fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Деякі положення законопроекту про Бюро фінрозслідувань потребують доопрацювання

04/ 10/ 2019
  2 жовтня Верховна Рада схвалила у першому читанні законопроект №1208-2 про Бюро фінансових розслідувань. Законопроект розроблено з метою розділення сервісної та правоохоронної функцій Податкової служби, ліквідації податкової міліції, оптимізації структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій. Варто зауважити, що, концептуально, Європейська Бізнес Асоціація вітає дане рішення. Водночас, деякі положення викликають побоювання у легального бізнесу. Так, з тексту законопроекту не зрозуміло, яка буде структура нового органу, чисельність працівників, а також розміри оплати праці. Все  це, наразі, не дає точного розуміння, якої кваліфікації будуть працівники даної служби. Водночас, оскільки умови конкурсу на зайняття посади у бюро не визначені у законопроекті, існують побоювання щодо фактичного переходу колишніх працівників податкової міліції та інших службовців фіскальних органів на службу до Бюро фінрозслідувань на загальних підставах за нормами законодавства про держслужбу або за результатами формального конкурсу. Крім того, Бюро не матиме у своєму складі воєнізованого підрозділу, а відповідно і військових звань. Проте, пенсійне забезпечення, як для військових буде збережено за службовцями нової служби. Також, відповідно до законопроекту, робота Бюро координуватиметься Міністром фінансів України, який має право призначати керівника Бюро без конкурсу. Тож існує імовірність того, що керівник призначатиметься без публічного професійного відбору. До того ж, Уряд матиме право звільнити керівника бюро за поданням Міністра фінансів та вичерпний перелік підстав для такого подання законопроектом не визначений. Водночас, бізнес неодноразово наголошував саме на створенні незалежного аналітичного органу, що займатиметься розслідуванням та упередженням економічних та фінансових злочинів. Діяльність нового органу має бути відокремлена від інших правоохоронних органів, а відповідні економічні підрозділи в СБУ та Нацполіції  - ліквідовано. Адже його робота має покласти край тиску на бізнес, щоб дати зелене світло інвесторам в Україну. Але законопроектом, крім ліквідації податкової міліції, не передбачається ліквідації відповідних підрозділів в СБУ та Нацполіції. Порядок передачі поточних справ, що розслідується також не визначено. Тож, сподіваємось, що між першим та другим читаннями законопроект вдасться допрацювати аби розробити дійсно якісний закон та створити сприятливі умови для ведення бізнесу в Україні.

2 жовтня Верховна Рада схвалила у першому читанні законопроект №1208-2 про Бюро фінансових розслідувань.

Законопроект розроблено з метою розділення сервісної та правоохоронної функцій Податкової служби, ліквідації податкової міліції, оптимізації структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій.

Варто зауважити, що, концептуально, Європейська Бізнес Асоціація вітає дане рішення. Водночас, деякі положення викликають побоювання у легального бізнесу.

Так, з тексту законопроекту не зрозуміло, яка буде структура нового органу, чисельність працівників, а також розміри оплати праці. Все  це, наразі, не дає точного розуміння, якої кваліфікації будуть працівники даної служби. Водночас, оскільки умови конкурсу на зайняття посади у бюро не визначені у законопроекті, існують побоювання щодо фактичного переходу колишніх працівників податкової міліції та інших службовців фіскальних органів на службу до Бюро фінрозслідувань на загальних підставах за нормами законодавства про держслужбу або за результатами формального конкурсу.

Крім того, Бюро не матиме у своєму складі воєнізованого підрозділу, а відповідно і військових звань. Проте, пенсійне забезпечення, як для військових буде збережено за службовцями нової служби.

Також, відповідно до законопроекту, робота Бюро координуватиметься Міністром фінансів України, який має право призначати керівника Бюро без конкурсу. Тож існує імовірність того, що керівник призначатиметься без публічного професійного відбору. До того ж, Уряд матиме право звільнити керівника бюро за поданням Міністра фінансів та вичерпний перелік підстав для такого подання законопроектом не визначений.

Водночас, бізнес неодноразово наголошував саме на створенні незалежного аналітичного органу, що займатиметься розслідуванням та упередженням економічних та фінансових злочинів. Діяльність нового органу має бути відокремлена від інших правоохоронних органів, а відповідні економічні підрозділи в СБУ та Нацполіції  – ліквідовано. Адже його робота має покласти край тиску на бізнес, щоб дати зелене світло інвесторам в Україну.

Але законопроектом, крім ліквідації податкової міліції, не передбачається ліквідації відповідних підрозділів в СБУ та Нацполіції. Порядок передачі поточних справ, що розслідується також не визначено.

Тож, сподіваємось, що між першим та другим читаннями законопроект вдасться допрацювати аби розробити дійсно якісний закон та створити сприятливі умови для ведення бізнесу в Україні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: