fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Forbes Tech 2022: український бізнес має ставати глобальним

01/ 12/ 2022
  24 листопада пройшла конференція Forbes Tech присвячена технологічним трендам та новим можливостям в часи невизначеності. Темою однієї з панелей стала глобалізація українського бізнесу: спікери з SoftServe, Liki24 та Parimatch Tech поділилися своїми інсайтами щодо того, які труднощі перед ними повстали при виході на нові ринки, як розширення географії допомагає бізнесу та які уроки вони винесли за час повномасштабної війни. За словами Миколи Тимощука, Government Affairs Director у Parimatch Tech, держава наразі сконцентрувала свої зусилля насамперед на наближенні перемоги: допомога армії, функціонування критичної інфраструктури, пошук джерел міжнародної підтримки та забезпечення загальної економічної стійкості. “Якщо держава матиме змогу допомогти чи спростити систему оподаткування або допомагати певним секторам — супер. Але особливо розраховувати на такий сценарій для розвитку бізнесу зараз не варто.” Микола також зазначив, що після перемоги важливо донести до представників держави меседж про важливість створення в Україні сприятливого податкового клімату порівняно з країнами-конкурентами в регіоні. Якщо цього не зробити — не варто очікувати на приплив інвестицій від міжнародних компаній, які так необхідні для повоєнного відновлення економіки. Коментуючи нещодавні кроки глобалізації, віцепрезидент з питань експансії у Liki24.com Тарас Потічний закликав українські компанії бути обережними з виходом на ринок Польщі. За словами Тараса, у Польщі досить жорстке регулювання європейського рівня у багатьох сферах, у тому числі в технологічній. “Якщо ви обираєте Польщу через те, що вам вдалося класно побудувати бізнес в Україні, — там, найімовірніше, цього не станеться. На початку ви можете отримати підтримку, особливо враховуючи кількість тимчасових переселенців з України, але згодом ця підтримка буде слабшати.” Гарною альтернативою Тарас назвав Румунію. “Румунія is a new black. Це європейська країна, де менталітет та портрет покупця є дуже подібними до українських. Ціни наближені до українських та регулювання багатьох сфер не є настільки жорстким, як в інших країнах Європи. Румунія може стати гарним стартовим майданчиком для подальшого руху на захід.” “Варто бути обережним з Польщею, зверніть увагу на Румунію та не поспішайте до Західної Європи.” Поради щодо глобалізації бізнесу від Тараса Потічного: Українській компанії, що виходить на західні ринки, потрібно перетворюватись на міжнародну компанію, що оперує в Україні. Кожна вертикаль повинна бути повноцінною та мати можливість ділитися досвідом із командами інших ринків. Якщо ваш СМО має досвід оперування тільки в Україні, вам потрібен директор з маркетингу в умовній Польщі: варто почати з пошуку локальних фахівців, інакше на вас може чекати провал. Якщо капітал є обмеженим і є обмеження за часом, то доцільніше витратити ресурси не на “ходімо спробуємо”, а на дослідження нового ринку. Адже ризикуючи при виході без аналізу, ви можете втратити все. Аналіз, ще раз аналіз і лише потім вихід. За обмежених ресурсів, не цільтеся в інші економічні регіони, а тестуйте країни зі схожими умовами оперування. “В Україні темпи розвитку ринку цифрових послуг настільки високі, що швидко стає тісно, ​​і глобалізація залишається єдиним виходом. Навіть попри те, що Україна вже є однією з найбільш цифрових держав світу, темпи розвитку індустрії потребують більшого”, — Андрій Стицюк, фінансовий директор (CFO) SoftServe. Андрій також зазначив, що SoftServe допомагають глобалізуватися внутрішні політики навчання. Компанія робить значний вклад в освітні програми, які розвивають у співробітників здатність мислення outside the box, що приносить користь розвитку бізнесу в майбутньому. “Шукайте найкращі локальні команди, але й не заощаджуйте на вашій чинній внутрішній експертизі.” За словами Андрія, для глобалізації SoftServe підхід infinite outcome у довгостроковій перспективі допомагає досягти кращих результатів. При виході в новій країні компанія фокусується не так на кінцевому прибутку та зростанні капіталізації, як на вкладі в індустрію та зміні майндсету локального соціуму. Труднощі можуть виникнути й в нових регіонах, а отже, що ширша географія компанії, то краще. “Зараз ви маєте стати глобальними не через війну в Україні, а через те, що ризики можуть виникнути будь-де.” Підбиваючи підсумки панелі, Микола Тимощук заявив, що глобалізація українського бізнесу — це не питання вибору. Концентруючись на ринку України, бізнеси ризикують втратити не лише можливість розвитку, а й вже досягнуті показники. “Сила Parimatch Tech полягає в тому, що ми є міжнародною компанією, продукти якої представлені на всіх континентах. Завдяки глобалізації ми зараз можемо надавати сотні мільйонів гривень підтримки Україні. Також у нас є команда, яка 24/7 шукає можливості для нових інвестицій.” За словами Миколи Тимощука, успішна міжнародна корпорація — це конгломерат успішних локальних компаній. Проте попри важливість локальної експертизи, корпоративний стрижень має бути єдиним та виходити з центру. Оскільки не можна ризикувати репутацією всього міжнародного бізнесу заради екстра прибутку в одному конкретному регіоні.

24 листопада пройшла конференція Forbes Tech присвячена технологічним трендам та новим можливостям в часи невизначеності. Темою однієї з панелей стала глобалізація українського бізнесу: спікери з SoftServe, Liki24 та Parimatch Tech поділилися своїми інсайтами щодо того, які труднощі перед ними повстали при виході на нові ринки, як розширення географії допомагає бізнесу та які уроки вони винесли за час повномасштабної війни.

За словами Миколи Тимощука, Government Affairs Director у Parimatch Tech, держава наразі сконцентрувала свої зусилля насамперед на наближенні перемоги: допомога армії, функціонування критичної інфраструктури, пошук джерел міжнародної підтримки та забезпечення загальної економічної стійкості.

“Якщо держава матиме змогу допомогти чи спростити систему оподаткування або допомагати певним секторам — супер. Але особливо розраховувати на такий сценарій для розвитку бізнесу зараз не варто.”

Микола також зазначив, що після перемоги важливо донести до представників держави меседж про важливість створення в Україні сприятливого податкового клімату порівняно з країнами-конкурентами в регіоні. Якщо цього не зробити — не варто очікувати на приплив інвестицій від міжнародних компаній, які так необхідні для повоєнного відновлення економіки.

Коментуючи нещодавні кроки глобалізації, віцепрезидент з питань експансії у Liki24.com Тарас Потічний закликав українські компанії бути обережними з виходом на ринок Польщі. За словами Тараса, у Польщі досить жорстке регулювання європейського рівня у багатьох сферах, у тому числі в технологічній.

“Якщо ви обираєте Польщу через те, що вам вдалося класно побудувати бізнес в Україні, — там, найімовірніше, цього не станеться. На початку ви можете отримати підтримку, особливо враховуючи кількість тимчасових переселенців з України, але згодом ця підтримка буде слабшати.”

Гарною альтернативою Тарас назвав Румунію.

“Румунія is a new black. Це європейська країна, де менталітет та портрет покупця є дуже подібними до українських. Ціни наближені до українських та регулювання багатьох сфер не є настільки жорстким, як в інших країнах Європи. Румунія може стати гарним стартовим майданчиком для подальшого руху на захід.”

“Варто бути обережним з Польщею, зверніть увагу на Румунію та не поспішайте до Західної Європи.”

Поради щодо глобалізації бізнесу від Тараса Потічного:

  • Українській компанії, що виходить на західні ринки, потрібно перетворюватись на міжнародну компанію, що оперує в Україні. Кожна вертикаль повинна бути повноцінною та мати можливість ділитися досвідом із командами інших ринків. Якщо ваш СМО має досвід оперування тільки в Україні, вам потрібен директор з маркетингу в умовній Польщі: варто почати з пошуку локальних фахівців, інакше на вас може чекати провал.
  • Якщо капітал є обмеженим і є обмеження за часом, то доцільніше витратити ресурси не на “ходімо спробуємо”, а на дослідження нового ринку. Адже ризикуючи при виході без аналізу, ви можете втратити все. Аналіз, ще раз аналіз і лише потім вихід.
  • За обмежених ресурсів, не цільтеся в інші економічні регіони, а тестуйте країни зі схожими умовами оперування.

“В Україні темпи розвитку ринку цифрових послуг настільки високі, що швидко стає тісно, ​​і глобалізація залишається єдиним виходом. Навіть попри те, що Україна вже є однією з найбільш цифрових держав світу, темпи розвитку індустрії потребують більшого”,Андрій Стицюк, фінансовий директор (CFO) SoftServe.

Андрій також зазначив, що SoftServe допомагають глобалізуватися внутрішні політики навчання. Компанія робить значний вклад в освітні програми, які розвивають у співробітників здатність мислення outside the box, що приносить користь розвитку бізнесу в майбутньому.

“Шукайте найкращі локальні команди, але й не заощаджуйте на вашій чинній внутрішній експертизі.”

За словами Андрія, для глобалізації SoftServe підхід infinite outcome у довгостроковій перспективі допомагає досягти кращих результатів. При виході в новій країні компанія фокусується не так на кінцевому прибутку та зростанні капіталізації, як на вкладі в індустрію та зміні майндсету локального соціуму. Труднощі можуть виникнути й в нових регіонах, а отже, що ширша географія компанії, то краще.

“Зараз ви маєте стати глобальними не через війну в Україні, а через те, що ризики можуть виникнути будь-де.”

Підбиваючи підсумки панелі, Микола Тимощук заявив, що глобалізація українського бізнесу — це не питання вибору. Концентруючись на ринку України, бізнеси ризикують втратити не лише можливість розвитку, а й вже досягнуті показники.

“Сила Parimatch Tech полягає в тому, що ми є міжнародною компанією, продукти якої представлені на всіх континентах. Завдяки глобалізації ми зараз можемо надавати сотні мільйонів гривень підтримки Україні. Також у нас є команда, яка 24/7 шукає можливості для нових інвестицій.”

За словами Миколи Тимощука, успішна міжнародна корпорація — це конгломерат успішних локальних компаній. Проте попри важливість локальної експертизи, корпоративний стрижень має бути єдиним та виходити з центру. Оскільки не можна ризикувати репутацією всього міжнародного бізнесу заради екстра прибутку в одному конкретному регіоні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: