fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Хмарна трансформація – які можливості відкриваються перед бізнесом   

03/ 04/ 2024
    Український бізнес демонструє стійкість та інноваційність, активно використовуючи хмарні технології, штучний інтелект та аналітику даних для оптимізації та розвитку, навіть в умовах війни. Аби дізнатися більше про можливості нових технологій та їх впровадження українськими компаніями, щоб залишатися конкурентоспроможними та розвиватися, Європейська Бізнес Асоціація у партнерстві з SoftwareOne провела захід, присвячений хмарній трансформації та її перспективам на 2024-2026 роки. Антон Сказочкін, керівник напрямку хмарних сервісів SoftwareOne в Центральній і Східній Європі, представив дані про світовий ринок хмарних сервісів, який за прогнозами досягне 1 трильйона доларів до 2024 року. Також зростає попит на міграцію та модернізацію хмарних інфраструктур - до 2028 року очікується, що 70% workloads буде перенесено з локальних систем. Сказочкін також відзначив стрімкий розвиток екосистеми AI: 40% сервісних проєктів вже мають компоненти, повязані зі штучним інтелектом. Проте, 42% організацій відчувають дефіцит кваліфікованих кадрів для впровадження ШІ. Міграція до хмари та впровадження AI стають все більш поширеними, але важливо підходити до цих процесів зважено, з урахуванням ризиків та необхідності розвитку кваліфікації персоналу. Олексій Коломійцев, BDE Lead Cloud Services & SAP, SoftwareOne в Центральній і Східній Європі, представив успішні підходи до хмарної трансформації, яка несе в собі ряд переваг, таких як гнучкість, масштабованість, доступність та можливість disaster recovery. Проте, вона також має виклики, серед яких безпека даних, відсутність досвіду та необхідність швидкої міграції. Стратегія 7R (Rehost, Refactor, Replatform, Retain, Retire, Repurchase, Relocate) дає можливість оцінити та перенести застосунки в хмару з максимальною ефективністю. Також Олексій розповів про FinOps - культуру, яка допомагає  оптимізувати витрати на хмарні сервіси. SoftwareOne володіє досвідом та інструментами для успішної хмарної трансформації та оптимізації витрат. Презентація Павла Шатерніка, Client Technology Lead, Microsoft, стосувалася штучного інтелекту (ШІ) та його розвитку. ШІ – це галузь, яка стрімко розвивається, і Microsoft активно інвестує в цю сферу. Продукти Microsoft, такі як Windows, Office та Azure, вже зараз використовують ШІ для покращення своїх можливостей. OpenAI – це дослідницька лабораторія, яка співпрацює з Microsoft. Microsoft активно інвестує у розробки OpenAI, що дає компанії доступ до передових технологій ШІ. Microsoft також серйозно ставиться до питань безпеки та етики використання ШІ. Компанія розробила принципи відповідального використання, які публічно доступні. Enterprise Service OpenAI – це спеціальний сервіс, який доступний в Azure. Він дає можливість корпоративним клієнтам використовувати OpenAI в закритому середовищі, щоб їхні дані не розповсюджувалися публічно. Також учасникам заходу були продемонстровані функції Microsoft Copilot - інструменту, який підвищує ефективність роботи на ПК. За словами Леоніда Полупана, генерального директора Microsoft в Україні та країнах Балтії, технології відіграють велику роль у здатності бізнесу вистояти у важкі часи військового вторгнення.  За його спостереженнями, сприйняття ролі технологій змінилося. Через постійні кібератаки компанії стали переосмислювати роль кібербезпеки, сприймаючи її як запоруку існування країни та компаній. По-друге, хмарні сервіси стали стратегічною основою для підтримки стійкості бізнесу завдяки таким функціям, як георезервування даних, масштабованості та оптимізації затрат. Хмарні сервіси Azure допомогли багатьом українським організаціям вистояти під час фізичних атак, відключення електроенергії та інших надзвичайних ситуацій. По-третє, компанії стали пріоритезувати необхідность інновацій та використання штучного інтелекту для підвищення конкурентоспроможності, перенавчання та задоволення потреб клієнтів та співробітників. Леонід показав статистику та практичні приклади того, як штучний інтелект збільшує прибутковість, продуктивність та безпеку компаній. Своїм досвідом хмарної трансформації поділились з учасниками заходу спікери панельної дискусії “Трансформація у хмарі. Які можливості DATA&AI для українського бізнесу”. Так, Кредобанк розпочав міграцію частини своєї інфраструктури в хмару ще до повномасштабного вторгнення рф. Після 24 лютого 2022 року Національний банк України дозволив усім фінансовим установам перенести всі дані та системи за межі країни. Попри таку можливість, Кредобанк раціонально підходить до використання хмарних технологій зважаючи на архітектурні обмеження, вимоги до конфіденційності та безпеки, а також фінансові міркування. Деякі системи не сумісні з хмарними платформами, що ускладнює їх перенесення, а сама міграція може бути дорогою, адже окрім сплати за хмарні сервіси, виникають додаткові витрати на адаптацію та налаштування систем. Тим не менш, міграція в хмару може бути вигідним кроком для будь-якого бізнесу, який прагне підвищити гнучкість і масштабованість ресурсів та покращити безпеку даних.  Незважаючи на складні часи, ДТЕК не зупиняє інвестиції в інновації та цифровізацію. Цей підхід дозволяє компанії оптимізувати свої процеси, підвищувати ефективність та надійність роботи. ДТЕК використовує ШІ для оптимізації енергогенерації, що веде до економії ресурсів та кращого балансування енергосистеми; прогнозування виходу з ладу обладнання, що дає можливість вчасно провести ремонтні роботи та запобігти аваріям; вирішення інших завдань, повязаних з управлінням енергетичними активами. Окрім ШІ, ДТЕК разом з IT-компанією MODUS X запускають пілот цифрового двійника в ДТЕК Мережі та вже використовує цифровий двійник для ДТЕК Нафтогаз. Серед завдань, які можуть стояти перед цифровими двійниками - використання віртуальних копій обєктів, що дозволяють моделювати різні сценарії роботи та оптимізувати параметри систем. Аналітика даних також є важливим інструментом для ДТЕК. Завдяки їй компанія може прогнозувати виробництво електроенергії, що допомагає краще планувати роботу енергосистеми, виявляти вузькі місця в мережах, що дає можливість вчасно їх усунути та підвищити надійність постачання електроенергії. Впровадження інновацій та цифровізація – це стратегічний напрямок розвитку ДТЕК, який дозволить компанії залишатися лідером українського енергетичного ринку та успішно працювати в умовах постійних змін. Директор з цифрової трансформації фармацевтичної компанії «Дарниця» Володимир Красотін розповів, що компанія активно використовує рішення Microsoft Big Data та Synapse для аналітики даних. Цей підхід дозволяє «Дарниці» отримувати цінні інсайти щодо великих обсягів інформації. Як результат - рішення  ухвалюються більш ефективно, а продуктивність роботи підвищується. Так, дані використовуються для прогнозування залишків продукції в аптеках, оптимізації маркетингових кампаній, вирішення інших завдань, повязаних з управлінням ланцюжком постачання, розробкою нових продуктів, ціноутворенням. Така практика дає можливість оптимізувати складські запаси, мінімізувати ризики затоварення та дефіциту ліків, краще зрозуміти потреби своїх клієнтів та таргетувати рекламні кампанії на більш перспективні групи. Важливою умовою успішної реалізації проєктів з аналітики даних є підтримка топменеджменту та комунікація між різними підрозділами компанії. Для того, щоб дані були дійсно корисними, вони повинні бути доступними всім, кому вони необхідні, і використовуватися для ухвалення кращих рішень.  МХП – міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних і смачних продуктів харчування, що покращують життя споживачів, попри виклики повномасштабної війни продовжує інвестувати в діджитальну трансформацію бізнесу. У фокусі команди ІТ також знаходиться впровадження та розвиток АІ-технологій у різних сферах бізнесу: від прогнозування врожайності та управління мікрокліматом в пташниках до кулінарних порад споживачам. Однак в МХП ШІ не замінює людей, а натомість допомагає їм бути більш ефективними. ШІ бере на себе рутинні завдання, звільняючи час для більш стратегічних та творчих задач, дає можливість інвестувати робочий час на пошук тих же інновацій, які ще більше вдосконалять процеси. В МХП витрати на інструменти штучного інтелекту, як правило, не відокремлюють від загальних витрат на проєкти. Фінансовий ефект від впровадження ШІ нелінійний: АІ не є чарівною пігулкою, яка миттєво починає діяти та економити мільйони. Окупність досягається поступово за рахунок автоматизації, підвищення ефективності процесів, кращого прийняття рішень. Дякуємо спікерам за інсайти щодо шляхів оптимізації ресурсів у хмарі і за можливість відкрити переваги інноваційних хмарних сервісів. Окремо висловлюємо подяку партнеру SoftwareOne за підтримку в організації заходу.
01/

 

Український бізнес демонструє стійкість та інноваційність, активно використовуючи хмарні технології, штучний інтелект та аналітику даних для оптимізації та розвитку, навіть в умовах війни. Аби дізнатися більше про можливості нових технологій та їх впровадження українськими компаніями, щоб залишатися конкурентоспроможними та розвиватися, Європейська Бізнес Асоціація у партнерстві з SoftwareOne провела захід, присвячений хмарній трансформації та її перспективам на 2024-2026 роки.

Антон Сказочкін, керівник напрямку хмарних сервісів SoftwareOne в Центральній і Східній Європі, представив дані про світовий ринок хмарних сервісів, який за прогнозами досягне 1 трильйона доларів до 2024 року. Також зростає попит на міграцію та модернізацію хмарних інфраструктур – до 2028 року очікується, що 70% workloads буде перенесено з локальних систем. Сказочкін також відзначив стрімкий розвиток екосистеми AI: 40% сервісних проєктів вже мають компоненти, пов’язані зі штучним інтелектом. Проте, 42% організацій відчувають дефіцит кваліфікованих кадрів для впровадження ШІ. Міграція до хмари та впровадження AI стають все більш поширеними, але важливо підходити до цих процесів зважено, з урахуванням ризиків та необхідності розвитку кваліфікації персоналу.

Олексій Коломійцев, BDE Lead Cloud Services & SAP, SoftwareOne в Центральній і Східній Європі, представив успішні підходи до хмарної трансформації, яка несе в собі ряд переваг, таких як гнучкість, масштабованість, доступність та можливість disaster recovery. Проте, вона також має виклики, серед яких безпека даних, відсутність досвіду та необхідність швидкої міграції. Стратегія 7R (Rehost, Refactor, Replatform, Retain, Retire, Repurchase, Relocate) дає можливість оцінити та перенести застосунки в хмару з максимальною ефективністю. Також Олексій розповів про FinOps – культуру, яка допомагає  оптимізувати витрати на хмарні сервіси. SoftwareOne володіє досвідом та інструментами для успішної хмарної трансформації та оптимізації витрат.

Презентація Павла Шатерніка, Client Technology Lead, Microsoft, стосувалася штучного інтелекту (ШІ) та його розвитку. ШІ – це галузь, яка стрімко розвивається, і Microsoft активно інвестує в цю сферу. Продукти Microsoft, такі як Windows, Office та Azure, вже зараз використовують ШІ для покращення своїх можливостей. OpenAI – це дослідницька лабораторія, яка співпрацює з Microsoft. Microsoft активно інвестує у розробки OpenAI, що дає компанії доступ до передових технологій ШІ. Microsoft також серйозно ставиться до питань безпеки та етики використання ШІ. Компанія розробила принципи відповідального використання, які публічно доступні. Enterprise Service OpenAI – це спеціальний сервіс, який доступний в Azure. Він дає можливість корпоративним клієнтам використовувати OpenAI в закритому середовищі, щоб їхні дані не розповсюджувалися публічно. Також учасникам заходу були продемонстровані функції Microsoft Copilot – інструменту, який підвищує ефективність роботи на ПК.

За словами Леоніда Полупана, генерального директора Microsoft в Україні та країнах Балтії, технології відіграють велику роль у здатності бізнесу вистояти у важкі часи військового вторгнення.  За його спостереженнями, сприйняття ролі технологій змінилося. Через постійні кібератаки компанії стали переосмислювати роль кібербезпеки, сприймаючи її як запоруку існування країни та компаній. По-друге, хмарні сервіси стали стратегічною основою для підтримки стійкості бізнесу завдяки таким функціям, як георезервування даних, масштабованості та оптимізації затрат. Хмарні сервіси Azure допомогли багатьом українським організаціям вистояти під час фізичних атак, відключення електроенергії та інших надзвичайних ситуацій. По-третє, компанії стали пріоритезувати необхідность інновацій та використання штучного інтелекту для підвищення конкурентоспроможності, перенавчання та задоволення потреб клієнтів та співробітників. Леонід показав статистику та практичні приклади того, як штучний інтелект збільшує прибутковість, продуктивність та безпеку компаній.

Своїм досвідом хмарної трансформації поділились з учасниками заходу спікери панельної дискусії “Трансформація у хмарі. Які можливості DATA&AI для українського бізнесу”.

Так, Кредобанк розпочав міграцію частини своєї інфраструктури в хмару ще до повномасштабного вторгнення рф. Після 24 лютого 2022 року Національний банк України дозволив усім фінансовим установам перенести всі дані та системи за межі країни. Попри таку можливість, Кредобанк раціонально підходить до використання хмарних технологій зважаючи на архітектурні обмеження, вимоги до конфіденційності та безпеки, а також фінансові міркування. Деякі системи не сумісні з хмарними платформами, що ускладнює їх перенесення, а сама міграція може бути дорогою, адже окрім сплати за хмарні сервіси, виникають додаткові витрати на адаптацію та налаштування систем. Тим не менш, міграція в хмару може бути вигідним кроком для будь-якого бізнесу, який прагне підвищити гнучкість і масштабованість ресурсів та покращити безпеку даних. 

Незважаючи на складні часи, ДТЕК не зупиняє інвестиції в інновації та цифровізацію. Цей підхід дозволяє компанії оптимізувати свої процеси, підвищувати ефективність та надійність роботи. ДТЕК використовує ШІ для оптимізації енергогенерації, що веде до економії ресурсів та кращого балансування енергосистеми; прогнозування виходу з ладу обладнання, що дає можливість вчасно провести ремонтні роботи та запобігти аваріям; вирішення інших завдань, пов’язаних з управлінням енергетичними активами. Окрім ШІ, ДТЕК разом з IT-компанією MODUS X запускають пілот цифрового двійника в ДТЕК Мережі та вже використовує цифровий двійник для ДТЕК Нафтогаз. Серед завдань, які можуть стояти перед цифровими двійниками – використання віртуальних копій об’єктів, що дозволяють моделювати різні сценарії роботи та оптимізувати параметри систем. Аналітика даних також є важливим інструментом для ДТЕК. Завдяки їй компанія може прогнозувати виробництво електроенергії, що допомагає краще планувати роботу енергосистеми, виявляти вузькі місця в мережах, що дає можливість вчасно їх усунути та підвищити надійність постачання електроенергії. Впровадження інновацій та цифровізація – це стратегічний напрямок розвитку ДТЕК, який дозволить компанії залишатися лідером українського енергетичного ринку та успішно працювати в умовах постійних змін.

Директор з цифрової трансформації фармацевтичної компанії «Дарниця» Володимир Красотін розповів, що компанія активно використовує рішення Microsoft Big Data та Synapse для аналітики даних. Цей підхід дозволяє «Дарниці» отримувати цінні інсайти щодо великих обсягів інформації. Як результат – рішення  ухвалюються більш ефективно, а продуктивність роботи підвищується. Так, дані використовуються для прогнозування залишків продукції в аптеках, оптимізації маркетингових кампаній, вирішення інших завдань, пов’язаних з управлінням ланцюжком постачання, розробкою нових продуктів, ціноутворенням.

Така практика дає можливість оптимізувати складські запаси, мінімізувати ризики затоварення та дефіциту ліків, краще зрозуміти потреби своїх клієнтів та таргетувати рекламні кампанії на більш перспективні групи. Важливою умовою успішної реалізації проєктів з аналітики даних є підтримка топменеджменту та комунікація між різними підрозділами компанії. Для того, щоб дані були дійсно корисними, вони повинні бути доступними всім, кому вони необхідні, і використовуватися для ухвалення кращих рішень. 

МХП – міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій, виробник якісних і смачних продуктів харчування, що покращують життя споживачів, попри виклики повномасштабної війни продовжує інвестувати в діджитальну трансформацію бізнесу.

У фокусі команди ІТ також знаходиться впровадження та розвиток АІ-технологій у різних сферах бізнесу: від прогнозування врожайності та управління мікрокліматом в пташниках до кулінарних порад споживачам. Однак в МХП ШІ не замінює людей, а натомість допомагає їм бути більш ефективними. ШІ бере на себе рутинні завдання, звільняючи час для більш стратегічних та творчих задач, дає можливість інвестувати робочий час на пошук тих же інновацій, які ще більше вдосконалять процеси.

В МХП витрати на інструменти штучного інтелекту, як правило, не відокремлюють від загальних витрат на проєкти. Фінансовий ефект від впровадження ШІ нелінійний: АІ не є чарівною пігулкою, яка миттєво починає діяти та економити мільйони. Окупність досягається поступово за рахунок автоматизації, підвищення ефективності процесів, кращого прийняття рішень.

Дякуємо спікерам за інсайти щодо шляхів оптимізації ресурсів у хмарі і за можливість відкрити переваги інноваційних хмарних сервісів. Окремо висловлюємо подяку партнеру SoftwareOne за підтримку в організації заходу.

Звіти та фотогалереї

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: