fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Підвищення контролю за діяльністю АРМА

31/ 08/ 2023
  Автор: Олександр Чорнуха, адвокат Dynasty law & investment Непрозорі процедури визначення управителів для активів, переданих в управління АРМА, випадки економічно неефективного продажу таких активів, затримки із визначення управителів та передачі їм арештованих на території України активів, імовірно пов’язаних із російською федерацією призводять не лише до відсутності надходжень до державного бюджету та втрати робочих місць, але і до загрози виникнення додаткових фінансових зобовязань для державного бюджету у звязку із необхідністю компенсації власнику втраченої вартості активів, у разі виправдувальних вироків суду або скасування відповідних арештів цих активів. Як встановила Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України у володінні АРМА знаходиться до тисячі активів на суму 80 мільярдів гривень. При тому за 2022 рік АРМА уклала лише 10 договорів управління активами. Тим самим АРМА напрацювала за 2022 рік доходів на 34 мільйони гривень в бюджет України та витрати склали 748 мільйонів гривень, що вказує на дискусійну результативність роботи за 2022 рік. Наразі Верховна рада України розглядає законопроект завдання якого є вдосконалення механізму зовнішнього незалежного контролю за роботою АРМА, у тому числі як механізму підзвітності керівника АРМА, а також встановлення гарантій відкритості державного реєстру активів у кримінальному провадженні на які накладено арешт. Зміни щодо даного закону передбачають процедури створення та контроль роботи комісії із зовнішньої незалежної оцінки результативної діяльності агентства з розшуку та менеджменту активів. Що стосується складу комісії, то замість трьох осіб, склад комісії збільшиться до шести осіб, яких будуть визначати Кабінетом Міністрів України відповідно до взаємної пропозиції міжнародних організацій три особи та по одній особі від Генерального прокурора, керівника Державної служби фінансового моніторингу України, Директора НАБУ. Прийняття законопроекту дозволить підвищити контроль за ефективністю діяльності АРМА, створить належні умови для відкритості та підзвітності його діяльності та можливо змінить на найкращі показники роботи агенства.

Автор: Олександр Чорнуха, адвокат Dynasty law & investment

Непрозорі процедури визначення управителів для активів, переданих в управління АРМА, випадки економічно неефективного продажу таких активів, затримки із визначення управителів та передачі їм арештованих на території України активів, імовірно пов’язаних із російською федерацією призводять не лише до відсутності надходжень до державного бюджету та втрати робочих місць, але і до загрози виникнення додаткових фінансових зобов’язань для державного бюджету у зв’язку із необхідністю компенсації власнику втраченої вартості активів, у разі виправдувальних вироків суду або скасування відповідних арештів цих активів.

Як встановила Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України у володінні АРМА знаходиться до тисячі активів на суму 80 мільярдів гривень. При тому за 2022 рік АРМА уклала лише 10 договорів управління активами. Тим самим АРМА напрацювала за 2022 рік доходів на 34 мільйони гривень в бюджет України та витрати склали 748 мільйонів гривень, що вказує на дискусійну результативність роботи за 2022 рік.

Наразі Верховна рада України розглядає законопроект завдання якого є вдосконалення механізму зовнішнього незалежного контролю за роботою АРМА, у тому числі як механізму підзвітності керівника АРМА, а також встановлення гарантій відкритості державного реєстру активів у кримінальному провадженні на які накладено арешт.

Зміни щодо даного закону передбачають процедури створення та контроль роботи комісії із зовнішньої незалежної оцінки результативної діяльності агентства з розшуку та менеджменту активів.

Що стосується складу комісії, то замість трьох осіб, склад комісії збільшиться до шести осіб, яких будуть визначати Кабінетом Міністрів України відповідно до взаємної пропозиції міжнародних організацій три особи та по одній особі від Генерального прокурора, керівника Державної служби фінансового моніторингу України, Директора НАБУ.

Прийняття законопроекту дозволить підвищити контроль за ефективністю діяльності АРМА, створить належні умови для відкритості та підзвітності його діяльності та можливо змінить на найкращі показники роботи агенства.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: