fbpx

Позиція бізнесу щодо закону про Бюро економічної безпеки

30/ 01/ 2021
  28 січня Верховна Рада у 2 читанні проголосувала за створення Бюро економічної безпеки. Наразі ще бізнес не бачив фінально прийнятого документу. Однак, попередню версія, яку спільнота аналізувала між 1 та 2 читанням, бізнес категорично не підтримує. Так, вітаючи  спроби зменшити кількість органів, які можуть чинити тиск на бізнес - ми все ж не поділяємо нестримного оптимізму, подекуди, демонстрованого, наприклад, в соціальних мережах. Ба більше, ми маємо небезпідставні побоювання щодо недосягнення поставленої мети та, фактично, створення додаткового органу тиску на бізнес або органу, який, на жаль, не матиме функціоналу, для аналітичного розслідування та упередження економічних злочинів на заміну Податкової поліції, що закладався на початку обговорення. Водночас, наразі у бізнесу є кілька коментарів та пересторог: Як зазначалось раніше, остаточної версії ще немає – тож варто все-таки дочекатись фінальної публікації та сподіватись, що туди було внесено поправки, запропоновані бізнесом між 1 та 2 читанням. Закон про БЕБ занадто рамковий і оцінювати його ефект (як позитивний, так і негативний) до прийняття законодавчих актів, тісно з ним пов’язаних, таких як зміни до Кримінального кодексу і Кримінально-процесуальний кодексу, може бути зарано. Паралельно існує законопроєкт №4090, який повертає податкову міліцію з попередніми функціями та методами роботи, що наштовхує на думку про створення БЕБ як додаткового органу тиску на бізнес. До того ж, у Європейської Бізнес Асоціації була низка зауважень до другого читання. Про них йдеться нижче. Так, хоча документом і пропонується створити Бюро економічної безпеки як орган, метою якого буде виявлення та розслідування кримінальних правопорушень економічного характеру, на думку експертів Асоціації, зазначена мета не має нічого спільного зі змістом положень цього документу. Натомість створення органу у запропонованому форматі може посилити недовіру бізнесу та інвесторів до правоохоронних органів. Адже, перш за все, не визначено чітко, які саме категорії економічних злочинів має розслідувати БЕБ. Натомість застосовуються доволі широкі формулювання, які можуть по-різному трактуватися. По-друге, гранична чисельність співробітників БЕБ, яка наразі передбачена у 4 тисячі осіб, є доволі високою та необґрунтованою. По-третє, існує ризик, що БЕБ сприйматиметься у якості оновленої податкової міліції, а не якісно нового аналітичного органу. По-четверте, документ містить неузгоджені положення стосовно процедури призначення керівника БЕБ, що створює ризик вибору недостатньо професійного чи доброчесного кандидата на цю посаду, тощо. Бізнес вважає, що робота нового органу має базуватися на таких принципах як політична та операційна незалежність, фокусі на аналітичній функції, демілітаризації, прозорому відборі керівництва і персоналу, контролі з боку громадськості та наглядових органів, підвищенні відповідальності за неправомірні дії. Водночас, прийнятий закон навряд чи створить такий орган. Однак, бізнес із нетерпінням очікуватиме публікації тексту документу, аби розуміти, що саме було прийнято і опісля дати реальну та виважену оцінку. Водночас, Європейська Бізнес Асоціація продовжуватиме неухильно стояти на сторожі захисту інтересів законного бізнесу. Сподіваємось, країні вдасться уникнути створення чергового монстра для бізнесу!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

28 січня Верховна Рада у 2 читанні проголосувала за створення Бюро економічної безпеки. Наразі ще бізнес не бачив фінально прийнятого документу. Однак, попередню версія, яку спільнота аналізувала між 1 та 2 читанням, бізнес категорично не підтримує.

Так, вітаючи  спроби зменшити кількість органів, які можуть чинити тиск на бізнес – ми все ж не поділяємо нестримного оптимізму, подекуди, демонстрованого, наприклад, в соціальних мережах.

Ба більше, ми маємо небезпідставні побоювання щодо недосягнення поставленої мети та, фактично, створення додаткового органу тиску на бізнес або органу, який, на жаль, не матиме функціоналу, для аналітичного розслідування та упередження економічних злочинів на заміну Податкової поліції, що закладався на початку обговорення. Водночас, наразі у бізнесу є кілька коментарів та пересторог:

  1. Як зазначалось раніше, остаточної версії ще немає – тож варто все-таки дочекатись фінальної публікації та сподіватись, що туди було внесено поправки, запропоновані бізнесом між 1 та 2 читанням.
  2. Закон про БЕБ занадто рамковий і оцінювати його ефект (як позитивний, так і негативний) до прийняття законодавчих актів, тісно з ним пов’язаних, таких як зміни до Кримінального кодексу і Кримінально-процесуальний кодексу, може бути зарано.
  3. Паралельно існує законопроєкт №4090, який повертає податкову міліцію з попередніми функціями та методами роботи, що наштовхує на думку про створення БЕБ як додаткового органу тиску на бізнес.
  4. До того ж, у Європейської Бізнес Асоціації була низка зауважень до другого читання. Про них йдеться нижче.

Так, хоча документом і пропонується створити Бюро економічної безпеки як орган, метою якого буде виявлення та розслідування кримінальних правопорушень економічного характеру, на думку експертів Асоціації, зазначена мета не має нічого спільного зі змістом положень цього документу. Натомість створення органу у запропонованому форматі може посилити недовіру бізнесу та інвесторів до правоохоронних органів. Адже, перш за все, не визначено чітко, які саме категорії економічних злочинів має розслідувати БЕБ. Натомість застосовуються доволі широкі формулювання, які можуть по-різному трактуватися. По-друге, гранична чисельність співробітників БЕБ, яка наразі передбачена у 4 тисячі осіб, є доволі високою та необґрунтованою. По-третє, існує ризик, що БЕБ сприйматиметься у якості оновленої податкової міліції, а не якісно нового аналітичного органу. По-четверте, документ містить неузгоджені положення стосовно процедури призначення керівника БЕБ, що створює ризик вибору недостатньо професійного чи доброчесного кандидата на цю посаду, тощо.

Бізнес вважає, що робота нового органу має базуватися на таких принципах як політична та операційна незалежність, фокусі на аналітичній функції, демілітаризації, прозорому відборі керівництва і персоналу, контролі з боку громадськості та наглядових органів, підвищенні відповідальності за неправомірні дії. Водночас, прийнятий закон навряд чи створить такий орган.

Однак, бізнес із нетерпінням очікуватиме публікації тексту документу, аби розуміти, що саме було прийнято і опісля дати реальну та виважену оцінку. Водночас, Європейська Бізнес Асоціація продовжуватиме неухильно стояти на сторожі захисту інтересів законного бізнесу. Сподіваємось, країні вдасться уникнути створення чергового монстра для бізнесу!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: