fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, червень 2019

05/ 07/ 2019
  ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЯ: Новий ринок електроенергії запустився за планом Hовий ринок електроенергії запустився у встановлений строк – 1 липня 2019 року, незважаючи на численні обговорення щодо перенесення запуску нового ринку електричної енергії на строк від трьох до дванадцяти місяців. Протягом червня 2019 року, Гарантований покупець та Оператор ринку, що є новоствореними гравцями на ринку електроенергії, отримали ліцензії та розпочали свою діяльність. Уряд і Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), прийняли та внесли зміни до підзаконних нормативно-правових актів щодо нового ринку, зокрема, зміни вносилися до Правил ринку, Правил ринку “на добу наперед” та внутрішньодобового ринку, а також Кодексу системи передачі. На прохання НЕК “Укренерго”, українського оператора системи передачі, Регулятор погодився надати 10-денне звільнення від обов’язку з надання фінансової гарантії стороною, відповідальною за баланс, що діятиме з 1 липня по 10 липня 2019 року (обидві дати включно). Таке рішення було прийняте через відсутність статистичних даних, які повинні використовуватися для розрахунку суми необхідної фінансової гарантії. НАФТА І ГАЗ: 16 вересня нові ділянки продаватимуться через е-аукціон 18 червня 2019 року Державна служба геології та надр України (“Держгеонадра”) оголосила про проведення Четвертого раунду міжнародних електронних аукціонів з продажу прав на три нафтогазоносні ділянки. Аукціони відбудуться 16 вересня 2019 року з використанням електронної системи закупівель ProZorro. Переможець аукціону отримає спеціальний дозвіл на користування надрами з метою геологічного вивчення, дослідно-промислової розробки та розробки нафтогазових надр строком на 20 років. Заявки на участь та супровідні документи приймаються до 18:00 за Київським часом 15 вересня 2019 року. Для участі в аукціоні потенційні учасники мають сплатити гарантійний внесок (20% від стартової ціни, зазначеної нижче) та придбати аукціонну документацію (максимальна вартість якої – 72 250 гривень включно з ПДВ, що приблизно складає 2 700 доларів США). Переможець аукціону також зобов’язаний сплатити вартість геологічної інформації. Продаватимуться права на наступні ділянки: Таталівська площа: реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000050-2 початкова ціна – 26 153 290 гривень (приблизно мільйон доларів США), без ПДВ вартість геологічної інформації – 1 891 145,15 гривень (приблизно 72 тисячі доларів США), з ПДВ Приазовська площа: реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000049-2 початкова ціна – 22 659 630 гривень (приблизно 870 тисяч доларів США), без ПДВ вартість геологічної інформації – 605 054,78 гривень (приблизно 23 тисячі доларів США), з ПДВ Яворівська площа: реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000043-2 початкова ціна – 6 502 640 гривень (приблизно 250 тисяч доларів США), без ПДВ вартість геологічної інформації – 263 084,99 гривень (приблизно 10 тисяч доларів США), з ПДВ. Останній раунд міжнародних е-аукціонів з продажу прав на нафтогазоносні ділянки відбувся 18 червня 2019 року, коли спеціальні дозволи на користування надрами на сім із девяти ділянок отримало АТ “Укргазвидобування”. У червні 2019 року завершився відбір кандидатів, які зможуть отримати право на укладення угод про розподіл продукції (“УРП”) щодо девяти нафтових і газових родовищ. 1 липня 2019 року список рекомендованих переможців, які подані Уряду для розгляду та наступного затвердження, було розміщено на веб-сайті Міністерства енергетики та вугільної промисловості України. Уряд повинен прийняти рішення про вибір переможців конкурсу щодо отримання права на укладення угоди про розподіл продукції протягом трьох місяців від кінцевого терміну подання заявок на участь у конкурсі, тобто до 28 серпня 2019 року. РЕГУЛЯТОР: Конституційний Суд України визнав незалежний статус Регулятора порушенням Конституції 13 червня 2019 року Конституційний Суд України (“Суд”) визнав такими, що не відповідають Конституції України, деякі положення Закону України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг” (“Закон про регулятора”). Ці положення стосуються порядку призначення членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”) та її статусу як незалежного регулятора. Рішення Суду встановлює, що відповідні положення Закону про регулятора втрачають чинність 31 грудня 2019 року. На думку Суду, компетенція Регулятора має ознаки функцій центрального органу виконавчої влади. Відтак, якщо уряд є вищим органом у системі органів виконавчої влади відповідно до Конституції, Регулятор мав би підпорядковуватися уряду, а його незалежний статус не відповідає Конституції України. Альтернативно, Конституція України може бути змінена для закріплення незалежного статусу Регулятора. Роблячи такі висновки, Суд покладався на положення законів України та попередні рішення Суду. Проте, Суд не взяв до уваги обовязки України за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Відповідно до цієї Угоди, Україна зобовязана забезпечити імплементацію положень Третього енергетичного пакету ЄС, включаючи положення, що вимагають створення незалежного регулятора в енергетичному секторі. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЯ: Новий ринок електроенергії запустився за планом

Hовий ринок електроенергії запустився у встановлений строк – 1 липня 2019 року, незважаючи на численні обговорення щодо перенесення запуску нового ринку електричної енергії на строк від трьох до дванадцяти місяців.

Протягом червня 2019 року, Гарантований покупець та Оператор ринку, що є новоствореними гравцями на ринку електроенергії, отримали ліцензії та розпочали свою діяльність. Уряд і Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), прийняли та внесли зміни до підзаконних нормативно-правових актів щодо нового ринку, зокрема, зміни вносилися до Правил ринку, Правил ринку “на добу наперед” та внутрішньодобового ринку, а також Кодексу системи передачі.

На прохання НЕК “Укренерго”, українського оператора системи передачі, Регулятор погодився надати 10-денне звільнення від обов’язку з надання фінансової гарантії стороною, відповідальною за баланс, що діятиме з 1 липня по 10 липня 2019 року (обидві дати включно). Таке рішення було прийняте через відсутність статистичних даних, які повинні використовуватися для розрахунку суми необхідної фінансової гарантії.

НАФТА І ГАЗ: 16 вересня нові ділянки продаватимуться через е-аукціон

18 червня 2019 року Державна служба геології та надр України (“Держгеонадра”) оголосила про проведення Четвертого раунду міжнародних електронних аукціонів з продажу прав на три нафтогазоносні ділянки.

Аукціони відбудуться 16 вересня 2019 року з використанням електронної системи закупівель ProZorro. Переможець аукціону отримає спеціальний дозвіл на користування надрами з метою геологічного вивчення, дослідно-промислової розробки та розробки нафтогазових надр строком на 20 років.

Заявки на участь та супровідні документи приймаються до 18:00 за Київським часом 15 вересня 2019 року. Для участі в аукціоні потенційні учасники мають сплатити гарантійний внесок (20% від стартової ціни, зазначеної нижче) та придбати аукціонну документацію (максимальна вартість якої – 72 250 гривень включно з ПДВ, що приблизно складає 2 700 доларів США). Переможець аукціону також зобов’язаний сплатити вартість геологічної інформації.

Продаватимуться права на наступні ділянки:

Таталівська площа:

  • реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000050-2
  • початкова ціна – 26 153 290 гривень (приблизно мільйон доларів США), без ПДВ
  • вартість геологічної інформації – 1 891 145,15 гривень (приблизно 72 тисячі доларів США), з ПДВ

Приазовська площа:

  • реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000049-2
  • початкова ціна – 22 659 630 гривень (приблизно 870 тисяч доларів США), без ПДВ
  • вартість геологічної інформації – 605 054,78 гривень (приблизно 23 тисячі доларів США), з ПДВ

Яворівська площа:

  • реєстраційний номер – UA-PS-2019-06-18-000043-2
  • початкова ціна – 6 502 640 гривень (приблизно 250 тисяч доларів США), без ПДВ
  • вартість геологічної інформації – 263 084,99 гривень (приблизно 10 тисяч доларів США), з ПДВ.

Останній раунд міжнародних е-аукціонів з продажу прав на нафтогазоносні ділянки відбувся 18 червня 2019 року, коли спеціальні дозволи на користування надрами на сім із дев’яти ділянок отримало АТ “Укргазвидобування”.

У червні 2019 року завершився відбір кандидатів, які зможуть отримати право на укладення угод про розподіл продукції (“УРП”) щодо дев’яти нафтових і газових родовищ. 1 липня 2019 року список рекомендованих переможців, які подані Уряду для розгляду та наступного затвердження, було розміщено на веб-сайті Міністерства енергетики та вугільної промисловості України. Уряд повинен прийняти рішення про вибір переможців конкурсу щодо отримання права на укладення угоди про розподіл продукції протягом трьох місяців від кінцевого терміну подання заявок на участь у конкурсі, тобто до 28 серпня 2019 року.

РЕГУЛЯТОР: Конституційний Суд України визнав незалежний статус Регулятора порушенням Конституції

13 червня 2019 року Конституційний Суд України (“Суд”) визнав такими, що не відповідають Конституції України, деякі положення Закону України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг” (“Закон про регулятора”). Ці положення стосуються порядку призначення членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”) та її статусу як незалежного регулятора. Рішення Суду встановлює, що відповідні положення Закону про регулятора втрачають чинність 31 грудня 2019 року.

На думку Суду, компетенція Регулятора має ознаки функцій центрального органу виконавчої влади. Відтак, якщо уряд є вищим органом у системі органів виконавчої влади відповідно до Конституції, Регулятор мав би підпорядковуватися уряду, а його незалежний статус не відповідає Конституції України. Альтернативно, Конституція України може бути змінена для закріплення незалежного статусу Регулятора.

Роблячи такі висновки, Суд покладався на положення законів України та попередні рішення Суду. Проте, Суд не взяв до уваги обов’язки України за Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Відповідно до цієї Угоди, Україна зобов’язана забезпечити імплементацію положень Третього енергетичного пакету ЄС, включаючи положення, що вимагають створення незалежного регулятора в енергетичному секторі.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: