Президент підписав ЗУ про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів

05/ 02/ 2019

Вчора, 4 лютого Президент підписав ЗУ «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Закон покликаний забезпечити високий рівень захисту здоров’я та інтересів споживачів. Документом визначаються прогресивні вимоги до інформації про харчові продукти, тож це допоможе споживачу здійснювати свідомий вибір харчових продуктів.

Оксана Жаркова Координатор Харчового комітету
Закон є кроком вперед в питанні інформування споживачів про харчову продукцію, її якість, склад тощо. Він забезпечить виконання Україною взятих на себе зобов’язань в рамках Угоди про Асоціацію та допоможе привести законодавство України у відповідність до законодавства ЄС. І від цього виграють як споживачі, так і оператори ринку.

Серед ключових новацій, прописуються обов’язки операторів ринку харчових продуктів. Окреслюються особливості маркування та державного контролю щодо харчової продукції (розмір обов’язкової інформації на маркуванні має бути не менше 1,2 мм для стандартних упаковок). Встановлюється, яку саме обов’язкову інформацію треба зазначати для малих за розміром товарів, щоб уникнути нагромадження етикетки. Впроваджується регламентація вимог щодо надання інформації про алергени (виділення шрифтом, стилем або кольором у переліку інгредієнтів). Також міститься норма щодо маркування продукції з або без ГМО згідно діючого законодавства. Так, нещодавно позначкою «Без ГМО» маркувалась уся продукція, яка навіть апріорі не містила ГМО, наприклад вода.

В той же час, розмежовано поняття «мінімальний термін придатності» та «вжити до». Відтепер, для продукції з необмеженим терміном придатності немає потреби писати дані фрази, а відповідно, надавати непотрібну інформацію.

Для молочної продукції законодавчо закріплено визначення терміну «натуральний».

Підписаним законом в 4 рази посилюється відповідальність операторів ринку харчових продуктів, що відповідають за інформацію про харчові продукти, за введення споживачів в оману. 

Передбачено, що будь-які зміни щодо маркування набуватимуть чинності через 2 роки. Це дасть можливість та час бізнесу якісно внести відповідні зміни в маркування і не створюватиме колапсів у роботі.

Європейської Бізнес Асоціації вітає підписання даного Закону. Бізнес-спільнота дякує експертам та представникам органів державної влади, які долучились до його розробки.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: