви Комісія з УРП відкриває Заяви, щоб перевірити, чи зазначена вся необхідна інформація, та подані усі необхідні документи; якщо ні, Комісія з УРП приймає рішення, за яким вона відмовляє заявнику в участі у конкурсі у зв’язку з ненаданням необхідної інформації чи документів.

Заяви оцінюватимуться протягом місяця з кінцевого терміну подачі Заяви з використанням системи балів. Враховуватимуться наступні критерії:

  • Програма робіт: найкраща програма робіт, насамперед спрямованість програми робіт на ділянці надр на комплексне освоєння ділянки та забезпечення раннього видобутку – максимум 80 балів;
  • Програма робіт – довкілля: раціональність умов використання природних ресурсів відповідно до програми робіт на ділянці надр – максимум 15 балів;
  • Програма робіт – фінансування: рівень фінансового забезпечення запропонованої програми робіт на ділянці надр – максимум 30 балів;
  • досвід: наявність досвіду з пошуку та видобутку вуглеводнів, зокрема із нетрадиційних джерел – максимум 45 балів;
  • інвестиції: найбільший обсяг інвестування – максимум 35 балів;
  • частка держави у прибутковій продукції: привабливість пропозицій щодо розподілу продукції на користь держави (мінімальна частка держави – 11%) – максимум 30 балів;
  • локальна складова: забезпечення використання товарів, робіт і послуг українського походження – максимум 20 балів;
  • охорона довкілля: ефективність заходів з охорони навколишнього природного середовища – максимум 15 балів.

Конкурсна документація доступна тільки українською мовою; перелік ділянок із загальною інформацією про них англійською мовою наведено на цьому веб-сайті.

Окремо зауважимо, що наразі Державна служба геології та надр України (“Держгеонадра”) готує Третій міжнародний раунд електронних аукціонів з продажу ліцензій на розвідку і видобування вуглеводнів на наземних ділянках.

НАФТА І ГАЗ: Пропозиції щодо внесення змін до Закону про УРП

4 лютого 2019 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект закону щодо вдосконалення адміністрування укладення угод про розподіл продукції (“Законопроект 9525”).

Законопроект 9525 спрямований на полегшення перетворення ліцензії (спеціального дозволу на користування надрами) на угоду про розподіл продукції (УРП). Законопроект детально описує правила покриття витрат інвестора, здійснені до укладення УРП, компенсаційною продукцією і визначає зобов’язання інвестора про проведення оцінки впливу на довкілля.

Крім того, Законопроект 9525 пропонує скасувати подвійне погодження місцевих органів влади при перетворенні ліцензії в УРП.

У даний час зазначений законопроект аналізується в парламентських комітетах. Після цього законопроект може бути переданий для підготовки до першого читання.

ЕНЕРГЕТИКА: Регулятор затвердив механізм позасудового вирішення спорів серед учасників ринку

5 лютого 2019 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), прийняла Постанову № 156, якою затвердила Порядок врегулювання спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг (“Порядок”).

Відповідно до Порядку, суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, можуть передати свої спори для врегулювання Регулятором.

Регулятор зможе врегульовувати спори з таких питань:

  • доступ/приєднання до електричних, теплових та газових мереж, нафто- та продуктопроводів, мереж централізованого водопостачання і водовідведення;
  • дотримання суб’єктами господарювання ліцензійних умов;
  • інших питань, розгляд яких віднесено законом до компетенції Регулятора.

Врегулювання спору є безкоштовним і може бути ініційоване за спільною заявою сторін спору, форма якої міститься в Додатку 1 до Порядку.

Регулятор протягом десяти робочих днів приймає рішення щодо можливості досудового врегулювання спору та повідомляє про таке сторони. Заява залишається без розгляду за таких підстав:

  • у разі дефекту компетенції: (а) питання (предмет) розгляду спору не належить до повноважень Регулятора або (б) відсутні ознаки cпоpy, врегулювання якого належить до компетенції Регулятора;
  • у разі дефекту заяви: (a) заявниками порушені вимоги щодо оформлення заяви (Додаток 1 до Порядку), або (б) заява не містить підпису або підписана неуповноваженою особою, або (в) для врегулювання спору звернулась тільки одна сторона спору;
  • для попередження конкуруючих процесів: (a) спір уже розглядався Регулятором чи судом, та за ним прийнято рішення по суті, або (б) Регулятор отримав інформацію про направлення позовної заяви до суду щодо спору.

Спір вирішується протягом двох місяців, хоча Регулятор може призупинити строк розгляду для збору доказів. Регулятор має право проводити слухання, результатом яких може стати укладення угоди про врегулювання спору (Додаток 2 до Регламенту) або підготовка проекту рішення Регулятора щодо врегулювання спору.

На останньому етапі врегулювання спору Регулятор вирішує або зобов’язати сторону усунути порушення законодавства (включаючи ліцензійних умов), або припинити розгляд спору.

Нині Порядок ще не вступив в силу; набрання чинності відбудеться на наступний день після публікації Постанови Регулятора № 156 в “Урядовому кур’єрі”.

ЕНЕРГЕТИКА: Прийнято рішення про продаж державної частки Одеської ТЕЦ

11 лютого 2019 року Фонд державного майна України ухвалив рішення про продаж 99,9895% акцій ПАТ “Одеська ТЕЦ”, монополіста з виробництва теплової енергії в місті Одеса.

ПАТ “Одеська ТЕЦ” для виробництва енергії використовує природний газ, а як резервне паливо – мазут чи нафту. Теплова енергія передається через підігріту воду для опалення та гарячого водопостачання. Виробництво теплової та електричної енергії відбувається протягом опалювального сезону, що зазвичай триває з жовтня по квітень.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до:

Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected],

Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected],

або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: