fbpx
Size of letters 1x
Site color
Image
Additionally
Line height
Letter spacing
Font
Embedded items (videos, maps, etc.)
 

Жінки у технологіях та бізнесі – Оксана Соронович

13/ 04/ 2021
  Як українкам досягти успіху у технологіях та бізнесі в епоху Industry 4.0 та цифрової трансформації економіки, знайти шлях самоідентифікації та самоактуалізації, баланс між карєрою та сімєю при збереженні емоційної стабільності? Про це і не тільки - у проєкті «Жінки у технологіях та бізнесі». Оскільки Schneider Electric особливу увагу приділяє розвитку культури інклюзивності, у рамках якої жінкам гарантуються рівні можливості на робочому місці та найвищі посади, наша компанія вже четвертий раз поспіль входить до індексу гендерної рівності Bloomberg. Ми пишаємось цим досягненням та маємо на 2025 рік велику мету - збільшити квоту жінок у колективі до 50% серед персоналу, до 40% серед менеджерів першої ланки та до 30% - у складу вищого керівництва. Оксана Соронович. «У Schneider Electric ми рівні, незалежно від гендеру та посади, бо робимо спільну справу» Керівник групи департаменту якості та служби підтримки клієнтів Шнейдер Електрік Україна про дитячу мрію працювати на атомній станції, найкоротшу у житті співбесіду при прийомі на роботу, вміння знаходити відповіді на усі питання клієнтів та важливість своєчасної підтримки у всіх сферах нашого життя. https://youtu.be/mDaPibytOEA «Мене дуже захопила тема атомної енергетики». Я виросла в родині інженерів-будівельників та пишаюся тим, що мої батьки будували Хмельницьку атомну електростанцію та місто енергетиків Нетішин з нуля. Все дитинство я провела з батьком, який керував бригадою будівельників. Тому я буквально виросла на будівництві.  У школі дуже довго не було такого предмета, який би мене серйозно цікавив, хоча я добре вчилася. Інтерес до точних наук у мене проявився після того, як я побувала на незвичайній екскурсії по АЕС. Саме тоді я вирішила вступати до Національного технічного університету «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».  З того моменту я почала поглиблено вивчати фізику та математику. Але, на жаль, відразу мені не вдалося вступити на бажану спеціальність. Річ у тому, що я відвідувала підготовчі курси, де потрібно було обирати пріоритетні спеціальності – від бажаної до прийнятної. І так вийшло, що я у цьому помилилася та зробила вибір на користь телекомунікацій. Але для автоматичного вступу на цей факультет після курсів мені не вистачило одного балу. Проте у мене була ще можливість скласти вступні іспити на загальних умовах. Тоді я обрала факультет електроенерготехніки та автоматики. Перші три роки навчання далися мені дуже важко, тому що ми вивчали безліч спеціальних дисциплін, користі від яких я не бачила. Але все стало набагато легшим після практики в Луцькій проєктній органзації. Тоді я зрозуміла, де та для чого я вчуся, ким я хочу стати в майбутньому. І подальше навчання стало для мене набагато простішим та цікавішим, адже я вже чітко розуміла, як зможу застосовувати ці знання на практиці. «Співбесіда в Schneider Electric була найшвидшою у моєму житті». Моєю першою роботою, а вірніше підробітком, стало продовження навчальної практики в Луцькій проєктній організації. Це було дуже захопливо, тому що мої колеги – молоді інженери, вчили мене працювати в AutoCAD. Швидко освоївши цю дво- та тривимірну систему автоматичного проєктування та креслення я почала підробляти як фрілансер та виконувала проєкти для різних замовників.  Але мені дуже пощастило – я почала працювати в службі підтримці в компанії Schneider Electric. Це було найшвидша в моєму житті співбесіда!  А мені було з чим порівняти, адже до цього все літо я проходила інтервю на посаду проєктувальника в різних компаніях Києва. І більшості роботодавців я не підходила тільки за одним критерієм – я незаміжня дівчина, яка може вийти заміж та піти в декретну відпустку. Найсумніше, що серед них були навіть партнерські компанії Schneider Electric. Така дискримінація при прийомі на роботу для молодої жінки, яка тільки закінчує своє навчання у технічному університеті, але вже має хороші професійні знання та досвід, стала неприємним відкриттям. Ця ситуація викликала справжній напад паніки та гніву – невже мені доведеться йти працювати в магазин, витративши стільки сил та часу на навчання?  Від глобального розчарування мене врятував дзвінок з Schneider Electric, куди я буквально напередодні відправила своє резюме. Через 20 хвилин мені потрібно було зявитися на співбесіду. Дякуючи долі, офіс компанії знаходився в районі КПІ, де я тоді мешкала. Цікаво згадувати: поки я йшла на зустріч, пішов дуже сильний дощ. Я вимокла до нитки та мені було дуже соромно в такому вигляді зустрічатися зі своїм потенційним роботодавцем, але практично через хвилину після проходження тесту, мене прийняли на роботу в компанію. «Підтримка – найважливіша частина взаємодії клієнта з брендом» . Я почала працювати в службі підтримки клієнтів нашої компанії, коли вона відновила своє функціонування в українському офісі. Це потребувало трансформації всіх бізнес-процесів та повного перезапуску – від перепідключення телефонних мереж до апгрейду всіх службових програм. Нам потрібно було заново створити службу підтримки, яка складалася б з технічного та комерційного супроводу. Потрібно було ввести систему ключових внутрішніх показників ефективності (KPI), автоматизувати деякі процеси, домогтися виконання стандартів по закриттю кейсів протягом 24 годин з моменту звернення в службу підтримки, не допускати пропуску дзвінків та працювати над збільшенням кількості позитивних відгуків.  Зараз мої обовязки полягають в обробці звернень, моніторингу KPI співробітників, а також я стежу за тим, щоб процеси відбувалися безперервно та в них не було програмних помилок. Це дуже важлива ділянка роботи компанії, тому що саме служба підтримки забезпечує клієнтам не тільки якісний та оперативний сервіс, а й реалізує дуже важливу функцію отримання зворотного звязку.  Саме наша служба є обличчям компанії, що забезпечує первинну комунікацію з покупцями, вибудовуючи з ними ефективну співпрацю та створюючи позитивний клієнтський досвід. Адже підтримка – найважливіша частина взаємодії клієнта з брендом, яка має великий вплив на його задоволення від продукту.  Сьогодні я займаюся створенням та реалізацією нових проєктів з розширення ресурсів підтримки клієнтів, в тому числі шляхом впровадження нових digital-інструментів для отримання покупцями необхідного персоналізованого контенту. «Сподіваюся, що гендерна рівність стане стандартом для всіх сфер нашого життя». Мені складно порівнювати ефективність стиля керівництва чоловіків та жінок, тому що я вперше опинилася на посаді team leader. Поки я не можу з нею змиритися та продовжую вважати, що всі ми рівні, незалежно від гендеру або посади в компанії. Просто на підставі оцінки ефективності, я можу підказати будь-кому з моєї команди як зробити так, щоб він зміг отримати кращий результат в нашій спільній справі. Безумовно, можна знаходити безліч відмінностей в стилях керівництва, але, на мій погляд, вони більше залежать не від гендеру, а від персональних якостей людини.  Але в українському суспільстві є інша проблема, з якою я часто стикаюся в повсякденному житті. Це тема гендерної нерівності, особливо в економічній та політичній сфері.  Не секрет, що жінок не охоче беруть на роботу через перспективу декретних відпусток та необхідність надавати їм додаткові пільги як матерям. До роботи у компанії Schneider Electric, нажаль, мені довелося зіткнутися з цією проблемою. Пройшла я й через щирий подив багатьох, коли вступала до технічного університету, де на 35 чоловіків було тільки три дівчини. Крім того, від мого чоловіка-адвоката я знаю, як багато в нашій країні випадків, коли жінок принижують тільки за те, що це можливо та не засуджується суспільством. Але мені складно сказати, хто та як повинен боротися з цими проявами нерівності та стереотипного уявлення про гендерні ролі – держава, великий бізнес, громадські організації або пересічні громадяни. Думаю, що це спільна справа, яку можна та потрібно вирішувати разом.  Наприклад, розпочата робота щодо забезпечення рівного представництва для жінок в органах влади та у наглядових радах директорів компаній. Я рада, що сьогодні в цих питаннях ми вступили на шлях позитивних змін у вигляді прийняття гендерних квот. Сподіваюся, що гендерна рівність, як важлива частина прав людини, стане стандартом для всіх сфер українського життя. «Наша продукція має широкий спектр споживачів». Основні тип клієнтів служби підтримки - це компанії, які можна поділити на кілька великих груп – машинобудівні, проєктні та будівельні організації, інтернет-магазини та дистрибютори, що реалізують наш товар. Вони звертаються до нас, коли потрібно сформувати комерційну пропозицію, допомогти зі знижками та підібрати потрібний товар або артикул. Серед них є й так звані «кінцеві споживачі», які придбали нашу продукцію та їм потрібна консультація з підключення. Або студенти-проєктувальники, які створюють свої дипломні роботи з використанням обладнання Schneider Electric та хочуть отримати допомогу наших технічних фахівців.  Тобто, у продукції Schneider Electric є дуже широкий спектр споживачів – від пересічної людини, яка робить ремонт у своїй квартирі до великих корпоративних замовників, що використовують наше обладнання у промислових масштабах для будівництва та модернізації підприємств. «Пріоритет діяльності Schneider Electric – задоволеність клієнтів». Для того, щоб працювати в службі підтримки ефективно та оперативно, необхідно мати чіткі алгоритми взаємодії з клієнтами та всіма департаментами компанії. Адже наше завдання – дати клієнту максимально інформативну та швидку відповідь, яка допоможе йому відразу та без додаткових звернень впоратись з проблемою.  Часто ловлю себе на тому, що всі ці запити я вже можу вирішувати автоматично та на рівні рефлексів. Це не говорить про те, що всі звернення однакові, а наша підтримка формальна та не виходить за рамки так званих «поширених запитань». Думаю, що надавати якісну підтримку допомагає набутий досвід та професіоналізм, який підкріплений тим, що головний пріоритет у діяльності Schneider Electric – задоволеність клієнтів. А це означає, всі усі бізнес-процеси в компанії організовані так, щоб гарантовано досягати цієї мети.  Звичайно, деколи ця робота вимагає стресостійкості та вміння знаходити спільну мову з клієнтами, яким важко чітко сформулювати свій запит. Але це буває дуже рідко, тому що у нас сформувався великий пул постійних покупців, індивідуальні бажання та потреби яких ми вже вміємо передбачати. Вони знають, що в компанії Schneider Electric їм допоможуть завжди та всюди. «Баланс між роботою та особистим життям дуже важливий». В Schneider Electric робота щодо забезпечення рівних можливостей для всіх співробітників на їхньому робочому місці ведеться системно та є однією з базових цінностей компанії. І це не просто декларація, тому що недавно я сама була в ситуації, коли при прийомі на роботу в мою команду перевага була віддана саме жінці.  Така позитивна дискримінація була необхідна для того, щоб гендерно збалансувати нашу команду фахівців. Крім, того в Schneider Electric дуже лояльно ставляться до жінок-матерів. Це дуже важливо, коли компанія прагне не порушувати баланс між роботою та особистим життям своїх співробітників. На жаль, в українських компаніях це поки досить рідкісне явище.  Трудоголіки мають величезний ризик дуже швидко вигоріти. І це може трапитися в такий критичний момент, коли є великий ризик прийняти неправильне рішення, яке може негативно вплинути на все життя.  Я сама через це пройшла, коли працювала на проектом, та не спала кілька діб. Памятаю момент, коли мій начальник просто підійшов до мене та сказав, щоб я не приходила на роботу протягом трьох днів. І я як прийшла на роботу з рюкзаком, так з ним і поїхала на море. Це була, напевно, в той момент найбожевільна ідея, але вона відмінно спрацювала. Дуже допомагає також хобі – якщо раніше це була гра на клавішах в рок групі, то зараз це реставрація та декорування меблів та інших предметів. Можливість посидіти з пензликом в руках пару годин в тиждень означає для мене повне перезавантаження.  Тому я дуже рада, що сьогодні в Schneider Electric у мене є можливість працювати за індивідуальним графіком, що є найбільш продуктивним як для моєї команди, так й для моєї сімї. Керівництво та співробітники компанії знаходяться в постійному діалозі один з одним та готові до взаємних компромісів для того, щоб постійно домагатися кращих результатів. Адже довіра та співпраця – завжди найкраща стратегія для того, щоб домогтися успіху! Розмовляла Наталія Кирянова, член Національної спілки журналістів України, автор статей та інтервю для Forbes Ukraine,«Новий Час», , «Фокус», «Кореспондент», «Гроші», незалежного бізнес-порталу M! Nd Фото: Наталія Захарій https://www.facebook.com/nataliya.zakchariy https://www.instagram.com/nataliya_zakchariy/?hl=uk

Sorry, this entry is only available in Ukrainian.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Start
in the Telegram bot
Read articles. Share in social networks

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: