fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

HR-тренди 2023 – яким буде майбутнє HR, враховуючи наслідкі пандемії для сфери праці

08/ 04/ 2021
  Тетяна Земляна. Marketing & HR Manager в Accountor Ukraine Наприкінці 2020 року Accountor Group та Університет прикладних наук Хааг-Хелія розпочали дослідження, метою якого було вивчити вплив міжнародних, соціальних, економічних і ділових змін на організації, а також на роботу та роль HR в різних компаніях. У дослідженні взяли участь 176 HR-фахівців, яких було опитано щодо їхных поглядів на поточний стан їх компаній та думок про те, як все може змінитися в наступні три роки. Пропонуємо Вашій увазі пять тенденцій в галузі управління персоналом, які в найближчі роки, як очікується, будуть посилюватися. Тенденція 1. Відповідальність і сталий розвиток - явища не нові, проте дослідження показують, що в найближчі роки їх важливість дедалі зростатиме. 79% респондентів вважають, що зросте значення відповідальності як цінності в бізнесі. Цей показник на 9% більше, ніж в минулому році. Вплив сталого розвитку в компаніях стає сильнішим у всіх областях (економічній, екологічній, соціальній й гуманітарній) у порівнянні з результатами торішнього дослідження. Тенденція 2. Дистанційну роботу було впроваджено в багатьох компаніях у 2020 році через винятковість ситуації з COVID19. 84 з 108 респондентів, які відповіли на відкрите питання, відзначили, що віддалена робота в компаніях тільки посилюється, і вважають, що ця тенденція продовжуватиметься у майбутньому. Цікаво, що за оцінками половини респондентів, віддалена робота тільки збільшить продуктивність праці протягом 2-3 років. Особливо це стосується невеликих компаній з менш ніж 50 співробітниками. HR-фахівці вважають, що продуктивність віддаленої роботи зросте та позитивно вплине на гнучкість робочого процесу в найближчі роки. Тенденція 3. Самостійність - найважливіша тенденція в трудовому процесі. На практиці це виглядає так, що більше відповідальності перекладатиметься на окремих осіб і команди. Результати опитування показують, що можливості впливу співробітників на бізнес-процеси в компаніях в найближчому майбутньому збільшаться – зокрема, персонал зможе більше впливати на систематизацію роботи, розвиток систем і організаційні зміни. З іншого боку, експерти вважають, що розширення прав і можливостей персоналу найбільше вплинуть на методи роботи і практики зворотного звязку. Тим часом, все більш важливу роль відіграє розвиток власних навичок. 76% респондентів вважають, що відповідальність співробітників за самоосвіту також зросте, як і зростатиме підтримка самозайнятості співробітників. Тенденція 4. Цифровізація. Пандемія прискорила перехід до цифровізації в багатьох компаніях. Розвиток цифровізації, автоматизації та робототехніки вплине на роботу HR протягом 2-3 років. Безумовно, це полегшить повсякденну працю за рахунок виключення ручних операцій, оптимізації і прискорення процесів та обробки даних. Ця тенденція, в свою чергу, вивільняє можливості в HR-сфері для таких процесів як планування, коучинг і розвиток, одночасно змінюючи роль HR. Також, значно розширює можливості процесу найму персоналу використання соціальних мереж. Використання соціальних мереж, безперечно, також є важливим фактором у  створенні іміджу роботодавця. Тенденція 5. Найважливіша інформація в організаціях переміщується на електронні платформи. Істотна відмінність від результатів опитування попереднього року полягає в тому, що найбільш важливим джерелом інформації для організації, на думку респондентів, є вже не людина, а електронна платформа. В ході опитування, проведеного в 2019 році, 88% респондентів вважали, що найбільш важлива інформація про організацію, як і раніше, знаходиться у людей. За даними нового опитування, 86% респондентів вважають, що найважливіша інформація в компанії все частіше зберігається на електронних платформах. Отже, 2020 рік був у багатьох відношеннях винятковим. Пандемія швидко змінила повсякденне життя людей, підприємств і організацій. Проте, майже будь-яка криза відкриває двері для нових можливостей та сфер, які розвиватимуться у майбутньому. Позитивні наслідки цієї останньої кризи – це цифровізація, підвищення готовності до змін, більш активне обговорення цінностей та підвищення довіри до HR. Наразі всі ці фактори є важливішими, ніж будь-коли раніше.

Тетяна Земляна

Marketing & HR Manager в Accountor Ukraine

Наприкінці 2020 року Accountor Group та Університет прикладних наук Хааг-Хелія розпочали дослідження, метою якого було вивчити вплив міжнародних, соціальних, економічних і ділових змін на організації, а також на роботу та роль HR в різних компаніях.

У дослідженні взяли участь 176 HR-фахівців, яких було опитано щодо їхных поглядів на поточний стан їх компаній та думок про те, як все може змінитися в наступні три роки.

Пропонуємо Вашій увазі п’ять тенденцій в галузі управління персоналом, які в найближчі роки, як очікується, будуть посилюватися.

Тенденція 1.

Відповідальність і сталий розвиток – явища не нові, проте дослідження показують, що в найближчі роки їх важливість дедалі зростатиме.

79% респондентів вважають, що зросте значення відповідальності як цінності в бізнесі. Цей показник на 9% більше, ніж в минулому році. Вплив сталого розвитку в компаніях стає сильнішим у всіх областях (економічній, екологічній, соціальній й гуманітарній) у порівнянні з результатами торішнього дослідження.

Тенденція 2.

Дистанційну роботу було впроваджено в багатьох компаніях у 2020 році через винятковість ситуації з COVID19.

84 з 108 респондентів, які відповіли на відкрите питання, відзначили, що віддалена робота в компаніях тільки посилюється, і вважають, що ця тенденція продовжуватиметься у майбутньому.

Цікаво, що за оцінками половини респондентів, віддалена робота тільки збільшить продуктивність праці протягом 2-3 років. Особливо це стосується невеликих компаній з менш ніж 50 співробітниками. HR-фахівці вважають, що продуктивність віддаленої роботи зросте та позитивно вплине на гнучкість робочого процесу в найближчі роки.

Тенденція 3.

Самостійність – найважливіша тенденція в трудовому процесі. На практиці це виглядає так, що більше відповідальності перекладатиметься на окремих осіб і команди.

Результати опитування показують, що можливості впливу співробітників на бізнес-процеси в компаніях в найближчому майбутньому збільшаться – зокрема, персонал зможе більше впливати на систематизацію роботи, розвиток систем і організаційні зміни.

З іншого боку, експерти вважають, що розширення прав і можливостей персоналу найбільше вплинуть на методи роботи і практики зворотного зв’язку.

Тим часом, все більш важливу роль відіграє розвиток власних навичок.

76% респондентів вважають, що відповідальність співробітників за самоосвіту також зросте, як і зростатиме підтримка самозайнятості співробітників.

Тенденція 4.

Цифровізація. Пандемія прискорила перехід до цифровізації в багатьох компаніях.

Розвиток цифровізації, автоматизації та робототехніки вплине на роботу HR протягом 2-3 років. Безумовно, це полегшить повсякденну працю за рахунок виключення ручних операцій, оптимізації і прискорення процесів та обробки даних.

Ця тенденція, в свою чергу, вивільняє можливості в HR-сфері для таких процесів як планування, коучинг і розвиток, одночасно змінюючи роль HR.

Також, значно розширює можливості процесу найму персоналу використання соціальних мереж. Використання соціальних мереж, безперечно, також є важливим фактором у  створенні іміджу роботодавця.

Тенденція 5.

Найважливіша інформація в організаціях переміщується на електронні платформи.

Істотна відмінність від результатів опитування попереднього року полягає в тому, що найбільш важливим джерелом інформації для організації, на думку респондентів, є вже не людина, а електронна платформа.

В ході опитування, проведеного в 2019 році, 88% респондентів вважали, що найбільш важлива інформація про організацію, як і раніше, знаходиться у людей.

За даними нового опитування, 86% респондентів вважають, що найважливіша інформація в компанії все частіше зберігається на електронних платформах.

Отже, 2020 рік був у багатьох відношеннях винятковим. Пандемія швидко змінила повсякденне життя людей, підприємств і організацій.

Проте, майже будь-яка криза відкриває двері для нових можливостей та сфер, які розвиватимуться у майбутньому. Позитивні наслідки цієї останньої кризи – це цифровізація, підвищення готовності до змін, більш активне обговорення цінностей та підвищення довіри до HR. Наразі всі ці фактори є важливішими, ніж будь-коли раніше.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: