fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Електронна акцизна марка може бути запроваджена тільки після консультацій з міжнародним бізнесом

22/ 08/ 2019
  Пропозиції щодо впровадження електронної марки акцизного податку для алкогольних напоїв лунають в експертному середовищі уже декілька років. Проте останнім часом в медіапросторі активізувалося обговорення даної ідеї і навіть йде мова про створення спеціальної робочої групи. Наразі акцизна марка представляє собою папірець із переліком інформації, яка дозволяє ідентифікувати легальний алкоголь контролюючому органу. Мета запровадження електронної акцизної марки проста і зрозуміла – боротьба з тіньовим ринком, неможливість реалізації продукції без сплати акцизного податку, мінімізація впливу людського фактору на адміністрування. Експерти Комітету імпорту та торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації цілковито підтримують дані прагнення, проте мають певні перестороги, чи вдасться досягти цих цілей у зв’язку з існуючими спірними питаннями. По-перше, за даними представників бізнесу, на сьогоднішній день майже вся алкогольна продукція, яка реалізується через мережу інтернет, розфасована у заборонену законодавством тару типу «бег ін бокс» («Bag in Box») без нанесення марок акцизного податку. Тому такі суб’єкти вже порушують законодавство і, відповідно, не будуть запроваджувати систему. По-друге, марка на сьогоднішній день є індикатором сплати акцизного податку, а алкогольна продукція без марок заборонена для реалізації. Окрім продукції, яка не маркується марками акцизного податку відповідно до законодавства. До того ж, всі процеси, починаючи з замовлення акцизних марок і закінчуючи реалізацією готової продукції, залишаються незмінними. При цьому пропонується запровадити додатковий механізм введення даних на кожному етапі переміщення алкогольної продукції, що навпаки посилює вплив людського фактору, а не зменшує його. Як результат, замість спрощення адміністрування нарахування та сплати акцизного податку всі учасники процесу, починаючи від виробника і до торговельних мереж, навпаки, обтяжуються веденням реєстру накладних підакцизної продукції. Європейська Бізнес Асоціація неодноразово звертала увагу на те, що діяльність імпортерів та виробників алкогольної продукції  має значні відмінності, а отже, алгоритм запровадження має їх враховувати. Зважаючи на те, що будь-які зміни в маркуванні, логістиці, обліку імпортованої продукції можуть негативно вплинути на операційну діяльність суб’єктів господарювання, Асоціація наполягає на обов’язковому залученні широкого кола учасників, зокрема міжнародного бізнесу, до обговорення ідеї впровадження електронної акцизної марки. 

Пропозиції щодо впровадження електронної марки акцизного податку для алкогольних напоїв лунають в експертному середовищі уже декілька років. Проте останнім часом в медіапросторі активізувалося обговорення даної ідеї і навіть йде мова про створення спеціальної робочої групи.

Наразі акцизна марка представляє собою папірець із переліком інформації, яка дозволяє ідентифікувати легальний алкоголь контролюючому органу. Мета запровадження електронної акцизної марки проста і зрозуміла – боротьба з тіньовим ринком, неможливість реалізації продукції без сплати акцизного податку, мінімізація впливу людського фактору на адміністрування.

Експерти Комітету імпорту та торгівлі алкогольними напоями Європейської Бізнес Асоціації цілковито підтримують дані прагнення, проте мають певні перестороги, чи вдасться досягти цих цілей у зв’язку з існуючими спірними питаннями.

По-перше, за даними представників бізнесу, на сьогоднішній день майже вся алкогольна продукція, яка реалізується через мережу інтернет, розфасована у заборонену законодавством тару типу «бег ін бокс» («Bag in Box») без нанесення марок акцизного податку. Тому такі суб’єкти вже порушують законодавство і, відповідно, не будуть запроваджувати систему.

По-друге, марка на сьогоднішній день є індикатором сплати акцизного податку, а алкогольна продукція без марок заборонена для реалізації. Окрім продукції, яка не маркується марками акцизного податку відповідно до законодавства.

До того ж, всі процеси, починаючи з замовлення акцизних марок і закінчуючи реалізацією готової продукції, залишаються незмінними. При цьому пропонується запровадити додатковий механізм введення даних на кожному етапі переміщення алкогольної продукції, що навпаки посилює вплив людського фактору, а не зменшує його. Як результат, замість спрощення адміністрування нарахування та сплати акцизного податку всі учасники процесу, починаючи від виробника і до торговельних мереж, навпаки, обтяжуються веденням реєстру накладних підакцизної продукції.

Європейська Бізнес Асоціація неодноразово звертала увагу на те, що діяльність імпортерів та виробників алкогольної продукції  має значні відмінності, а отже, алгоритм запровадження має їх враховувати. Зважаючи на те, що будь-які зміни в маркуванні, логістиці, обліку імпортованої продукції можуть негативно вплинути на операційну діяльність суб’єктів господарювання, Асоціація наполягає на обов’язковому залученні широкого кола учасників, зокрема міжнародного бізнесу, до обговорення ідеї впровадження електронної акцизної марки. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: