fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, листопад 2018

04/ 12/ 2018
  НАФТА І ГАЗ: наближаючись до лібералізації геологічної інформації Сьомого листопада 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 939 “Питання розпорядження геологічною інформацією” (“Постанова № 939”), яка запроваджує новий порядок передачі геологічної інформації та скасовує застарілі акти регулювання. Огляд частини Постанови № 939, оновлений Порядок розпорядження геологічною інформацією (“Оновлений порядок”), наведено нижче. Змінений підхід до класифікації В Оновленому порядку по-іншому надається визначення “геологічній інформації” та її видам – первинній геологічній інформації та вторинній (обробленій) геологічній інформації. Хоча для різних видів геологічної інформації встановлено особливі правові режими та порядок розкриття, зберігання такої геологічної інформації, як основний обовязок власника або користувача геологічної інформації, залишається однаковим для різних її видів. Відчужувана, але з обовязковим повідомленням Загалом, за Оновленим порядком геологічна інформація може бути продана чи іншим чином відчужена до третьої особи чи стати внеском до статутного капіталу товариства. Однак, якщо геологічна інформація відноситься до інформації з обмеженим доступом чи підпадає під дію Закону України “Про державну таємницю”, її передача до осіб, які підпадають під дію Закону України “Про санкції”, заборонена. Щодо інших контрагентів, геологічна інформація може передаватися з певними обмеженнями. Передача геологічних даних має свої особливості. Створення, придбання або передача права власності або права користування приватною геологічною інформацією супроводжується обов’язковим повідомленням Державної служби геології та надр України (“Держгеонадра”). Інформація з таких повідомлень зберігатиметься у каталозі відомостей про геологічну інформацію, який буде створено Державним інформаційним геологічним фондом України (Геоінформ). Державна та приватна геологічна інформація Залежно від того, хто оплачував створення чи придбання геологічної інформації, інформація вважатиметься державною, якщо вона придбана за рахунок коштів з Державного бюджету України, та приватною, якщо її отримано з використанням недержавних коштів. В залежності від власника такої інформації, різнитиметься і правовий режим використання геологічної інформації. Первинна геологічна інформація, державна Після створення Державного сховища геологічної інформації та кам’яного матеріалу державна первинна геологічна інформація (“Первинна інформація”) повинна бути передана до такого сховища. Подальша передача Первинної інформації не допускається, крім передачі для тимчасового використання за договором. Державні органи влади, органи місцевого самоврядування та деякі державні установи інших країн можуть безкоштовно користуватись Первинною інформацією для виконання зобовязань за договорами про геологічне вивчення надр, розвідку, проведення пошукових та інших робіт, спрямованих на розвиток мінерально-сировинної бази України. Новостворена геологічна інформація повинна безкоштовно передаватися особі, що надала Первинну інформацію; відповідне положення має включатися до договору. Вторинна геологічна інформація, державна Державна вторинна геологічна інформація є безкоштовною та доступною в режимі он-лайн на веб-сайті Геоінформу. Водночас отримувач спеціального дозволу на користування надрами зобов’язаний оплатити вартість вторинної геологічної інформації, яка розраховується відповідно до підзаконних нормативно-правових актів. Первинна і вторинна геологічна інформація, приватна Приватна геологічна інформація не підлягає обовязковому опублікуванню, крім випадків, коли її власник здійснює добровільну публікацію на власному веб-сайті або на веб-сайті Геоінформ. Геоінформ може розкривати таку інформацію виключно на підставі письмової згоди власника. Як зазначалося вище, власник може передавати геологічну інформацію третім особам, за умови обовязкового повідомлення та якщо передача не заборонена або не обмежена за законом (у випадках, коли геологічна інформація належить до інформації з обмеженим доступом). Власник геологічної інформації не може тримати її у власності протягом тривалого періоду часу: після спливу трьох років після анулювання (закінчення строку дії) спеціального дозволу на користування надрами, власник дозволу зобовязаний опублікувати вторинну геологічну інформацію (якщо інше не передбачено у рішенні суду). Відповідно, первинна геологічна інформація вважатиметься державною. Однак, як це положення запрацює на практиці, ще не зрозуміло. НАФТА І ГАЗ: нові ділянки та дерегуляція для стимулювання виробництва природного газу Кабінет Міністрів України оновив план реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України до 2020 року (“План”), метою якої є збільшення видобутку газу до 27,6 млрд куб. м у 2020 році, у порівнянні з 19,9 млрд куб. м у 2015 році. Відповідне розпорядження Уряду було опубліковано у листопаді цього року (Розпорядження Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України” № 842-р від 24 жовтня 2018 року). Оновлений План встановлює амбітні цілі щодо кількості спеціальних дозволів на користування надрами, що готуються до продажу (принаймні 50), та щонайменше пяти ділянок на континентальному шельфі та виключній (морській) економічній зоні для розвідки та видобутку вуглеводнів, щодо яких може укладатися угода про розподіл продукції чи надаватися спеціальний дозвіл на користування надрами. Окрім кількісних показників, новий план вказує на вектор змін правил гри щодо газовидобування: наприклад, запровадження права відчуження надрокористувачем права користування надрами третім особам та скасування вимоги щодо отримання погоджень від органів місцевого самоврядування (у даний час обовязкових для отримання ліцензії), якщо такі заходи будуть успішно реалізовані. Загалом, перелік дій за Планом демонструє більш зрілий підхід у залученні інвесторів до видобування природного газу в Україні. Наприклад, План передбачає імплементацію найкращих практик оцінки ресурсів вуглеводнів (PRMS, JORC) та підготовки проекту закону про процедуру надання єдиного інтегрованого дозволу для буріння та експлуатації газових свердловин (або нового документу дозвільного характеру, який би включав в себе права на землю та безпекові та екологічні права). Серед інших ініціатив План передбачає прийняття нового Кодексу про надра, перегляд вторинного законодавства щодо розрахунку ціни геологічної інформації для більшої прозорості та забезпечення сприятливого податкового режиму, зокрема для видобування нетрадиційних вуглеводнів. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

НАФТА І ГАЗ: наближаючись до лібералізації геологічної інформації

Сьомого листопада 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 939 “Питання розпорядження геологічною інформацією” (“Постанова № 939”), яка запроваджує новий порядок передачі геологічної інформації та скасовує застарілі акти регулювання. Огляд частини Постанови № 939, оновлений Порядок розпорядження геологічною інформацією (“Оновлений порядок”), наведено нижче.

Змінений підхід до класифікації

В Оновленому порядку по-іншому надається визначення “геологічній інформації” та її видам – первинній геологічній інформації та вторинній (обробленій) геологічній інформації. Хоча для різних видів геологічної інформації встановлено особливі правові режими та порядок розкриття, зберігання такої геологічної інформації, як основний обов’язок власника або користувача геологічної інформації, залишається однаковим для різних її видів.

Відчужувана, але з обов’язковим повідомленням

Загалом, за Оновленим порядком геологічна інформація може бути продана чи іншим чином відчужена до третьої особи чи стати внеском до статутного капіталу товариства. Однак, якщо геологічна інформація відноситься до інформації з обмеженим доступом чи підпадає під дію Закону України “Про державну таємницю”, її передача до осіб, які підпадають під дію Закону України “Про санкції”, заборонена. Щодо інших контрагентів, геологічна інформація може передаватися з певними обмеженнями.

Передача геологічних даних має свої особливості. Створення, придбання або передача права власності або права користування приватною геологічною інформацією супроводжується обов’язковим повідомленням Державної служби геології та надр України (“Держгеонадра”).

Інформація з таких повідомлень зберігатиметься у каталозі відомостей про геологічну інформацію, який буде створено Державним інформаційним геологічним фондом України (“Геоінформ“).

Державна та приватна геологічна інформація

Залежно від того, хто оплачував створення чи придбання геологічної інформації, інформація вважатиметься державною, якщо вона придбана за рахунок коштів з Державного бюджету України, та приватною, якщо її отримано з використанням недержавних коштів. В залежності від власника такої інформації, різнитиметься і правовий режим використання геологічної інформації.

  • Первинна геологічна інформація, державна

Після створення Державного сховища геологічної інформації та кам’яного матеріалу державна первинна геологічна інформація (“Первинна інформація”) повинна бути передана до такого сховища. Подальша передача Первинної інформації не допускається, крім передачі для тимчасового використання за договором.

Державні органи влади, органи місцевого самоврядування та деякі державні установи інших країн можуть безкоштовно користуватись Первинною інформацією для виконання зобов’язань за договорами про геологічне вивчення надр, розвідку, проведення пошукових та інших робіт, спрямованих на розвиток мінерально-сировинної бази України. Новостворена геологічна інформація повинна безкоштовно передаватися особі, що надала Первинну інформацію; відповідне положення має включатися до договору.

  • Вторинна геологічна інформація, державна

Державна вторинна геологічна інформація є безкоштовною та доступною в режимі он-лайн на веб-сайті Геоінформу.

Водночас отримувач спеціального дозволу на користування надрами зобов’язаний оплатити вартість вторинної геологічної інформації, яка розраховується відповідно до підзаконних нормативно-правових актів.

  • Первинна і вторинна геологічна інформація, приватна

Приватна геологічна інформація не підлягає обов’язковому опублікуванню, крім випадків, коли її власник здійснює добровільну публікацію на власному веб-сайті або на веб-сайті Геоінформ. Геоінформ може розкривати таку інформацію виключно на підставі письмової згоди власника.

Як зазначалося вище, власник може передавати геологічну інформацію третім особам, за умови обов’язкового повідомлення та якщо передача не заборонена або не обмежена за законом (у випадках, коли геологічна інформація належить до інформації з обмеженим доступом).

Власник геологічної інформації не може тримати її у власності протягом тривалого періоду часу: після спливу трьох років після анулювання (закінчення строку дії) спеціального дозволу на користування надрами, власник дозволу зобов’язаний опублікувати вторинну геологічну інформацію (якщо інше не передбачено у рішенні суду). Відповідно, первинна геологічна інформація вважатиметься державною. Однак, як це положення запрацює на практиці, ще не зрозуміло.

НАФТА І ГАЗ: нові ділянки та дерегуляція для стимулювання виробництва природного газу

Кабінет Міністрів України оновив план реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України до 2020 року (“План”), метою якої є збільшення видобутку газу до 27,6 млрд куб. м у 2020 році, у порівнянні з 19,9 млрд куб. м у 2015 році. Відповідне розпорядження Уряду було опубліковано у листопаді цього року (Розпорядження Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України” № 842-р від 24 жовтня 2018 року).

Оновлений План встановлює амбітні цілі щодо кількості спеціальних дозволів на користування надрами, що готуються до продажу (принаймні 50), та щонайменше п’яти ділянок на континентальному шельфі та виключній (морській) економічній зоні для розвідки та видобутку вуглеводнів, щодо яких може укладатися угода про розподіл продукції чи надаватися спеціальний дозвіл на користування надрами.

Окрім кількісних показників, новий план вказує на вектор змін правил гри щодо газовидобування: наприклад, запровадження права відчуження надрокористувачем права користування надрами третім особам та скасування вимоги щодо отримання погоджень від органів місцевого самоврядування (у даний час обов’язкових для отримання ліцензії), якщо такі заходи будуть успішно реалізовані.

Загалом, перелік дій за Планом демонструє більш зрілий підхід у залученні інвесторів до видобування природного газу в Україні. Наприклад, План передбачає імплементацію найкращих практик оцінки ресурсів вуглеводнів (PRMS, JORC) та підготовки проекту закону про процедуру надання єдиного інтегрованого дозволу для буріння та експлуатації газових свердловин (або нового документу дозвільного характеру, який би включав в себе права на землю та безпекові та екологічні права).

Серед інших ініціатив План передбачає прийняття нового Кодексу про надра, перегляд вторинного законодавства щодо розрахунку ціни геологічної інформації для більшої прозорості та забезпечення сприятливого податкового режиму, зокрема для видобування нетрадиційних вуглеводнів.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до:

Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected],

Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected],

або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: