fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Марка акцизного податку навряд є інструментом боротьби з фальсифікованим алкоголем

10/ 04/ 2019
  Європейська Бізнес Асоціація наголошує на необхідності скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу. Так, згідно з українським законодавством, під категорію алкогольних напоїв, на які треба наносити марку підпадають усі напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% обємних одиниць. Водночас, в питанні акцизу у бізнеса виникає питання щодо виноробної продукції, на якій зазначено акциз навіть не у копійках, а у десятих долях. Причиною цього є ставка акцизного податку на деякі вина. Адже згідно з Податковим кодексом (ст. 215), неігристі вина, сусло виноградне тощо, міцність яких вища за 1,2 %, але не більше 15 % оподатковуються за ставкою 0,01 грн за літр. При цьому вартість самої марки становить 0,19 грн за 1 шт. Проте, окрім витрат на виготовлення марки, наприклад, імпортери алкогольних напоїв несуть витрати на пересилання марок за кордон для нанесення на пляшки, а також на безпосереднє нанесення марки. Так, за підрахунками компаній-членів Асоціації на 1 грн сплаченого акцизного податку припадає 278,6 грн додаткових витрат бізнесу. Причому, основна частина не надходить до бюджету України, а залишається за кордоном.   Разом з тим, згідно з Регламентом ЄС 110/2008 щодо маркування та захисту найменування місць походження  спиртних напоїв, який підлягає адаптації українською стороною, напої, за кодами  УКТЗЕД 2203 (пиво із солоду), 2204 (вина виноградні тощо), 2205 (вермут тощо), 2206 (сидр тощо) і  2207 (спирт етиловий, неденатурований, з концентрацiєю спирту 80 об.% або бiльше тощо), не вважаються спиртними напоями. Отже, і на території України контроль за якістю такої продукції має відбуватись не за допомогою наявності марки акцизного податку, а Держпродспоживслужбою та ДФС – відповідно до загального законодавства про безпечність продукції. Окрім цього, необхідно звернути увагу, на те, що без марок акцизного податку на сьогодні відбувається обіг продукції з вмістом спирту до 8,5% (адже на цю продукцію акцизна марка не наноситься). І, при цьому, контроль безпечності такої продукції здійснюється. Тож цілком доцільно запровадити таку ж логіку для продукції, вказаної в ст. 215 Податкового кодексу, тобто міцністю  від 1,2 %, але не більше 15 %. Щоб прозорий бізнес, який і так сплачує всі податки, не ніс не логічні податкові навантаження, які, до того ж, йдуть не на користь державного бюджету і споживачів. Бізнес-спільнота наголошує на необхідності скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу. Для цього потрібно внести зміни до Податкового кодексу (ст.226). Відповідні пропозиції бізнес вже надав Уряду. Сподіваємось, найближчим часом їх буде враховано. Довідково Відповідно до постанови № 1251, на кожну марку мають наноситись наступні реквізити: 1) слова УКРАЇНА, МАРКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ. 2) Що саме маркується: АВ ЛГП-  алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція) АВ ВП,  - алкоголь вітчизняний (виноробна продукція) АІ ЛГП - алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція) АІ ВП, - алкоголь імпортний (виноробна продукція) 3) Індекс регіону України (згідно з додатком), що відповідає місцезнаходженню виробника продукції, позначений двома цифрами (для маркування вітчизняної продукції). 4) Серія з 4 літер і шестизначний номер. 5) Два двозначних числа (місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв) або двозначне та однозначне числа (рік і квартал, у якому вироблено марки для тютюнових виробів). 6) Через скісну риску та сума акцизного податку (для алкогольних напоїв), сплаченого за одиницю продукції, з точністю до тисячного знака.

Європейська Бізнес Асоціація наголошує на необхідності скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу.

Так, згідно з українським законодавством, під категорію алкогольних напоїв, на які треба наносити марку підпадають усі напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об’ємних одиниць.

Водночас, в питанні акцизу у бізнеса виникає питання щодо виноробної продукції, на якій зазначено акциз навіть не у копійках, а у десятих долях. Причиною цього є ставка акцизного податку на деякі вина. Адже згідно з Податковим кодексом (ст. 215), неігристі вина, сусло виноградне тощо, міцність яких вища за 1,2 %, але не більше 15 % оподатковуються за ставкою 0,01 грн за літр.

При цьому вартість самої марки становить 0,19 грн за 1 шт. Проте, окрім витрат на виготовлення марки, наприклад, імпортери алкогольних напоїв несуть витрати на пересилання марок за кордон для нанесення на пляшки, а також на безпосереднє нанесення марки. Так, за підрахунками компаній-членів Асоціації на 1 грн сплаченого акцизного податку припадає 278,6 грн додаткових витрат бізнесу. Причому, основна частина не надходить до бюджету України, а залишається за кордоном.  

Разом з тим, згідно з Регламентом ЄС 110/2008 щодо маркування та захисту найменування місць походження  спиртних напоїв, який підлягає адаптації українською стороною, напої, за кодами  УКТЗЕД 2203 (пиво із солоду), 2204 (вина виноградні тощо), 2205 (вермут тощо), 2206 (сидр тощо) і  2207 (спирт етиловий, неденатурований, з концентрацiєю спирту 80 об.% або бiльше тощо), не вважаються спиртними напоями. Отже, і на території України контроль за якістю такої продукції має відбуватись не за допомогою наявності марки акцизного податку, а Держпродспоживслужбою та ДФС – відповідно до загального законодавства про безпечність продукції.

Окрім цього, необхідно звернути увагу, на те, що без марок акцизного податку на сьогодні відбувається обіг продукції з вмістом спирту до 8,5% (адже на цю продукцію акцизна марка не наноситься). І, при цьому, контроль безпечності такої продукції здійснюється. Тож цілком доцільно запровадити таку ж логіку для продукції, вказаної в ст. 215 Податкового кодексу, тобто міцністю  від 1,2 %, але не більше 15 %. Щоб прозорий бізнес, який і так сплачує всі податки, не ніс не логічні податкові навантаження, які, до того ж, йдуть не на користь державного бюджету і споживачів.

Бізнес-спільнота наголошує на необхідності скасувати марку акцизного податку на винах, де вартість самої марки у 19 разів перевищує ставку акцизу. Для цього потрібно внести зміни до Податкового кодексу (ст.226). Відповідні пропозиції бізнес вже надав Уряду. Сподіваємось, найближчим часом їх буде враховано.

Довідково

Відповідно до постанови № 1251, на кожну марку мають наноситись наступні реквізити:

1) слова “УКРАЇНА”, “МАРКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ”.

2) Що саме маркується:

  • “АВ ЛГП”-  “алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)”
  • “АВ ВП”,  – “алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)”
  • “АІ ЛГП” – “алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)”
  • “АІ ВП”, – “алкоголь імпортний (виноробна продукція)”

3) Індекс регіону України (згідно з додатком), що відповідає місцезнаходженню виробника продукції, позначений двома цифрами (для маркування вітчизняної продукції).

4) Серія з 4 літер і шестизначний номер.

5) Два двозначних числа (місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв) або двозначне та однозначне числа (рік і квартал, у якому вироблено марки для тютюнових виробів).

6) Через скісну риску та сума акцизного податку (для алкогольних напоїв), сплаченого за одиницю продукції, з точністю до тисячного знака.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: