fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнес-книги в цифрову епоху, читаємо з користю. 5 лайфхаків від видавництва «Баланс Бізнес Букс»

29/ 04/ 2021
  Весь сегмент бізнес-літератури можна розділити на два типи. До першого належать книги, які дають прикладні знання і рекомендації, наприклад, у сфері переговорних практик, продажів, тайм-менеджменту. Другий тип бізнес-літератури — це історії успіху відомих підприємців. Зазвичай, вони дуже цікаві, але мало придатні до практичного застосування. Ділову літературу активно читає практично кожен, хто прагне саморозвитку й підвищення професіоналізму. Бізнес, маркетинг, діловий етикет, ведення переговорів, фінанси — тисячі й тисячі книг пропонують готові рішення, пояснення, інструкції і чек-листи. Значна частина читачів намагається брати обсягом, вважаючи, що секрет знань і навичок — в кількості прочитаних книг. Проте, найчастіше трапляється так, що окрім довгого списку прочитаної літератури, приводів пишатися більше немає чим — навички та знання не зявляються в потрібний момент, а геніальні поради забуваються після останнього розділу. Так, як же читати ділову літературу, щоб вона приносила користь? Підхід до читання бізнес-книг має істотно відрізнятися від читання художньої літератури. Набути практичну користь від сторінок можна в тому випадку, якщо прискіпливо підходити до вибору книг, фіксувати важливі ідеї і аналізувати матеріал після прочитання.  У цій статті, видавництво ділової літератури «Баланс Бізнес Букс» , ділиться фішками читання, які допоможуть отримувати максимальну користь з кожного нового твору. Лайфхак 1. Техніки для кращого візуального запамятовування. Книжкові Mind Map і метод SQ3R Всім знайома ситуація, коли в голові знаходиться безліч думок і цікавих ідей, але досить проблемно їх систематизувати для вирішення того чи іншого завдання. Саме в таких ситуаціях приходять на допомогу ментальні карти, які дозволяють розкласти все по поличках, створити відповідну структуру й побачити перед собою цілісну картину розв’язання проблеми. Mind Maps (ментальні карти) для книг — це інтелектуальні карти, які дозволяють краще зрозуміти і запамятати матеріал викладений в тій чи іншій бізнес-книзі, структурувати отримані знання і, при необхідності, швидко відновити в памяті зміст деяких моментів. Винахід англійського психолога Тоні Бьюзена, покликаний змусити людський мозок працювати швидше й продуктивніше.  Придбати очікувану новинку 2021 «Non-Bullshit Innovation. Радикальні ідеї від найпотужніших інтелектуалів світу» Вся інформація, що міститься в книзі, певним чином повязана між собою. Якщо виписати основні думки з тексту і стрілками позначити, як вони повязані одна з одною, то ви отримаєте ціліснішу картину, а якщо до цього ж зробити стрілки різнокольоровими, додати невеличкі візуальні картинки і піктограми, інформація запамятається краще, і перед вами зявиться структура всіх необхідних і важливих моментів книги. Приклад Mind Map книги «Победители никогда не лгут». Пропонуємо вам застосувати цей метод для візуального запамятовування матеріалу прочитаної книги. Наприклад, ви прочитали книгу, з якої почерпнули масив корисної для себе інформації, але з часом ви можете забути ті чи інші моменти. Тому, пропонуємо скласти книжкову ментальну карту для того, щоб через деякий час, не гортаючи всю книгу, а лише, оглянувши цю карту, ви могли оживити в памяті все, що було цікавим саме для вас.  Другий метод, що допомагає взяти від читання тексту максимальну користі — SQ3R — це абревіатура алгоритму роботи з інформацією, що складається з пяти кроків: Survey (оцінити), Question (поставити питання), Read (прочитати), Recall (згадати) і Review (переглянути). Він застосовується у випадках, коли ви читаєте не стільки для власного задоволення, скільки для справи — наприклад, в навчанні і самонавчанні, при опрацюванні спеціальної літератури або для того, щоб розібратися в якійсь важливій ​​професійній темі. На першому етапі потрібно поверхнево пройтись по змісту, пробігши очима по заголовкам і підзаголовкам, потім, сформулювати для себе конкретний перелік питань, які в результаті виникли. Після цього уважно прочитайте текст і за допомогою ключових фраз запишіть відповіді на ваші запитання. На останньому етапі потрібно переглянути свої записи і текст, звернувши увагу на ключові слова і ті моменти, які, як вам здається, ви не запамятали. Лайфхак 2. Бізнес-рубрикатор тематичних добірок Систематизувати і спланувати придбання ділової літератури вам допоможе бізнес-рубрикатор. Визначтеся з напрямами знань, які вам необхідно засвоїти або повторити, і складіть особистий бізнес-рубрикатор на прикладі ось такої таблички: НАПРЯМ КНИГИ АНАЛІЗ ПРОЧИТАНОГО    Менеджмент Прочитав книгу «Фирмы несущие любовь» Використовував кілька прийомів в управлінні, є кілька «смачних» цитат для постів в ФБ, написати відгук / рецензію Маркетинг Знайти книгу на тему маркетингових показників Запитати в знайомих, почитати профільні відгуки, подивитися в тематичних підбірках Якабу Стратегія Прочитав книгу «Стратегические ходы» Матеріал на стор. 120, 240, 255 буду постійно використовувати. Планую створити Mind Map для систематизації. Тайм-менеджмент Прочитав книгу «На работу за 60-секунд» Обговорити з колегами, поділитися ідеями. Ця проста табличка — ваш план корисного застосування прочитаного матеріалу! При бажанні ви можете дещо змінити таблицю: розширити, додати нові стовпці або систематизувати на свій розсуд. Лайфхак 3. Читайте хоча б по 30 хвилин на день! Читання бізнес-літератури не дає мозку розслаблятися! Якщо у вас немає можливості читати паперові книги, то слухайте короткі версії книг в аудіо форматі з обовязковим відбором для подальшого прочитання. Щодо кожної книги ведіть рубрикатор (див. лайфхак 2) та діліться інформацією з колегами й працівниками. Динаміку ефективності особистих змін можна відстежити через деякий час, озираючись на себе до прочитання останніх 30 книг. Ви обов’язково помітите, наскільки удосконалилась й виросла ваша компетентність у тому чи іншому питанні або галузі. Звичайно, це все працює тільки в сукупності з досвідом, та найголовніше — завжди тестувати й практикувати нові знання, а не читати заради галочки. Лайфхак 4. Обговорюйте книги Ви памятаєте відчуття, коли дочитавши книгу, у вас зявляється бажання обговорити її з рідними або друзями? Не зупиняйте себе, адже це ще одна сторона активного читання. Влаштуйте обовязковий книжковий клуб для всієї команди! Командні обговорення, дискусії на тему прочитаних книг — це чудова нагода поспілкуватися в невимушеній атмосфері зі своїми колегами або підлеглими. Таке обговорення не тільки додає психологічного задоволення, але й допомагає зблизитися з командою, почути ідеї або вирішити якусь проблему. Лайфхак 5. Використовуйте прочитані книги для просування особистого бренду Успішний образ ділової людини складається не тільки з бездоганного зовнішнього вигляду, це низка професійних якостей, навичок і умінь. Тому, щоб домогтись успіху у своїй справі та мати репутацію розумної, надійної і організованої людини, потрібно вміло поєднувати в собі важливі складові бізнес-іміджу. Кількість якісно прочитаних книг впливає на враження, що ви справляєте в колі ділового спілкування, виділяє як фахівця у своїй галузі, підвищуючи ваш авторитет. Обговорення тих чи інших бізнес-книг, наприклад, у соціальних мережах, допомагає знайти однодумців в команду, адже якщо людина прочитала ту ж саму книгу — вона буде розуміти принципи, якими ви керуєтеся, що, можливо, стане фундаментом ваших успішних професійних взаємин. Начитаність в епоху діджиталізаціі є досить рідкісним явищем, тому любов до читання, знання різноманітної літератури й розуміння прочитаного може стати вашою конкурентною перевагою. Читаючи, ви стаєте більш спокійним, приймаєте рішення більш зважено й ретельніше  підбираєте коло спілкування. Інтелект завжди стоятиме в основі розвитку, і кожна прочитана книга — це нова цеглина в розбудові вашого успіху! Отже, запрошуємо всіх до корисного і продуктивного читання. А найактуальнішу бізнесову літературуви можете придбати у видавництва «Баланс Бізнес Букс».

Весь сегмент бізнес-літератури можна розділити на два типи. До першого належать книги, які дають прикладні знання і рекомендації, наприклад, у сфері переговорних практик, продажів, тайм-менеджменту. Другий тип бізнес-літератури це історії успіху відомих підприємців. Зазвичай, вони дуже цікаві, але мало придатні до практичного застосування.

Ділову літературу активно читає практично кожен, хто прагне саморозвитку й підвищення професіоналізму. Бізнес, маркетинг, діловий етикет, ведення переговорів, фінанси — тисячі й тисячі книг пропонують готові рішення, пояснення, інструкції і чек-листи. Значна частина читачів намагається брати обсягом, вважаючи, що секрет знань і навичок — в кількості прочитаних книг. Проте, найчастіше трапляється так, що окрім довгого списку прочитаної літератури, приводів пишатися більше немає чим — навички та знання не з’являються в потрібний момент, а геніальні поради забуваються після останнього розділу.

Так, як же читати ділову літературу, щоб вона приносила користь? Підхід до читання бізнес-книг має істотно відрізнятися від читання художньої літератури. Набути практичну користь від сторінок можна в тому випадку, якщо прискіпливо підходити до вибору книг, фіксувати важливі ідеї і аналізувати матеріал після прочитання. 

У цій статті, видавництво ділової літератури «Баланс Бізнес Букс» , ділиться фішками читання, які допоможуть отримувати максимальну користь з кожного нового твору.

Лайфхак 1

Техніки для кращого візуального запам’ятовування. Книжкові Mind Map і метод SQ3R

Всім знайома ситуація, коли в голові знаходиться безліч думок і цікавих ідей, але досить проблемно їх систематизувати для вирішення того чи іншого завдання. Саме в таких ситуаціях приходять на допомогу ментальні карти, які дозволяють розкласти все по поличках, створити відповідну структуру й побачити перед собою цілісну картину розв’язання проблеми.

Mind Maps (ментальні карти) для книг — це інтелектуальні карти, які дозволяють краще зрозуміти і запам’ятати матеріал викладений в тій чи іншій бізнес-книзі, структурувати отримані знання і, при необхідності, швидко відновити в пам’яті зміст деяких моментів. Винахід англійського психолога Тоні Бьюзена, покликаний змусити людський мозок працювати швидше й продуктивніше. 

Придбати очікувану новинку 2021 «Non-Bullshit Innovation. Радикальні ідеї від найпотужніших інтелектуалів світу»

Вся інформація, що міститься в книзі, певним чином пов’язана між собою. Якщо виписати основні думки з тексту і стрілками позначити, як вони пов’язані одна з одною, то ви отримаєте ціліснішу картину, а якщо до цього ж зробити стрілки різнокольоровими, додати невеличкі візуальні картинки і піктограми, інформація запам’ятається краще, і перед вами з’явиться структура всіх необхідних і важливих моментів книги.

Приклад Mind Map книги «Победители никогда не лгут».

Пропонуємо вам застосувати цей метод для візуального запам’ятовування матеріалу прочитаної книги. Наприклад, ви прочитали книгу, з якої почерпнули масив корисної для себе інформації, але з часом ви можете забути ті чи інші моменти. Тому, пропонуємо скласти книжкову ментальну карту для того, щоб через деякий час, не гортаючи всю книгу, а лише, оглянувши цю карту, ви могли оживити в пам’яті все, що було цікавим саме для вас. 

Другий метод, що допомагає взяти від читання тексту максимальну користі — SQ3R — це абревіатура алгоритму роботи з інформацією, що складається з п’яти кроків: Survey (оцінити), Question (поставити питання), Read (прочитати), Recall (згадати) і Review (переглянути).

Він застосовується у випадках, коли ви читаєте не стільки для власного задоволення, скільки для справи — наприклад, в навчанні і самонавчанні, при опрацюванні спеціальної літератури або для того, щоб розібратися в якійсь важливій ​​професійній темі.

На першому етапі потрібно поверхнево пройтись по змісту, пробігши очима по заголовкам і підзаголовкам, потім, сформулювати для себе конкретний перелік питань, які в результаті виникли. Після цього уважно прочитайте текст і за допомогою ключових фраз запишіть відповіді на ваші запитання. На останньому етапі потрібно переглянути свої записи і текст, звернувши увагу на ключові слова і ті моменти, які, як вам здається, ви не запам’ятали.

Лайфхак 2

Бізнес-рубрикатор тематичних добірок

Систематизувати і спланувати придбання ділової літератури вам допоможе бізнес-рубрикатор. Визначтеся з напрямами знань, які вам необхідно засвоїти або повторити, і складіть особистий бізнес-рубрикатор на прикладі ось такої таблички:

НАПРЯМ

КНИГИ

АНАЛІЗ ПРОЧИТАНОГО   

Менеджмент

Прочитав книгу «Фирмы несущие любовь»

Використовував кілька прийомів в управлінні, є кілька «смачних» цитат для постів в ФБ, написати відгук / рецензію

Маркетинг

Знайти книгу на тему маркетингових показників

Запитати в знайомих, почитати профільні відгуки, подивитися в тематичних підбірках Якабу

Стратегія

Прочитав книгу «Стратегические ходы»

Матеріал на стор. 120, 240, 255 буду постійно використовувати. Планую створити Mind Map для систематизації.

Тайм-менеджмент

Прочитав книгу «На работу за 60-секунд»

Обговорити з колегами, поділитися ідеями.

Ця проста табличка — ваш план корисного застосування прочитаного матеріалу! При бажанні ви можете дещо змінити таблицю: розширити, додати нові стовпці або систематизувати на свій розсуд.

Лайфхак 3

Читайте хоча б по 30 хвилин на день!

Читання бізнес-літератури не дає мозку розслаблятися! Якщо у вас немає можливості читати паперові книги, то слухайте короткі версії книг в аудіо форматі з обов’язковим відбором для подальшого прочитання. Щодо кожної книги ведіть рубрикатор (див. лайфхак 2) та діліться інформацією з колегами й працівниками. Динаміку ефективності особистих змін можна відстежити через деякий час, озираючись на себе до прочитання останніх 30 книг. Ви обов’язково помітите, наскільки удосконалилась й виросла ваша компетентність у тому чи іншому питанні або галузі. Звичайно, це все працює тільки в сукупності з досвідом, та найголовніше — завжди тестувати й практикувати нові знання, а не читати заради галочки.

Лайфхак 4

Обговорюйте книги

Ви пам’ятаєте відчуття, коли дочитавши книгу, у вас з’являється бажання обговорити її з рідними або друзями? Не зупиняйте себе, адже це ще одна сторона активного читання.

Влаштуйте обов’язковий книжковий клуб для всієї команди!

Командні обговорення, дискусії на тему прочитаних книг — це чудова нагода поспілкуватися в невимушеній атмосфері зі своїми колегами або підлеглими. Таке обговорення не тільки додає психологічного задоволення, але й допомагає зблизитися з командою, почути ідеї або вирішити якусь проблему.

Лайфхак 5

Використовуйте прочитані книги для просування особистого бренду

Успішний образ ділової людини складається не тільки з бездоганного зовнішнього вигляду, це низка професійних якостей, навичок і умінь. Тому, щоб домогтись успіху у своїй справі та мати репутацію розумної, надійної і організованої людини, потрібно вміло поєднувати в собі важливі складові бізнес-іміджу.

Кількість якісно прочитаних книг впливає на враження, що ви справляєте в колі ділового спілкування, виділяє як фахівця у своїй галузі, підвищуючи ваш авторитет.

Обговорення тих чи інших бізнес-книг, наприклад, у соціальних мережах, допомагає знайти однодумців в команду, адже якщо людина прочитала ту ж саму книгу — вона буде розуміти принципи, якими ви керуєтеся, що, можливо, стане фундаментом ваших успішних професійних взаємин.

Начитаність в епоху діджиталізаціі є досить рідкісним явищем, тому любов до читання, знання різноманітної літератури й розуміння прочитаного може стати вашою конкурентною перевагою.

Читаючи, ви стаєте більш спокійним, приймаєте рішення більш зважено й ретельніше  підбираєте коло спілкування. Інтелект завжди стоятиме в основі розвитку, і кожна прочитана книга — це нова цеглина в розбудові вашого успіху!

Отже, запрошуємо всіх до корисного і продуктивного читання. А найактуальнішу бізнесову літературуви можете придбати у видавництва «Баланс Бізнес Букс».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: