fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Фінмоніторинг: Україна узгоджує законодавство з міжнародними стандартами

03/ 04/ 2020
  28 квітня 2020 року набирає чинності Закон України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (Закон про фінмоніторинг), який замінить чинний закон. Основними новелами Закону про фінмоніторинг є наступні: запроваджено ризик-орієнтований підхід до проведення фінансового моніторингу: відтепер кожен субєкт первинного фінансового моніторингу (СПФМ) повинен ідентифікувати ризики, притаманні його бізнесу, та запровадити відповідну систему управління такими ризиками. Зокрема, СПФМ повинен буде здійснювати належну перевірку клієнтів та формувати їх ризик-профіль. СПФМ також зобовязаний здійснювати переоцінку своїх ризиків та ризиків клієнтів на підставі здійснюваних ними транзакцій та актуалізувати їх ризик-профіль; належна перевірка клієнта: верифікація ідентифікаційних даних відповідної особи може здійснюватися СПФМ без її присутності (тобто дистанційно); робота з політично значущими особами (РЕР): тепер РЕР є публічний діяч незалежно від періоду займаної ним посади (зараз - від трьох років), і навіть якщо РЕР перестає виконувати ці функції, СПФМ зобовязаний продовжувати враховувати відповідні триваючі ризики не менше ніж протягом дванадцяти місяців; при цьому, однак, скорочено перелік членів сімї РЕР; порогові фінансові операції: збільшено поріг операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, до 400,000 грн; при цьому, однак, істотно зменшено кількість ознак, за наявності яких операції підлягають моніторингу; підозрілі фінансові операції: підлягають моніторингу незалежно від суми; переказ коштів: на СПФМ, що надають послуги із переказу коштів, покладається обовязок супроводжувати грошові перекази на суму більше 30,000 гривень (за винятком деяких операцій) інформацією про платника та одержувача переказу; whistle-blowing: СПФМ повинен встановити для працівників процедуру повідомлення керівника та/або відповідального працівника про порушення вимог законодавства; заходи впливу: значно збільшено розміри штрафів - для банків та небанківських фін. установ - до 135 150 000 гривень. Закон про фінмоніторинг, крім імплементації рекомендацій FATF, спрямований також на дотримання рекомендацій експертів Міжнародного валютного фонду, Європейської комісії та Комітету Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму. У частині вимог до переказу коштів, метою є імплементація положень Регламенту (ЄС) 2015/847 Про інформацію, що супроводжує грошові перекази. Додаткова інформація Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів Baker McKenzie та інших зацікавлених осіб про зміни в законодавстві, які можуть мати для них наслідки або представляти для них інтерес. Викладені вище коментарі не є юридичною або іншою порадою та не повинні вважатися такими, що замінюють консультації у конкретній справі. Контакти Сергій Чорний Керуючий партнер Baker McKenzie Максим Глотов Старший юрист Baker McKenzie
28 квітня 2020 року набирає чинності Закон України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” (“Закон про фінмоніторинг“), який замінить чинний закон. Основними новелами Закону про фінмоніторинг є наступні:
  • запроваджено ризик-орієнтований підхід до проведення фінансового моніторингу: відтепер кожен суб’єкт первинного фінансового моніторингу (“СПФМ”) повинен ідентифікувати ризики, притаманні його бізнесу, та запровадити відповідну систему управління такими ризиками. Зокрема, СПФМ повинен буде здійснювати належну перевірку клієнтів та формувати їх ризик-профіль. СПФМ також зобов’язаний здійснювати переоцінку своїх ризиків та ризиків клієнтів на підставі здійснюваних ними транзакцій та актуалізувати їх ризик-профіль;
  • належна перевірка клієнта: верифікація ідентифікаційних даних відповідної особи може здійснюватися СПФМ без її присутності (тобто дистанційно);
  • робота з політично значущими особами (РЕР): тепер РЕР є публічний діяч незалежно від періоду займаної ним посади (зараз – від трьох років), і навіть якщо РЕР перестає виконувати ці функції, СПФМ зобов’язаний продовжувати враховувати відповідні триваючі ризики не менше ніж протягом дванадцяти місяців; при цьому, однак, скорочено перелік членів сім’ї РЕР;
  • порогові фінансові операції: збільшено поріг операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, до 400,000 грн; при цьому, однак, істотно зменшено кількість ознак, за наявності яких операції підлягають моніторингу;
  • підозрілі фінансові операції: підлягають моніторингу незалежно від суми;
  • переказ коштів: на СПФМ, що надають послуги із переказу коштів, покладається обов’язок супроводжувати грошові перекази на суму більше 30,000 гривень (за винятком деяких операцій) інформацією про платника та одержувача переказу;
  • whistle-blowing: СПФМ повинен встановити для працівників процедуру повідомлення керівника та/або відповідального працівника про порушення вимог законодавства;
  • заходи впливу: значно збільшено розміри штрафів – для банків та небанківських фін. установ – до 135 150 000 гривень.

Закон про фінмоніторинг, крім імплементації рекомендацій FATF, спрямований також на дотримання рекомендацій експертів Міжнародного валютного фонду, Європейської комісії та Комітету Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму. У частині вимог до переказу коштів, метою є імплементація положень Регламенту (ЄС) 2015/847 “Про інформацію, що супроводжує грошові перекази”.

Додаткова інформація

Такі ПОВІДОМЛЕННЯ видаються для інформування клієнтів Baker McKenzie та інших зацікавлених осіб про зміни в законодавстві, які можуть мати для них наслідки або представляти для них інтерес. Викладені вище коментарі не є юридичною або іншою порадою та не повинні вважатися такими, що замінюють консультації у конкретній справі.

Контакти

Сергій Чорний

Керуючий партнер Baker McKenzie

Максим Глотов

Старший юрист Baker McKenzie

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: